Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier op deze forum en zou graag mijn verhaal met jullie willen delen. Mijn man en ik zijn al bijna 4 jaar bezig om zwanger te worden. Oktober vorig jaar zijn we in de medische molen terecht gekomen en is uit gebleken dat ik geen eisprong heb. Daar slik ik nu Clomid voor. Ik heb al 6 maanden clomid geslikt, helaas zonder resultaat. Deze maand weer na het ziekenhuis geweest en had de keuze tussen spuiten of nog een half jaar clomid slikken. Heb gekozen voor nog een half jaar clomid slikken. Deze maand geen clomid kunnen slikken doordat ik op cyclusdag 10 na het zh moest. Met de clomid had ik netjes een cyclus van 28 dagen met 2 uitschieters na 29 dagen. Maar deze maand zit ik al op dag 34 en nog steeds niet ongesteld. Heb ook al 2 testen gedaan maar die zijn negatief, dus nu afwachten wanneer de menstruatie weer op gang komt. Hoop net zoals jullie dat er snel een wonder mag gebeuren. Groetjes froetie1
@Sonneke; inderdaad, dat heb ik weer! Maar goed. Ik had nog steeds een eitje van 12mm. Maar ik heb me er al op ingesteld dat ik toch weer aan de Provera moet en dan ga ophogen. Ik ga gewoon weer voor hetzelfde resultaat als de vorige keer . Alleen nu moet het wel blijven plakken. @Froetie; welkom! Jullie zijn dus ook al een poos bezig. Hoeveel mg Clomid slik jij nu? Wel fijn dat je een goede cyclus ervan krijgt toch?
@ kimsel, ik slik clomid 50 mg en het is zeker fijn dat ik een goede cyclus hierdoor krijg. Ben nog steeds niet ongesteld dus we wachten rustig af. groetjes
Ik ben vanochtend weer in het ziekenhuis geweest. Helaas geen groei te bekennen. Resultaat: 1e ronde 50 mg clomid slaat aan, maar lf tekort 2e ronde 75 mg clomid, overstimulatie 3e ronde 50 mg clomid werkt niet Ze willen nu niet eer gaan ophogen maar ook niet mij zomaar weer met 50 mg naar huis sturen. Vanmiddag dus nog gebeld. Ik heb tot nu toe steeds gynaecologen in opleiding gehad. Zij kunnen dat allemaal doen als alles goed verloopt. Maar omdat het bij mij niet helemaal volgens de regels verloopt, moet er een behandelplan opgesteld worden door een gynaecoloog. Er was geen reen voor ongerustheid maar zij sturen me dus eigenlijk gewoon door naar een "echte" gynaecoloog. Hij/ zij gaat dan met mij bespreken hoe we verder gaan. Op zich positief. Het meest balen komt nu nog: daar kan ik pas 15 juni terecht, niet eerder! Tot die tijd mag ik ook niks innemen etc. Daar baal ik echt gigantisch van. Ik heb nog een keer terug gebeld of het echt niet eerder kon maar dat ging helaas niet. Nou moet ik dus wachten tot 15 juni en verder kan ik niks doen. Ik moet het maar accepteren en hopen dat ze met een goed behandelplan komen. Ik ben benieuwd. Van de ene kant hoop ik dat ik ook met injecties mag beginnen aangezien ze dat tussendoor bij kunnen stellen toch? En wat ik heb begrepen heeft dat ook snellr effect. Nou ja, ik hoor het wel. Ik zal dus even wat minder op het forum te vinden zijn maar ik blijf jullie wel volgen hoor. Ik moet alleen zelf ook even een beetje afstand nemen en niet nu hele dagen met baby's bezig zijn.
@kimsel: Jeetje wat balen! Dan moet je nog een maand wachten!!! Heb je wel provera of primolut mee gekregen zodat je als je bij de gyn een afspraak hebt je in ieder geval meteen kan beginnen. Als je ongie niet al eerder is doorgebroken natuurlijk... Je kunt dan bv een week voordat je naar gyn moet beginnen met slikken. Na een weekje ben je ongie en kun je meteen naar de gyn. dan kun je in ieder geval al iets doen...
Froeti, Welkom hier! Hopenlijk snel een goed resultaat voor je Kimsel, Jeetje balen meid, nog een maand wachten Kan me voorstellen dat je even niet meer zo actief mee doet. Ben benieuwd wat je nieuwe behandelplan wordt. De tip van Sonneke is wel een goede dan hoef je niet ook eerst nog eens tien dagen iets te slikken om te menstrueren en kan je gelijk met de behandeling beginnen. Sonneke, Spannend hoor jij zit op het wachtbankje!!! Vandaag contact gehad met de gyn en ik ga beginnen met clomid 100mg. Krijg nu receptje opgestuurd voor ook duphaston om menstruatie op te wekken en dan gaan we weer beginnen met het circus! Voor de eerste rond krijg ik ook weer controlle met fm om te kijken of het goed aanslaat.
