@Kimsel: Echt balen dat ze niet even die bloeduitslag kunnen geven! Ik werk zelf in het ziekenhuis dus ik kan hem altijd zelf opzoeken! Dit is echt wel prettig! Hier morgen mijn NOD, mijn borsten zijn wel gevoelig. Maar ja dat zijn ze nu ik clomid gebruik eigenlijk best regelmatig. Ik had vanochtend wat ongie krampjes. Dus ik denk dat hij morgen wel door zal zetten Spannend toch allemaal eej! En 4 daagjes overleven, dan zou het wel kunnen...
Inderdaad spannend. Heb net alleen nog even op de bijsluiter gekeken en daar zeggen ze dat je na het verstrijken van de testperiode best een negatieve test kan afleven als een positieve dus dat kan het ook geweest zijn. Deze week dus maar even afwachten of de ongi komt en hoe de bloeduitslag is. Sonneke, weet jij wat de waardes moeten zijn voor een goede eisprong?
Hoi Kimsel, Dan meten ze de progesteron waarde. Bij mij was deze 78. Als normaal waarde gaf hij tussen de 30 en 90. Hier een overzichtje van normaalwaardes volgens freya.nl StofManVrouwEenheidFoliumzuur 3.0 - 17.03.0 - 17.0microgram /LFSH1 - 101 - 10E/LB-HCG< 5< 5E/LLH - folliculaire fase5 - 15 5 - 25E/L- ovulatiepiek25 - 100- post menopauze< 2017-beta-oestradiol - folliculaire fase<0.04 - 0.13 0.04 - 0.73nmol/L- ovulatiepiek0.44 - 1.38- luteale fase0.22 - 0.95- post menopauze< 0.04 - 0.10progesteron - folliculaire fase< 1.0 - 3.0 <1.0 - 3.0nmol/L- luteale fase12 - 60prolactine< 15< 22microgram/Ltestosteron11 - 35< 4.0nmol/Loestron0.05 - 0.200.05 - 0.80nmol/L- postmenopauze0.05 - 0.20 Laatste wijziging : 27-01-2011 Je moet dus kijken naar het progesteron in de luteale fase. Groeten Sonneke
Ow het schematje is een beetje een rommeltje. Kijk anders even op freya.nl - medisch - labaratorium - normaal waardes Groeten Sonneke
Hoe is het met de andere meiden? Weet iemand of het kan zijn dat als je gemonitord bent tot aan de verwachte eisprong, je voldoende eitjes had, maar toch geen eispring hebt gehad? En wat daar de reden van kan zijn? Zouden ze doorgegroeid kunnen zijn?
Hoi Meiden, Nou vandaag ongie geworden :x Dus we gaan alweer door naar ronde 3 met clomid 50 mg. Deze keer zonder ziekenhuis bezoekjes dus dat is wel prettig! Hoe is het bij jullie?
Hey meiden, Ben al een tijdje niet meer geweest, wel even meegelezen tussendoor. Ik heb alweer iets heel raars meegemaakt, het houdt niet op. Vorige ronde een cyclus van 18 dagen. Nu zat ik te wachten op mijn ongi om vervolgens Puregon te gaan spuiten. Kreeg ik ineens afgelopen zondag enorme steken aan de rechterkant van mijn onderbuik, duidelijk waar mijn eierstok zit. Snel naar huis gegaan en een ovutest gedaan. En wat denk je? SUPERPOSITIEF!! Snap d'r helemaal nix van, en dat op dag 38. 's Ochtends toch maar naar zh gegaan voor FM. De gyn was trots op me dat ik langsgekomen was en zo alert op mijn lichaam ben geweest ...haha... BMS van 12 mm en alles zag er naar uit dat ik een eisprong heb gehad afgelopen zondagnacht...zo raar! Alleen weet ik nu niet hoe groot het eitje was en of 't er 1 of misschien wel 2 waren???.... Heb ik weer?!
