Nancke: voor zover ik weet krijgen wij inderdaad de komende 6 maanden geen foilikkelmetingen. Misschien wel als ik straks op moet hogen als blijkt dat ik niet goed reageer op 50mg clomid. Mijn zus liep trouwens in het zelfde ziekenhuis en heeft zelfs met max van clomid 150mg geen echo's gekregen. Wel fijn dat jij dat wel hebt dan kan je het ook qua seksen beter timen. Ik vind het nu heel lastig om te weten wanneer je het het beste "gezellig" kunt hebben want elke dag is ook weer niet goed in onze situatie. Ik wil zo graag op de natuurlijke manier zwanger raken, dus zonder IUI, maar als ik in sept nog niet zwanger ben dan wordt het alsnog IUI vandaar dat we erg ons best doen
Het is heel raar om te zeggen, maar ik ben zwanger! Vanochtend een digitale test gedaan en daar kwam dus letterlijk te staan: zwanger! Echt zo raar en onwerkelijk. Straks het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor een inwendige echo. Nu nog maar hopen dat er niet (te) veel eitjes gesprongen zijn. Dat is dus nog wel spannend. Maar natuurlijk ook of het wel goed lijft gaan. Maar vooralsnog lekker genieten. En ik blijf jullie gewoon volgen hoor! Het heeft dus alleen echt zo moeten zijn; een maand waarin het eigenlijk niet kan en je er niet mee bezig bent raak je zwanger. Zo zie je dus maar hoe het kan lopen!
Kimsel: Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Geniet er lekker van!! Mijn zus is ook zwanger geraakt d.m.v. clomid en was die beruchte maand er ook helemaal niet mee bezig en hadden "het" heel weinig gedaan etc. en bleek ook toch echt zwanger. Het een beetje loslaten helpt denk ik toch wel hoor het teveel om me heen en zelf ook die ervaring.
Jeetje Kimsel!!!! Ongelooflijk!!! Gefeliciteerd!!!!! Mischien inderdaad toch dat je er niet zo mee bezig bent !! Ik wil deze ronde ook veel eitjes Er is er vast maar eentje gesprongen, hooguit 2 toch? Geniet er lekker van!!! Groeten Sonneke
Hoi Kimsel, Van harte gefeliciteerd, heel fijn voor jou en je partner, maar ook erg spannend, denk ik.... Ik hoop dat je via een echo snel gerust gesteld kan worden. groetjes maaike
Gefeliciteerd Kimsel! Super nieuws!!! Geniet er lekker van Laat je ons nog even weten hoe de echo was? Welkom nieuwe meiden! Maaike, Lijkt me erg lastig en stoppen met roken en op dieet.Pittig hoor! Heel veel succes!!! Gaat vast helemaal goed komen Ik ben nu met ovulatietesten aan het kijken wanneer mijn ei-sprong is. Gisteravond om 7 uur werd hij ietsje donkerder dan de dagen ervoor maar vanmorgen weer een stuk lichter (geen ochtendurine). Zou het kunnen zijn dat de piek vannacht is geweest? Vorige ronde heb ik ook al niet echt een knaltestje kunnen vinden maar dit lijkt echt nergens naar. De eerste twee rondes had ik keurig een dag lang een super positief testje. Voor de zekerheid straks nog eens testen. Succes allemaal weer!
@Rosalinda, dank je wel. Ik laat het zeker weten hoe de echo was. Durf ook nog niet al te blij te zijn hoor en er kan natuurlijk nog van alles misgaan maar een beetje genieten mag best. Misschien is het makkelijker als je die digitale ovutesten van Clear Blue gebruikt. Deze geven het echt heel duidelijk weer wanneer jou meest 2 vruchtbare dagen zijn. Lijkt me sterk dat er alleen vannacht een piek is geweest. Succes!
Kimsel, wanneer heb je de echo? Hier nog steeds geen positief testje Ben een beetje bang nu dat deze ronde verloren is gegaan. Ik blijf de komende paar dagen nog testen voor de zekerheid en dan hoop ik maar op een late ei-sprong! Hoe is het met de rest allemaal meiden? Naderen er al een paar Nod's?
