Hoi meiden, Ik heb al een hele tijd niet meegeschreven, maar af en toe wel mee gespiekt. Zoals je in mn onderschrift kunt zien, heeft Clomid helaas niet het gewenste effect gehad en gaan we volgende week beginnen met Puregon spuiten. Ik zie er ontzettend tegenop, maar ben aan de andere kant wel blij dat er weer wat gebeurt. Ik wens jullie heel veel sterkte en vooral succes! Hopelijk hebben we allemaal binnenkort een positieve test in handen! Groetjes, Shanny
Ik heb dat in mijn vorige ronde ook gehad. Heb dat nog bij de gyn nagevraagd maar kon geen kwaad. mogelijk nog een soort van restje van je ongi...
meiden wanneer komt er weer eens een zwangere voort uit al dat clomid slikken.... hier neit veel nieuws eigenlijk. a.s. maandag weer eerste FM van deze ronde. dat is dag 12... vorige keer op dag 14 een eisprong... hopelijk gaat dat deze ronde weer gebeuren...
@kimsel: In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben hoort de HSG bij de standaard procedure. Dus vandaar dat ik deze gehad heb. Ik heb morgen ook weer mijn 1e FM van de 2e ronde. Ik heb geen bijwerkingen gehad van de clomid deze ronde. Dus ik ben ook een beetje bang dat hij niet aangeslagen is. Ik ben enorm benieuwd morgen. Dit is ook de laatste ronde dat ik FM krijg. Aangezien deze ronde de samenlevingstest moet worden herhaald. Jij ook succes morgen, Groeten Sonneke
@Nancke; jij, Sonneke en ik lopen een beetje gelijk volgens mij met onze cyclus. Ik moet morgen voor de eerste FM van deze ronde. @ Sonneke; ik heb ook geen bijwerkingen hoor. Dat had ik vorige ronde ook niet en toen is mijn eitje ook mooi gegroeid. Ik heb toen ook een samenlevingstest gehad. Die was eerst negatief en een dag later positief. Ze heeft het ons zelf laten zien onder de microscoop. Dat was wel heel leuk. Ik vind het nog steeds raar dat ze met de echo het eitje hebben zien groeien en zien springen maar dat de bloeduitslag geen goede eisprong weergeeft. Misschien komt dat omdat ik te vroeg een bloeding kreeg? Hopelijk slaat de Clomid nu weer goed aan en duurt mijn cyclus langer. Succes dames!
Nou dames, ben weer een stap verder... Vanmorgen bij de gyn geweest voor een fm op dag 20. Helaas geen eitje te zien. Kon ophogen naar Clomid100 of Puregon spuiten. Voor het laatste gekozen, omdat dit zeker aanslaat. Vind het wel erg spannend! Nu afwachten tot menstruatie komt en dan op dag 3 terug voor een uitgangsecho en uitleg over spuiten. Die week ook terug voor een HSG. Wat ik wel vreemd vind. Heb me er net overheen gezet dat er weer nix gebeurt is....heb ik net ontzettend veel cervixslijm (heb namelijk wel verdikt BMS van 11mm) en zeurende pijn linksonder in m'n buik. Ben soms bang dat ze een eitje gemist hebben, omdat ze steeds zo'n moeite hebben om m'n eierstokken te vinden. Ga voor de zekerheid toch maar ovutesten doen, je weet maar nooit! Is toch raar?
@ Shanny en Zazu; we zitten in hetzelfde schuitje Zie mijn onderschrift... Misschien kunnen we een nieuw topic openen over Menopur/Puregon spuiten ?? Hier hebben we in ieder geval niets meer te zoeken haha! Heelveel succes voor de andere dames!! Liefs van een oud deelneemster van dit topic
xLovely Je hebt gelijk Ik vind het prima! Tuurlijk kunnen we hier ook nog af en toe meelezen-/typen. Maar misschien is het wel een goed idee!
Jolin, Balen meis Op naar de volgende ronde. Shanny, Balen dat de clomid bij jou niet zijn werk gedaan. Hopelijk brengt het spuiten meer geluk. Succes met alles!!! Kimsel, Succes morgen.Hopelijk duurt je cyclus nu wat langer met een goed eisprong. Ik heb trouwens ook wel eens wat bruinige afscheiding hoor. Sonneke, Jij ook succes morgen! Zazu, Ook jij succes met het spuiten! Jammer dat er zoveel meiden van het topic weggaan Ik zit nog steeds op het wachtbankje. Bijwerkingen zijn al weer begonnen, net van pure ellende maar mijn bh uitgedaan Voor de rest geen bijzonderheden.
