2011 het 2e jaar in

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Marjolijn, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

Oct 20, 2010
    1,033
    0
    0
    NULL
    Ik heb behalve het ongi gevoel ook nog last van steekjes in mijn lies sinds vandaag. Maar die komen met vlagen. Ik weet niet of dit een goed teken is of dat het een teken is dat ik het ga worden :(. Zo frusterend allemaal.

Ik heb ook besloten als het deze maand niet lukt dat ik naar de HA ga en net als jij ben ik het zat om niet te weten waar ik aan te ben. Hoe langer het duurt hoe erger het wordt :(. Heel veel succes!

2. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

Oct 20, 2010
    1,033
    0
    0
    NULL
    Ik was toch heel nieuwsgierig, na een positieve ovulatietest heb ik een zwangerschapstest gedaan. Hij is positief!

Marjolijn jij bent de volgende :)!

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaaauuuwwwww Stroopwafel :)
    Gefeliciteerd :) :) :)

Het is toch niet te geloven, dit geeft moed :cool:

Lekker genieten meid, wat fantastisch!

4. shir26

shir26 Actief lid

Mar 17, 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat super stroopwafel! We hebben wel een goede invloed hier bij ons clubje, al de 2e nieuwe die zwanger is. Hopelijk geven jullie het zwanger zijn door aan de rest :D
    Geniet ervan!

5. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Wauw Stroopwafel, gefeliciteerd! Nog even en we zijn allemaal zwanger!
    Alhoewel het bij mij wel weer even gaat duren. Afgelopen week vruchtbare week gehad. Op zich zou het met veel geluk kunnen, maar toch niet zoveel kunnen klussen als ik graag wil. Vriendlief is btje overspannen aan het worden. Moet in 70 uur per week zo ongeveer 3-4 functies invullen en dat gaat natuurlijk niet. Hij droomt zelfs over zn werk, gaat er met grote tegenzin heen en kan het niet loslaten. Dus die had wel andere dingen aan zn hoofd. Echt sneu hoor, mijn vriend heeft het formaat teddybeer, en die zit dan op zondagavond op de rand van het bed met tranen in zn ogen omdat hij de volgende dag weer moet werken. Echt niet leuk!
    Ik heb al de hele week een raar gevoel in mn onderbuik. Btje ongi-achtig wat eigenlijk echt niet mogelijk is. Zal mn eisprong wel zijn! Dit weekend waren mn zusjes jarig. Het hele weekend dus tegen de (overigens echt prachtige) zwangere buik van mn zusje aangekeken. Ze sliep met dr vriend bij ons dus echt het hele weekend! Ik ben er redelijk aan gewend nu, maar toch steekt het soms... Gisteren waren we bij haar en mn schoonzusje en ik gingen even naar de speeltuin met mn nichtje (ruim 16 maanden). Daar vroeg mn schoonzusje of wij niet met kinderen wilden beginnen dus toen heb ik het haar toch maar verteld. Ze had al zo'n vermoeden, dus dat scheelde. Ze reageerde heel erg lief, wel weer fijn om in mn familie nu ook iemand te hebben die het weet...
    Ik wordt dus weer heerlijk heen en weer geslingerd door emoties enz, maar goed, we zien wel hoe het loopt. Ik ga er dus vanuit dat mn NOD uiterlijk over twee weken is. Ik hou de 21e maar aan, dat was officieel mn NOD, maar denk dat het eerder komt deze maand!

6. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloesempje: Wat rot voor je vriend die spanning. Ik weet hoe het is om over je werk te dromen, met tegenzin heen te moeten iedere dag en het niet los kunnen laten e.d. Misschien is het verstandig dat hij er met iemand over praat op z'n werk?
    Ik heb jaren zo doorgeploeterd en ben uiteindelijk ziek geworden en in een ernstige depressie beland... Zou het niet onderschatten zoiets ;)

Wat je zwangere zusje betreft kan ik me goed voorstellen dat het heel confronterend is. Gemengde emoties in zo'n situatie zijn ook heel verwarrend lijkt me.
    Wel goed van je dat je je schoonzusje hebt verteld van jullie situatie lijkt me. Als iemand zo concreet een vraag stelt, lucht het wel op om erover te praten denk ik. Anders doet het alleen maar veel pijn toch?
    Weet je zwangere zusje het trouwens ook? Dat jullie bezig zijn?

Hoop voor je dat jullie achteraf toch goed geklust hebben en dat jullie een heel mooi cadeautje mogen krijgen deze maand!

Dikke knuffel voor jou meid!

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Dank je Marjolijn! Hij zou het er idd vandaag over gaan hebben op aandringen van mij dus ben benieuwd!
    Mn schoonzusje is de enige van onze families die het nu weet. Hoop elke keer dat het niet nodig is om te vertellen dus blijf het uitstellen...
    Morgen moet mn vriend naar de HA, en nu zit ik te dubben of hij misschien kan vragen of hij getest kan worden. We hebben allebei een andere huisarts dus moet hij dat toch zelf vragen. Wat vinden jullie?

