Hoi omdat er zoveel volk zit dacht ik een nieuw topic te maken,het is ook een nieuw jaar dus Ik start vanaf dat mijn menstruatie er is met clomid 50. ben begonnen met medicatie voor regels op te wekken aangezien ik overtijd ben en het nog lang kan duren. Ik heb pcos en ben nual 4 jaar bezig. groetjes!
Hoi Anais, Ik kom graag met je mee kletsen hier! Ik ben in september begonnen met mijn eerste kuur clomid en in die ronde was het direct raak. Helaas heb ik met 11 weken zwangerschap een miskraam gehad. Nu dus weer opnieuw gestart en maandag naar het ziekenhuis voor een echo. Is dit jouw eerste ronde met clomid? 4 jaar is wel een lange tijd! Zitten jullie al lang in de mmm? Of zijn jullie pas na een tijdje naar het ziekenhuis gestapt? Veel succes! Groetjes!
Dan kom ik ook graag meekletsen! Er zijn al zoveel topics, en kom er nergens tussen eigenlijk... Maargoed, ik ben 28 jaar en we zijn sinds vorig jaar januari bezig voor een eerste wondertje. Sindsdien is mijn cyclus erg onregelmatig. Zelfs een piek van 63 dagen. In november zijn we naar de huisarts gestapt waarna we doorverwezen zijn naar het zkh. Inmiddels heb ik al een eerste kuur clomid 50mg achter de rug welke helaas niet is aangeslagen... Nu voor de derde keer Provera slikken, waarna ik mag beginnen met clomid 100mg. Ben heel erg benieuwd! Succes voor iedereen die hier mee komt kletsen! xx
Ik kom ook heel graag mee kletsen! Hoop dat de clomid 50 goed aanslaat bij je Anais! Sinds mijn pubertijd weet ik al dat ik pcos heb i.v.m. uitblijven menstruatie en daarom aan de diane pil gegaan. Sinds augustus 2009 gestopt en sindsdien geen eigen menstruatie gehad . Sinds feb 2010 loop ik daarom bij de gyn. Eerst mocht ik niet beginnen met behandeling vanwege te hoog bmi maar na ietsje te zijn afgevallen ben ik sinds begin januari bezig met de clomid. Vorige week eerste echo en er was een eitje te zien van 10 mm. Van de week mocht ik weer en was het goed gegroeid naar 18 mm en zelfs een mooi tweede eitje te zien! Donderdag had ik dan ook een super positieve ovulatietest. Het lijkt er dus op dat de clomid 50 mg goed zijn werk doet. Komende week mag ik bloed laten prikken en dan weet ik zeker of er een ei-sprong is geweest. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor want naast de eitjes zat een cyste en weet niet of dat de boel nog kan tegen houden. We zullen zien. Succes allemaal meiden!
xlovely ik sluit mij helemaal bij je aan. Ik vind het ook moeilijk om mij bij een zo lang lopend topic aan te sluiten. Even kort iets over mijzelf Ik ben 28 jaar en in mei 2009 hebben wij de pil de deur uit gedaan en in mei 2010 zijn wij bij de gyn geweest nadat ik mijn agenda had laten zien met de duur van mijn rondes erbij wist hij al genoeg en zijn ze onderzoeken gaan doen. Mijn rondes zijn zo onregelmatig ( tussen de 21 en 49 dagen) en in de 2 maanden dat ze bloed hadden laten prikken was er geen teken van een eitje. In juni 2010 hebben wij de eerste kuur clomid gehad en toen bleek ik zwanger helaas is het mis gegaan. Nu zit ik in de 3e ronde en ik mag na deze ronde nog 2 rondes en dan gaan wij verder kijken. Ik zit nu op dag 21 en mijn ei is geweest op dag 17. Nu kan ik niets meer dan wachten . Roos een ei van 18 mm is heel erg goed dan zou je denken dat na 3 dagen je ei zou springen. de dag na je goede ovu-testen. Mijn gyn heeft alleen de eerste ronde een echo gemaakt en nu doe ik het met ovu-testen ik hoop dat het goed gaat. Hoef ook geen bloed meer te prikken dat vindt hij niet nodig als ik maar voor dag 20 een goede digitale ovu test heb. Anais wat super knap dat je het al 41 rondes kan volhouden ik zou dat niet kunnen. Welke bijwerkingen hebben jullie van clomid? Ik heb last van warmte, slaap niet goed, gewicht dat er heel snel bij komt en ik ben de dag na de clomid niet te genieten.
