2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rosalinde: Ik ben bezig met Sonja Bakker. En het bevalt me wel goed.

@1987: spannende dag voor jou zondag! Ik duim voor een mooi eitje!

2. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Hoe is het met iedereen?

1987, hopelijk heb je vandaag een goede echo! Ik ben wel drie kilo aangekomen sinds het begin maar ik heb niet het idee dat dat door de clomid komt. Heb in december even goed gelijnd en was drie kilo afgevallen. In januari niet meer opgelet en ja dan zit het er zo weer aan natuurlijk :) Inmiddels al weer een kilo kwijt!

Kimsel, Nog even en jij weet ook meer he!

Ik zat even mijn oude berichtjes terug te lezen en zie dat er in mijn tweede ronde ook nog helemaal niets te zien was op de echo op dag tien (al weer helemaal vergeten). Ik hoop dat het deze ronde ook gewoon een beetje langer duurt en ik over een paar dagen alsnog een positieve ov-test heb :cool:

3. jolin

jolin Niet meer actief

Ook een tijdje niet gereageerd,meer om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar na 4 maanden nog steeds geen zwangerschap,aangezien wij al vier jaar bezig zijn en vorig jaar ook al 6 rondes clomid hebben geprobeerd en nog steeds geen zwangerschap worden wij nu aangemeld voor IFV.
    Moet eerst weer even aan de pil om mijn eileiders te laten rusten,heb nu namelijk ook een cyste. Vind het erg spannend allemaal had deze stap ook nog niet verwacht en hoop echt dat dit wel gaat lukken,voor mijn gevoel is IVF namelijk echt de laatste mogelijkheid.
    Clomid dames ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken!!!

4. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag onderzoek gehad. Helaas weinig activiteit in de eierstokken. Woensdag weer een echo

5. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jolin je hebt dus wel een eisprong. Ligt t alleen bij jou of ook bij je man?

6. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; waren er ook geen follikels te zien?

7. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Jolin, Zijn er bij jou ook geen opties om eerst hormonen te gaan spuiten? Als ik deze ronde weer geen eisprong heb dachten ze ook aan ivf. Als ik weer bij de gyn ben ga ik zeker voorstellen om eerst hormonen te spuiten.
    Inderdaad spannend hoor! Hoop dat je nog eens komt vertellen hoe het allemaal gegaan is!

1987, welke dag zit jij vandaag ookalweer? Hopelijk is er woensdag wel wat te zien!

8. jolin

jolin Niet meer actief

Ik denk dat ik IVF krijg omdat mijn eileiders ws toch beschadigt zijn door de verklevingen 8 jaar geleden.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte!!!

9. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

jaa er zijn wel wat blaasjes te zien, maar erg klein. die zaten er ook al voor ik begon met clomid, maar niet echt groei. baarmoederslijm was 5 dik.
    ik hoop woensdag dat er wat meer beweging is.
    komt dat vaker voor, dat het op cd12 nog niet veel soeps is, maar een paar dagen later al meer gegroeid zijn? ik zit dus op cd12 nu.

ik krijg woensdag een cyclus gebonden afspraak. neem aan dat ze dan nog een echo maken, of is dat een gesprek dat ze weer nieuwe cyclus gaan opwekken? iemand een idee?

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; met clomid komt het vaker voor dat de blaasjes pas later gaan groeien. Cd 12 is best vroeg nog in de cyclus en niet altijd goed iets te zien.
    Zoals ze het mij verteld hebben, gaan ze tot cd21 door om te kijken of er een groei is. Mocht er dan nog niks zijn dan kunnen ze eventueel de cyclus weer gaan opwekken maar niet eerder.

@Jolin, spannend hoor. Maar inderdaad; hebben ze het bij jou ook niet gehad over hormonen spuiten?

11. jolin

jolin Niet meer actief

Nee niks over hormonen spuiten.
    Ik zit nu op dag 13 met Clomid,donderdag weer terug wie weet lukt het deze maand en anders moeten we aan de pil en dan hopen dat zo de cyste weg gaat en dat het niet operatief hoeft. En wachten op de ivf-informatiemiddag waar we voor zijn opgegeven.

12. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik kom ook meelezen hier.
    In 2007 is er bij toeval pcos bij mij geconstateerd.
    Ik ben in februari gestopt met de pil maar sinds die tijd nog niet ongi geweest.
    Begin mei verwijzing naar de gyn gevraagd en ook gekregen. Na een serie tests kwam eruit dat alles er normaal uit zag bij mij voor iemand die pcos heeft. (ook ik heb geen van de kenmerken van pcos) Bij manlief is alles gelukkig in orde.
    Ik ben nu sinds vrijdag gestart met 1 x daags 2 tabletten orgametril. Deze gaat een menstruatie opwekken. Op dag 3 van de cyclus mag ik dan beginnen met 50 mg clomid. Op dag 21 van mijn cyclus mag ik bloed laten prikken om te kijken of het wel of niet is aangeslagen.

Respect voor jullie meiden, kan me heel goed voorstellen dat het niet altijd even makkelijk is.

13. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolin, heb je al follikelmeting gehad? Ik heb er woensdag weer een

14. jolin

jolin Niet meer actief

1987 Ja heb zondag meting gehad,zat een mooie follikel moet donderdag weer.

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nou ik mocht vandaag dus ook weer. Ik kreeg nu een "echte" gynaecoloog en geen gyn in opleiding. Zij was helemaal niet zo aardig. Ik ging zitten en het eerste wat ze zei was: "je bent nu al een tijdje bezig" .... toen dacht ik al, nou vanaf eind januari, dat valt toch best mee. En daarna vroeg ze: "Wat wil je?". Ja wat denk je; zwanger worden natuurlijk anders zit ik hier niet! Ik vond het zo'n stomme vraag!
    In ieder geval; ze gaf me 2 opties; nog een ronde clomid proberen en dan 62,5mg dus ertussen in of gaan spuiten. Ik gaf aan dat het me niet uitmaakte maar van haar het advies wilde hebben wat ik het beste kon doen.
    Ze vertelde me dat elk lichaam weer anders op clomid of spuiten reageert dus dat het soms erg lastig is de juiste dosis te vinden. Daarnaast vertelde ze dat de methode met het spuiten een stuk zwaarder en intensiever is en je dan ook echt nog geen garanties hebt op het juiste resultaat. Zij wilde graag dat ik toch nog een ronde met de clomid ging proberen omdat het van de 3 rondes toch 2x is aangeslagen en ik er al 1x zwanger van ben geworden. Op zich kon ik me daar goed in vinden ook omdat het natuurlijk makkelijker is. Waar ik alleen enorm van baalde is dat ik dat liever dan 4 weken geleden gelijk had gedaan! Dat vertelde ik haar ook. Dat ik baalde dat ik eerst 4 weken heb moeten wachten en nu toch weer de clomid kan gaan proberen. Waarom ik dat toen niet gelijk had meegekregen. Ze zei eigenlijk alleen: "ja, ik begrijp het". Meer kon ze natuurlijk ook niet zeggen maar ik baalde er wel enorm van.
    Om een lang verhaal kort te maken: ik ga nu 5 dagen 1 1/4 tablet slikken en dan kom ik op cd9 weer terug. Als deze ronde niet aanslaat, ga ik spuiten. Ook dat is al afgesproken. Ik heb nu 7 tabletten mee gekregen dus ik kan zelfs iets meer slikken (ben sterk geneigd om dat te gaan doen) omdat ik dan hoop dat het zeker aanslaat. Maarja... verstandig is het niet.
    Dus ik mag dinsdag weer terug. Het is natuurlijk de vraag of ze dan al iets kunnen zien omdat het dan vroeg in de cyclus is. Maar hopelijk slaat het deze ronde weer aan.
    Voor de rest zag alles er rustig uit van binnen.

Nou dat was mijn verhaal weer, zijn jullie weer op de hoogte en ben ik mijn frustraties kwijt (sorry ;))

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: jeetje wat een stomme gyn!!!! Ongelooflijk dat er zulke mensen bestaan! Ik snap dat je geneigd bent om wat meer te gebruiken! De vorige keer had je overstimulatie met 1,5 tablet toch? Dan neem je toch gewoon de grootste helft van het halve tabletje dat je door midden moet doen!
    Op welke CD ben je nu beland??

Bij mij vrijdag progesteron laten prikken! Ik ben benieuwd!

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke; ja zoiets dacht ik ook al. Ik had de vorige keer overstimulatie van 1,5 tablet ja maar dat was ook maar net. Ik zit nu op cd 3. Ik zal weer effe een banner aanmaken, is altijd handig.
    Wanneer krijg je de uitslag als je geprikt hebt. Wel spannend hoor. Ik hoop dat er ook weer eitjes gaan groeien. Clomid is wat dat betreft toch een stuk fijner dan spuiten lijkt mij.

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: ja clomid lijkt mij ook prettiger! Ik mag maandag bellen voor de uitslag. Ik ben benieuwd! goeie timing dat je vandaag naar gyn moest! :D

19. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee allemaal,

kimsel,
    hoe zat jij dan met 50 mg? kreeg je toen geen eisprong?
    kan me voorstellen dat je dan eerder had gehoord dat je weer clomid ging gebruiken. 4 wk dan toch weer weggegooid.

ik heb vandaag cd15 gehad. geen groei. wel is bms 7,5.
    ik krijg maandag de laatste echo en anders gaan we starten met 100mg clomid.

eerst slikte ik 10 dgn primolut, omdat ik nauwelijks bms had. nu heb ik 7,5. zouden ze primolut nu voor 5 dgn doen?

20. jolin

jolin Niet meer actief

Bij mij vandaag cd 16 en een eitje van 21mm dus we mogen vanavond en zaterdagavond klussen. Maar heb gisteravond al geklust dus denk dat ik dan beter morgen weer kan klussen toch,wat denken jullie ik ben het vergeten tegen de Gyn. te zeggen.
    Ik hoop dat het deze rond lukt, anders terug aan de pil na 4 jaar en wachten op de ivf.

Deel Deze Pagina