Lan, hoezo kan Maikel nog geen brood eten? Is dat puur omdat hij zo klein is? Hier leeft R ook voornamelijk van de BV hoor Gelukkig is het tot een jaar ook alleen maar bijvoeding.
Hij kokhals vanalles wat stukjes heeft..zelfs van 6 maanden potjes en daar zitten echt niet veel stukjes in
Brood doen wij nog niet. Ik heb wel eens een korst geprobeerd, maar dat sabbelde hij helemaal zacht en stopte het helemaal in zijn mond. Dat ging niet goed. Vandaag heb ik 4 hapjes gemaakt van aubergine en punt paprika en rijst. Verder geven we af en toe ala rapley stukken groente of fruit. Fruit is verreweg favoriet. Hier begint Roan ook wat te tijgeren. Hij draait zich liggend om en rolt door de kamer. Heerlijk om te zien, dat hij zijn plekje begint in te nemen! Hij heeft nu 2 tandjes onder en boven zitten te drukken. Hij heeft een beetje een offday, dus dat zal daar wel van komen. Wat wel weer jammer is, is dat hij een week heeft doorgeslapen en nu helaas elke nacht om 4 uur wakker voor een voeding. Gelukkig gaat hij dan wel weer slapen. Hij drinkt overdag erg slecht. Overstrekt zich om alles in de gaten te houden. hij wil niets missen! Wel grappig, maar ook frustrerend, want hij haalt het dus waarschijnlijk 's nachts is.
Hallo! M. vind het geweldig om brood te eten, ik ben begonnen met haar een droog korstje in haar hand te geven, daar sabbelde ze op, en nu neemt ze echt hapjes...(en dan zeg ik altijd kauwen kauwen kauwen...de eerste of tweede keer korstje schrok ze zo dat ze bijna stikte (tenminste dat dacht ik dan, dus ik hengelen met mn vinger en daarna huilen van opluchting...was natuurlijk niets aan de hand ) Volgens mij wordt/is ze links want ze pakt het altijd met links aan. Sochtends krijgt ze eerst een korstje en als ik het brood voor de andere kids klaar heb geef ik haar een ministukje met beleg in haar mond en dan pak ik het restant van haar korstje af... dan gaat ze toch pruttelen hahaha... Ik doe er wisselende dingen op. klein beetje boter heeel dun kam, als ik smeerkaas of smeerworst doe ik er geen boter op... Ze zit helemaal rechtop en valt zeg maar gecontroleerd naar links of rechts... wow het gaat toch zoooooo snel ... Als ze op haar buik ligt gaat haar kontje omhoog en gaat ze grommen en pruttelen hihihi... wat een karakter.... Als ik kleine babytjes zie (een goede vriendin is 28 dec bevallen) wil ik ook weer!!! Maar mn mirena zit goed op zn plek en de wens is niet erg realistisch....Maar als ik iemand met een zwangere buik zie denk ik jij wel... ... en van berichtjes op tv als iemand zwanger is zit ik te grienen... ik ga wel weer wat vaker schrijven ! groetjes allemaal!
Brood eten doet Monique minimaal, 2 a 3 hapjes per dag. Verder eet ze wel goed. Ze is glukkig ook de laatste paar weken niet aangekomen in gewicht. Zijn hier nog kleintjes die nog niet kunnen rollen? Monique wil maar niet rollen, wel zitten en erg mopperen als ze in de box moet liggen ipv zitten.
