Nog even afwachten dus wat er gaat doorzetten toch. Kan dus nog 2 kanten op. Heb je wel al de clomid in huis voor als je een nieuwe ronde mag starten?
@kimsel: nee ik twijfel nog wat ik met die clomid moet doen. Ik kan hem altijd morgen nog halen. Heb wel een receptje liggen. Cd 1 kan vandaag in ieder geval al niet meer. Als ik morgen ongie word dan is het zondag 1e clomid. Dus moet ik het wel in huis halen.
@Sonneke; in huis halen kan altijd toch? Hopelijk is het niet nodig. En cd1 is pas echt als je de eerste bloeding hebt toch. We zullen hard voor je duimen (misschien was het nog erg vroeg voor de test). @Rosalinda; hoe is het bij jou?
@Rosalinda: ja dat vind ik inderdaad ook! Vind alleen die temp niet prettig.... Ik heb ook wel wat rommelingen in mijn onderbuik. Maar het zijn niet echt ongie krampen zoals ik ze ken
@kimsel: ja ik denk dat ik ze morgen ga halen. Als het toch raak blijk te zijn dan heb ik ze alvast voor de volgende keer liggen. Is ook altijd wel handig! Hoe lang zouden ze houdbaar zijn?
@Sonneke; ik heb even gekeken op een oud doosje en volgens mij zijn ze ongeveer 1,5 jaar goed. Dus dan heb je nog effe Ik zit ook wel een beetje met een dilemma; ik mag 1 juni dus beginnen met de Provera. Als ik 15 juni dan de afspraak heb en mag beginnen zit ik ergens tussen CD1-CD3 als het goed is. Nou gaat mijn vriend 25 juni op vriendenweekend. Van vrijdagmiddag t/m zondagavond. Dan zit ik dus ergens tussen CD 11-13. Het kan zijn dat ik dan dus mijn eisprong heb, maar het kan ook best later worden. Wel onhandig als we dan zouden moeten klussen. Vrijdagochtend zou kunnen en zondagavond ook (maar of het zaad dan van goede kwaliteit is? ) En mijn vriend zei ook al dat hij dan wel effe heen- en weer zou rijden als het nodig zou zijn. Wat zouden jullie doen; gewoon 1 juni starten met de Provera en kijken hoe het loopt of later starten met de provera? Bij mij is het een beetje dubbel; van de ene kant wil ik gewoon beginnen ermee omdat ik nou best lang heb moeten wachten en ik niet weet wat ik moet gaan doen en wanneer ik wat kan verwachten.
@kimsel: Als ik jou was zou ik de provera een paar dagen later in nemen. Ik weet niet precies wat ze willen gaan doen (bij de Gyn) maar als ze je willen laten spuiten vanaf welke CD moet je dat dan doen? Want als je ongie snel komt en je zit bv al op CD 4 als je naar de gyn kunt en je moet net als bij de clomid op CD 3 beginnen dan ben je al te laat. Dit zou ook zonde zijn.... Dan is het probleem met het weekendje ook opgelost toch?? 1,5 jaar dat is best even ja maar als daar nog 9 maanden vanaf moet dan zou ik binnen een half jaar na evt bevalling al weer aan de slag moeten??
@Sonneke; de arts zei dat ik 1 juni moest beginnen omdat ik dan 15 juni op CD 1 of 3 zou zitten en dan kon ik gelijk beginnen (omdat ik op CD 3 moet beginnen). Ik zal er nog eens even over nadenken......
@rosalinde en kimsel: temp vandaag nog verder gezakt en er heeft zich al wat rood verlies aangemeld.... Ga zometeen m'n nieuwe clomid ophalen en heb 7 juni afspraak voor 1e FM.....
Sonneke, Arg balen joh Dat is wel even een tegenvaller. Hopelijk ben ik snel ongesteld dan zitten we een beetje gelijk in de cyclus.
@Sonneke; jammer zeg! Hopelijk krijg je met deze dosering sneller een eisprong. Nog 1 weekje wachten en dan ga ik beginnen met de Provera!
