2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Shanny, Soms moet dat gewoon even kunnen een flinke portie zelfmedelijden.Daarna idd gewoon weer de moed hervatten.Ben blij dat het weer wat beter gaat :)

Sonneke, Balen van die samenlevingstest :( Moet je niet nog een keer om extra te kijken?

Ik heb vanmorgen een testje gewaagd en die was hagelwit :( Ik kon turen en in het licht houden wat ik wilde maar echt spierwit. Ik ga er vanuit dat dat donderdag nog steeds zo is en dan maar weer op naar ronde drie.

2. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Dankje Rosalinda! Zit idd niets anders op dan een beetje moed verzamelen en de komende weken weer af te wachten.
    Je hebt het vast al eerder gezegd, maar welke dosis Clomid heb je nu? Over 2 dagen is je NOD? Ik wil je geen valse hoop geven, maar zelfs met hele gevoelige testen kun je een vals negatieve uitslag krijgen als je voor NOD test he. ;)
    En anders duimen we hard voor je dat het de volgende ronde raak is!

3. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net terug van de gyn...beetje onduidelijk verhaal.

BMS is 7 mm. Dit zou voldoende moeten zijn voor een innesteling.
    Verder zag de gyn heel veel vocht in mijn baarmoeder, wat er op zou wijzen dat mijn eisprong al geweest zou zijn??? In mijn rechtereierstok was een eiblaasje van 13mm te zien. Als dit eitje gesprongen is, dan is het veel te klein. Hij was erg verbaasd dat ze mij pas 4 dagen na mijn 1e FM terug laten komen en dat - heel misschien - mijn eisprong nu al geweest is. Hij weet dus niet of mijn eiblaasje 2 dagen geleden groter was.

Nu moet ik over 2 dagen terugkomen voor een 3e FM om te kijken wat er gebeurd is...als het eiblaasje weg is, heb ik inderdaad mijn eisprong gehad. Als het gegroeid is, waar komt dan dat vocht vanaf???

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zazu: Jeetje dat is wel vreemd ja. Bij mij was het ook 4 dagen omdat het weekend ertussen zat. Ik moest in het weekend wel ovu testen doen.
    Bij mij was hij is 4 dagen 9 mm gegroeid.
    Ik heb trouwens vandaag een positieve ovu test gehad dus hebben nog even goed geklust.
    Hopelijk krijg je met je 3e FM meer duidelijkheid.

Wat betreft de samenlevingstest, de gyn heeft wel gezegd dat er nu nog geen conclusies aan konden worden verbonden. A.s dinsdag bloed prikken om te kijken of ik een goede eisprong gehad heb.

Succes iedereen...

Dikke kus Sonneke

5. Nancke

Nancke Actief lid

Ja nergens meer last van. heb het alleen die dag gehad. afgelopen dagen best wel wat afscheiding gehad dus misschien was het wel een soort van "opruimactie" van mijn lichaam ofzo. morgen om 16.00 uur heb ik m'n afspraak bij de gyn. dan zal ik het wel eens vragen of zij weet wat het kan zijn

6. Nancke

Nancke Actief lid

@Infinity, dit is mijn 2e ronde clomid. tot nu toe nog steeds geen bijwerkingen...
    Natuurlijk gaat dat niet zomaar uit je hoofd. je hebt voor jezelf waarschijnlijk al een hele band opgebouwd met je kindje. 20 weken lang... Als je er maar goed over kan blijven praten denk ik. dat kan je door moeilijke tijden helpen...
    Voel je vooral heel welkom hier.

7. Nancke

Nancke Actief lid

Dat herken ik ook wel, zo'n moment van zelfmedelijden. Het gaat je natuurlijk ook niet in de koude kleren zitten.
    wanneer het weer niet is gelukt ben ik ook elke keer zo teleurgesteld in mijn lichaam...
    maar wat je zegt, dat is dan maar ff tijdelijk, daarna gaat het wel weer en gaan we vol goede moed verder!

8. Nancke

Nancke Actief lid

Ik heb nog geen samenlevingstest gehad, maar met het zaadonderzoek bij mijn vriend waren er 75 miljoen zaadcellen te zien (per ... oppervlakte is dat geloof ik, maar weet niet precies hoe of wat)
    Hebben jullie dan niet eerder een zaadonderzoek gehad?
    Dat is anders wel mooi klote zeg. Ik durf je niet te zeggen of dat ze daar iets aan kunnen doen. hoeveel uur zat er tussen het vrijen en de test? mag geloof ik max 12 uur tussen zitten ofzo...

