2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke; ik heb het er nog met mijn vriend over gehad maar hij wil het risico niet nemen. Hij vindt dat we naar het advies moeten luisteren van iemand die er verstand van heeft en ons niet te veel door ons gevoel moeten laten leiden. Daar heeft hij ook wel een punt. Mijn verstand zegt dat het ook wel beter is maar mijn gevoel zegt wat anders.
    Als er 1 springt, kunnen de anderen ook springen of afsterven. Kan beide dus.
    Ik moet nu eerst wachten tot ik ongesteld wordt en daarna weer naar het ziekenhuis voor een echo. Dan krijg ik weer Clomid 50 en ??? Dat krijg ik dan te horen.

2. Dream84

Dream84 Nieuw lid

4 apr 2011
    1
    0
    0
    Hoi,

Januari 2010 ben ik bevallen van mijn 1e dochter in 2e ronde clomid. Nu ben ik sinds twee maanden weer gestart met clomid. 100 mg sloeg niet aan. 150 mg wel en ben nu aan het afwachten ik kan over 10 dagen testen. Ik had niet verwacht dat het weer zo spannend zou zijn, maar ik ben weer net zo nerveus als bij de 1e.

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

vandaag 2e FM gehad. Er was nog 1 dominant eitje over van 21,9 mm. Morgen nieuwe samenlevingstest.
    Ik ben benieuwd!

Succes,

Groeten Sonneke

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke, spannend een nieuwe samenlevingstest.
    En 1 eitje van 21,9 mm is ook erg mooi. Die staat dus op springen!

@ Dream84, spannend nu weer aan de Clomid. Is dit de 1e ronde dat de Clomid aanslaat? Spannende 10 dagen nu dus.

Voor mij 2 rustige lange weken, wachten op de menstruatie.

Ik heb in ieder geval vandaag mijn eisprong gehad. Voelde in vergelijking met gister minder druk op mijn buik.

5. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Kimsel, Balen dat je deze ronde moet overslaan. Drie eitjes is inderdaad veel en weet niet wat ik in jouw situatie zou doen. Mijn eerste ronde had ik direct twee eitjes en vond dat geen enkel probleemmaar helaas geen zwangerschap. Blijft toch altijd gokwerk.
    Hopen dat je nu snel ongesteld wordt en op naar de volgende ronde. Weet je al wat ze gaan doen aan die korte luteale fase?

Sonneke, Wat was er met die andere eitjes dan?Zaten die er wel nog maar niet goed gegroeid? Nog even en je zit weer op het wachtbankje :D

Dream84, Spannend hoor! Hopenlijk ben je snel zwanger! En welkom hier natuurlijk :D

Komend weekend ga ik voor de eerste keer een testje wagen. Mijn collegavriendin is er van overtuigd dat ik deze ronde zwanger ben. Ze "voelt" het. Jaja ik geloof niet zo in die onzin haha.
    Nog meer meiden die in de laatste week van hun cyclus zijn?

6. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinde, spannend hoor. Wat duurt zo'n week dan lang he.
    De gyn vertelde me dat er teveel gezondheidsrisico's zitten aan een meerling zwangerschap. Vandaar dat ze het afraden. Als het er maar 2 waren geweest was het geen probleem geweest maar het waren er nu 3 >16 mm en nog 3< 16 mm. Ik heb dus echt een overreactie van de Clomid gehad.
    Ik weet nog niet wat ze aan de luteale fase gaan doen. Dat wilde ze ook nog bespreken. Ze vertelde me dat ik in ieder geval Clomid 50 krijg en daarbij waarschijnlijk nog iets anders. Eerst ongesteld worden en dan mag ik weer bellen.
    Dat wachten is alleen altijd zo irritant he. Het liefst zou ik nu gelijk morgen ongesteld worden nu je weet dat je deze ronde geen kans maakt ;).
    Het zou leuk zijn als het deze ronde bij jou lukt. Is het nou jouw 3e ronde? 3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch ;)

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke, en hoe was de samenlevingstest vandaag?

@Rosalinde, heb je al enige voortekenen?

8. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Kimsel, Ja ons geduld wordt flink op de proef gesteld he. Ben benieuwd hoe het de volgende ronde gaat met dat nieuwe medicijn.
    Tussen de middag was ik een beetje misselijk maar of dat nou een voorteken is....Ik weet het niet. Het is inderdaad de derde ronde. Het liefst zou ik nu al een testje doen haha maar dat heeft geen zin denk ik.

Hoe is het met de andere meiden?

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Samenlevingstest was positief! Vandaag ook een positieve ovutest. Dus vandaag eisprong.
    Cervixslijm zag er ook prima uit!
    De onderzoeken zijn verder dus allemaal goed en we mogen 6 maanden met clomid 50 mg zelf proberen zwanger te worden,
    Aangezien ik voorheen erg lange cyclussen had vertelde de gyn ook dat het eigenlijk nu pas echt gaat beginnen. Omdat er nu eigenlijk pas echt kans is om zwanger te worden.
    Dus ik ben benieuwd. Als ik over 6 maanden nog niet zwanger ben moet ik weer terug naar de gyn.

