2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Thx meiden!
    We zullen dan geen wasgel meer gebruiken. We badderen zo'n 3 keer per week, dus dat is volgens mij wel oke.
    Gek genoeg is het 1 rondje op zijn borst en een rode streep met bultjes in zijn knieholte, dus niet zo veel meer vandaag.

Sterkte kibbeling! Niet slapen is echt een hel!

Jeeeej, Roan heeft doorgeslapen :). Eindelijk weer eens! Volgens mij doet hij het gewoon veel beter of al die lekkere hapjes.

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Judith, fijn dat Roan heeft doorgeslapen! Alle eczeem tips zijn gegeven volgens mij ;) Wij lopen met onze oudste bij KA voor eczeem en hij zegt ook dat het vaak niets met voeding te maken heeft. Je hebt daar aanleg voor of niet. Goed vet houden is heel belangrijk.

Kibbeling, hopelijk heeft Stijn goed geslapen, hier gelukkig nog geen tandjes, ik weet nog hoeveel slapeloze nachten dat bij de oudste heeft opgeleverd.

Lan, jeetje meid Maikel weer afgevallen. Kan me voorstellen dat je de moed af en toe verliest, maar het ligt echt niet aan jou hoor!!!

Hester, hoe bizar van die boot. Kan me voorstellen dat je even de rillingen kreeg toen je dat nieuws hoorde.
    Je bent voortvarend te werk gegaan zeg met nieuw kdv en school enzo!

Hier zijn we nog steeds aan het aanmodderen met de lactulose voor ons kleintje, ze heeft gisteren eindelijk weer gepoept, maar moeten echt iedere dag 5 ml geven anders weer verstopt. We kijken het nog even aan anders toch weer naar KA

Onze oudste zit op school, de kleintste slaapt dus ik heb even tijd voor mezelf, wat een luxe!
    Ik ga gauw een boek erbij pakken

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    dreumesmama wat sneu dat ze zo snel verstopt raakt.
    hoop dat het snel beter mag gaan en blijven.

Judtih heeft Roan weer doorgeslapen vanacht?

Hier heeft Stijn gelukkig een goede nacht gemaakt. Alleen tussen 2-3 wakker geweest vanwege hoesten en dan speen eruit hoesten. Valt me dus reuze mee (ik lag dan ook al om 21.30 uur te slapen..)
    Vanmorgen is de fysio geweest en ze was erg tevreden over zijn motorische ontwikkeling en hoe het met zijn hoofd gaat. We hebben pas voor over 2 maanden een afspraak gepland en waarschijnlijk zal dat de laatste zijn. Wel een raar idee na al die tijd. Wel positief dat we ook dat weer goed kunnen afsluiten straks. Alleen dan nog de helmtherapie en met 1 jaar zijn we daar ook mee klaar.
    Hebben we ineens tijd over straks....

4. Hester

Hester Niet meer actief

Ja, is belangrijk en ook leuk om te doen.
    Gisteren zijn we een dag daarheen gegaan en hebben we twee scholen, twee KDV en twee BSO's bezocht, uitgebreid gesproken met de directeuren en alles bekeken. Aan het einde van de dag hebben we gekozen welke het moeten worden. Dus dat is allemaal geregeld :D

Nu nog een stuk of 3 huizen selecteren in de buurt van school / KDV en bezichtigen en daar eentje uit kiezen. Ons eigen huis zal over een paar dagen te koop staan, de fotograaf van de makelaar heeft eergisteren foto's gemaakt, oa van die 360 graden foto's.

5. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hester: Spannend allemaal hoor. Per wanneer willen jullie verhuizen? En wat vind je zoontje ervan?

@Kibbeling: Fijn dat je een goed nachtje hebt gehad, hopelijk afgelopen nacht ook.

@Dreumesmama: Wat vervelend dat het nog steeds niet goed loopt met poepen.

@Judith: Heerlijk dat je mannetje heeft doorgeslapen.

Hier gaat alles zijn gangetje, Tot afgelopen week kon Lucas alleen maar achteruit tijgeren, maar nu kan hij het ook vooruit. Dus hij komt nu overal en zit ook overal aan pfff.:D
    Alleen zitten doet ie nog niet, soms blijft ie wel even zitten, maar dan ineens valt ie om.

Vanavond mijn laatste dienst op mijn werk, wel gek hoor.

Oja en morgen krijgen we kraamvisite hahaha:)
    Mijn Oom en Tante uit Duitsland, die zijn morgen in Nederland, dus daarom een verlate kraamvisite, nog maar even beschuit met muisjes gekocht, toch leuk zo'n Nederlandse traditie.

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat knap van Lucas San :D Hier komt ie nog niet echt vooruit ;)

Hester, heftig hoor! Maar wat fijn dat de eerste dingen al geregeld zijn :) Hopelijk is jullie huis snel verkocht!

Hier gewerkt vandaag en manlief was dus alleen met de kids. R is nog steeds erg lastig, dus die heeft geen relaxte dag gehad. Hij krijst vaak zomaar ineens en gaat dan he-le-maal over de rooie ;) Het was een paar dagen beter, maar nu weer helemaal pet, incl de nachten... We hopen op snel herstel!

7. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat schattig dat teigeren...onze stijn draait nu eindelijk helemaal zelf van rug naar buik en terug... Vind op zijn buik liggen niet erg leuk maar rolt elke keer op zijn buik echt grappig om te zien.

Hij doet wel lastiger met drinken...constant in de speen blazen en een soort van grommen...kan het niet anders omschrijven...ook maakt hij zich stijf dan maar heeft geen pijn ofzo.

Ook geprobeerd om het schema iets aan te passen maar nog geen geluk daarmee...wel vandaag de laatste fles om 20.45 gehad ipv 21.30 dus hij ligt alweer in bed

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Karianne, roan deed dit ook een tijdje. Die was echt toe aan bijvoeding. Hij drinkt nu ook beter. Of misschien tandje, of verkouden en last van oren?

Odess,..jeetje heftig meid. Dat is toch ook al weer even aan de gang dat R niet helemaal lekker gaat. Sterkte!

Wow sandra, al weer tijgeren. Dan wordt het weer opruimen geblazen ;).

Roan heeft vannacht weer doorgeslapen :). Laatste voeding om 21:30 en vanmorgen om 7:30 pas weer :$. De nacht hiervoor gewoon gevoed. Dus we zien wel. Elke nacht is mooi meegenomen. Hij heeft vandaag een melkdagje, dus wellicht wel wat eerder honger.

Slaan jullie wel eens wat over van je eetschema? Roan lag rond etenstijd nog lekker te slapen, dus heb hem maar laten liggen. Maar toen geen groente meer gegeven.

Trouwens, ik heb pastinaak en zoete aardappel ontdekt. Supermakkelijke groenten en heerlijk voor de kleintjes! Even koken, wat melk en boter erdoor en Roan smult ervan! En je kan meteen 5 porties ofzo maken, dus weer voorraadje.

Slaap lekker!

9. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen.
    maar echt lekker gaat het hier niet.
    yannieck is nu heel erg verkouden en stikt af en toe bijna is het slijm.
    is koortsig, spuugt elke ochtend en krijgt boven zn 2e tandje door.
    zn grote zus heeft net ook griepje gehad, met overgeven en koorts.
    zit gewoon ff in grote dip.

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant

Hij krijgt momenteel fruitpotje voor 6 maanden en smiddags ook een groot potje groente... Bij de groentehap doet hij dat blazen etc ook...zit je echt helemaal onder....

11. Hester

Hester Niet meer actief

Wat geven jullie je baby te drinken? en hoeveel ml drinken per dag moeten ze ook alweer hebben?

V krijgt 3 flessen melk op een dag, naast fruit / groente / boterham, maar volgens mij kan hij wel naar 2 flessen en dan die van 15 uur vervangen voor een hapje + drankje, maar wat?
    En hoeveel?
    Weet het allemaal niet meer zo precies...

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Toevallig vroeg ik mij dat ook af, maar dan me bv. Maar bv kan je gewoon onbeperkt geven. Hier geeft het cb bij kv aan dat je vanaf 7 mnd bij de maaltijden melk geeft. Maar volgens mij nog wel 3 flessen en nog een halve. Misschien even het cb bellen morgen?

13. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden!!zo ff de waslijst doen:D

@ supermom haha ja kom ik lees alles om de zoveel dagen bij en reageren is meestal dan al een hele lijst!!

@ cadeau vriend heb een heerlijk geurtje gekocht van mexx of was het nou esprit weet niet meer haha en een leuke kaart:Dbedankt voor de tips!!

@ dreumesmama hmz strijk hier bergen haha!!

@ senna mooi dat het de goede kant uit gaat met het hempje!!mooie foto en gefeliciteerd met je vader!!

@ karianne hmz me ouders hele waslijst is al sinds me zwangerschap bezig..ben blij dat ik er van af ben!!beterschap met je kleine man hoop dat die snel opknapt!!

@ odess oh heerlijk dat je kleine man weer lekker in zijn vel zit!!

@ hester dat is schrikken dat je op die zelfde boot zat!!

@ kibbeling beterschap met je mannetje!!

@ dinkie mooi dat je kleine meid weer is opgeknapt!!

@ odess eerste tandje jeej kan die goed last van hebben hoor..

@ lan jeetje weer afgevallen snap wel dat jeje gelijk rot voelt!!

@ ivje mooi dat de kleine meid goed is aangekomen!!

@ kibbeling ahh die kleine man wil graag bij jullie zijn dus!!

@ judith oh heerlijk dat jullie kleine man heeft doorgeslapen!!

@ dreumesmama dat lijk mij nou ook eens heerlijk een moment voor me eigen zonder kindjes in de buurt haha!!

@ kibbeling mooi dat de fysio tevreden was!!

@ hester spannend hoor hoop dat je huisje snel verkocht wordt

@ sandra leuk hoor verlate kraamvisite!!

@ odess balen joh dat het weer pet is bij jullie!!

