2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nancke; Zo, 2 eitjes van 25 mm. Dat is niet niks! Hoefde je niet eerder terug te komen? Dan stonden ze in ieder geval op springen!
    Meer dan afwachten kan je nu helaas niet doen. Succes!

2. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Hoe is het met iedereen hier?

Ik zit nu op de derde dag van clomid slikken. Tot nu toe gelukkig geen bijwerkingen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat de lage dosis zijn werk doet.
    Mijn cyclus was trouwens 29 dagen i.p.v. 32 vorige maand. Omdat ik ook geen super duidelijke positieve ovulatietest heb gehad denk ik nu dus dat mijn eisprong eerder was dan gedacht. Deze maand ga ik maar wat eerder beginnen met de ov-testen dan weet ik zeker dat ik de piek niet mis!

Zit wel al na te denken wat er na de zesde poging gaat gebeuren.Zit nu al in de vierde. Weet iemand wat eenlogische volgende stap is?Ik denk IUI?Maar waar wekken ze dan die eisprong weer mee op?Omdat clomid maar zes maanden gebruikt mag worden...
    Het duurt nog even en ik houd moed dat het nog gaat lukken met deze behandling maar dan kan ik alvast wat info opzoeken en me erop instellen :)

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda; ik heb ook geen last van bijwerkingen bij Clomid.
    Volgens mij mogen ze naar 6 maanden Clomid het nog 1x met 6 maanden verlengen. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
    Ze zullen in ieder geval een medicijn moeten voorschrijven om de eisprong om te wekken. Maar je hebt nog 3 rondes (inclusief deze) te gaan he, dus misschien is het allemaal wel helemaal niet nodig. Ik hoop het voor je. Hoef je helemaal niet meer terug naar het ziekenhuis nu?

4. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Hey Kimsel, Ja dat is wel fijn he van die weinige bijwerkingen. Alleen na mijn eisprong krijg ik wat klachtjes.
    Ik hoef nu inderdaad helemaal niet meer naar het ziekenhuis. pas weer als ik de 6 rondes heb gehad moet ik weer om te praten hoe verder.
    Met jou ook alles goed? Wachten duurt lang zeker?!

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Rosalinda, ja met mij ook alles goed. Gister bloed laten prikken dus ik zit nu 8 of 9 dagen na mijn eisprong. Heb wel flink last van mijn onderbuik dus dat zullen wel voortekenen zijn van een menstruatie. Hopelijk komt het snel op gang want dan kan ik weer een nieuwe ronde in!

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rosalinde: ik moet na 6 maanden zelf proberen ook terug komen. Ze heeft mij al gezegd dat we dan waarschijnlijk nog 6 maanden verlengen.

Inmiddels heb ik een antibioticakuur gekregen voor een blaasontsteking. :x

Ook heb ik een drukkend gevoel op mijn onderbuik.

Welke CD zit je nu Kimsel?

Groeten Sonneke

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke, mijn CD is een beetje lastig te zeggen omdat ik met Clomid ben begonnen terwijl ik niet ongesteld was.
    24/3 heb ik mijn eerste Clomid genomen en 4/4 heb ik mijn eisprong gehad. Ik zit nu dus 8 dagen na mijn eisprong.

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimsel: Dan lopen we zo'n beetje gelijk. Jij loopt iets voor op mij.
    Het is al wel vroeg dat je ongie zou moeten worden toch??
    Mischien zijn het wel andere rommelingen....;)

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nou als het goed is zou het niks kunnen zijn omdat we niet mochten klussen rondom de eisprong vanwege overstimulatie.
    De vorige ronde werd ik 8 dagen na de eisprong ongesteld. Ik denk dat het rommelen ook te maken heeft met de overstimulatie.
    Ik heb zin om weer een nieuwe ronde in te gaan. Dan krijg ik weer 50 mg. Daar weet ik van dat het werkt. Hopelijk geven ze me dan iets dat mijn lf dan ook langer duurt.

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: Ow ja dat is waar.... Soms haal ik de meiden een beetje door elkaar. Vooral als je op verschillende topics zit.
    Een handtekening is dan altijd wel handig vind ik ;)
    Dan hoop ik maar dat je snel ongie word dan kun je weer opnieuw beginnen....
    Ook echt vervelend dat je LF te kort is.

Groeten Sonneke

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Sonneke; het is ook moeilijk te zeggen of dat ook echt zo is. Ik heb nog maar 1 ronde achter de rug en 1x Clomid 50 mg geslikt. Het kan er ook door komen dat het de 1e keer was. Nou ja, we zullen wel zien. Meer dan afwachten kunnen we niet doen...

Maar voor jou ook nog een spannend weekje!

12. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Het is rustig hier!

Sonneke, hoe is het met jou?

En met de rest van de meiden!

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimsel: Tja hier is het rustig. Blaasontsteking is ver over gelukkig!
    Ik ben in afwachting van ongie a.s dinsdag. Maar hoop het natuurlijk niet.
    Ik had gisteren enorme obstipatie en dat terwijl ik heel de week heel veel water heb gedronken ivm blaasontsteking....

Hoe is het bij jou???

14. meuner

meuner Nieuw lid

14 apr 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    IK ben 27 jaar en wij zijn al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Ik heb pcos waardoor het moeilijk gaat. Ik heb geen van de symptomen dus geen overgewicht ed. Nu heb ik al 50mg en 100 mg clomid gehad maar geen resultaat nu moet ik gaan starten met 150mg. As donderdag ga ik voor het eerst naar het ziekenhuis om te leren spuiten! Wel spannend vind ik hoor! Iemand hier misschien ervaringen mee??