9. Nancke

Nancke Actief lid

Bij mijzelf niet veel nieuws. heb heerlijk carnaval gevierd. we zijn zaterdag, zondag en maandag weg geweest en alleen zaterdag heb ik aardig wat alcohol op. de rest van de dagen weinig tot niks. Ik kan er in ieder geval voolopig weer tegen aan ;)
    morgen afspraak bij de gyn voor de eerste follikelmeeting. dat is dag 14 van mijn cyclus. hoefde niet eerder te komen omdat mijn vorige eisprong ook pas rond dag 18 was... ben erg benieuwd of het dus weer zo'n zelfde soort cyclus wordt. we zijn in ieder geval sinds gisteren weer aan de klus ;) tijdens de carnaval was dat niet echt mogelijk voro mijn vriend ;)
    Vandaag ook weer voor het eerst aan het werk. ben gisteren en maandag lekker vrij geweest.

10. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @Infinity
    Wat ontzettend sneu voor je dat je dat hebt moeten meemaken! Hoop dat je voldoende steun in de omgeving krijgt, en je kan hier inderdaad ook altijd je verhaal kwijt!

@zazu
    Hebben ze dan geen bloed geprikt om te kijken of je eisprong al is geweest? Bij mij was er ook altijd wel wat raars toen ik Clomid gebruikte, bms was altijd heel dik terwijl ik geen eisprong had. Clomid kan dus rare dingen met je doen.. Had de gyn geen andere verklaring voor het vocht?

11. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Shanny De gyn wil morgen nog een 3e echo doen en dit afwachten. Is het eitje gegroeid, dan is de eisprong nog niet geweest. Maar waar komt dan de grote hoeveelheid vocht vandaan? Als het eitje niet gegroeid is, of weg is, dan heb ik waarschijnlijk een eisprong gehad, maar met een veel te klein eitje...dan moet ik op dag 19 bloedprikken...

Ik ben bang dat mijn eileider(s) verstopt zijn en dat er daardoor vocht in mijn baarmoeder zit....

Sorry voor mijn egoberichtje

12. Nancke

Nancke Actief lid

kan me de onzekerheid heel goed voorstellen meid. maar probeer je tegelijkertijd niet te veel in je hoofd te halen... wacht eerst de echo af... misschien valt het wel mee.

Ennuh; het is helemaal geen egoberichtje, je wil gewoon ff je verhaal kwijt. kom maar op! is beter dan het opkroppen

13. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op aanraden van Zazu ben ik hier terecht gekomen, ik zou graag met jullie mee willen kletsen.
    Hieronder mijn verhaal :)

Lieve meiden,

Ik meld mij hier aan omdat is graag ervaringen zou uitwisselen van meiden die hier al langer lid zijn.
    Wij zijn sinds begin dec 2009 gestopt met de pil.
    Na heel wat onregelmatige cyclussen ben ik mijn tempratuur bij gaan houden. Hieruit kon ik opmaken dat ik maar af en toe een eisprong heb.
    Afgelopen februari zijn wij naar de huisarts gegaan.
    We zijn doorgestuurd, hebben bloedonderzoeken, inwendige echo, spermaonderzoek en uitstrijkje laten maken.
    Vandaga moesten wij terug komen voor de uitslag...
    Met manlief is alles goed. Alleen bij mij werd pcos geconstateerd.
    Ik zit vandaag op dag 47 en nog geen eisprong, ik moest weer bloed laten prikken vanmorgen en heb aankomende maandag een bel afspraak, mocht er geen eisprong zijn, wachten we op mijn ongesteldheid en dan gaan we beginnen met 50 mg clomid...

Ik voel me aan de ene kant wel opgelucht dat ik nu eindelijk weet wat er met mijn lichaam aan de hand is. En dat er iets aan gedaan wordt.

Mijn vraag aan jullie is, de meiden die clomid gebruiken wat voel je er van? en hadden jullie inderdaad een eisprong al met 50 mg? De gyn had het erover dat als 50mg niet werkt we dan gaan verhogen?

Graag hoor ik wat reacties :)

Bij ons weet nog niemand ervan, dus soms spat ik uitelkaar van het verlangen om te praten met iemand anders dan mijn man :)

Ik heet trouwens Valerie en ben 26 jaar, woon in Alkmaar.

