2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; met 50 mg heb ik wel een eisprong gehad maar geen goede omdat ik 9 dagen na de eisprong al ongesteld werd. Vandaar ook dat ze het opgehoogd hebben. Maar de eitjes groeiden toen wel netjes.
    Dus bij jou niks te zien? Op welke cd zit je nu? Bij mij gingen ze door tot cd21. Dus daarna ophogen voor jou? Jij hebt nu 50mg geslikt toch?
    Waarschijnlijk is het toch weer 10 dagen Primolut. Volgens mij zijn dat gewoon een vast aantal dagen (net zoals bij Provera).

@Jolin; fijn dat er een eitje zit. Ik zou gewoon vanavond en dan zaterdag weer aan de klus gaan. Geeft niet als het een keer 2 dagen achter elkaar is he. Ik hoop zo voor je dat het deze ronde lukt. Was verder wel alles goed (zaadonderzoek etc.)?

@Sonneke; ja, wat een timing he. Maar goed dat ik 2 dagen later begonnen was dan ze gezegd hadden anders had ik al op cd5 gezeten en was ik te laat geweest. Gister dus weer begonnen. Ben benieuwd of er dinsdag al iets te zien is. (Is best vroeg op cd9).

2. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolin ik zal gewoon alle dagen je huiswerk doen. Ik hoop hard met je mee dat t jullie nu lukt!!

Kimsel, ik zit nu op cd16, dus maandag zal ik de laatste echo hebben en krijg ik nieuwe medicatie. T lijkt mij ook dat ik primolut krijg eerst, maar iemand anders had meteen clomid gekregen, zonder eerst te menstrueren..
    Bij mij alleen groei van bms te zien en meerdere kleine blaasjes, geen dominante helaas. Ik heb nu 50 mg gehad en straks krijg ik 100mg. Daarnaast moet ik ook nog naar de internist voor een verhoogd prolactine gehalte en een trage schildklier. Is ook allemaal van invloed op t zwanger kunnen worden

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; als je bms nog dik is moet je vaak eerst aan de primolut.provera. Is dit niet het geval dan mag je eventueel gelijk beginnen met de Clomid.
    Hoe zijn ze erachter gekomen dat je een trage schildklier had? Hopen dat de 100mg straks wel aanslaat.

4. jolin

jolin Niet meer actief

Ja zaad was goed,niet het allerbeste ofzo,maar geen reden dat het niet zou moeten lukken. We gaan er gewoon een gezellige avond van maken en dan maar weer afwachten.

5. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Wendy, Welkom hier! Balen dat het niet via de normale weg lukt maar wel fijn dat er nu iets mee gedaan wordt :) Succes met de behandeling en ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij je!

Kimsel, Ohw wat irritant dat dat niet meteen is gezegd zeg. Kan me een soort van frustratie voorstellen :( Nou maar hopen dat je met 62,5 wel het gewenste resultaat hebt! Ik ga voor je duimen :)

Sonneke, Spannend! Ben benieuwd wat je waarde is.

Jolin, Wat goed dat er een eitje is!

1987, Balen dat er niets te zien is :( Je gaat toch hopen op goed resultaat. Toen de clomid bij mij niet meer aansloeg moest ik wel eerst een kuurtje doen om een bloeding op te wekken. Wat houdt dat verhoogde prolactine gehalte in?

Ik heb eindelijk weer goed nieuws!!! Vandaag dan toch een positieve ovulatietest dus ik ga er van uit dat ik deze ronde toch een eisprong heb :D eisprong zal denk ik op dag 20 zijn dus wel wat laat maar beter laat dan nooit denk ik maar.

6. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee,

ik was in een half jaar 18 kg aangekomen. ben toen naar de huisarts gegaan en uit bloedonderzoek kwam naar voren dat ik een tragen schildklier heb,.
    een verhoogd prolatctinegehalte houdt in dat ik borstvoedingshormoon te veel produceer. dat komt door een gezwelletje die op mijn hypofyse zit. wanneer prolactinegehalte te hoog is, kun je ook niet zwanger worden, dan moet het eerst naar beneden,. daar slik ik dus ook nog medicatie voor. en voor de schildklier en clomid/primolut.

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames, hoe is het met jullie? Nog nieuws?

Ik mag morgen op cd9 voor mijn eerste fm weer. Is nog vroeg in de cyclus en ik ben echt bang dat er niks te zien is. Even afwachten dus.

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rosalinde: wat goed dat je een eisprong gespot hebt!

@kimsel: Spannend ik ben benieuwd of er al iets te zien is, CD 9 is nog wel erg vroeg ja....
    Heb je stiekum nog iets extra's genomen dan 1,25 tabletje?