Hallo dames, Hopelijk mag ik meekletsen, ook al zijn we in verhouding nog niet zo lang bezig.... Ik ben in augustus 2010 gestopt met de pil. Voor mij eigenlijk beetje geluk dat ik verschillende klachten heb wat wijst naar PCOS (en daarom doorverwezen), anders was ik er misschien pas na een jaar of anderhalf jaar achtergekomen. Cycli variërend van 29 tot 42. Vandaar ongi geworden na een cyclus van 36 dagen zonder eisprong (2,5 week licht positieve ovutesten). Afgelopen woensdag bij de gyn geweest. Zeer waarschijnlijk PCOS, heb een inwendige echo gehad. Was een ei van 31mm te zien, maar springt niet...vandaar die positieve ovutesten. Menstratie afwachten (gelukkig vandaag ongi!) en dan op dag 3 (of 4/5) bloed prikken, dag 10 echo, etc....tevens zaadtest voor mijn vriend. Van de ene kant een domper, van de andere kant bevestiging. Ik ga ook met Clomid beginnen, maar volgens mij gaan ze eerst nog een cyclus volgen wat mijn lichaam zelf doet zonder Clomid. Dus evengoed bloedprikken, echo's, etc. Succes allemaal!! Groetjes!!
zazu ik zou willen zeggen je hebt geluk dat je er niet veel langer mee bent blijven lopen en dat ze nu meteen wat voor je doen. Maar ik vind ook dag je geen geluk hebt want de mmm gun je niemand en helemaal niet zo snel na het stoppen met de pil. Op dag 10 is je ei vaak nog wel klein. Ik hoop dat je niet te vaak terug moet.
@lautjep je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik baal ook gruwelijk dat we in de mmm terecht zijn gekomen, zeker als in je omgeving de ene na de andere binnen 3 maanden zwanger wordt en doet alsof de normaalste zaak van de wereld is...maar nu we min of meer onder controle staan van een gyn voelt het ook wel een beetje als een opluchting door al die onzekerheden de afgelopen maanden!
...en dag 10 is idd de eerste datum voor een echo, als goed is zullen er per cyclus (hopelijk maar één cyclus ) meerdere echo's zijn...ik geloof om de 2 à 3 dagen om de groei van het follikel te meten...
zazu ik was in mijn vriendengroep de 2e die stopte met de pil en nu de enige zonder kindje. Wij zijn met 10 meiden. Ik heb 9 baby's op de wereld zien komen en elke keer ben je weer verdrietig dit wil ik ook. Ik blijf kijken hoe je eitjes groeien
amaai veel reactie's hehe. Ik zal vlug wat meer over me vertellen. Ik ben al vier jaar bezig,het eerst jaar wilden we niet zwanger (bewust)worden maar waren we niet aan de pil.toen vonden we het toch raar dat ik niet 'toevallig' zwanger werd.toen bleek ik eerst een vertraagde eisprong te hebben(was dus pcos maar ze hadden het me niet uitgelegd en ik dacht dus dat het gewoon telkens wat langer duurde) dus nog een jaar later ging ik opnieuw en toen zei een andere gyn dat het pcos was en had alles uitgelegd.ik wou nog niet beginnen aan pillen en deed nog een jaar verder(vriend wou ooknog gewoon doordoen,aangezien we het niet persé nu wilden,we probeerden spontaan te doen) dan weer gyn en die gaf me clomid de eerste keer had ik een eisprong en drie posi testen van zwangerschap.de eerste knalposi en de twee anderen lichter en lichter.we weten niet wat het was maar we denken een misgelopen innesteling. De tweede clomid sloeg niet aan.we zijn toen een halfjaar 'gestopt' met zwanger worden(gewoon niet op eisprong letten,niet dat ik die had) dan sinds augustus 2010 terug bezig en wou wat afvallenen ook miss hielp dat.vriendin is net bevallen (knap klein babyventje!)en andere vriendin is 5maand zwanger van haar tweede. ik ben nu 10 kilo afgevallen en hoopte op een eisprong maar de gyn zei dat alles hetzelfde was dus nu gaan we beginnen weer met clomid en blijven proberen. mijn cyclus is trouwens tussen de 25 -100 dagen heb ook altijd tussentijdse bloedingen en we denken dat de baarmoederslijmwand slecht is,ik ga dus ook pillen daarvoor nemen deze cyclus(dat innesteling lukt) zo eens even bijlezen hier @loes88 wauw heftig zeg! maar we beginnen weermet goede moed! is de echo voor de eisprong te zoeken?ben heel benieuwd!Ik ben niet met het ziekenhuis bezig gewoon clomid nemen en naar gyn checkup doen enzo.voor het ziekenhuis ben ik nog niet klaar wil het eeerst zo eens proberen. @xlovely jammer dat de 50 niet aanslaat maar goede hoop voor de 100!an moet je 2x50 inslikken zeker? @rosalinda dus je kan al zwanger zijn dan! alleen nog afwachten nu ik ben heeeeeel benieuwd!!! hehe @lautjep ghoh ik ben benieuwd!! hoop dat je zwanger bent!! ik heb altijd last van warmteopwellingen,kwaad worden,depri zijn,janken en ellendig voelen @zazu wauw een ei van 31mm?kan dit,ik hoorde enkel van 24mm ofzo.groot zeg maar we gan met goede moed beginnen eh meid...komt allemaal goed!we gaan allen dit jaar nog zwanger worden wacht mar af! groetjes!
