2011 JUNI mama's

Discussion in 'De mama's' started by Hester, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

*zwaai* vandaag gewerkt, beetje gaar (ben 40 uur werken niet meer gewend :)) en een mannetje die vanavond weer helemaal uit zn hum was. Morgen zouden we weggaan maar we blijven nu thuis. Hij is zo snel overprikkeld nu, ik wil hem nu gewoon even lekker een weekendje zijn eigen bedje enzo gunnen en hopen dat de opleving die hij vanmiddag had doorzet :) Fijne avond allemaal!

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dinkie, wat fijn dat het lidteken zo goed is nu al! Kan me voorstellen dat je het allemaal heel spannend vind! (alleen de buisjes zou ik al een ding vinden nu...) Hoe vindt ze het masseren, gaat dat goed?

Meta, heel veel plezier!

Sandra, en dit is nog niet de nieuwe? Ik vind deze al heel mooi!

Gezellig uitje gehad?

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Odess, je mannetje uit z'n hum? Fijn om dan even thuis te blijven. Dat zou ik ook doen. Hopelijk zit hij snel beter in z'n velletje.

Meiden, hoe geven jullie brood? Omdat korsten goed gaan wil ik wel een boterham proberen. Hoe groot maken jullie de stukken? En wat doe je erop?

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Dreumesmama we zijn in principe nog aan het wennen met de helm. Overdag gaat het gelukkig goed alleen de nachten brengen steeds ellende met zich mee.
    Wat sneu dat ze zo last van verstopping heeft.

@ Hester jeetje dat heb je al snel geregeld allemaal daar. De helm is ook niet nniks maar ondertussen zijn we er al wel aangewend en Stijn ook wel. Denk dat het net zoiets is als bij jullie de spreidbroek. Je weet waar je het voor doet zullen we maar zeggen.
    Kan me voorstellen dat je dan ineens een jongetje hebt! Balen dat de kindjes ziek zijn en je reis niet door gaat.

@ Sandra de plekken verschijnen meestal als hij in de nacht de helm op heeft gehad. Maar we gaan hem zondag met helm laten slapen en dan kunnen ze bij Westland zelf naar de plekken. Zul je zien komt er geen plek :p
    Jeetje al bijna je diensten gedraaid.. Zal dat raar zijn voor je straks.

@ Meta veel plezier in Parijs!

@ Dinkie wat fijn om te lezen dat het litteken volgens schema geneest en er mooi uit ziet. Wat klinkt dat raar vind je niet? En buisjes is geen ramp ik heb ze als kind zijnde ook gehad.

@ Odess ach je mannetje nog steeds niet helemaal in zijn hum? Hoop dat hij snel weer lekker in zijn vel zit.

@ Judith wij smeren een klein beetje boter/smeerkaas/smeerworst erop. Ik pluk dan kleine stukjes eraf. Je merkt snel genoeg of ze te groot zijn. Wat je ook kan doen is een stukje brood geven en hem zelf laten sabbelen. Het stukje is dan net iets groter als zijn vuistje.

@ Hier vandaag gewerkt en na het werk samen met manlief Stijn van het kdv gehaald. Door naar zoetermeer vaatwasser onderdeel gehaald en weer terug naar huis. Manlief heeft de vaatwasser gefixed en nu hoeven we niet meer af te wassen!!!
    Het gaat met Stijn zijn helm gelukkig overdag goed. we wilden hem vannacht met helm laten slapen maar hij werd net wakker en na het geven van zijn speen begon hij heel hard te huilen en wilde ook niet meer gaan slapen. Hij ligt nu dus zonder helm in bed en is gewoon stil en volgens mij al bijna in slaap…

5. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Meta wat heerlijk naar Parijs! Veel plezier

Dinkie, wat spannend de komende operatie nog. Is dit de laatste?

Odess kan me voorstellen dat je gaar bent van 40u werken en dan ook nog mannetje uit zijn doen. Hopelijk is ie snel weer de oude

Judith wij gaan vamdaag voor het eerst een broodkorstje proberen dus ik weet nog niet hoe dat gaat. Volgens mij is in het begin alleen boter een prima beleg.