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @ sonneke, ik ook nog steeds in afwachting. Zou maandag moeten komen. Wel grappig dat je dat zegt van die obstipatie. Daar heb ik ook al een paar dagen flinke last van. Vorige week dacht ik dat ik ook een blaasontsteking had; ik moest zo vaak naar het toilet en had last onderin mijn buik. Nu is het gelukkig een heel eind over.
    Van mij mag de ongi snel doorzetten want dan kan ik een nieuwe ronde starten. Deze ronde was eigenlijk een beetje verloren. Het positieve is wel dat mijn lf nu langer duurt.

@meuner, welkom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met spuiten aangezien clomid 50 bij mij zijn werk doet. Wat ik heb begrepen van de andere meiden is dat het best meevalt. Wat gaan ze donderdag doen in het ziekenhuis?

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: ja inderdaad goed nieuws dat je LF nu langer duurt! Dat is wel fijn!
    Dus mijn obstipatie zal ws toch geen symptoom zijn... Of ben jij mischien toch zwanger :)

@meuner: Nee hier ook geen ervaring met spuiten. maar van een "vriendin" van een ander topic heb ik ook gehoord dat het best meevalt...
    Succes in ieder geval!

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sonneke; bij mij zou het eigenlijk niet echt moeten kunnen deze keer. Ik denk dat het bij mij voortekenen zijn voor een ongi. Maar nogmaals elk lichaam reageert weer anders toch? Meer dan afwachten kan je niet doen. Kunnen ook de spanningen zijn!

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nou ik ben even helemaal het spoor bijster: vannacht slecht geslapen en me flink druk lopen maken; zou 2 weken geleden een eisprong moeten hebben gehad. Ik had tenslotte een aantal eitjes. En toen wij daar zondag 2 weken geleden waren zei ze dat het eitje waarschijnlijk die zondag of die maandag zou gaan springen. Dat zou nu dus 2 weken geleden zijn. Maar omdat het er teveel waren mochten we niet klussen. Hebben we dus ook niet gedaan. Wel 3 dagen ervoor en 5 dagen ernaar weer.
    Niks aan de hand zou je zeggen. Maar ondertussen nog steeds niet ongesteld geworden. Af en toe wel wat krampen gehad en al 2 weken ontzettend gevoelige tepels (dit had ik ook toen ik de pil slikte steeds totdat ik ongesteld werd).
    Dus ik vannacht lopen malen; wat kan het nu weer zijn, heb ik geen eisprong gehad? Zijn, net zoals bij Kitty, de eitjes gewoon doorgegroeid en zijn ze niet gesprongen? Zwanger kan ik eigenlijk ook niet zijn? Ik vertrouw mijn eigen lichaam niet meer, ben er onzeker over, dus dan loop je maar te malen.
    Voor mezelf maar besloten dat ik vanochtend het ziekenhuis ga bellen om in ieder geval te vragen hoe mijn bloeduitslag was van een week geleden. Ik dacht; ik doe gewoon voor de zekerheid een test voor als ze er naar vragen. Dus ik een testje gedaan. 10 minuten later gekeken; zag ik 1 hele duidelijke streep en 1 heel licht streepje.
    Dus ik ermee naar mijn vriend die in dat soort dingen heel nuchter is en die zei: het lijkt er wel een beetje op. Er was abslouut geen overtuigende streep te zien maar er stond wel degelijk een licht streepje. Weten jullie of dat ook kan komen doordat je het kanger dan 5 minuten hebt laten liggen? Ik ben namelijk pas na 10 minuten gaan kijken?
    Nou ja, ik durf echt nog niks te hopen en ik snap er ook de ballen niet meer van. Want tijdens de vruchtbare dagen is er dus niet geklust. Nou kan het misschien zo zijn dat er een paar zaadjes heel lang hebben overleefd? Maar die overleven toch ook niet langer dan 48 uur? Of mijn eisprong is een paar dagen later geweest dan de gynaecoloog dacht?

Nou ja, kortom; ik ga straks eerst het ziekenhuis maar eens bellen voor de bloeduitslag. En anders doe ik over een paar dagen maar weer een test. Nogmaals ik kan het me echt niet voostellen. Heb meer het gevoel dat er nu weer wat anders aan de hand is waarom ik weer niet ongesteld wordt. Maar je zou toch zeggen dat als je eisprong zou hebben je ook ongesteld zou worden?
    Nou mijn verhaal is eruit. Sorry, moest het effe kwijt. Fijn zo al die onzekerheid he bij ons allemaal!

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjeetje Kimsel wat een onzekerheid! Ik begrijp je erg goed hoor! Mijn ervaring met de FM is ze de precieze dag van mijn eisprong altijd verkeerd hadden. mijn eisprong is elke keer 1 -2 dagen later dan wat ze met de FM zien. Dus tja het zou natuurlijk wel kunnen.
    Wat is weet van die zwangerschapstesten is dat ze wel indrooglijntjes kunnen geven bij bepaalde merken. Hoelang ben je nu overtijd? Als je de gyn belt kunnen ze zeggen a.d.h bloeduitslag of je een eisprong hebt gehad. Dus daar krijg je meer zekerheid door in ieder geval!
    Ik ben enorm benieuwd! en tja je weet nooit helemaal zeker hoe lang de zaadjes overleven denk ik...

Dikke kus,

Sonneke

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb vanochtend gebeld maar ik moest een telefonische afspraak maken voor de bloeduitslag. Nou wordt ik woensdagmiddag teruggebeld.
    Maar ik ben pas 1 dag over tijd dus ik verwacht er ook helemaal niks van.
    Woensdagochtend nog maar een keer testen. Ik heb in ieder geval net op internet gelezen dat zaadcelletjes maximaal 4 dagen kunnen overleven.
    Sonneke, hoe is het bij jou?

Deel Deze Pagina