Loes88, Heftig hoor lijkt me dat Hoe ver ben je nu in je cyclus? Ben benieuwd hoe je echo straks is. XLovely, Ik hoop voor jou dat de 100 aanslaat. LautjeP, Ook bij jou al een keer mis gegaan Zwanger worden is 1 ding maar het moet ook nog blijven zitten. Wat zou eventueel de volgende stap zijn voor jou? Ik moet twee rondes met echo en bloed prikken doen en als dat twee keer goed is dan nog vier keer zonder. Als ik dan niet zwanger ben gaan we ook kijken naar de volgende stap. Vrijdag best wel steken gehad in mijn buik aan de rechterkant. Hoop dat dat een ei-sprong was!! Zazu, Balen dat je in de MM moet, wel fijn dat je niet lang hoeft aan te modderen. Ook hier veel zwangeren en idd wordt er soms heel makkelijk over gedaan. In mijn directe omgeving zelfs iemand die,in korte tijd, drie keer ongepland zwanger is geraakt (eerste keer weg laten halen):x. Zeer frustrerend soms maar daar moeten we maar niet te veel bij stil staan. Succes straks met de eerste ronde! Anais, Ook al veel ervaringen zo te lezen. Wel knap dat je toch 10 kilo bent afgevallen. Ik moet eigenlijk ook wat meer en wil het weer gaan oppakken. Natuurlijk hoop ik dat ik gelijk ronde 1 zwanger ben maar ga er niet van uit. Heb voor mezelf toch wel gezegd dat het best een tijdje kan duren. Zijn jullie er ook zo mee bezig? Ik denk de hele dag aan niets anders en heb nergens tijd voor omdat ik weer naar info o.i.d. zit te speuren op internet. Hopelijk kan ik dat een beetje afleren.
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig, althans dat probeer ik! Overal lees je weer dingen en om je heen worden vrouwen zwanger, dus dat is dan best moeilijk! Anais; knap dat je zoveel bent afgevallen! Pluimpje voor jou hoor! Ja ik moet dan 2 x 50 mg innemen. Ben benieuwd wat het met mij gaat doen! Maar geduld is een schone zaak.... Zazu; wow 31 mm is echt wel big! haha! Meiden 2011 wordt ons jaar!! Dikke knuff
je gaat naar gebruikersinstellingen dan naar je handtekening wijzigen onder het rijtje van instellingen
@anais: Ik moet inderdaad morgen voor een follikelmeting en dit houden ze dan weer de eerste cyclus in de gaten en daarna mag ik gewoon clomid slikken zonder ziekenhuisbezoekjes Ik lees bij sommige van jullie ook het gevoel dat het soms zo oneerlijk is! Je hoort inderdaad mensen 'ow, zo moeilijk is dat toch niet? ik was na 1 ronde al zwanger!'.. Gggrrr.... Kunnen jullie deze dingen goed relativeren? Soms vind ik dat toch wel moeilijk! Er zijn al 2 meiden die op het wachtbankje zitten zie ik! Spannend!! Wanneer mogen jullie gaan testen? Veel succes met het afwachten hoor!