Hallo dames, Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben met de pil gestopt in september 2009. Inmiddels alle onderzoeken gehad>>>niks gevonden. Heb nu 2 iui's gehad..helaas zonder resultaat. Deze ronde heb ik voor het eerst clomid geslikt om onze kansen wat te vergroten. Morgen heb ik de 3de fm. Gister had ik links 2 eitjes van rond de 17mm. Dus nu maar hopen dat ze goed gegroeid zijn.
Sorry heb hier niet bijgelezen.....heb het druk gehad!! Maar hier weer een nieuwe ronde met clomid.... Hoe is het met iedereen?
Hoi Meiden, Ik heb net mijn 1e FM gehad. links maar liefst 3 eitjes! En ik maar denken dat hij deze keer niet heeft aangeslagen... 14,5 mm , 13,5 mm en eentje van 10 mm. Die eerste 2 zijn mooi van grootte. De vorige keer had ik op CD 12 1 eitje van 13,5 mm. Dus mischien komt nu mijn eisprong ook wel eerder dan CD 17! Maandag weer terug voor een nieuwe FM dan is het CD 14. Ik zal zondag maar alvast beginnen met ovutesten denk ik! Ik ben echt benieuwd! Is dat trouwens wel vaker dat je aan 1 kant (bij mij dus links) 2 of meer eitjes hebt? Hebben jullie daar ervaring mee? @Kimsel: Hoe was het bij jou? Groeten Sonneke
@Sonneke, haha, bij mij is het precies andersom! Ik heb juist aan de rechterkant maar liefst 3 eitjes! 1 van 16 mm en 2 van ong 12mm. Ik moet dalijk terug omdat ik al een eitje had van 16mm. Ik hoop inderdaad dat mijn eisprong nu ook eerder komt. Hopelijk duurt mijn lf nu ook langer en anders zullen ze daar iets voor gaan geven. Ik hoef trouwens geen samenlevingstest meer te doen omdat deze vorige keer positief was. Ze gaan na mijn eisprong alleen wel nu op 2 momenten bloed prikken. Doe jij ook nog ovutesten? Ik ga nu sowieso om de dag maar klussen. Maar misschien is het verstandig wel een ovutest te doen zodat ik weet op welke dag er in ieder geval geklust moet worden? De vorige keer had ik trouwens ook 3 eitjes hoor. Als er 1 doorgroeit dan is het prima. Dus volgens mij is het heel "normaal" als je aan 1 kant meerdere eitjes kan hebben. Mijn BMS was trouwens nog niet zo heel dik (5,3mm). En bij jou? @Rosalinde, succes met wachten. Wat duurt dat dan lang he. Lekker voldoende afleiding gaan zoeken @butterfly, welkom! Hoe was het gister nog gegaan?
@kimsel Lief dat je het vraagt Ik had gister links 2 eitjes. 1 van 19mm en 1 van 21mm. Gister pregnyl gezet en morgen inseminatie. We gaan natuurlijk voor 3 keer scheepsrecht. Hoe is het vandaag met jou gegaan?
@kimsel: Ja ik ga zeker ovu testen doen. Wil mijn eitje ook op de ovutest hebben. Want volgende rondes zal ik zonder echo's moeten doen denk ik. Op welke CD zit jij nu dan? Mijn BMS was gisteren op CD 11 5,5 mm en dit was prima zei ze. Ik ben zo benieuwd! Om de dag klussen is beter he. Wij deden het vorige keer elke dag maar dit is volgens mij niet zo goed voor de zaadjes. Ik ben ook benieuwd naar onze 2e samenlevingstest. Bij jullie was hij eerst ook negatief toch? Hoeveel dagen voor je eisprong was dit toen? Heb je nu morgen nog een FM? Op zondag? Groeten Sonneke
@Butterfly, hopelijk is 3 maal inderdaad scheepsrecht voor jullie. Hoe vaak kunnen/mogen ze de insimenatie eigenlijk doen. @Sonneke, wij moesten de samenlevingstest eerst op vrijdag doen maar toen was deze negatief. Toch wilde ze er nog een de dag erna en toen was deze positief. Volgens mij was dat rond CD 13, 3 dagen voor de eisprong. Heb jij geen test daarna meer moeten doen? Bij mij is het een beetje lastig te zeggen op welke CD ik zit omdat ik met de Clomid begonnen ben zonder dat ik ongesteld was. Ze vullen nu dus ook steeds niks in. Ik heb in ieder geval afgelopen dinsdag mijn laatste Clomid genomen. Vanaf de eisprong wordt het dus spannend voor mij. Ik denk dat ik ook die ovutesten ga doen. Ik moet het inderdaad waarschijnlijk ook de volgende maand zonder onderzoeken doen dus dan zijn die testen zeker wel fijn. Bij mij is er alleen nog een kans dat ik nog een ander medicijn krijg om mijn luteale fase langer te laten zijn. Dat is alleen nog even afwachten hoe het deze maand verloopt. Vandaag weer terug geweest. Ik had nog steeds hetzelfde aantal eitjes maar 1 was er weer gegroeid. 17,5 mm nu en het bms was 6,5 en bestond uit 3 lagen al. Volgens de gyn dus allemaal goed. Ze wil me graag morgenochtend nog een keer zien om te kijken of dat eitje daadwerkelijk doorgroeit en dan kan ze ook zeggen wanneer ik ongeveer mijn eisprong zal hebben. Dus morgen mogen we weer terug!