Groetjes Valerie.

14. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Hoi Valerie!
    Wees vooral welkom hier je verhaal te vertellen! Het kan heeel erg opluchten om af en toe alles van je af te schrijven, dat hebben we allemaal denk ik. Scheelt al een hoop dat je de ervaringen van een ander kunt meelezen en je vragen kunt stellen.

Bij veel vrouwen slaat clomid met 50mg al voldoende aan, dus dat is een mooi vooruitzicht! Bij een klein deel van de vrouwen (helaas ook bij mij) slaat het niet of nauwelijks aan. Denk dat je ook wel rekening moet houden met sommige bijwerkingen, maar ook dat verschilt erg per persoon.

Heel veel sterkte de komende tijd!

15. Nancke

Nancke Actief lid

he valerie, welkom meid. wij zijn even lang als jullie bezig. ook vanaf dec '09. Ik ben in januari voor het eerst naar de gyn geweest. bij mij is er bloed geprikt om te kijken of ik een goede eisprong had gehad die cyclus, er is een uitstrijkje gemaakt en mijn vriend heeft zijn zaad ingeleverd.
    alles was goed. ben sinds vorige ronde aan de clomid 50 mg. ik ben de eerste rond eheel goed in de gaten gehouden om te kijken of mijn eiblaasjes goed groeide. dit was gelukkig zo en heb toen ook wel een goede eisprong gehad, ware het niet dat ik tijdens mijn eisprong de griep heb gehad, dus die ronde hebben we helaas niet goed benut.
    nu ronde 2 met clomid. morgen naar de gyn voor de eerste echo om te kijken of de clomid 50mg weer goed aanslaat. ben erg benieuwd. heb zelf geen bijwerkingen of iets.

ik raad je aan om hier gewoon lekker regelmatig te komen en je hart te luchten. dat werkt bij mij in ieder geval wel.

toen mijn vriend en ik net gestopt waren durfde ik er niet goed met hem over te praten, toen was het forum echt een uitkomst. nu we inmiddels in de mmm zitten kunnen we er juist heel goed en regelmatig over praten. dat doet me goed, maar toch blijf ik hier lekker komen... tis nog leuk en gezellig ook!

Hoop voor je dat de medicijnen goed aan slaan meid. dat je hier weer snel weg bent ;) (niet verkeerd bedoeld he;))

16. Nancke

Nancke Actief lid

Heb jij eigenlijk alleen maar 50mg gekregen? of ben je tot 150 mg gegaan?
    en wat is nu het vervolg bij jullie?

17. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @Nancke
    Ik ben tot 150mg gegaan (niet prettig!). Heb bij 150mg wel een eisprong gehad, maar die kwam veel te laat (pas op dag 27). In principe sta ik nu op de wachtlijst voor de LEO-behandeling, ware het niet dat de uitslag van het zaadonderzoek van mijn man ook negatief was. Na het vervolgonderzoek op 22 maart zijn er drie opties: 1. zaad is goed en ik wordt geopereerd, 2. zaad is slecht maar goed genoeg voor IUI en 3. zaadkwaliteit is dermate laag dat we meteen overmoeten op IVF.

Kan nog alle kanten uit met mij dus... :(

18. Valerie84

Valerie84 Actief lid

9 mrt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden!

Inderdaad het is wel erg fijn om met meiden te praten die weten wat voelt!

19. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Welkom Valerie!
    Bij mij sloeg de 50 mg helaas niet aan. Mocht dat bij jou ook het geval zijn dan verhogen ze de dosis naar 100 mg. Slaat die ook niet aan, in mijn geval dan verhogen ze het naar 150 mg.
    Veel succes!! En veel plezier hier :)

Hier weinig nieuws.. vanmorgen voor een echo geweest maar alleen maar kleine eitjes... zo balen! Heb er de hele dag aan moeten denken... Nu maandag terug voor een echo en is er dan weer niks te zien worden er andere stappen ondernomen...
    Pffff.... :(
    Sorry voor mijn egoberichtje maar het valt allemaal niet mee!

Liefs!

20. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @ xLovely
    Wat vervelend!! Ik weet helaas precies hoe rot je je moet voelen. Blijft toch elke keer weer een klap in je gezicht als je het slechte nieuws te horen krijgt.
    Op welke dag zit je nu?

Deel Deze Pagina