Hoi meiden ik zou hier ook graag mee willen kletsen. Ik heb al een zoontje van 2 jaar via IUI gekregen ik had toen ook al geen eisprong zonder hormonen. Wel in 2007 2 keer zwanger geweest d.m.v. clomid maar 2 keer een miskraam geworden met 6 weken. Nu is mijn man zijn zaad helemaal goed gekeurd en mogen we de komende 6 maanden zelf aan de klus voordat we evt. met IUI beginnen. Ik ben deze maand met clomid 50mg begonnen omdat ik dus uit mezelf geen eisprong heb. Ik zit nu op cyclus dag 16 en het ovulatietestje is nog steeds omo wit. In 2007 had ik met 50 mg een keurige eisprong rond dag 16/17. Voel het wel wat rommelen bij mijn eierstokken, maar door die negatieve ovulatiestesten vrees ik het ergste. Doen meer meiden hier ovulatietesten en hechten jullie daar veel waarde aan? Zazu: mijn vorige cyclus zonder clomid nog had ik ook een vette postieve test vrij laat in de cyclus namelijk dag 26, maar uit de bloeduitslag bleek het geen eisprong te zijn progesteron was 2,7. Dus het zegt nog niets zo een test of het wel een goede eisprong is. Wel vervelend dat je zo wisselend reageerd op clomid. Sonneke: vervelend meid van je ongie. Op maar weer naar een goede volgende ronde.
@Sonneke; balen van je ongi. Maar wel fijn dat je deze ronde niet naar het ziekenhuis hoeft. @Zazu; leuk weer iets van je te lezen. Vorige ronde dus een hele korte cyclus. Nou maar even afwachten wanneer je ongi komt (als die komt). Als het "pas" over 2 weken is dan zal het wel een eisprong geweest zijn. Wel fijn dus dat je je eisprong zo duidelijk voelt. Ik heb vandaag een telefonisch consult gehad. Afgelopen zondag 2 weken geleden ben ik dus voor de laatste keer in het ziekenhuis geweest. Toen had ik 3 eitjes (16,17 en 21 mm). Dus de gyn verwachtte die dag of die maandag mijn eisprong. Aangezien het 3 eitjes waren hebben ze aangeraden geen gemeenschap te hebben op die dagen. Hebben we ook keurig netjes niet gedaan. Maar dus wel 3 dagen ervoor nog. Nou zou ik afgelopen maandag ongesteld moeten zijn geworden. Maar dat ben ik dus niet. Ik een test gedaan maar eigenlijk na een halve minuut dat ding al weggelegd omdat ik al verschillende negatieve testen had gehad. Na 20 minuten toch nog even gekeken en toen was er een klein licht streepje. Nou las ik in de bijsluiter dat na het verstrijken van de test-tijd een negatieve uitslag om kan slaan in een positieve. Dus hechtte ik er geen waarde aan. Ondertussen nog steeds niet ongesteld geworden. Ik maakte me toch een beetje zorgen; misschien heb ik dan wel geen eisprong gehad en zijn de eitjes gewoon doorgegroeid. Ik heb dus het ziekenhuis gebeld en mijn bloeduitslag opgevraagd. Vorige week maandag heb ik namelijk bloed laten prikken. Deze was erg goed. Het moet minimaal 20 zijn en hij was 59! Dat was dus weer een geruststelling. Ik heb gelijk het "probleem" voorgelegd. Ik moet nu vrijdag een test doen. Is deze negatief dan moet ik ongesteld worden (door de Clomid kan dit namelijk best een paar dagen later zijn dan normaal). Dan moet ik ook terug naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en dan krijg ik Clomid 50 mee en dan mag ik het zelf gaan proberen. Is deze test positief, dan moet ik als ik 6 of 7 weken ben terugkomen voor een inwendige echo om te kijken hoeveel eitjes er daadwerkelijk bevrucht zijn dus dan is het hopen dat er maar 1 eitje gesprongen is. Een heel verhaal en ik ga er ook nog steeds vanuit dat ik ongi wordt. Zou toch wel echt heel toevallig anders allemaal zijn. Ben wel zenuwachtig en vind het erg spannend!
