2011 Clomid gebruiksters

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anais, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rosalinda, wat spannend... Ik zal voor je duimen dat het er vrijdag een stuk beter uit ziet!

Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus op naar de volgende ronde...
    Gisterenavond zaten mijn vriend en ik op de bank en toen zei hij ineens "Heee... Over 2 weken heb je dan toch waarschijnlijk een eisprong?" "Uh.. Ja?" hij; "Mooi! Dat wordt een leuke vakantie :D" haha.. We gaan dus over 2 weken een weekje op vakantie en hij ziet het nu helemaal zitten ;)

Hoe gaat het verder met iedereen?

Liefs

2. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Melief en Anais wat goed dat jullie zoveel zijn afgevallen! Ik kan me voorstellen dat die laatste kilo’s moeilijk zijn… Ik heb (gelukkig) geen overgewicht, maar merk wel dat ik de laatste maanden ben
    aangekomen, waarschijnlijk door al die pillen… pffff

Rosalinda balen dat er nog niets te zien was… dan zie je het vrijwel direct somber in he? Had ik in ieder geval wel… de hoop is er nog… maar je gevoel zegt wat anders.... Succes vrijdag!

Leentje ik was voor dat ik aan de pil begon vrij regelmatig ongesteld. Clomid is niet alleen voor diegenen die PCOS hebben… maar ook voor diegenen die na het stoppen van de pil onregelmatige cycli krijgen.

Loes wat balen dat je ongesteld bent geworden. Welke dosis clomid ga je nu slikken? Jullie vakantie wordt vast en zeker heeeel romantisch!! :D

Dank jullie wel voor de reacties op het gedichtje! :)

Liefs Lovely

3. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    XLovely, Ja ik heb dat idd ook, gelijk somber gestemt. Gelukkig is mijn vriend een stuk positiever :D

Loes88, Balen van je ongesteldheid :( Op maar weer naar de volgende ronde. Zal wel een romantische vakantie worden daar ;)

Vandaag kon ik terugkomen voor de echo. Er was een follikel te zien van 15mm en het bms was 6.5. Bms is nog wat dun maar de gyn vond het goed voor het moment. Vanaf 7 is het goed genoeg zeggen ze hier. De beelden waren niet helemaal duidelijk (darmen zaten ook flink in de weg) dus maandag nog een keer een echo om te kijken of het eitje gesprongen is of dat het goed gegroeid is en klaar staat om te gaan springen.

Hoe is het met jullie allemaal?
    Dominique, Jij loopt ongeveer gelijk met mij toch? Gebruik je nu ovulatietesten o.i.d. om te kijken of je een eisprong krijgt? Lijkt me best onzeker als je geen controlle krijgt (al is steeds een smoesje moeten verzinnen op het werk om weg te kunnen voor een echo ofzo ook niet altijd leuk :) )

4. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    heeej dames heb een tijd niet kunnen reageren wegens mijn laptop die stuk was.. Maar ben nu wel weer terug dus hoop dat ik nog wat kwijt kan en wat kan lezen over jullie ervaringen en situaties.
    ff kort ik heb 150 mg gehad en sloeg niet aan maar CD12 had ik een inwendig echo was een eitje van 8mm :) maar 2e echo cd19 kon de dokter opeens niks zien.. ik voelde wel heel wat steken.. maarja dus ben begonnen met de puregon heb nog niet geprikt eerst nog ff provera gebruiken om de menstruatie op te wekken..:((

zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad..? en ik duim voor jullie allemaal.. hoop dat we snel zwanger raken allemaal

5. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Hey Rozerin, Zou het niet gewoon een eisprong geweest kunnen zijn? Vorige cyclus had ik mijn eitje op dag 17 ongeveer.
    Gebruik je verder geen ovulatietesten?

6. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Ja dacht ik ook inderdaad... misschien een eisprong geweest Rozerin? Krijg je geen echo tussen dag 12 en dag 19?
    Maargoed je zegt dat je weer provera slikt dus dan zou de cyclus alweer afgebroken zijn...

Ik ben ook nog met Provera bezig, ik vind het altijd een kwestie van geduld hoor, 10 dagen tabletten slikken. Merk wel dat het zijn werk doet, heb iedere dag wel krampjes... Just waiting...;)

Fijn weekend allemaal

liefs!

7. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jullie? Zijn er nog nieuwtjes? Zijn er meiden die bijna hun nod hebben?

Ik zit alweer aan mijn laatste dagje clomid en dan wordt het afwachten of ik inderdaad een eisprong krijg... En daarna natuurlijk weer afwachten...

Liefs

8. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey loes,ja ikmoet nog 4dagen wachten op nod maar zie nu weer wat bruinverlies...kan nog beiden kanten op maar ik vrees er toch een beetje voor :(

xxx

9. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Hejj Heejjj
    Neej ik heb inderdaad geen ovulatietest gedaan.. maar ik heb nog steeds mijn twijfels ik heb de provera nog niet geslikt.. ik wil er eigenlijk zkr van zijn en dan pas gaan slikken.. Maar heb dus net de gyn gebeld en kreeg te horen dat ik gwn moest beginnen met slikken.. De twijfels zijn hiermee nog niet opgelost.. Maar wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen..? of wie heeft hier ervaring mee.. Zou het toch zo kunnen zijn dat ik een eisprong heb..? maar die niet zichtbaar was op de echo..?

10. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, sorry dat ik even kom binnenvallen.

Na 24 rondes in 24 maanden, zouden we deze maand met IUI starten. Vorige week heb ik van maandag (CD4) tm vrijdag (CD8) 100mg Clomid geslikt. Vandaag had ik mijn eerste FM, maar wat blijkt: er zijn 6 eiblaasjes tussen de 15 en 20mm. De gyn vertelde dat we direct een gemeenschapstop krijgen en dat er deze maand geen inseminatie plaatsvindt. We zijn naar huis gestuurd en mogen pas weer op de eerste dag van de volgende menstruatie bellen. Mijn Clomid recept bevat nu 50mg.

