2011 het 2e jaar in

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marjolijn, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dit is echt omdat ik iets verkeerds gegeten heb. Voel me nu een stuk beter, was ook helemaal leeg geloof ik ;) Toen ik zo misselijk wakker werd dacht ik ook eerst iets anders maar volgens mij staat dit overal los van!

Kan me voorstellen dat je dan gaat piekeren ja... Hopelijk kun je wat afleiding vinden! Zit jij ook l in de MMM of nog niet, weet ff niet meer hoe dat bij jou zit, sorry... Sterkte, en als je dingen kwijt wilt is dit de plek!!

2. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vorige week voor het eerst naar de fertiliteitskliniek geweest. Hiervoor liep ik al bij de gyn omdat er een stukje baarmoederhals was weggehaald ivm risico baarmoederhalskanker. Dat was dus al erg spannend! Maar omdat de uitslag vorig jaar goed was, vond ik het tijd worden om te stoppen met de pil ;) zag het helemaal zitten! Maar na ruim een jaar nog niets...en dan ga je toch twijfelen, is er niet weer iets aan de hand... Vorige week is er bloed geprikt om te kijken wat de hormoonwaarden zijn en in april krijg ik een echo (ook omdat men denkt dat ik misschien endometriose zou kunnen hebben). Daarnaast loop ik bij de uroloog ivm aanhoudende urineweginfecties, heeeel irritant. Dus spannend allemaal! Ik zou zo graag gezond willen zijn en gelukkig met een gezinnetje en alles :). Maar ik probeer nuchter te blijven, want wat als het niet kan... Houden jullie daar ook wel 's rekening mee??

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik probeer daar niet aan te denken... De kans dat helemaal niets lukt, dus ook icsi, iui of ivf niet, is zo klein dat ik dat maar even vast houdt...
    Spannend allemaal zeg, kan me heeeel goed voorstellen dat je je dan zorgen gaat maken! En dan al die infecties erbij, heel vervelend lijkt me... Hopelijk kun je alle zorgen snel achter je laten en ben je snel zwanger!!

4. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Shir: veel plezier in het buitenland en geniet er lekker van, ondanks dat je moet werken ;). Jammer dat je weer ongi bent geworden :(.
    @ Aislyn: spannend zeg! Ik las dat je over een weekje je nod hebt. Ben benieuwd :)
    @ Bloesempje: Wij zijn echt super blij. Soms kan ik het nog niet helemaal geloven. Wij zijn toch meer dan 1 jaar bezig geweest en dat het nu zover is. Raar eigenlijk he? Is het zover en dan is het nog een soort onwerkelijkheid. Gisteren hebben wij het mijn ouders en mijn broertje verteld en vandaag mijn schoonouders en schoonbroer. De reacties zijn geweldig!. Aan de rest vertellen wij het pas na 3 maanden. Hoewel mijn vriend het nu van de daken wil schreeuwen hihiih..2011 is alvast heel goed begonnen.

Ik hoop voor jullie allemaal dat dit jaar ook jullie jaar wordt!

5. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    31 maart kan ik bij de gyn terecht. Ben benieuwd!

6. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is nog redelijk snel! Spannend he? Heb je nu wel een beetje het idee dat er nu wat aan gedaan wordt? Had ikzelf in ieder geval wel...

7. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is een geruststellend idee dat er gekeken word of er een oorzaak is voor het uitblijven van een zwangerschap.
    Ik hoop natuurlijk dat er niets bijzonders gevonden word en dat het binnenkort toch lukt. Maar wil graag weten of er iets is. En daar krijgen we iig antwoord op, hoe het ook uitpakt.

8. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Morgaine: Jij zit in je vruchtbare week zeker? Succes!

9. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marjolijn, ja klopt :D maar heb bij twee van de drie cyclussen een positieve ovu test op dag 22 pas gehad. En een cyclus helemaal geen ei. Dus ik denk dat ik vanaf morgen weer ga testen en dan maar weer afwachten! Zelfs dit vind ik al spannend! Probeer er zoveel mogelijk van te genieten en hopelijk gaat de tijd een beetje snel.

10. futuresounds

futuresounds Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.026
    0
    0
    He marjolijn, waarschijnlijk vinden ze niets en dan ben je zo ineens zwanger omdat je weet dat er niets mis is. Ik hoop namelijk ook dat dat voor mij geldt;)

11. futuresounds

futuresounds Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.026
    0
    0
    Wat knap dat jullie het nog voor jullie kunnen houden. Ik denk dat dat bij mij niet gaat lukken als het eindelijk zo ver is! Lijkt me ook heel onwerkelijk als zo'n test dan ineens zegt dat je zwanger bent. Kunnen jullie er wel al echt van genieten?

12. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies, daar gaan we voor :)

Hoeveel dagen voor NOD zit je? En hoe voel je je?

13. Nancke

Nancke Actief lid

Ik had dat zelf ook voor mijn eerste afspraak bij de gyn. eerst durfde ik niet echt een verwijzing bij de ha te vragen, omdat ik twijfelde of we er daadwerkelijk wel alles aan hadden gedaan.
    na die eerste afspraak was ik zo opgelucht. de gyn was zo aardig en begripvol. met de 2e afspraak zei ze dat er niets raars aan de hand was. het probleem bij mij was gewoon dat ik van die lange cycli had. en dat wordt nu verholpen door de clomid.
    ik weet al 2 rondes niet wat me overkomt. haha. heb al 2 keer een korte cyclus gehad... eindelijk heb ik het gevoel dat we een echte kans maken... dat had ik voorheen niet...
    en ze zijn er gewoon niet voor niks he, die artsen... om ons te helpen. (en ons allemaal zwanger te laten worden in ons 2e jaar ;))

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Marjolijn: fijn dat je vrij snel terecht kunt, spannend hoor! Kan me goed voorstellen dat je opgelucht bent. Als ik in een dipje mezelf de 'schuld' geef van het niet-zwanger-worden, kan ik mezelf altijd vasthouden aan het feit dat er niets bijzonders gevonden is.
    @Morgaine: voel je al andere 'dingen' dan normaal ;) of heb je echt het gevoel dat je ongi wordt?
    @Nancke: waar zit jij nu in je 'nieuwe' cyclus? Ik had ook telkens zo'n megalange cyclus van 9 a 10 weken, gelukkig is het bij mij na 9 maanden goed gekomen. Zit nu op 34-35 dagen, vind ik nog vrij lang maar ja, beter dan eerst! Kan me je blijfschap dus heel goed voorstellen!
    @Stroopwafel: ik kan me bijna niet voorstellen hoe het is om je ouders en schoonouders te kunnen vertellen dat je zwanger bent! Had jij trouwens nog typische 'klachten' voor je NOD? En ben je er nu echt van aan het genieten of is het nog heel onwerkelijk? Wanneer heb je je eerste VK-afspraak?
    @Futuresounds: hoe is het met je? En waar zit jij ook alweer ongeveer in je cyclus?
    Mijn buik is weer redelijk tot rust gekomen, gisteren ook gewoon gewerkt, alleen iets vaker naar het toilet ;) Had nog even de 'hoop' dat de ochtendmisselijkheid zou blijven maar helaas ;) Heb nu eigenlijk helemaal nergens meer last van, alleen nog van mn (.)(.), heb ik nog niet eerder zo lang en zo erg gehad. Moet op mn werk de kinderen nu echt anders optillen en vasthouden omdat het anders echt vervelend is en dat is toch echt nog nooit eerder gebeurd. Maar evengoed denk ik dat ik gewoon weer ongi wordt deze week. Hou voor de zekerheid toch volgende week maandag/dinsdag aan, dat zou normaal zijn, maar deze week zou ook heel goed kunnen als mn gevoel over mn eisprong klopt. We zullen het wel zien!

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ongesteld...

16. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kwam wel heel onverwacht zeker? Hele korte cyclus deze maand dan toch?
    Ene kant wel fijn, andere kant ontzettend kl*ten natuurlijk :(

Knuffel voor jou!

17. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dit is dag 29 dus idd veel korter dan 'normaal' maar wel eindelijk eens een korte cyclus volgens het boekje... Misschien dat ik me daarom wel anders voelde omdat het gewoon korter is geweest...
    Welk merk ovulatietesten raden jullie aan (vol goede moed de volgende ronde in)?

18. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van sensitest bevielen mij wel goed.
    Die ik nu heb niet helaas haha, heb er nog ruim 20 van...

19. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
  20. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Eerlijk gezegd is het soms nog heel onwerkelijk. De zeer gevoelige en pijnlijke borsten herinneren mij eraan dat ik het toch ben :)! Het is inderdaad moeilijk om voor je te houden en liefst wil ik het iedereen vertellen. Maar je weet maar nooit en dan is het nog vervelender.

Voor NOD had ik echt totaal geen klachten, alleen wat steekjes. De laatste paar maanden had ik juist meer ongi klachten. Dus dacht ook zal wel niet zo zijn deze maand.

De eerste VK afspraak is 11 april.

vinden jullie het niet vervelend dat ik zulke dingen vertel? Want ik kan het mij erg goed voorstellen dat het niet altijd leuk is om te lezen :(!

Spannend voor degene die nu op het wachtbankje zitten. succes :). Ik zal ook niet meer duimen want dat heeft de laatste tijd ook niet meer geholpen ;)

Deel Deze Pagina