Hoi meiden, sorry sorry door drukte ben ik niet echt veel op het forum geweest. afgelopen disndag helaas weer ongi geworden (mooie cyclus van 27 dagen) dus op naar de 4e ronde Clomid 50mg. Het is en blijft toch elke keer weer een flinke teleurstelling hoor, maar na een dag ben ik er weer klaar voor om vol goede moed naar de volgende ronde te gaan. @sonneke, wij lopen redelijk gelijk op. alleen ben ik denk ik 1 clomidronde verder... @kimsel, wat spannend zeg. er zou misschien dus een kans kunnen zijn dat je zwanger bent. maar dan hoeft het per definitie toch niet perse gelijk zo te zijn dat alle eitjes bevrucht zijn toch?! misschien is het toch maar eentje... en 2 zou ik persoonlijk ook nog niet zo erg vinden... hoe dan ook, het blijft spannend. even volhouden tot morgen voor dat je kan testen... succes!
Sinds ik bij de gyn loop en clomid gebruik, gebruik ik geen ovutesten meer omdat ik rond dag 12/ 13 follikelmeetingen heb bij de gyn met inwendige echo's dus. zij kunnen dus precies zien aan de grootte van de eitjes wanneer de eisprong is. ook of mijn bms goed is. ik reageer gelukkig heel goed op clomid 50 mg, waardoor ik rond dag 13 mijn eisprong heb... ben daar zo blij mee. weet niet wat me overkomt vergeleken met de cycli die ik had zonder clomid. haha. krijgen jullie die 6 maanden dat je het zelf mag proberen dan geen follikelmetingen? succes in ieder geval!
@Nancke, er is dus inderdaad een kans dat ik toch zwanger ben. Morgenvroeg testen. Vind het zo spannend. Het hoeft inderdaad ook niet zo te zijn hoor dat alle eitjes bevrucht/ gesprongen zijn. Maar ook dat is dan weer spannend. Succes met de volgende ronde! Wel fijn dat je cyclus zo mooi si en de Clomid goed aanslaat!
Hoi allemaal, Ik heb een vraagje, vorige week is bij mij PCO vastgesteld en slik vandaag de laatste primolut. Volgende week de clomid, zou ik hier af en toe mee kunnen kletsen? Vind het allemaal erg spannend. groeten maaike
Hoi Kimsel, Fijn dat ik mee mag kletsen, Ben net bij de dietiste geweest en moet koolhydraatarm dieet gaan volgen. 3 maand geleden ben ik gestopt met roken ivm de kinderwens, heb de laatste tijd veel zin om te roken. Zit nu soms ook echt te twijfelen om weer te gaan roken, mocht ik zwanger raken meteen te stoppen. Vind dieten en niet roken samen best lastig. Wat een zeurpiet he. Zijn er meer van jullie die gestopt zijn ivm met de kinderwens of nog wel roken? groetjes maaike
@Maaike: Welkom @Nancke: Ik krijg nu deze 6 maanden geen FM meer. Aangezien ik een goede eisprong, BMS en samenlevingstest had. Ik ben daar wel heel blij mee want elke keer naar het Ziekenhuis en elke keer op het werk weer iets verzinnen was ik ook wel beu. Ik heb tijdens mijn FM wel de ovutesten gedaan aangezien ik die nu ook ga doen en ik weet nu dat wanneer de gyn zegt dat hij zal gaan springen ik de volgende dag ook een positieve ovulatie test heb. Dat is wel erg prettig om te weten. Groeten Sonneke
@Sonneke, echt fijn dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft. Ik ben het ook wel zat om elke keer smoesjes te moeten verzinnen eigenlijk. En die ovutesten zijn dan echt een uitkomst! @Maaike, nee ik ben niet gestopt met roken en heb ook nooit gerookt eigenlijk. Daarnaast heb ik ook nog nooit een dieet gevolgd dus wat dat betreft heb je weinig aan mij