2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Klinkt goed Kimsel!

Sonneke, hoe is het bij jou? Nog geen ongesteldheid?

Nog een weekje dan weet ik meer! De tijd gaat nog best wel snel :D

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Vanochtend weer voor een fm geweest. Zit inmiddels op dag 15.
    BMS was 6,8. Rechts was het niet gegroeid. Links was het nu 17mm. Er is dus 1 dominant eitje wat door aan het groeien is. Hopelijkk gaat het zo verder. Morgen moet ik weer terug. Als hij dan weer gegroeid is zal hij wel gaan springen toch?

@Sonneke, ik ben benieuwd hoe het bij jou is!

3. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee kimsel, wat spannend! hoop dat er groei zal plaatsvinden.

vandaag de menstruatie om de hoek komen kijken. heb met cd10 een afspraak in het zkh. is dat eigenlijk niet te vroeg? vorige keer was het cd12.

ik begin woensdag as met 100mg. met 50 mg was er geen resultaat bij mij. wil dit ook zeggen dat de kans kleiner is dat het met 100 mg wel een eisprong wordt?

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @1987; nou ik ben vandaag terug geweest. Hij is doorgegroeid naar 18 mm en 1 van 15 mm. Het kan dus bijna niet anders dan dat deze gaat springen vertelde ze mij. Ik heb het advies gekregen om om de dag nu gemeenschap te hebben ieder geval.
    Eigenlijk moet ik maandag terug om te kijken of het eiblaasje weg is maar dat komt mij heel slecht uit. Heb volgende week zo'n drukke week. Dus morgenvroeg even bellen of het ook anders kan.
    Op elke dosis kan je weer heel anders reageren. het kan best zijn dat die 100mg wel voldoende voor jou is. Dat is dus echt afwachten wat het doet. Op cd10 is er vaak niet veel te zien maar toen ik ging ophogen wilde ze me ook eerder zien omdat het best kan zijn dat zich al vroeger in de cyclus iets gaat ontwikkelen. Succes!

5. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Kimsel, Klinkt goed!!

1987, Ik lees wel vaker op fora dat meiden meer dan 50 mg nodig hebben voor een ei-sprong.
    Bij mij was alleen de eerste keer op dag tien een eitje te zien daarna altijd later. Maar wie weet! Anders moet je gewoon weer terug komen voor een echo.

Nog een paar daagjes dan weet ik meer. Spannend weer iedere keer die wachtdagen :)

6. jolin

jolin Niet meer actief

Hier ook nog een paar dagen wachten, kan na het weekend testen.
    Vorige maand had ik enorme zere (.)(.) 1 week voor ongi kwam,nu nog niet heb ik meestal wel.
    Maar me lichaam doet altijd anders dan ik denk,dus tja gewoon nog maar geduldig afwachten.

7. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Vandaag een testje gedaan en helaas weer witter dat wit. Voel de ongi al aankomen. Jammer maar helaas. Nog één ronde te gaan, hopelijk is die wel raak!

Jolin, hoe is het bij jou?

En met de rest?

8. jolin

jolin Niet meer actief

Vandaag dag 33 sinds eergister zere (.)(.) denk zelf dat ongi morgen komt. Heb deze rondes met clomid 32.34.32 dagen gehad dus zal nu wel weer 34 zijn.

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda; jammer dat de ongi heeft doorgezet. Nu nog 1 ronde te gaan? En wat daarna?

@Jolin; hoeveel mg slik jij nu? Wel mooie regelmatige cyclussen. Maar zolang het nu nog niet doorzet he.....

Ik heb donderdag mijn eisprong gehad. Voelde 'm echt heel duidelijk. Helaas niet echt kunnen klussen. De druk was dit keer erg hoog.
    Vrijdag terug geweest naar het ziekenhuis. Zij zagen ook dat het blaasje gesprongen was. Aankomende donderdag moet ik nog bloed gaan prikken. Als die uitslag ook goed is, mag ik een maand dezelfde dosis slikken zonder naar het ziekenhuis te komen (ook omdat ik op vakantie ga). Als ik dan terug kom, moet ik alleen bloed prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. Ze wilden me eigenlijk nog een maand monitoren omdat ik elke keer weer anders op de Clomid gereageerd heb. Mocht het nou niet goed werken dan moet ik overstappen op Puregon spuiten.

10. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Jolin, Als je pas sinds eergister zere borsten hebt zou het dan niet juist een zwangerschapsverschijnsel kunnen zijn? Ik heb altijd zere borsten vanaf de ei-sprong en voor mijn menstruatie zakt het af. Als ik ga menstrueren is het helemaal weg.

Kimsel, Spannende hoor! Wie weet heb je toch genoeg geklust ;)
    Ik mocht een half jaar proberen en dan moet ik terug komen bij de gyn om te bespreken hoe verder. Ik hoop dat ik eventueel hormonen mag prikken. Zo niet dan zie we wel weer. Wil na deze zes maanden eigenlijk ook eerst een grote afval-ronde starten en daarna pas weer verder. daar worden de kansen hopelijk ook groter van :)

11. jolin

jolin Niet meer actief

@kimsel Ik slikte 50 mg.

