2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Kimsel, Ik zou het ook even overleggen als je weer bij de gynaecoloog bent. Ik zou denk ik ook de vakantie gewoon gaan boeken en dan zien of de behandeling wel in te passen is of niet. Vakantie is zooooo belangrijk! Maar ik begrijp je twijfel volkomen hoor, ik zou het ook hebben.

Nu één na laatste dagje clomid. Moet zeggen dat ik er flink wat meer last van heb en dan vooral down zijn. Mijn vriend zegt dat ik op zijn zachts gezegd erg onaardig tegen hem ben :) Volgens mij heb ik een beetje last van lange tenen :)
    Maar goed, donderdag ochtend kan ik voor een fm-meting terecht en dan zullen we zien wat het resultaat is!
    Gebruikt één van jullie wel eens duphaston? Ik moest dat nu gebruiken om een bloeding op te wekken. Vorige keer gewoon normale bloeding gehad maar dit keer was het heel heftig. Nu dag zes en eindelijk begint het weer een beetje normaal te worden.

Succes allemaal!!!

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rosalinde: Duphaston ken ik niet maar ik heb wel 1x primolut gebruikt. Mijn ongie was toen inderdaad ook heftiger.
    Spannend donderdag FM, ik heb hem dinsdag! We duimen voor een mooi eitje!

3. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee meiden,

Ook Ik Heb as zondag een echo. Ik Heb 10 dgn primolut geslikt en Nu dag 4 van clomid. Zit op cd6 vandaag. Dit is voor mij de eerste Keer clomid 50 mg dus Ben benieuwd! Menstruatie viel bij mij mee. Iets emotioneler maar niet onuitstaanbaar, hihi!

Succes allemaal!

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda; ik heb geen duphaston gebruikt. Ik gebruik nu voor de 2e keer Provera. Maar is dat eenzelfde soort middel? Ik ben benieuwd donderdag wat deze dosering van Clomid met je doet.

@Sonneke; jij morgen de 1e fm van deze ronde weer? Hopelijk slaat deze dosis beter aan.

@1987; ben jij ook aan de Clomid omdat de menstruatie uitbleef?

5. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel; jaa dat is de reden. Jij ook? Ben benieuwd..

6. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; jij bij mij ook. Mijn hormoonhuishouding is blijkbaar goed verstoord. Heb 3 rondes Clomid gehad. 1e ronde sloeg aan maar was te kort. 2e ronde overstimulatie maar ik was wel zwanger. Dit eindigde al na 5,5 week in een miskraam. 3e ronde sloeg niet aan. Elke keer ander resultaat dus. Nu moet ik volgende week woensdag terug en kijken ze wat ik dan moet gaan doen. Heb nu eerst weer provera.

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Hier vandaag 1e fm gehad met 100 mg clomid. Op cd 12.
    Er zit links 1 eitje van 18,9 mm!!!!
    Dit is voor mijn doen echt al groot op cd 12!
    Dus ga ws een mooie cyclus van 28 dagen krijgen!
    Donderdag weer terug voor een echo om te kijken of hij gesprongen is en volgende week donderdag moet ik progesteron laten prikken.
    Wat betreft de utrogestan vond de gyn dat het niet bewezen werkte om zwanger te worden bij het gebruik van clomid. Het word alleen in ons ziekenhuis gegeven bij meiden die hormoon spuiten krijgen.

Bij jullie nog nieuws?

Groeten Sonneke

8. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Wat goed Sonneke! Fijn hoor! Donderdag ochtend moet ik ook weer en dan weet ik of de 100 ook bij mij goed heeft aangeslagen. Ben benieuwd!

1987, Spannend, Ben benieuwd!

Kimsel, Volgens mij is het hetzelfde soort iets inderdaad. Naar spul vind ik het.

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke; fijn dat het zo goed aanslaat! Dus klussen de aankomende dagen. Lekker vroeg in de cyclus al!

@Rosalinda; jij mag donderdag weer toch? Spannend.

Ik ben op de helft van de Provera. Volgende week naar het zh dus het schiet op....

10. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    #490 1987, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
    @Kimsel; hoe lang is je menstruatie uitgebleven? Bij mij 9 jr. Met de pil wel een menstruatie. Werd jij na je primolut en eisprong wel ongesteld? tijdens mijn inwendige echo viel op dat ik helemaal geen baarmoederslijmvlies heb, vandaar dat ze me een primolut 10 dg hebben gegeven. had jij wel voldoende baarmoederslijmvlies?
    @sonneke; wa fijn! Duim voor je! Hoeveel kuren heb je gehad?

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1987: ik heb nu 3 rondes clomiid 50 mg gehad. de 2e en 2e ronde eisprong olp cd 17. laatste keer op cd 20. vandaar ophoging naar 100 mg.
    jij ook succes!

12. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; ik heb 15 jaar de pil geslikt. Daarvoor had ik een normale menstruatie. Eind augustus gestopt en tot eind januari geen menstruatie gehad. Toen ben ik dus bij de gyn gekomen. Ik heb na de provera steeds een bloeding gehad. 1e ronde Clomid eisprong + bloeding. 2e ronde zwanger maar miskraam (dus ook een bloeding). 3e ronde geen effect dus geen bloeding. Nu weer provera en dan als het goed is daarvan weer een bloeding.
    Met de inwendige echo zag alles er prima uit. Ze heeft niks gezegd over mijn bms. Dat was wel dun omdat het door de hormonen niet wordt aangemaakt dus ik ga ervanuit dat alles prima was.

13. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Echo was helaas niet positief :(
    Er was niets te bekennen alleen een cyste die er de vorige keren ook al zat. Moet voor de zekerheid waarschijnlijk dinsdag terug (wordt straks gebeld of het dinsdag wordt of toch in het weekend). Daarna afspraak maken bij de gyn om te bespreken hoe verder. Ophogen naar 150 wordt waarschijnlijk niet gedaan en ze dacht aan ivf.
    Echt een zware domper dit :( Ik heb helaas een bmi van 39 dus ik kom niet in aanmerking voor ivf. Eerst maar eens gaan afvallen dus....

Sonneke, hoe was jouw echo?

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda; waarom gelijk IVF? Je kan toch ook nog gaan spuiten? Of is dat niet mogelijk?
    En je zit toch nog heel vroeg in je cyclus?

15. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Kimsel, Ik weet niet waarom zij gelijk aan ivf dacht. Net telefonisch contact gehad en moet deze maand nog uitzitten en krijg geen echo meer. Na deze maand moet ik dan een afspraak maken op de ferti poli en dan gaan we het verder bespreken. Mocht ik toch nog gaan menstrueren dan mag ik nog een cyclus 100mg slikken om te kijken of er beter resultaat is.
    We zullen zien. wachten maar!

16. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda,

Nou zij zullen het wel beter weten hoor. Maar ik dacht dat meestal als Clomid niet aansloeg werd gegekeken of het wel aansloeg d.m.v. injecties. Dus ze gaan niet meer kijken verder in deze cyclus of er toch nog wat groeit?

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rosalinde: Wat is dit nu weer.... ik schrik hier wel een beetje van!
    Je hebt nu de eerste keer 100 mg, toch en de 1e keer 50 mg had die ook niet aangeslagen, of wel?
    Ze kunnen nu toch afbreken en ophogen naar 150 mg en anders kunnen ze toch nog proberen met spuiten!
    Ik vind het wel erg vroeg om nu al voor ivf te gaan hoor! Dat is het laatste station, na ivf is er verder niets medisch meer te doen!

Hier goed nieuws, ei links nu 23 mm, kan ieder moment springen! BMS 9 mm dit was ook prima.
    Wat betreft het afvallen...
    Ik ben mede door de clomid ongeveer 6 kg aan gekomen, ik ben 3 weken geleden begonnen met Sonja Bakker, echt prima vol te houden en er is nu al 3 kilo van af!
    Het schijnt ook wel beter te zijn voor je zwangerschapskansen om wat af te vallen.
    En ik heb maar zo gedacht, als ik niet zwanger word (tot nu toe dan) dan wil ik er in ieder geval beter uit zien en wat afslanken.
    Dit is voor mij wel een keerpunt geweest want in het begin toen had ik echt overal zin in en had ik echt scheit aan mijn gewicht....

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sonneke; nou dat is goed nieuws zeg. Dus flink aan de slag!
    wat betreft het afvallen; daar kan ik helaas niet over meepraten. Mijn bmi is 19 en ben dus niks te zwaar.

19. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Ja ik vind het zelf ook een beetje vreemd. Ik stelde nog voor om op te hogen naar 150mg maar in mijn situatie werd dat nooit gedaan zei ze (misschien omdat ik al half jaar bezig ben?). Ik krijg inderdaad ook helemaal geen controlle meer ofzo dus ik ga voor de zekerheid weer ovulatietestjes gebruiken om te kijken of er toch wellicht nog iets aan het groeien is (let's hope so) en dan zien we wel weer verder. Ik denk dat als ik geen positieve ovulatietest kan vinden ik een afspraak maak voor het einde van de maand en dan zal ik vragen hoe en wat nu precies.

Sonneke, Goed nieuws! Fijn hoor! Ik ben sinds gister ook aan een afvalrace begonnen :D Dacht laat ik de daad maar bij het woord voegen. Nu zien vol te houden. Hoe ben jij bezig met afvallen?

20. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rosalinda; ohh wat een gedoe allemaal zeg! ik vind het ook een rare weg die er bewandeld wordt moet ik zeggen. ik weet ook niet beter dan dat de volgende stap spuiten is, maar ze weten vast waar ze mee bezig zijn. wellicht kun je er ook naar vragen als het voor jou niet helder is waarom ze hiervoor kiezen?

@Sonneke; spannig hoor!!! hou ons op de hoogte hoe het gaat verlopen verder. 6 kg door de clomid? ohohww.. ik heb net mijn best gedaan om af te vallen, want ik ben een jojo. ik ben van een bmi van 28 naar 23 gegaan, maar wil niet terugvallen. ga zo maar is na een paar weken weer de weegschaal op of de schade beperkt is gebleven.

Hebben meer mensen last gehad van gewichtstoename na gebruik clomid?

Ik wacht nog mijn echo van zondag af. eerste keer clomid gebruikt en nu kijken of 50mg aan heeft geslagen. hoop het zo!

ik laat het jullie wel weten zondag.

succes allemaal!

Deel Deze Pagina