Haha! Grappig is dat hè? V had een broodkorstje in zijn hand en was er zo blij mee aan het wapperen dat het korstje uit zijn handje vloog. En boos dat hij toen was dat het kwijt was! Ivje: Volgens mij hoeft ze (nog) niet te kunnen rollen. Misschien doet ze straks wel alles tegelijk (rollen, kruipen enz). V rolt niet omdat hij nog steeds zijn spreidbroek aan heeft. Volgende week krijgt hij een controlefoto van zijn heupjes en ik hoop zo dat de spreidbroek dan overdag uit mag! Dan kan hij ook gaan beginnen met oefenen met rollen Wat doen jullie met de haartjes? V heeft hele lange haartjes en ik vind het zelf superschattig. Hij heeft zelfs hier en daar echte mooie krullen. Knippen jullie de haartjes een beetje bij of niet? Pas zei iemand "moet hij niet eens naar de kapper?" Ik wilde het eigenlijk gewoon zo laten, vind het mooi, schattig en vind het veel te klein voor de kapper
Dag dames, Een frisse start zie ik, leuk. Brood gaat hier heel goed. Ze eet een heel boterham op incl. de korstjes.
Dag meiden, mag ik hier ook meeschrijven ondanks dat jullie elkaar al kennen? Ons kleine meisje is van 23 juni. Ik heb tot een paar weken geleden volledige bv gegeven. Omdat ons meisje koemelk, soja en ei allergie heeft ben ik op dieet geweest. Nu krijgt ze neocate fv. We zijn sinds een week of 3 begonnen met bijvoeding, maar ze zit momenteel verstopt dus maar even alleen fv. Tandjes heeft ze nog niet en ook motorisch is ze niet zo snel zoals ik hier lees. Ze begint net een beetje met omrollen maar dat lukt nog niet helemaal. Verder is het een heerlijk meisje wat heel de dag lacht, ik ben helemaal verliefd Het lijkt me leuk om mee te kletsen en jullie verhalen over de kleintjes te lezen!
Dreumesmama natuurlijk ben je welkom, leuk! Vervelend van de allergieën van je baby, lastig met de bijvoeding lijkt me, maar hopelijk vinden jullie je weg ermee. Kiwi: hoe geef je de boterham - in stukjes, repen of in z'n geheel En eet ze het zelf of doe je het in haar mond? Sandra: verslikt Lucas zich of lust hij het niet? kibbeling: hoe gAat het met de helm van Stijn? Supermom: hoe gaat het met Niels? MendieC hoe was je 20 weken echo?
@ Hester wij geven ook brood en zijn begonnen met het laten sabbelen op een broodkorstje. Toen dat goed ging zijn we overgegaan op stukjes brood. Stijn krijgt er smeerworst en smeerkaas op, een heel dun laagje. Zitten er wel stukjes in zijn fruit zodat hij daar op moet kauwen of is dat ook nog helemaal glad? Wat goed van V dat hij met de spreidbroek aan zo goed kan zitten al. S wil bijna alleen nog maar zitten, wanneer ik hem dan neerleg gaat hij in protest dus vaak leg ik hem dan maar op zijn buik neer. Dan is het vaak wel goed. S zijn haartjes beginnen eindelijk te groeien!! Dus nee hier nog helemaal geen sprake van laten knippen ofzo. @ Karianne welkom en wat een leuke naam (onze Stijn is 14-6 geboren) Ojee das een spannende tijd geweest voor jullie met de verdenking van hersenvliesontsteking. Het lijkt me al vervelend genoeg als ze een KMA hebben. @ Fire het worden nu echt van die kleine mensjes die helemaal op ontdekking gaan. Zo leuk om te zien, al ben ik wel weer erg benieuwd naar mijn nieuwe aanstaande neefje hoor!! Nog even een maandje geduld hebben! Haha grappig Stijn heeft met sint een aantal dingen van little people gehad en hij vind ze ook zo leuk. @ Odess lekker gezicht toch zon tandloos bekkie. Hebben wij hier ook hoor!! Stijn eet nu fruit, groente, liga (vaak door zijn fruithapje) en brood. @ Lan ja hoor je bent