Hoe is het met iedereen? Hier nog steeds geen ongesteldheid te bekennen wel mega onderrug pijn. Hopelijk komt het snel.
@rosalinda; hier alles rustig. Geen bijzonderheden. Vrijdag begin ik met de provera dus dan heb ik het gevoel dat ik in ieder geval weer bezig ben.
@rosalinde: vandaag 4e dag van mijn nieuwe cyclus. Ik heb nu 2 dagen de clomid 100 mg ingenomen. Voorlopig geen last van bijwerkingen. @Kimsel: Hopelijk komt je ongie snel na de provera!
@Rosalinda; al een ongesteldheid te bekennen ondertussen? @Sonneke; heb je last van bijwerkingen van de Clomid Ik ben vandaag begonnen met de Provera dus ik heb weer het gevoel dat ik weer een beetje meedoe. Ik ga voor een vruchtbare ronde deze ronde
Ja! Ik zit inmiddels weer op dag vier dus tweede dag clomid gehad. Nu hopen dat deze ronde meer geluk gaat brengen. Ben erg benieuwd wat het gesprek je gaat brengen en hoe je verder gaat. Hoe is het bij jou sonneke?
@rosalinde: Hier is alles rustig. Dinsdag weer een eerste FM met 100 mg clomid. Van een vriendin hoorde ik dat er 2 vriendinnen van haar ook in de MMM ook aan de clomid. Die hebben utrogestan gebruikt (voor een betere innesteling) en die waren allebei de eerste keer dat ze dat gebruikte zwanger! Ik ga dus morgen aan echoscopiste vragen of ik dat ook mag gaan gebruiken! @kimsel: Nee hier totaal geen bijwerkingen van de clomid. Ik heb dit alleen de allereerste keer gehad. Toen had ik wat last van hoofdpijn en opvliegers, daarna nooit meer gehad! Wat goed dat je aan de provera bent begonnen, voor jou is het weer begonnen! Ik ben benieuwd straks bij de gyn!
@Rosalinda; wanneer moet je nu naar het ziekenhuis voor een fm? @Sonneke; ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen over de utrogestan. Ik zit nu op dag 3 van de provera. Heb wel weer een dilemma. Ik heb een vakantie gepland van 2 weken op 23 juli. Mocht deze ronde niet aanslaan dan zit ik die 2 weken in week 2 en 3 van mijn cyclus. Ook niet gunstig dus. Daar kan ik me nu al helemaal druk om maken; kan ik dan wel iets doen? Is dat weer een verloren ronde etc. Tegelijkertijd vind ik dat ik me niet zo druk moet maken en moet kijken hoe het allemaal loopt, het per keer bekijken. Ik weet tenslotte niet eens wat ik aankomende ronde moet gaan doen. Ik heb ook gedacht om geen vakantie te boeken maar ik denk dat we dat juist heel hard nodig hebben in deze tijd en even je gedachten helemaal kan verzetten en je opladen. Nou ja, ik laat het allemaal maar een beetje op me afkomen de aankomende tijd. Meer kan ik toch niet doen. MIsschien is het handig om in het zh al aan te kaarten dat ik 23 juli op vakantie ga? Kijken wat zij als advies geven? Hebben jullie dat toevallig ook?
@kimsel: tja inderdaad die vakantie valt wel een beetje lastig.... Vooral omdat je nog niet weet wat ze gaan doen. En ze vinden het vast te link om je zonder echo's en met medicijnen op vakantie te laten gaan aangezien je met 75 mg clomid overstimulatie had.... Wat betreft spuiten of iets dergelijks heb ik geen verstand van hoe dat zit met de controles enzo maar volgens mij moet je dan ook gewoon voor de FM naar zh. Het is echt lastig ja.... Ik zou mezelf daar ook nu al druk om gaan maken hoor! Hopen dat je ongie snel komt en dat je mischien nog net voordat je op vakantie gaat een echo kan krijgen? Dan kunnen ze in ieder geval al wel iets zeggen toch... Ik zou in ieder geval wel die vakantie boeken! Want dat heb je echt nodig!