@Rosalinda; volgende week maandag 2 mei heb ik de eerste echo. Ik ben sinds gister alleen wel erg ongerust. Ben gisterochtend en vanochtend bruin bloed verloren. Niet veel maar het was er wel. Ben natuurlijk gelijk bang voor een miskraam. Ben aan het googelen gegaan en het kan best heel onschuldig zijn. Zolang het bruin is en je geen krampen erbij hebt. Krampen heb ik niet, alleen een beetje buikpijn van het ongerust maken. Maar afwachten deze dagen en hopen dat het niet doorzet. Ben wel heel erg moe en heb weinig eetlust maar verder geen kwaaltjes. Ik zou inderdaad gewoon nog even blijven testen. Door de clomid kan de eisprong soms later zijn he. Succes!
Kimsel, van harte gefeliciteerd! Al slik ik nu geen clomid meer, ik lees wel regelmatig nog eventjes met jullie mee... En dan is dit toch wel een super bericht om te lezen zeg! Geniet van je zwangerschap en ik zal voor je duimen dat je een hele mooie echo hebt volgende week! Liefs
@kimsel, ik niet meer op het forum geweest en zie dat je toch een positieve test in handen hebt gehad! WOW proficiat meid. nog even in spanning zitten hoeveel het er zijn bij de echo... wie weet is het er toch maar eentje... Fijn meid! geniet er van!
@Nancke; dank je wel. Ervan genieten kan ik nog maar een beetje. Ben toch wel heel erg benieuwd naar de echo volgende week dan weet je tenminste dat het "echt" is. Hoe is het met jou? @Loes; hoeveel weken was je toen jullie het hartje hebben gezien? Hoe voel jij je verder? @Rosalinda; heb je nog een positieve test gehad?
Kimsel, Hoe gaat het met je verder? Begin je al zwangerschapsverschijnselen te krijgen? Ik heb nog steeds geen positieve test Snap er niets van omdat het zo ontzettend goed aansloeg steeds... Iedere keer als ik een testje doe denk ik dat hij wat donkerder wordt maar als ik alle testjes onder elkaar leg zijn ze allemaal ongeveer hetzelfde. Wel een duidelijke lijn maar de helft zo licht als de controlle streep. Ga nu afwachten of ik nog ongesteld wordt binnen een week of twee en zo niet dan bel ik de gyn even op wat ik moet doen.
@Rosalinda; wat raar zeg. Ik zou inderdaad ook even afwachten en anders gewoon contact opnemen. Ik heb nog niet echt last van zwangerschapsverschijnselen. Wel een beetje gevoelige tepels nog en een zeurend gevoel in mijn onderbuik wat ik niet echt kan plaatsen. Schijnt iets van het oprekken van de baarmoeder etc. te zijn. Verder voel ik me wel vermoeid maar ook weer niet zo dat ik helemaal uitgeteld ben. Ik ga bijna twijfelen of ik wel zwanger ben Maar ik roep nog niet te hard. Ben natuurlijk pas 6 weken dus wat niet is, kan nog komen
Hallo dames, Gister was het bloeden bijna over maar vandaag is het veel heftiger geworden. Heb ook rood bloed verloren dus ben bang dat het mis is gegaan. Heb gebeld en kan morgen voor een echo terecht. @Loes, jij hebt toch ook een miskraam gehad? Hoe ging dat verder bij jou? Wanneer mocht je weer starten met de Clomid? Heb je een curretage gehad? Hoe heb jij het allemaal ervaren? Hoeft niks te zeggen voor een volgende zwangerschap toch?
Nou ik ben net in het ziekenhuis geweest en ben in ieder geval opgelucht ook al was het niet heel positief. Ik was in ieder geval een week korter zwanger dan de telefoniste had berekend. Dat zou betekenen dat ik vandaag 5 weken en 2 dagen zou zijn. Super pril dus. Maar aangezien ik sinds gister veel bloed verloren ben had ik het gevoel dat het al niet goed zat. Lijkt eigenlijk sinds gister op een menstruatie. Na de inwendige echo was ook te zien dat het BMS dun was, te dun voor een zwangerschap. Ze denkt nu dat ik gewoon een hele vroege miskraam heb gehad en dat dit eigenlijk de bloeding ervan is. Dit kan je dus zien als een soort menstruatie. Voor de zekerheid heb ik nog bloed moeten prikken om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Daar krijg ik vanmiddag nog de uitslag van en dan hoor ik ook wat het vervolgtraject wordt. Waarschijnlijk, omdat ik me verder goed voel en het zo ontzettend pril is, mag ik op dag 3 van mijn "menstruatie/bloeding" weer met de Clomid beginnen (of mijn HCG moet nog te hoog zijn. En dan start ik weer een nieuwe ronde. Ik heb ook nog gevraagd of het nog een gevolg zou hebben voor een eventuele volgende zwangerschap. Toen zei ze "ja". Ik dus vet schrikken. Vervolgde ze met: "je hebt een grote kans weer sneller zwanger te worden omdat het allemaal blijkbaar wel goed werkt". Dus dat is het positieve wat ik eruit meeneem. Ik vind het natuurlijk wel heel jammer laten we dat voorop stellen maar ik heb liever dat het nu gebeurd dan over 6 weken want dan ben je gewoon verder van huis (fysiek, mentaal en emotioneel). Dus nog even het telefoontje van het ziekenhuis afwachten en dan weet ik wat ik mag gaan doen.
Lieve Kimsel, Wat een ontzettend naar bericht om te lezen dat je zwangerschap niet goed is gegaan! Wel fijn dat je waarschijnlijk direct weer mag beginnen met clomid, maar geef dit ook even de tijd om een plekje te geven. Het is toch een rot ervaring. Ik hoop dat je snel weer wat opknapt en dat je snel weer in verwachtig bent! Veel sterkte en liefs, Loes
Hey Kimsel wat ontzettend balen Begin je net een beetje blij te worden en dan is het ineens over. Hier nog steeds geen ovulatie. Ga ook stoppen met die testjes want heb er al ik weet niet hoeveel doorheen gejaagd . Mijn borsten Zijn ook een goede graadmeter of ik een ei-sprong heb gehad want die gaan flink zeer doen dan. Rond 8 mei zou mijn nod zijn dus dat wacht ik nog af en dan ga ik bellen met de gyn.
Ik heb net de gynaecologe aan de lijn gehad. Het zwangerschapshormoon was heel laag. Dat betekent dus dat ik een hele vroege miskraam heb gehad. Gelukkig geen buitenbaarmoederijke zwangerschap. Omdat het zo vroeg was en ik verder nergens last van had mocht ik dit eventueel gewoon zien als mijn menstruatie. Als wij dat zouden willen dan zouden we morgen (CD3) kunnen beginnen met de Clomid. Nou hebben wij besloten dat te doen. Het kwam namelijk voor ons echt als een verrassing dat ik toch zwanger was. Natuurlijk waren we er ontzettend blij mee maar we hebben er niet echt van kunnen genieten. Daarbij voel ik me verder lichamelijk heel goed dus wil ik eigenlijk geen ronde "zomaar" voorbij laten gaan. Vinden jullie dat gek? Ik moet volgende week zaterdag CD10 terug naar het ziekenhuis. Ze gaan dan kijken hoe het is. Het kan zijn dat het te rommelig is en dan adviseren ze geen gemeenschap te hebben maar gewoon de NOD af te wachten. Maar zij vond het het proberen waard. Mocht mijn luteale fase nou weer te kort zijn zoals in ronde 1, dan krijg ik andere medicijnen om de LF te verlengen maar geen ophoging van de Clomid meer. Dus ook deze ronde weer netjes afwachten. @Loes; ik ga het zeker een plekje geven. Natuurlijk is het zeker niet leuk. Het is alleen iets wat je helaas niet tegen kan gaan. Mocht jij ook gelijk weer beginnen met de Clomid? @Rosalinda; balen zeg. Hopelijk komt je NOD wel mooi op tijd.