@ judith o ja hier ook hoor dat we wel eens een fles overslaan..dan krijg die een fruithapje bijv om 1 uur en moet die om half 3 een fles maar die slaan we dan over..

@ lovely ah jeetje jou kleintjes ook al niet lekker beterschap!!

@ hester wij hebben nu 3 flessen met een fruit boterham en een groente hap maar we geven hem nu ook diksap..

@ hier jayden zit in een sprong we hebben nu al 2 weken dat die erg slecht slaap hij is dan half 7 in de ochtend klaar wakker en nu heeft die al 8 tandjes die heel goed door gaan komen pff..morgen is me vriend jarig ga ik hem eens pesten met slingers haha:Dik moet wel zeggen zou blij zijn dat ik lekker kan fietsen met de kleintjes hoor want ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en het is zo een busje dus is een ramp met de kinderwagen..wanneer gaan jullie fietsen??

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ons manneke krijgt nog 4 flessen maar drinkt ze niet allemaal meer leeg..

Hoe is bij jullie het slaapschema? Stijn gooit het momenteel nl een beetje in de war

15. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @priscilla
    Heb zelf een moeizame relatie met mijn s-ouders en dat voelt al niet prettig dus vin je erg sterk!
    Ik kan me het niet voorstellen om alles zonder mijn moeder te moeten doen...mijn vader is helaas 7 jaar geleden overleden dus was vorig jaar zwaar maar mooi jaar...13 mei getrouwd en 5weken later bevallen

16. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nog een vraagje;) stijn werd net helemaal overstuur wakker...weten jullie hoe dat komt? Is dat al dromen?

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik las net in oei ik groei dat rond week 30 baby's gaan beseffen dat mama weg loopt. Groot drama natuurlijk ;)
    Hier ook een hangerige baby die weinig wil slapen. Maar dat komt denk ik door de boventandjes die bijna door zijn.

18. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Judith, ik hou me niet zo aan schema's enzo. Als ze slaapt jammer dan, maar dan maar een keer geen groente/ fruit enz. Ik zorg wel dat ze minimaal 3 flessen krijgt, maar dat lukt altijd wel.

Hester, ik zou nog wel even op 3 flessen blijven hoor, tot 1 jaar is flesvoeding toch het belangrijkste, meestal 's morgens, tussen de middag bij boterham klein flesje en 's avonds nog 1.

Hier ongeveer het volgende "schema", tijden zijn niet helemaal gelijk, we doen alles nog een beetje op verzoek

7.00 fles 180+6
    08.00-9.30 slapen
    9.30 fruit (half stuk gepureerd of geprakt)
    11.00 fles 180+6
    11.15-13.15 slapen
    13.20 broodkorstje, paar stukjes boterham met water (drinkt ze niets van)
    15.00 fles 180+6
    15.15-16.15 slapen
    17.00 groenten, ongeveer hoeveelheid van half potje
    18.30 fles 180+6
    19.00-07.00 slapen

Bijvoeding doen we nog erg voorzichtig ivm allergieen en zeer gevoelige darmen.
    Drinken alleen fv en we proberen wat water maar dat is nog lastig.

19. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Judith ons schema is momenteel:

7.30 fles 150+5 hiervan maken we pap
    9.30 fruit (1 potje voor 4 maanden)
    Na fruit slapen tot 12:00 uur
    12.00 fles 180+6 als ze deze helemaal op drinkt dan een paar hapjes brood
    13.30 Roosvice en heel soms een stukje koek
    14:00-16.15 slapen
    17.30 avondeten
    18.30 slapen
    20:00 fles 180+6, met wat rijstebloem
    21:00-07.00 slapen

Priscilla, gefeliciteerd met je vriend maak er een leuke dag van. Fietsen wil ik gaan doen zodra Monique echt goed zelf kan zitten. In de kinderstoel kan ze dat nu al wel maar los nog niet

lovelyengeltje hopelijk knapt Y snel op en zijn grote zus ook. Hier heeft alles wat griep verschijnselen maar niemand komt er echt goed door dus blijven we half kwakkellen.

Hier loop momenteel alles er moeizaam. Ben zelf erg moe en lusteloos terwijl Luuk het hele huis op zijn kop zet en nu zelf 's nachts niet meer wil slapen omdat hij steeds moet plassen. Monique blijft erg hoesten maar verder doet ze het goed, rollen doet ze nog steeds niet. Hopelijk is het snel 7 februari dat we de oorzaak van het hoesten weten en we met de oplossing kunnen starten.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#300 Arti13, 23 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2012
    Jeetje, roan drinkt echt nog veel/ vaker melk zie ik al. Maar hij eet ook veel.
    Ik zit zeker nog op 6 bv. ;)
    Verder een heel stuk fruit, een boterham en een volledige avondmaaltijd.
    Pap vind ik te veel werk, dus dat slaan we over. Straks krijgt hij als ontbijt ook een boterham.

En ik denk dat Roan langzaamaan naar 2 slaapjes gaat. Al redt hij het dan wel moeilijk tot 18:30/19:00.

Deel Deze Pagina