nog welkom!! Pureer je de potjes dan nog extra van 6 maanden? @ Sandra vind Lucas de smaak niets of de structuur? @ Judith jeetje das wel vervelend dat hij het drinken dan in de nacht gaat inhalen. @ Meta wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Haha heerlijk om te lezen hoe de ukkies zich allemaal ontwikkelen he? @ Ivje Stijn is heel erg vlot in zijn ontwikkeling. Volgens de fysio zit hij boven het gemiddelde zeg maar. M neemt gewoon de tijd voor alles. @ Dreumesmama welkom bij de club! @ Hier gaat het super goed met Stijn. Hij is erg druk en soms erg gefrustreerd als iets niet gaat zoals hij wil. Bijv gaan zitten of zo. Verder zijn we bezig om met de boterham te oefenen. We zijn begonnen met een korstje en nu ook met stukjes. Ook op het kdv doorgegeven en daar heeft hij van de week ook wat stukjes brood op. Hester lief dat je naar zijn helm vroeg. We zijn afgelopen maandag terug geweest op controle en ze hebben hem aangepast en nu zijn we weer opnieuw begonnen met wennen. We zijn nu rustig aan het opbouwen met de helm en het gaat nog steeds goed. Wel heeft Stijn soms ineens door dat hij zijn helm op heeft en gaat er dan hard aan zitten trekken Met als gevolg dat hij een rode plek op zijn voorhoofd heeft. Meestal zit hij er niet aan en gaat het goed. Vandaag heeft hij hem 4 uur op gehad en zonder plekjes, alleen veel zweet! Morgen weer 4 uurtjes op en dan maandag naar de 8 uur op 1 uur af en de 1e nacht met helm slapen! (stiekem vind ik dat wel weer spannend, zeker na vorige keer). Nu mijn bedje opzoeken en kijken of Stijn op tijd wakker wordt om morgen naar babyzwemmen te gaan
Hallo, hierbij een waarschijnlijk laatste berichtje, over het verhaal van gister, mbt de melding bij jeugdzorg over z2010. Na alles op een rij te hebben gezet, zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij hier ten onrechte ergens van worden beschuldigd. Dit wordt bevestigd door de politie en ook kinderarts. Degene die de melding heeft gemaakt, heeft blijkbaar geen enkel idee, wat zij/hij hiermee aanricht. De verhalen in de buurt gaan al mooi rond en wij moeten ons constant maar verweren. Ik wil hier dus voor een laatste keer het volgende vragen: degene die de melding heeft gemaakt, vragen wij voor dinsdag 17.00 uur via een pb of mail zijn of haar excuses aan te bieden, dit hoeft van mijn part echt niet op dit forum zelf. En ook de melding bij jeugdzorg moet ongedaan worden gemaakt. Dit wordt door ons woensdag morgen of als degene zich eerder heeft gemeld, bij jeugdzorg gechecked. Indien dit niet voor dit tijdstip gebeurd, zal er woendagmorgen aangifte worden gedaan wegens smaad. Wij hebben inlichtingen ingewonnen en staan hier zeer sterk in. Dit klinkt mischien heftig, maar is een stuk minder heftig als wat degene die de melding heeft gemaakt, heeft gedaan. Ik vraag de beheerder van dit forum, met klem het bericht niet te verwijderen! Dit zou in het nadeel zijn van betreffend persoon. mvg, Mark (vriend van z2010)
Goedemorgen, Net een heel verhaal getypt, op de verkeerde knop,..... Weer wennen aan de ipad hij was stuk en we kregen gewoon een nieuwe. Doen ze ook niet moeilijk over,... Ik wilde dus vragen of jullie ook slechte drinkers hebben in de zin van alles willen doen, om zich heen kijken, overstrekken, 2 slokken nemen en dan denken genoeg! Ik wil weer spelen. Ik ben benieuwd hoe het met felicee, dinkie en mendie is. Mendie heeft toch alweer de 20 weken echo gehad? Dreumesmama en karianne, gezellig dat jullie erbij komen!