We hebben toch maar lactulose gehaald voor ons meisje, hopelijk werkt het snel. Door haar allergieen kunnen we ook geen laxo of kiwi ofzo geven.
    Vandaag een broodkorstje proberen, hopelijk valt het goed.

6. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    effe weer paar drukke dagen gehad. Manlief heeft veel overgewerkt en maikel flink koorts gehad. Waarschijnlijk 5de f 6de ziekte heeft nu sinds gisteravond vlekjes op romp. Dus drukin huis... heb effe bijgelezen.kijk of vanavond meer tijd heb om te reageren..

7. sandra

sandra Fanatiek lid

Het wordt toch weer een stuk rustiger hier, jammer.

@Lan: Beterschap voor je mannetje

@Dreumesmama: En heeft de lactulose geholpen?

@Kibbeling: Gelukkig is jullie vaatwasser weer gemaakt, lijkt me niks als die kapot is:D

@Odess: En nog een beetje uit kunnen rusten van het weekend?

@Dinkie: Spannend over 3 maanden weer een operatie, wel fijn dat het litteken er goed uit zag.

@Meta: Heerlijk naar Parijs.

Hier een leuk, rustig weekend gehad, gisteren lekker met Jasper een stuk wezen fietsen onderweg nog een ijsje gegeten, het was zo lekker met het zonnetje erbij, kreeg al een beetje een voorjaarsgevoel. Vandaag lekker rustig aan, ik mag zo weer werken tot morgenochtend.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Sandra: is dit je laatste dienst?
    Werk ze!

Mijn beide kindjes zijn vandaag weer beter, gisteren nog koorts, arme mannetjes. Mijn man is een paar dagen naar Spanje om wat dingen te regelen en wij zijn thuis gebleven en terecht dus - is natuurlijk niets fijner dan thuis te zijn wanneer je ziek bent!

9. supermom

supermom Bekend lid

Oct 22, 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Haaaaaai!! Ik kom ff zwaaien! Het gaat heel goed hier met onze mannetjes. De oudste is heel lief voor N. En N. Doet het super. We hebben de reflux nu met medicijnen onder controle en kunnen ervan genieten. Hij is ontzettend lief en slaapt 's nachts lekker door (21.00 u laatste fles en 08:00u eerste). Ik werk alweer een tijdje en dat is wel pittig. Heb 50u per week gewerkt.

N. Is 4 januari bij CB geweest en woog toen6,5 kilo en was 62 cm.

Nou dames, N. Is wakker hoor ik dus ik moet er alweer vandoor. Sorry, kom snel terug want wil wel graag weten waar Hester gaat wonen? :). Ik woon namelijk ook in Z-Limburg.

Doei doei!!

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Hester, nee ik moet hierna nog twee keer werken, dinsdag een dagdienst en zaterdag een nachtdienst en dan ben ik klaar.
    Gelukkig gaat het iets beter met je mannetjes, zieke kindjes is niets.

Supermom leuk weer wat van je te horen, fijn dat alles goed gaat. En je kleine man alweer drie maanden, wat gaat het toch snel.

11. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Hester, dat heb je goed, mama is toch het beste medicijn!

Sandra, lekker genieten he van dit weer.

De lactulose heeft geholpen, hopelijk is ze er nu doorheen.
    Vandaag voor het eerst een broodkorstje geprobeerd, ik vond het best spannend, maar ze sabbelde het op alsof ze nooit anders gedaan had.
    Vanaf morgen de hoeveelheden maar eens wat ophogen, ze krijgt nu van alles nog een paar hapjes, maar het gaat er goed in!
    Ik ben alleen een beetje inspiratie loos qua fruit, er is niet zoveel momenteel, vandaag mango op, dat ging er goed in!

12. Bloesem

Bloesem Bekend lid

May 25, 2008
    838
    0
    0
    @ priscilla, sterkte morgen op de begrafenis zowel met het verlies van je oma alsook met de ontmoeting met je ouders.

@ Hester, wat een leuke verhuisplannen en wat schakel jij snel zeg dat je al zoveel geregeld hebt. Ik heb trouwens ook de gazelle bloom, ik heb zo een zin om straks weer lekker te fietsen in het voorjaar.

@ sandra, succes met je laatste diensten! En mooie tweedehands fiets heb je.

@ Sweetbel, leuk dat je er weer bent! En dat alles goed gaat.