Maar goed zo verander of zet je wat onder aan je berichtje mijn naam is saskia ik ben 32 jaar en zoals je bij mij kan zien zijn we nou al heel lang bezig in sept 2007 gestopt met de pil en net als ieder ander hoop je gauw op resultaat maar eerst duurde het tot dec voor ik ongesteld werd maar daarna zetten het allemaal gelukkig goed door ook in goeie regelmaat ik heb meestal een cyclus van zo'n 28 dagen dus zou je denken waarom lukt het niet????? Nou geen idee in 2009 hebben we ons beide laten onderzoeken en waarschijnlijk is er gewoon niet veel aan de hand waar het aan kan liggen sperma ok eisprong is goed de verpleegkundige vond de vorige keer met de iui wel een propje slijm wat vrij dik was en wat ze zelf eerst weg moest halen voor ze de iui deed. Want inmiddels zijn we nu net begonnen met onze 5de iui poging bij de 4de zijn we begonnen met 50mg clomid om de kansen te vergroten maar hier reageerde ik niet zo op maar deze keer toch doorgegaan met 50 mg dus we dachten beide dat het wel weer tegen zou vallen maar niet dus want ik voel me nou net zo'n broedkip want ik heb niet 1 niet 2 en ook niet 3 of 4 nee ik heb maarliefs 5 eitjes Ze zijn tussen de 11 en 13 mm en nou moet ik maandag terug komen en hopen dat er maar 3 zijn overgebleven Zo dat is even ons verhaal ik weet dat ik niet echt wat mankeer maar hopelijk vinden jullie het goed als ik af en toe hier even kom lezen en mag spuien Ik wens jullie allemaal geluk en hopen dat 2011 echt ons jaar gaat worden. veel liefs saskia
@sas31 Welkom! Jeetje, wat zijn jullie al lang bezig. Ik duim voor je dat er maandag nog maar 3 eitjes te zien zijn!! Fijn dat er bij jullie niets gevonden is, maar dat maakt het misschien allemaal alleen nog maar onzekerder, want waarom lukt het dan niet... @loes88 de ene dag gaat het wat beter dan de andere dag...en je gunt het iedereen natuurlijk! Wij zijn 'pas' een half jaar bezig en realiseer me dat het nog best een tijdje kan gaan duren, maar omdat we nu onder controle van een gyn staan, krijg ik op de een of andere manier iets meer rust... @Xlovely voor mijn gevoel ben ik er veel te veel mee bezig...ik zou willen dat ik het soms wat meer zou kunnen loslaten. Eerst de spanning en onzekerheden of er een eisprong komt...iedere cyclus onduidelijke ovutesten...voel ik nu wat of toch niet? Daarna de spanning of je ongi wordt. Iedere keer weer een domper en dan ga je er vol goede moed weer tegenaan de volgende cyclus! Nu ik bij de gyn ben geweest eindelijk de bevestiging dat het niet 'tussen m'n oren zit', dat er dus inderdaad iets mis is met mijn eisprong. Zeker nu ik regelmatig naar het ziekenhuis zal moeten, wordt het natuurlijk nog moeilijker om het wat los te laten... @Rosalinda dat speuren op internet herken ik héél goed Alle info die ik gevonden heb, heeft mij uiteindelijk geholpen om de stap naar de HA en Gyn te zetten, anders hadden we waarschijnlijk nog een half jaar of een jaar tevergeefs geprobeerd... @Anais Wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Heb je dit bewust gedaan ivm zwanger worden? Misschien is het leuk om een banner in de handtekening aan te maken (heb ik gister ook gedaan), zodat we elkaar een beetje kunnen volgen in de cyclus? Tis maar een idee, hoor Of kiezen sommigen er juist bewust voor om dit niet te doen? Fijne zondag!
Nieuwe meiden jullie ook welkom en ook veel succes!! Zo'n banner is inderdaad wel handig ja. Ook wat makkelijker te onthouden voor iedereen en elkaar te volgen hoe ver ze zijn. Zazu ja klopt als je het ziekenhuis in en uit moet ben je er vanzelf meer mee bezig, maar thuis probeer ik het toch een beetje van me af te zetten. Anders word ik helemaal gek hahaha. liefs!
zo er is veel geschreven. Anais het zou kunnen dat ik zwanger ben je weet natuurlijk maar nooit. Mijn nod is max op de 31e maar als ik niet zwanger ben begin ik wel eerder te prutten ( beetje een vies verhaal). 10 kilo afvallen dat is moeilijk ik zou ook wel wat gewicht minder willen hebben maar ik ben niet zo goed in minder eten. Rosalinda ik mag het nog 2 maanden zelf proberen met clomid en dan moet ik terug ik heb geen idee wat ze dan gaan doen. Ik weet ook niet zo goed wat ik zelf zou willen maar dat is een ander verhaal. Ik vind clomid niet zo heel prettig om te gebruiken heb veel bijwerkingen dus ik zou wel blij zijn als ik wat anders zou kunnen gaan doen. Loes ik ken het gevoel heel goed maar ermee om kunnen gaan blijft lastig de ene dag gaat het beter dan de andere dag. Vorige maand had ik het super zwaar zo met de kerst en het nieuwe jaar maar nu gaat het beter. Er zijn nog wel van die steek momenten die je niet aan ziet komen maar ik denk dat dat blijft. Sas bij mij is er ook niet veel aan de hand ik heb geen pco of zo alleen maar een onregelmatige ronde duur en geen geluk tot nu toe denk ik maar. Wat super veel eitjes dat zijn er mogelijk wel wat veel ik hoop voor je dat het er minder zijn geworden. Anders doen ze ook niets toch? Ik heb 1 ronde een echo gehad van de ei groei en ik had er maar 1 nu weet ik niet hoeveel ik er heb. Ik heb maar 1 goede nodig toch. Mogelijk dat wij een lijstje kunnen maken met onze nod erin dan weten wij van elkaar op welk moment wij denken dat onze nod is. Maar zo wel even een begin.