@Rosalinda Zou het kunnen zijn maar durf me daar niet op vast te pinnen, meestal begint het bij mij 1 week voor de ongi en is idd ook weg als ongi er is.
    Vandaag al heel wat onnodige plasjes gedaan maar nog geen ongi,ga nog 2 dagen geduldig afwachten.

12. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Spannend Jolin!

Nou ik ben uiteindelijk nog steeds niet ongesteld geworden :( Ik snap er niks van. Zw.testjes waren negatief zaterdag. Morgen in mijn pauze nog maar wat testjes halen en dan woensdag ochtend maar weer testen mocht ik nog niet ongesteld zijn geworden.

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Rosalinda; wat raar joh! Op de hoeveelste cyclusdag zit je nu?
    En je had zeker een eisprong gehad toch? Misschien te vroeg getest? Of moet je het toch nog worden? Op de hoeveelste dag had jij de eisprong?

@Jolin; spannend hoor!

14. jolin

jolin Niet meer actief

Spannend rosalinda heb je normaal wel een regelmatige cyclus met clomid?

Hier ook nog geen ongi donderdag 16 juni fm gehad,eitje was toen ong. 20 mm dus denk die dag of vrijdag gesprongen.
    Begin het nu wel steeds spannender te vinden,maar ben bang dat het straks weer tot 1 grote teleurstelling leid.
    Ik moet nu lekker werken,gedachte op wat anders als ik dan vanmiddag nog niet ongi ben maar een test halen voor morgenochtend.

15. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Ik zit nu op dag 36. Ik heb een eisprong gehad op dag 19/20. Duidelijke ovulatietest en gelijk behoorlijk zere borsten. In de eerste drie rondes met clomid altijd precies veertien dagen na ei-sprong een menstruatie.
    Morgen ochtend maar weer een testje wagen en anders maar alvast afspraak met gyn plannen.

Iedere keer die onzekerheid... slopend :(

16. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Jolin, dan gaan we tegelijk testen :) Hopelijk goed nieuws voor ons beiden!

17. jolin

jolin Niet meer actief

Ik kon niet meer wachten met testen. Net een test gedaan en ik ben ZWANGER!!!
    Nu hopen dat alles goed is, heb namelijk eerder een positieve test gehad maar er was niks op de echo te zien. Dus is ben blij maar nog erg voorzichtig!!!

18. marion83

marion83 Bekend lid

5 jul 2011
    624
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allen

ik ben op deze site terechtgekomen omdat ook ik clomid gebruik om zwanger te worden.

hier even mijn verhaal.

ik ben 27 jaar
    in februari 2010 ben ik gestopt met de pil. in januari 2011 werd ik voor het eerst weer ongesteld. daarna weer niet.
    in maart ben ik weer naar mijn huisarts gegaan en die heeft mij doorgestuurd naar de gyn.
    daar aangekomen is er bij mij bloedgeprikt en daaruit is gebleken dat ik pcos heb.
    toen dat duidelijk was kreeg ik de hormonen.
    eerst moest ik met provera mijn menstruatie opwekken en op cd 3 t/m 7 moest ik clomid 50 mg slikken. toen voor dag 11 een afspraak moeten maken en sindsdien om de 3 dagen een echo.
    op cd 20 nog steeds geen follikel te zien.
    moest dus weer aan de provera en toen clomid 100 mg. ook nu weer vanaf dag 11 om de 3 dagen een echo.
    hierop was wel een groeiende follikel te zien. op dag 21 was hij nog niet zo groot dat hij zou springen, maar dat zou hij wel gaan doen dat weekend. 100 mg was dus waarschijnlijk nog te weinig voor mij omdat de follikel te langzaam groeide.
    gisteren ben ik weer ongi geworden.
    morgen op dag 3 moet ik weer terug voor een echo en een nieuwe kuur clomid.

ik word erg goed in de gaten gehouden met al die echo's, maar op den duur wordt dat ook wel vervelend. je moet toch iedere keer weer van je werk naar het ziekenhuis.

ik wilde alleen even mijn verhaal kwijt.
    ik heb veel steun gehad aan de verhalen van jullie.

jolin, gefeliciteerd
    ik zal voor je duimen dat het goed gaat

19. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    JAAAAAAA!!!! Gefeliciteerd Jolin!!!!! Hopen maar dat alles goed gaat! Daar gaan we gewoon voor.

Marion83, Welkom hier! Hopenlijk vindt je hier steun en kom je lekker mee kletsen. Hopelijk heeft 150mg meer effect!

20. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    jolin: wat een supernieuwss!!!!! en dat met 50 mg clomid?

eindelijk weer is goed nieuws zeg

marion83, welkom. fijn dat je mee komt praten

Deel Deze Pagina