@ Meta, comment ca va? Tout bien dans Paris?

@ supermom, gelukkig gaat het goed nu met N en de medicijnen, zeker omdat je alweer zo hard moest werken. Pittig! Hoeveel uur werk je normaal?

@ Hier, hier neemt de spanning toe. Stiefvdr is vrijdag uit zkh gekomen van 3e kuur. Krijgt as vrijdag een scan en dan dinsdag erna uitslag of de kuur heeft aangeslagen. Hij is er erg ziek van, zo naar om dat te zien terwijl je niets kunt doen.

13. Bloesem

Bloesem Bekend lid

May 25, 2008
    838
    0
    0
    @ dreumesmama, wat naar he als ze zo verstopt zijn. Komt het door het vaste voedsel of heeft ze het ook als ze alleen melk drinkt? Wij hebben ook niet zoveel fruitkeuzes omdat J ook snel verstopt raakt geven we bijna nooit banaan, en nu dus eigenlijk alleen maar peer of appel. Ik had ook een mango gekocht voor het eerst (eet het zelf eigenlijk nooit dus ik wist ook niet wanneer hij goed is) maar na het schillen bleek hij zo onrijp was als maar zijn kan dus belande in de prullenbak. Misschien is galia-meloen nog een idee?

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Sandra het is ook niets als je vaatwasser kapot gaat, dan blijkt maar weer hoe verwend we zijn:p
    En heerlijk weer gisteren om te gaan fietsen.

@ Hester wat fijn dat de kids allebei weer een stuk zijn opgeknapt.

@ Super wat fijn om te lezen dat het met N goed gaat en dat broer lief is voor hem. En de reflux met medicijnen onder controle is helemaal fijn.

@ dreumes wat fijn dat het korstje zo goed ging.

@ Bloesem jeetje wel heel spannend zeg. Ik weet een beetje wat je mee maakt. Mijn zus heeft het zelfde met haar smoe maar die is uitbehandeld en ook echt in het laatste stadium. Waarschijnlijk gaat ze het nog volhouden tot de kleine van mijn zus is geboren. Die is 7-2 uitgerekend, wat dan ook wel een dubbel gevoel is hoor. Sterkte en ik duim voor je op positief nieuws!

@ Hier ik heb vandaag gewerkt en papa is gezellig met Stijn naar de kinderboerderij gewandeld. Morgen hebben we de controle van zijn helm en als het goed is gaan ze ook een meting doen. Ben zo benieuwd of de cijfers ook laten zien dat er vooruitgang in zit. Als je naar zijn hoofd kijkt zie je al wel verschil.

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    bloesem een mango is rijp als hij zacht aanvoelt. Ik had er ook 1 gekocht en eet dat zelf ook niet (stijn is er dol op) en was hem eigenlijk een beetje vergeten. Toen ik voelde was hij heel zacht en dacht ik die is wel rijp nu.

16. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Bloesem, verstopping is echt door het vaste voedsel gekomen, ze heeft koemelk, soja en ei allergie dus erg gevoelige darmen. Banaan had ik idd ook al even niet meer gedaan. Ik had zo'n ready to eat mango gekocht ;) Hij voelde iig zacht!

Kibbeling, succes morgen!

17. Bloesem

Bloesem Bekend lid

May 25, 2008
    838
    0
    0
    aha dan ga ik het van de week nog een keer met een zachte proberen.

@ kibbeling, dat is zeker dubbel, wat naar....
    Succes morgen met het meten!

@ dreumesmama, poeh dat is een behoorlijke allergie. Had ze alleen last van verstopping en pijn waardoor jullie erachter kwamen of had ze van nog meer dingen last?

18. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Nee, de eerste weken waren echt vreselijk, ik heb het daar nog steeds moeilijk mee, ik ben weleens in de auto gestapt en heb 2 uur rondgereden om haar maar stil te krijgen.
    Ze huilde non-stop, sliep niet en wilde alleen maar rechtop tegen mij aan hangen. Omdat ze zo'n pijn had van het spugen wilde ze ook nog eens elk uur bij me drinken.
    Tel daarbij op een bevalling die eindigde in een totaal ruptuur, onze oudste dochter die in 1 grote driftbui belande na de bevalling. Nee dat was niet echt genieten ;)
    Maar gelukkig gaat het nu eindelijk allemaal lekker. Al heeft de kleinste nog veel last van verkoudheden, oortjes, buikje enz.

19. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ odess, gisteren netjes 2 x gemasseerd en het ging best goed. Ik had het wel eens geprobeerd maar mocht er zeker in het begin niet aankomen. Nu ging het goed dus nu proberen het in te bouwen in het ritme zodat we het niet vergeten.
    En ik vond buisjes bij mijn oudste dochtertje ook heel spannend hoor. Nu is het in combinatie met de heftige operatie zo’n klein iets dat ik het helemaal niet eng vindt.

@ kibbeling, ja klinkt heel raar ja. Ik vond het zelf nu ook niet zo heel mooi op dit moment, het is zo’n dik, rood litteken maar was toch wel blij dat zij zeiden dat dit het rotste moment is. Het kan dus alleen maar mooier worden nu. En daar gaan we voor! Vandaag moet je terug voor de helm van Stijn toch? Ben benieuwd wat ze zeggen en wat de meting zegt!

@ dreumesmama, nee dit is nog niet de laatste operatie. Ze maken nu het achterste stuk gehemelte dicht (zachte gedeelte noemen ze dit, dit is ong. de helft naar achteren toe) en het harde gehemelte en de kaak blijft nog open. Dit kan pas worden dichtgemaakt als de ergste groei achter de rug is. Tussen de 9 en 12 jaar doen ze dit. Dan wordt er botweefsel uit haar heup gehaald en dit wordt in de kaak versplinterd zodat haar kaak dicht gaat.
    Verder zijn er alleen ev. correctieoperaties maar dit is heel vaak niet nodig of wordt pas gedaan als ze volwassen is.
    Wel zal er ook genoeg te doen zijn door orthodontist, kaakchirurg enz. want ze zal 1 of 2 tandjes missen of die zullen scheef staan.
    Dus helaas nog wel een toekomst met meerdere ziekenhuisbezoekjes maar het belangrijkste is dat ze verder gewoon “gezond” is!

@ sandra, lekker hè als het zonnetje schijnt, daar wordt een mens blij van! Ik heb ook zin om te fietsen maar dan moet Nikki eerst van haar spreidbroekje af zijn ofdat hij meerdere uren af mag. En het mag ook nog wel iets warmer worden hoor…hihi

@ supermom, zwaai! Fijn dat het goed gaat en dat de reflux onder controle is!

@ dreumesmama, wat fijn dat de lactulose heeft geholpen. Fruit -> banaan, appel, peer?

@ bloesem, spannend met je stiefvader. Hopelijk heeft de kuur zijn werk gedaan en is de uitslag positief. Sterkte

Hier zaterdag aan leuke dag gehad, druk want we gingen op visite bij mensen van de camping en dat was 2 uur rijden dus de meiden waren een beetje uit hun humeur.
    En gisteren werd Sanne ziek, ze ging ineens overgeven en was echt niet lekker. Nu vandaag is ze bij mijn ouders en is nog niet helemaal in haar doen. Hopelijk is het ergste weer achter de rug. Zo zielig dan als ze niet lekker zijn. Zo’n zielig hoopje mens.
    Nikki was ook een beetje uit haar ritme maar ging verder wel goed.

Nu weer nieuw werkweekje begonnen!

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

He meiden,

Pris, sterkte vandaag!

Dreumesmama, heftige periode zeg wat jij/ jullie hebben meegemaakt.

We zijn nog steeds een beetje aan het rommelen met het eten. Roan eet echt als een slootgraver, maar melk wil hij niet of nauwelijks. Behalve 's avonds en 's nachts en de eerste voeding 's ochtends. Maar ik las in ons cb boekje dat bij 7 maanden je kindje al een heel groot deel mee kan eten met onze maaltijden. En eigenlijk regelt Roan dat dus best goed. Ik heb er wel vertrouwen in, dat hij zorgt dat hij binnen krijgt wat hij nodig heeft.
    Gisteren zoete aardappel gemaakt met een beetje roomboter en bv erdoor heen. Hij heeft een hele bak op. En net was het er weer netjes uit in de luier, dus zijn darmen kunnen het blijkbaar aan.

Share This Page