Uitslag progesteron was 61, dus dit was een prima eisprong.
    Indien ik ga menstrueren moet ik verder met clomid 100 mg...
    Nog een paar daagjes geduld!

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke; spannend zeg. Fijn dat je in ieder geval een goede eisprong hebt gehad.
    Ja, ik heb wel wat meer ingenomen. Dat komt ook omdat de helft best lastig te breken is in precies 2 stukken. Lastige hoeveelheid zo hoor. Maar als ze ophogen, hogen ze vaak ook op met 50 mg (zoals bij jou, van 50 naar 100 mg) dus ik denk dat dat kleine beetje dan toch niet zo erg kan zijn?
    Ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt. Mag je het anders weer zonder het ziekenhuis doen de volgende ronde?

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: Ja inderdaad normaal hogen ze op met 50 mg maar omdat jij zo heftig reageerde durfde ze hoger niet aan natuurlijk...
    Ik heb het eigenlijk niet meer gevraagd of ik nog echo's moet krijgen. Maar ik ga ervan uit van niet en heb ik twijfels dan kan ik mijn echoscopiste altijd even mailen, dat heb ik vandaag ook gedaan omdat ik haar telefonisch niet te pakken kon krijgen, was erg handig!

11. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel. spannend. laat morgen even weten wat de uitslag is.
    ik ben vandaag geweest op cd20. helaas niks zichtbaar dus heb 5 dg primolut meegekregen enn ik heb 100 mg clomid gekregen. nieuwe rondes nieuwe kansen zou ik maar zeggen.

12. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Sonneke, Fijn hoor!! Nu kan het echte wachten beginnen ;)

1987, Balen dat het niet heeft gewerkt. Hopelijk werkt 100 beter voor jou!

Hier niks te melden. Wachtbankje :)

13. jolin

jolin Niet meer actief

@1987 Balen dat de clomid nog niet aanslaat,hoop met een hogere dosis dat het wel wil lukken bij je.
    Hier ook op het wachtbankje,ben benieuwd maar zal wel weer niet.

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Even snel een berichtje van mij. Vanochtend naar het zh geweest voor de 1e fm weer. Zit nu op CD9 dus nog erg vroeg in de cyclus. Mijn BMS was 4,7 en er zaten 3 eitjes (2 links en 1 rechts) van ongeveer 10,5 mm. Nog klein dus maar op zich niet verkeerd denk ik voor CD9. Vrijdag moet ik terug dus dan hoop ik dat mijn BMS weer wat dikker is en de eitjes gegroeid zijn.

15. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Kimsel, De clomid doet weer goed zijn werk dus! Hopen dat er één of twee goed doorgroeien. Zou je met drie eitjes ook de sprong wagen?

16. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk het wel. Wat zou jij doen?
    Maar hopenlijk worden het er 1 of 2

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sonneke; hoe is het bij jou? Nog 2 dagen voordat je kan testen he. Al enige verschijnselen van iets?

18. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    We hebben het er serieus een keer overgehad. Drie is voor ons wel de absolute grens maar we zouden het nog wel doen. Meer dan drie echt absoluut niet daarvoor wordt het risico veel te groot.

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: wat goed dat je op CD 9 al zo'n mooi resultaat had! Super!
    Hier alles rustig! Temp blijft wel hoog, maar ja dit is elke ronde eigenlijk wel zo! Het enige wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik deze ronde nog geen pukkels heb en dit heb ik vorige rondes allemaal wel gehad. Dit begon dan meestal zo'n 6 dagen voor NOD.

Dus afwachten....

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook best goed nieuws. Ik zit nu op cd 12. Mijn Bms was gegroeid naar 6,2 en bestond mooi uit 3 lagen. 1 eitje rechts is van 10 naar 15 mm doorgegroeid. Links had ik er dinsdag 2 zitten van 10 mm. 1 is nog 10 mm gebleven en de ander 14 mm. Het ziet er dus naar uit dat er 2 eitjes doorgroeien. I hope so. Vriendlief is het weekend weg. Maar ze verwachten toch nog geen eisprong. Maandag moet ik weer terug en dan zal ik rond de eisprong zitten. Zondag begin ik voor de zekerheid ook met ovutesten.
    Het zou zo fijn zijn als ze doorgroeien. Dat betekent dat het aanslaat en dan krijg ik gewoon Clomid mee naar huis (als het deze ronde niet lukt). Dan hoef ik dus niet te starten met injecties ;).

@Sonneke; wanneer ga je testen?

Hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina