Gezellig dat er weer wat meiden bij zijn gekomen om mee te schrijven! Nancke, ik heb bijna geen bijwerkingen, alleen wat opvliegers en ik had een beetje last van mijn maag. Ik zit alweer op CD 10 en het is nu afwachten tot een eisprong. Morgen ga ik voor ruim een week op vakantie, dus jullie zullen mij eventjes niet voorbij zien komen Veel succes allemaal in deze week en ik ben benieuwd of ik nog leuke nieuwtjes lees als ik weer terug ben!
sorry voor al mijn vragen hoor, maar worden jullie ook elke rond opnieuw nauwlettend in de gaten gehouden door de gyn? ik hoor daar nl ook weer uiteenlopende verhalen over. de ene wordt alleen de eerste ronde in de gaten gehouden en krijg voor een paar rondes clomid mee mocht het nog niet gelukt zijn en succes! en de ander moet elke ronde voor echo's terugkomen om de groei in de gaten te houden... bij mij is dat laatste in ieder geval van toepassing. mocht het deze ronde niet gelukt zijn dan moet ik bellen voor een nw afspraak rond dag 14...
Hee meiden! Daar was ik weer is.. zo druk de laatste tijd, maar ik lees zoveel mogelijk.. Ik had vanmorgen een positieve ovulatietest!! Dus word goed klussen! Spannend weer en dat zonder echo's... Dus Rosalinda we lopen nog steeds gelijk.. Kijken of we nou wel een positieve zwangerschapstest te zien krijgen.. @Nancke, Ik ben alleen de 1ste ronde clomid50 steeds teruggekomen naar zh voor echo.. Nu moet ik elke maand als niet raak is naar apotheek.. 6 maanden zonder echo's! Zit nu in ronde 2.. Meiden succes allemaaal!!
Dus zelf een beetje gokken wanneer je eisprong is... toch raar dat het bij de ene zus is en de ander zo... ik zou 2 of 3 rondes neit erg vinden om onder controle te blijven, maar het moet ook neit te vaak worden dan hoor... hier op mijn werk zullen ze me al weer aan zien komen dat ik weer zo vaak een uurtje eerder weg moet of tussendoor ff weg moet of later moet beginnen. voel me er zelf ook neit altijd prettig bij... maar goed, het is neit anders. wat ik hoop is dat het deze ronde natuurlijk gewoon raak is! en dat ik gewoon helemaal NIET meer hoef te komen
of trouwens, niet echt gokken, want ik zie dat je ovu testen gebruikt, maar goed dat kan ook oplopen in de kosten?! of krijg je die ook vergoed?
Nancke, Ik heb als voornaamste bijwerking emotioneel zijn. Als ik mijn kleine teen stoot kan ik rustig een uur zitten huilen Voor de rest eigenlijk geen bijwerkingen. Ik moest de eerste twee rondes op controlle komen. Vandaag te horen gekregen dat ik de komende vier maanden zelf mag proberen. Ik gebruik wel ov-testen om te kijken of en wanneer ik een eisprong heb. Het geeft wel extra zekerheid natuurlijk als je iedere ronde terug moet maar het lijkt me ook wel een belasting. Loes88, Fijne vakantie! Dominique2, Hopelijk hebben we beide over twee weken goed nieuws te melden Echo zag er heel erg goed uit dus de wachtweken zijn aangebroken voor mij Succes allemaal meiden
Succes met wachten op het wachtbankje rosalinda... dat vind ik nog het ergste van de cyclus... wachten op je NOD
Wat balen Anais!! Klinkt cliche... maar op naar de volgende ronde! Kop op meid! Hier aan het wachten op mijn ongi... momenteel alleen nog bruinverlies.. dus kan elk moment 'doorbreken' ... Meiden die op het wachtbankje zitten: succes!! Mijn duimpjes draaien Liefs!
He meiden, ook bij mij zijn de rode duivels doorgekomen. Afgelopen vrijdag al. Ik baalde ZOOO erg, maar waarschijnlijk hebben we het toch te weinig gedaan rond mijn ei omdat ik de griep had. Vrijdagavond dus ff een flink potje zitten janken. Op naar ronde 11 in 14 maanden tijd. Gisteren weer begonnen met Clomid 50mg voor de 2e ronde. ben erg benieuwd of ik het deze keer weer er af breng zonder bijwerkingen. even afwachten. Straks ff een afspr bij de gyn maken rond dag 14
Balen Nancke!! Dikke knuf! Hier ongi geworden... wat je ongi kunt noemen, maar bloed is bloed he? Woensdag dus beginnen met clomid 150 mg. Pfff ben benieuwd... Ik heb gelukkig geen bijwerkingen van de clomid, maar misschien met de 150 wel? Wie weet... we zullen het meemaken.. Liefs!
Hoi Meiden, Even een vraagje voor jullie.... hopelijk weten jullie een antwoord... Ik heb op cyclusdag 3 bloed moeten laten prikken. De uitslag van oestradiol was < 100. Weten jullie wat dit kan betekenen. En weten jullie aan welk bloedonderzoek ze kunnen zien of je PCOS hebt? Succes en sterkte allemaal! Groeten Sonneke
Dit is wat ik op internet kan vinden De productie van oestradiol gebeurt cyclisch, met als doel enerzijds een eisprong te veroorzaken en anderzijds het baarmoederslijmvlies voor te bereiden op een goede innesteling van een eventuele bevruchte eicel. Als er zich geen bevruchte eicel innestelt, wordt het baarmoederslijmvlies afgestoten, een fenomeen dat we kennen als menstruatie. Kijk anders ook eens op Freya.nl - informatie - medisch - laboratorium - normaalwaardes... misschien kan je daar ook wat wijzer uit worden... (heb ehet ook maar op internet gevonden) Ik denk dat als je het hierboven leest ze waarschijnlijk kunnen zien of je wel of geen pcos hebt. Maar om het zeker te weten zou ik gewoon contact opnemen met de gyn om te vragen wat het nu precies allemaal betekent. dan heb je gelijk antwoord... ik haal het ook maar van internet
Hoi meiden, Mag ik ook met jullie meeschrijven? Zoals in mn onderschrift staat zit ik nu in de wachtweken tot mijn NOD aanstaande vrijdag. Meer dan eerdere rondes met Clomid heb ik nu erg veel last van een opgeblazen gevoel, rommelende darmen en een gespannen en opgezette buik. Denk niet dat het nog bijwerkingen van de Clomid kunnen zijn (is alweer bijna vier weken geleden), dus denk dat het gewoon komt doordat ik na lange tijd weer een eisprong heb gehad. Geen idee wanneer dat voor het laatst was... Groetjes!
@ nancke: Bedankt voor je info. Ik had inderdaad ook al op freya gekeken maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Ik dacht mischien is er een bepaalde waarde wat dan betekent dat je PCOS hebt. Ik heb de uitslag zelf opgezocht (werk als verpleegkundige in het ziekenhuis). Zal het a.s donderdag aan de echoscopiste vragen mischien dat zij iets erover kan zeggen. @Shanny: Ook hier, welkom! Gezellig! Groeten Sonneke
Shanny welkom! wow wat een grote follikels heb je gehad zeg... was dat wel volgens norm? ik kan me herinneren dat bij de laatste echo voor mijn eisprong het eitje iets van 20 mm was... helaas is die niet benut dus sinds vrijdag zijn we door naar de volgende ronde. @Sonneke heb echt geen idee. misschien dat je het eens in een topic voor pcos kan navragen? ik weet niet of zo'n topic bestaat?! maar mocht dat wel zo zijn kunnen ze je daar verder helpen. en anders idd maar even afwachten tot de volgende afspr.
Hi Shanny, welkom! Veel plezier hier Spannend bijna je NOD ! Was dit je eerste ronde met 150 mg? En heb je hier bijwerkingen van (gehad)? Sow, ik ga weer werken Liefs!
@Sonneke Ja gezellig! @Nancke Klopt, normaal zijn follikels tussen de 18 en 20 mm groot volgens mij. Ik ben toen compleet overdonderd helemaal vergeten om te vragen waarom ze bij mij zo lang zijn doorgegroeid. Was allang blij dat er wat gebeurde! @xLovely Dankje meid! Inmiddels hebben die verdomde duveltjes mij ook bezocht, balenn!! Heb erg veel last van bijwerkingen gehad (was de eerste ronde 150). Erg neerslachtig geweest en verder nog opvliegers en krampen in mn buik. Geen fijne gedachte dat ik donderdag weer kan beginnen met de volgende ronde dus...
Vandaag is dag 3 en ik heb gelukkig nog steeds geen last van bijwerkingen (volgens mij) Misschien komt dat ook wel omdat ik wat dat betreft nog een redelijk lage dosis heb: 50mg vorige ronde is mijn ei op dag 19 gesprongen. @shanny, idd raar dan dat die bij jou zo groot zijn geworden. En dat die spermacelletjes ze dan NOG niet kunnen vinden he...