Iemand ervaring?

11. Nancke

Nancke Actief lid

Hallo mede-clomid gebruiksters
    Ik ben meestal op een ander forum te vinden. Had me al een tijdje geleden op deze website aangemeld, maar helemaal vergeten… Mijn vriend en ik zijn sinds december 2009 gestopt met de pil. Zoals je onderin mijn handtekening kan zien heb ik al die tijd een ontzettend onregelmatige cyclus gehad. Vanaf januari zijn we daarom in de mmm gestapt. Nog niet echt heel drastisch, want op dit moment heb ik mijn eerste ronde clomid 50mg gehad. Ik lees ook regelmatig over bijwerkingen, maar die heb ik de eerste ronde gelukkig nog niet gehad. Ik hoop natuurlijk dat er geen 2e ronde hoeft te komen, maar mocht die komen dan hoop ik ook echt zo dat ik dus geen bijwerkingen zal krijgen. 12 of 13 feb heb ik mijn eisprong gehad en daarom heb ik a.s. weekend mijn NOD. Op dit moment voel ik nog helemaal niks van een mogelijk zwangerschap, maar goed iedereen is weer anders qua kwaaltjes natuurlijk.
    Ik ga proberen jullie gesprekken van de afgelopen tijd terug te lezen zodat ik een beetje op de hoogte ben van iedereen.
    Liefs Nancke

12. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Nancke, Welkom hier en leuk dat je komt mee kletsen! Succes met de laatste dagen wachten tot je nod. Wel fijn dat de clomid beteen zijn werk deed :)

Puravida, nee geen ervaring mee. Lijkt me erg balen dat je nu niet verder kan.

Rozerin, Ik snap je twijfels maar hier geen ervaring daarmee. Als je het geduld op kan brengen kan je die twee weekjes wachten?

Anais, Hoe is het nu?

Loes88, Hopen op een eisprong maar!

Ik heb vandaag toch een positieve ovulatietest!!!!
    Heb nu drie keer echo gehad waarvan de eerste keer niets te zien, de tweede keer slecht beeld maar toch een follikel, de derde keer geen groei wel goed bms en nu heb ik dan een positieve test. Van de week moet ik nog een keer voor een echo dan weet ik meteen zeker of het eitje is gesprongen

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Graag kom ik met jullie meekletsen.
    Ben inmiddels in ronde 8 beland. Mijn cyclussen varieeren tussen de 40 en 86 dagen.
    Waarschijnlijk heb ik PCOS.
    Vorige week primolut geslikt en afgelopen zondag ongie geworden.
    Sinds gisteren ben ik begonnen met Clomid 50 mg.
    Ik heb gisteren ook bloed moeten laten prikken. (ik weet nu alleen niet meer wat ze precies geprikt hebben).
    Op dag 12 (3 maart) krijg ik een echo om te kijken of er een eitje groeit.

Voor mij is het allemaal nog erg nieuw dus ben enorm benieuwd naar jullie ervaringen.

Iedereen heel erg veel succes!

en Lovely bedankt voor de tip ;)

Groeten Sonneke

14. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Sonneke,

Ook welkom hier ;)

Dames, vandaag ongi geworden op de 3e dag na de Provera. Vrijdag starten met de Clomid en volgende week vrijdag de eerste echo.

Als je even niet hier bent geweest, wordt het steeds laster alles te volgen...en bijlezen!

Zijn er nog spannende ontwikkelingen?

15. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Welkom Sonneke en Nancke :)

Zazu; welke dosis clomid ga je nu slikken?

Anais; hoe is het met jou afgelopen?

Puravida; geen ervaring mee....

Hier is nog alles rustig, morgen laatste dag Provera en dan hopen dat ik weer op de derde dag ongi wordt....

X

16. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    @xLovely ik begin met Clomid50...ben benieuwd of het aanslaat. Heb je tijdens de eerste en tweede ronde met Clomid eerst moeten wachten tot je menstruatie, of mocht je tussendoor meteen ophogen naar Clomid100?

17. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Owja :) ik zie het nu pas in je handtekening staan...

Bij mij is clomid 50 niet aangeslagen, ik mocht toen direct weer aan de provera om mijn menstruatie op te wekken, vervolgens op dag 3 aan clomid 100mg.. welke ook niet was aangeslagen...
    Nu inmiddels weer aan provera (morgen laatste dag) en dan starten met 150mg.

18. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    hihi...geen probleem hoor. Ik vind het ook lastig om alles bij te houden.

Hoop dat Clomid150 wel effect heeft. Wat is anders het vervolg?

19. Nancke

Nancke Actief lid

@sonneke, ik kan je ook nog niet echt iets vertellen over mijn ervaringen. dit is mijn eerste ronde clomid 50mg
    @overige dames, ik hoor wel eens wat over bijwerkingen tijdens het slikken van clomid. hebben jullie daar veel last van? zo ja, waar heb je dan last van? ik ben de eerste ronde wat dat betreft goed doorgekomen zonder bijwerkingen...

20. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nancke, ik heb de eerste ronde Clomid erop zitten. De bijwerkingen vielen mij alles mee. Had vrijwel nergens last van, behalve dat ik 's nachts meerdere malen wakker werd van de hitte, terwijl ik normaliter meer koud dan warmbloedig ben :). Lees dat opvliegers vaak voorkomen en in mijn geval klopt het zonder twijfel. Als verdere bijwerking had ik overstimulatie (6 eitjes), maar dat is gewoon vette pech denk ik. Succes!

Deel Deze Pagina