@Sonneke; wat een goede tip van jou. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Fijn dat je meedenkt! Ik ga morgenvroeg even het spreekuur bellen en vragen of die gyn in opleiding of het inderdaad mogelijk is een week van tevoren al met de Provera te beginnen zodat ik dan gelijk met de behandeling kan beginnen. Dat scheelt dan weer bijna 2 weken en dan is 15 juni ook wat dichterbij omdat je al wat kan doen. Ik laat het je weten wat ze zegt! Voor jou nog nog spannende 9 dagen. @Rosalinda; jij hebt dus deze ronde ook geen eisprong gehad? Hopelijk helpt het ophogen weer. Ik ben wel benieuwd wat het behandelplan gaat worden. Van de andere kant ook best wel "snel" dat ze iets anders gaan proberen omdat ik 2 rondes toch een eisprong heb gehad ermee. Maar zij zullen het wel het beste weten
@kimsel: spreekt voor zich dat ik meegedacht heb. dat is natuurlijk ook weer het fijne van dit forum! Ik denk dat ze met clomid ophogen weer bang zijn op overstimulatie en dat je inderdaad mischien wel zult gaan spuiten. @Rosalinda: Echt balen dat je weer heel het circus opnieuw moet beginnen. Vooral dat ongie opwekken vond ik het vervelends. Vanaf het moment dat je ongie bent geworden kun je weer beginnen met het opbouwen en kan het hopen weer beginnen. Eerst hopen op een ongie, dan op een ei, dan een eisprong, dan een innesteling en daarna natuurlijk die positieve test waar we het allemaal voor doen... Wat kan er toch weer een hoop mis gaan eej.... @froetie: hoe ver zit je nu in je cyclus?
@Sonneke; ik denk inderdaad dat ze weer bang zijn voor overstimulatie. Met spuiten kunnen ze dat volgens mij beter reguleren. Ons geduld wordt in ieder geval flink op de proef gesteld!
hey @ Sonneke, vandaag ben ik ongesteld geworden op cyclusdag 36. Deze maand ben ik niet zo teleurgesteld omdat ik geen clomid had geslikt. Nu vol frisse moed op na volgende maand.
@Sonneke; Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis. Ik mag nu op 1 juni starten met de Provera. Gelukkig maar. Als ik dan 15 juni de afspraak heb, zit ik op cd 1,2 of 3 dus dan kan ik gelijk met de behandeling starten. Dat scheelt toch weer 2 weken. Dat verzacht het wachten weer een beetje. Dus het was echt een goede tip. Dank je!
Re: Sterke kinderwens..maar een prolactinoom Hee allemaal, Even geleden, maar Ik Ben weer bij firtiliteitsarts geweest. Inwendige echo gehad. Parlodel wel effect op de waarde, maar nie op dikte baarmoederslijm. Die is Nog steeds te dun. Nu promolut en clomid gekregen. Vandaag ook met promolut gestart. Op 12de cd naar t zkh voor echo.
@kimsel: wat goed dat je 1 juni mag beginnen! Ik ben erg blij voor je! Scheelt inderdaad weer 2 weken en je kunt meteen beginnen als je bij "echte" gyn bent geweest!
@Sonneke; hoe is het bij jou? Al voortekenen? Weet je al wanneer je gaat testen? @Rosainda; hoe is het bij jou?
Ik ben nu met duphaston bezig om een bloeding op te wekken en dan kan ik gaan starten met clomid 100. Zit nu op dag acht dus nog twee dagen duphaston en dan maar wachten wanneer ik ongesteld wordt. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ben eerlijk gezegd een beetje bang voor de bijwerkingen van de clomid. Maar we zullen zien, ik moet niet op voorhand al beren op de weg zien Hoe is het met jou verder Kimsel? Wachten duurt lang zeker? Sonneke, hoe is het bij jou? Froeti, en bij jou? Al klaar met de clomid voor deze ronde?
@Kimsel en Rosalinde: ik heb mezelf voorgenomen als mijn temp donderdag nog hoog is dat ik donderdag ga testen. Dan is ook mijn NOD. Tja voortekenen, dat heb ik al vaker gedacht maar toen was het ook allemaal vals. Ik moet wel zeggen dat ik een soort van wratjes/pukkeltjes rond mijn tepels heb gekregen die ik nooit had.... Begin van de week al wel puistjes in mijn gezicht gekregen en normaal betekent dat dat ongie eraan komt... Dus tja we wachten maar af....
@Rosalinda; ja, wachten duurt altijd wel lang. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel genoeg afleiding heb. Volgende week woensdag mag ik weer beginnen met de Provera. Ik ben wel erg benieuwd hoe het de 15e gaat verlopen. Ben erg benieuwd wat ik mag gaan gebruiken nu. Dus wat dat betreft duurt wachten lang.... Had je met de Clomid vorige keer ook al bijwerkingen? @Sonneke; spannend nog even. Je kan er natuurlijk niks van zeggen. Kan nog alle kanten op he.
Kimsel, Ik had eigenlijk weinig bijwerkingen de vorige keren met 50 mg. Tijdens het slikken was ik wat emotioneler en na mijn eisprong pijnlijke borsten en vlagen van misselijkheid. Sonneke, Weet je al wat? Spannend hoor!
@rosalinde: tja ik weet dat mijn temp iets gezakt is. En dat ik een negatieve test heb gehad vanmorgen. Maar er is nog geen ongie of bruin verlies.... Dus nog even afwachten!