Stukjes; F. is natuurlijk niet anders gewend en heeft dus geen moeite met stukjes, waar ze soms wel moeite mee heeft zijn 'vreemde' structuren (broccoli) en onverwachte dingen die in haar mondje gestopt worden (ik ben wel eens ongeduldig en stop het dan zelf in haar mond ). Daarom geef ik haar zoveel mogelijk zelf de controle, dan is het een stuk minder. Kokhalzen is trouwens niet erg; het beschermd tegen verslikken. Maar als het zo erg is dat het over gaat in overgeven, is dat natuurlijk niet handig. Meta; leuk dat je weer meer gaat schrijven! Ivje; ieder kind doet het op zijn of haar eigen tempo. Leg je monique wel eens op de grond met een kleed en het speeltje dan net buiten haar bereik? zulke dingen kunnen stimuleren om het wel te leren. Hester; superschattig juist, lange haartjes! Ook bij kleine jongetjes. Ik zou het voorlopig lekker laten groeien, zeker als je wil dat de krullen behouden blijven. al kan ik uit betrouwbare bron (man) melden dat mannen niet altijd blij zijn met hun krullenbos . Dreumesmama; welkom! Kibbeling; hopelijk heeft Stijn snel minder last van het helmpje. Veel plezier met zwemmen! Judith; Herkenhaar, dat gedrag tijdens het drinken. Ik ben daar redelijk streng in; zodra ze trekt, bijt oid, koppel ik haar af en wacht een paar seconden, daarna mag ze het opnieuw proberen maar na 3 pogingen krijgt ze haar speen en is het even afgelopen met drinken. Wat ik ook wel eens doe is even strak inpakken in een handdoek oid, liggend voeden en mn hand voor dr oogjes houden zodat ze niet zoveel indrukken om haar heen heeft.
Is het verstandig om nu bijv te beginnen met een gekookt worteltje te geven om hem zelf te leren eten? Hoe doen jullie dat ?
Gewoon in zijn geheel koken en geven. Niet te zacht, want dan knijpt je kindje hem fijn, maar natuurlijk ook et te hard. Wortels gaan hier heel goed! Hoeveel slaapt jullie kindje nog? Hier vaak nog wel 3 slaapjes. Ik kan me herinneren van evy dat ze nu al op 2 slaapjes zat. En wanneer slapen ze dan ongeveer?
Dat kan, sommige mensen noemen dit de 'Rapley-methode'. Oa hier kan je info vinden; introductie van bijvoeding Ik leg gewoon gestoomde groente (niet te zachtgekookt) in stukken zo groot als haar vuist op een grote snijplank en laat het haar zelf eten terwijl ze in de kinderstoel zit.
Gemiddeld slaapt F. van 20.00 tot 5.00, dan een voeding en dan slaapt ze tot 9.30. Daarna van 11.00 tot 13.00 en van 15.00-16.00, zoiets.
Goedemiddag @Brood eten: Zodra Lucas een stukje brood in zijn mond krijgt, duwt hij het weer naar buiten. Ach ja ik maak me niet zo druk, hij gaat vast wel brood eten voordat hij 18 is @Slapen: Lucas doet overdag aan hazenslaapjes, maar s'avonds en s'nachts slaapt hij goed door. @Nieuwe mama's: Welkom! @Haartjes: Hoeven hier nog niet geknipt te worden. @Drinken: Hier ook niet zo'n hele fantastische drinker, soms gaat de hele fles erin, soms heeft hij na een paar slokjes genoeg. Lucas is al heel de week een beetje aan het kwakkelen, diaree, verkouden af en toe een beetje spugen. Denk dat het komt door de tandjes die eraan komen, hij heeft nu 1 tand, dus nummer twee zal binnenkort ook wel komen. Lucas kan trouwens zwaaien, zo schattig
nee ben wel zo eigenwijs om hem toch te geven hij zal toch moeten wennen. Ik doe er wel een eetlepel water bij. zodat het niet te vast is.