Ik ben vanochtend weer terug geweest. Alleen de Clomid heeft te goed aangeslagen. Ik heb 1 eitje die heel mooi doorgroeit (vandaag 21,5) maar ik heb nog 2 andere eitjes van 16 en 17mm. Je mag er niet meer dan 2 hebben dus ze willen nu het risico niet nemen. Best jammer dus maar wel begrijpelijk. Om het positieve inderdaad maar weer te bekijken; ik heb vandaag of morgen mijn eisprong (had vanochtend een positieve ovutest) dus ik hoop dat het nu minimaal 12 a 13 dagen duurt voor ik ongesteld wordt. Dan weet ik in ieder geval of de ophoging van Clomid zinvol was en dat ik een normale menstruatie weer heb. Als ik ongesteld wordt, moet ik weer terugkomen. Ik krijg dan in ieder geval weer maar 50mg Clomid en dan krijg ik een ander medicijn voor de 2e fase. Ik wordt de volgende cyclus ook weer in de gaten gehouden. Jammer dus van de ene kant, van de andere kant fijn dat ik een keer echt ongesteld kan worden nu. Ik moet wel 11-04 bloed gaan prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. Ik ben er eerlijk gezegd niet heel verdrietig om; ik weet tenslotte dat de Clomid goed zijn werk doet en krijg er ook een eisprong van. Het is nu alleen even zoeken naar de juiste behandeling. De druk is nu wel een beetje van de ketel; ik wacht rustig tot ik ongesteld wordt en dan maak ik me klaar voor de volgende ronde!
@Kimsel: Jeetje dat is toch wel balen. Zou jij IUI krijgen of zijn jullie zelf aan het klussen? Bij mij waren er vrijdag ook 3 eitjes. 14,5 mm, 13,5 mm en 10 mm. Ik ben benieuwd, morgen krijg ik mijn 2e FM. Maar ik denk dat als ze zeggen dat ik niet mag klussen ik het toch gewoon doe. Volgens mij is de kans echt niet zo groot dat je een 3ling krijgt hoor. Het is trouwens toch best leuk een meerling. Maar inderdaad wel fijn om te weten dat je nu een eisprong krijgt en hopen op een langere LF! Groeten Sonneke
@Sonneke; wij zouden zelf klussen. Nog geen IUI. We zijn tenslotte "pas" in de 2e ronde. Ik zou eventueel zelf ook de kans wel willen nemen maar mijn vriend is vanochtend meegeweest en hij durft het niet aan. Er is er 1 die mooi doorgroeit en de andere 2 zitten er wel maar groeien niet echt. Toch zegt ze dat er kans is dat deze dan ook springen. Er zaten ook nog 3 eitjes die kleiner waren dan 15mm dus er zaten er echt veel deze keer. Echt een overstimulatie dus. Zou jij het gewoon doen?
@Kimsel: Toen ik jouw reactie zo las moest ik het meteen aan mijn mannetje vertellen. Hij zei ook meteen dat we het wel zouden proberen die maand, ook al zou de gyn iets anders zeggen. Hoe groot is de kans dat alle 3 de eitjes bevrucht worden?? We willen heel graag een tweeling, lijkt me echt super! Dus ja wij zouden er zeker voor gaan! Maar je moet het natuurlijk zelf beslissen. Nu hoef je niet meer terug voor een echo zeker?? Maar ze kunnen toch niet alle 3 op hetzelfde moment springen, ze zijn wel verschillend qua grootte. En als er 1 gesprongen is dan sterven de andere toch gewoon af? Succes en ik ben wel benieuwd wat je gaat doen.... Groeten Sonneke