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ook ik ben nu het 2e jaar ingegaan. Heb niet het hele topic gelezen, maar wil me toch graag aansluiten. Als ik dan hoor dat er net weer een paar meiden zwanger zijn geraakt dan geeft dat toch hoop. Misschien heeft het wel een positieve invloed op mij als ik mee ga praten.

Ik heb een korte samenvatting van mijn verhaal in mijn handtekening staan. In april weer nieuw zaadonderzoek, en als dat slecht blijft dan wordt het bij ons IVF/ICSI. Ik probeer er nog maar niet te veel aan te denken (lukt tot dusver niet echt).

9. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een doorverwijzing hebt naar het ZH, word je dan niet automatisch beiden onderzocht?

Wij hebben ook beiden een andere HA. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat als ik een doorverwijzing vraag, dat ook hij dan onderzocht gaat worden. Of heb ik dat mis?

10. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat je je ook bij ons aansluit!
    Ik hoop dat jullie in april een betere uitslag krijgen!

11. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Aangezien ik vorig jaar al onderzocht ben lijkt het me handiger dat hij nu alleen gaat zeg maar, ik bedoel dat hij nu alleen een zaadonderzoek laat doen zonder verder in de mmm te stappen zeg maar...

12. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zo, ja dat lijkt me dan heel goed toch?

Waarom zijn jullie vorig jaar niet beide onderzocht dan?
    (Ik heb even niet meer in m'n hoofd waarom je onderzocht bent en wat eruit kwam :))

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Ik was een half jaar niet ongi geweest en kreeg uiteindelijk een cyclus van 9a10 weken. Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen en bleek dat alles goed was, gelukkig. Maar daarom is hij toen niet onderzocht...

14. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok. En jij bent toen helemaal onderzocht? Het MMM traject zeg maar, of dat niet? (Eisprong, hormonen, vernauwingen e.d.?)
    In dat geval zou het mij wel fijn lijken als je vriend z'n zaad ook laat controleren. Als dat ook goed is, dan weet je dat er niets mis is met jullie beide.

En mocht je niet helemaal onderzocht zijn, is het misch een idee om samen de MMM in te gaan?

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Hormonen en vernauwingen zijn gecheckt. Eisprong voor zover hij er was. We hebben het eitjevop een gegeven moment wel zien groeien zeg maar bij inwendige echo's dus weet zo goed als zeker dat ik een eisprong heb. Ik mocht van de gynvdus pas gaan tellen vanaf dat ik een regelmatige cyclus heb en mag dus pas in augustus weer terugkonen zeg maar, maar ik wil eigenlijk wel eens weten hoe het met mn vriend zit zeg maar...

16. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha. Duidelijk :)
    Ja kan ik me voorstellen.
    Lijkt me wel frustrerend dat je pas een half jaar een regelmatige cyclus hebt. Dan ben je al ruim een jaar bezig, maar tellen ze het nog maar als een half jaar.
    Ben benieuwd of je vriend een onderzoek aanvraagt!

17. futuresounds

futuresounds Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,026
    0
    0
    Jippie!!! Gefeliciteerd!

ik denk dat ik ook maar van kletsgroepje ga wisselen. Misschien brengt dat het positieve nieuws waar we allemaal op wachten ;)

Geniet ervan meid!

18. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Futuresounds: Hoe is het met jou meid? Waar in je cyclus zit je ergens?

19. shir26

shir26 Actief lid

Mar 17, 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloesempje: Wat een vervelende situatie voor je vriend. Ik hoop dat hij er vandaag goed over heeft kunnen praten op zijn werk en dat er een oplossing gevonden wordt.
    Kan me heel erg voorstellen dat het moeilijk voor je is om je zusje zo te zien. Helemaal omdat het niet echt de planning was.
    Enne wat betreft sperma onderzoek ik zou het gewoon aankaarten bij je vriend hoor!

Marjolijn:Voel jij al wat??? Ik heb wel al wat ongesteldheids achtige pijntjes. Heb het idee dat ik het wo al wordt ipv zaterdag. 27 dagen zit ik dan weer.

Futuresounds: hahahaha je zou het bijna denken he dat dat helpt..
    Hoe is het verder met jou??

20. shir26

shir26 Actief lid

Mar 17, 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Aislyn,

Welkom bij ons clubje. Wij gaan een beetje gelijk op. BIj mijn vriend zijn enkel 2 zaadjes gevonden en 22/3 krijgen we de uitslag van het 2e zaadonderzoek en bloedtesten (dna/chromosomen). Als het niet beter is gaan wij voor icsi (met misschien een tese operatie).

Share This Page