Ik vind het wel prima zo ik ben blij dat alles goed was. Nu hoef ik ook niet meer elke cyclus een paar keer per week voor een FM of ander onderzoek.

Vanaf vandaag weer op het wachtbankje!

Hoe is het met jullie?

Groeten Sonneke

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke, dat is goed nieuws! Fijn dat je het nu zelf mag gaan proberen toch! Worden nu 2 spannende weken!

Zo ging het bij mij ook helemaal de 1e ronde. Helaas werd ik toen te snel ongesteld. Ik hoop dat ik nog 1 ronde gevolgd moet worden en dan ook zelf aan de slag mag. Eerst maar ongesteld worden. Dus voor ons 2 (lange) weken al is het voor jou wat spannender ;). Succes!

11. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Hey Sonneke! Wat goed :D Nu gaat het "echte" werk beginnen. Ik hoop dat je binnen die zes maanden zwanger bent!

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: Tja voor mij word het wel spannend. Maar probeer er niet teveel aan te denken. Hoe groot waren jouw eitjes bij de laatste FM?
    Want bij mijn laatste die ik gisteren had was er van de 2 eitjes nog maar 1 over en deze staat op springen. Dus mischien is dit bij jou ook wel of kan dat niet??

Groeten Sonneke

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke; dat had ik de eerste keer wel. Toen was er uiteindelijk 1 die doorgroeide en de ander bleef duidelijk achter.
    Nu hebben ze zondag gekeken en toen had ik er dus 3; 1 van 16mm, 1 van 17mm en 1 van 21mm (en daarnaast nog 3 kleinere). Omdat deze al op springen stond, wilden ze het risico niet nemen. De risico's die erbij komen kijken als je zwanger wordt van een meerling (meer dan 2 bedoelden ze dan) waren te groot. Echt balen dus maar niks aan te doen. Ik snap het ook wel. Over 2 weken mag ik gewoon weer met Clomid 50 beginnen en ik hoop dat we daarna ook aan de slag mogen.
    Ik baal er nog steeds wel een beetje van hoor.
    Veel succes vanavond ;)

14. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat fijn om wat positief nieuws te lezen van sommige meiden... Ik hoop ontzettend dat het niet lang meer gaat duren voor jullie! Ik zal duimen!

Liefs

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda; hoe is het bij jou? Al voortekenen? Stiekem al een testje gedaan?

@Sonneke; hoe is het bij jou?

Ik wacht ook nog steeds "geduldig" af. Van de andere kant vind ik dat ik niet mag klagen; dit is "pas" mijn 2e ronde en ik weet dat Clomid goed zijn werk doet (deze ronde te goed ;)) maar ben toch best ongeduldig!

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: We hebben dinsdag nog goed geklust! Gisteren lekker rustig aan gedaan en vandaag een drukke schooldag gehad.
    Probeer de komende weken wat afleiding te zoeken want 2 weken wachten duurt wel lang. Maar ik probeer er niet teveel bij stil te staan en gewoon lekker afleiding zoeken.

Het is inderdaad wel fijn dat je weet dat de clomid zijn werk goed doet. Dit vind ik ook wel een fijne gedachte!

Groeten Sonneke

17. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden, eindelijk een site die actief is! Ik ben door firtiliteitsarts naar internist gestuurd. Ik heb 9 jr. Geen menstruatie. Dachten dat t door schildklierproblemen kwam en te hoge prolactinegehalte. Dmv medicatie zijn deze goed ingesteld, maar menstruatie blijft uit. Ik zal weer terug verwezen worden naar firtiliteitsarts. Ik lees veel over clomid, misschien kan ik hier naar vragen? Komt mijn verhaal iemand bekend voor?

18. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Helaas het is over hier :( Vanmorgen helaas flink ongesteld geworden. Korte cyclus voor mijn doen deze maand...

1987, Je verhaal komtmij niet bekend voor.Stel je hebt pcos dan zullen ze dat denk ik snel zien bij de fertiliteitsarts en krijg je vaak clomid voorgeschreven. Succes bij de arts!

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda, jammer meis. Hoe lang heeft je cyclus nu geduurd?
    Veel succes met de nieuwe ronde. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen ;)

20. Nancke

Nancke Actief lid

He meiden, ik ben niet zo heel veel meer te vinden op dit forum. Sorry daarvoor. Wilde wel even laten weten hoe het nu gaat.
    Afgelopen maandag eerste FM van deze ronde gehad. Dat was dag 12. Er waren toen al 2 eitjes van 25mm te zien. WOW!
    Afgelopen dinsdag waarschijnlijk mijn eisprong gehad. Maandag, dinsdag en woensdag geklust. En nu zit ik weer op het wachtbankje. Hoe gefocust ik de vorige rondes allemaal was, hoe relaxt ik nu eigenlijk ben… denk er niet zo heel veel aan moet ik zeggen… Komt misschien nog wel, maar nu in ieder geval niet…

Deel Deze Pagina