2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Hester
    Nou het puffen gaat op zich wel goed. Stijn vind het helemaal geweldig :( en gaat over de zeik als ik het kapje er weer afhaal....vaag maar waar
    Merk nog niet heel erg veel verschil maar volgens mijn moeder begint het wel los te komen. Morgenochtend weer op controle bij de dokter dus dan horen we het wel weer.

@toetjes
    Omdat Stijn KMA heeft mogen we nu nog geen zuivel geven. vanaf 9 maanden mogen we sojatoetjes gaan proberen maar voor nu is ons aangeraden om een klein fruithapje te geven als toetje.
    We hebben nu een fruithapje (potje) met kiwi en een met aarbei gegeven om te kijken of hij reageert en dat ging allemaal goed... over een tijdje maar vers proberen te geven (aardbei nog niet)

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hester, wat een lange knul, ons meisje is 68 cm ;)
    Hier ook al zo'n verschil. De oudste moet ik echt soms ff voor de tv zetten om rustig te worden. Ons kleine meisje hoor je ook niet, heerlijk is dat!

Ik geef ook nog geen toetjes, ga ik niet doen ook. Ze mag geen melk en soja. En nu os het na het warme eten nog een fles en naar bed. Ze ligt nu ook alweer vanaf 17u te slapen!

Ivje wat fijn dat Monique weer thuis is

Odess waar zou een te klein hoofdje op kunnen duiden?

Ons meisje nog steeds obstipatie, inmiddels krijgt ze 10ml lactulose per dag. Volgens huisarts heb je nu eenmaal mensen die moeite met ontlastimg hebben. Maar dat antwoord is niet genoeg voor mij! Gelukkig lopen we ook bij ka.

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Even een vraagje...hoe weet je welke maat schoentjes je moet hebben ;)

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Kibbeling, wat knap dat je zus en zwager ook nog kunnen genieten en fijn dat ze een goede kraamhulp hadden. Goed nieuws van de helm. Bij mij is het mijn stiefvader die ziek is.

@ivje, ah wat sneu die zkh-opname. Is de diarree nu over?

@ Kariane, gaat het al beter nu met de puffen?

@ odess, goed dat je er niet zoveel zorgen ommaakt. Af en toe wordt je naar mijn idee een beetje gek gemaakt met alle grafieken, lijntjes etc waaraan een kind moet voldoen.

@ hester, heerlijk dat hij ze relaxed is. Wij zijn onlangs begonnen met volle yoghurt zonder toevoeging als toetje te geven. Ze vindt het erg lekker.

@ Hier, zijn van het weekend weg geweest met hele familie in een groot huis. Was zeer geslaagd, ook lekker om er even uit te zijn. Met J gaat het erg goed. Ze is zo een blije baby. Het kdv blijft zich erover verbazen en zeiden vandaag dat ze zich er bewust van moeten zijn om haar ook regelmatig op te pakken etc omdat je haar niet hoort en ze alleen maar zoet aan het spelen is. Geeft me wel een rustig gevoel dat ze het zo naar haar zin heeft.

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ odess even na laten kijken kan idd geen kwaad en als hij het goed doet dan heb je ook weinig zorgen lijkt me.

@ Ivje fijn dat M weer lekker thuis is. Hopelijk spuugt ze niet meer en heeft ze geen last van diaree meer.

@ Hester die arme V met zijn loop oortje. Wij hebben toevallig gisteren de wagen omgebouwd en besloten dat Stijn over gaat naar de opvolg autostoel. Toetje in de avond is vaak fruityoghurt.

@ Karianne wees maar blij dat het puffen zo goed gaat. Onze Stijn wordt juist boos als het kapje op moet…. Hoe was het bij de dokter?

@ Dreumesmama jeetje nog altijd last van obstipatie. Lijkt me ook wel vervelend voor haar zeg. En idd dat antwoord is wel vaag hoor.

@ Bloesem ik vind het ook knap van ze hoor. Wat gezellig met zijn allen even er tussen uit. Wel een heel mooi compliment van het kdv dat ze zo zoet kan spelen.

@ Hier gaat het redelijk zijn gangetje. Ik ben wel ziek geweest (griep) maar gelukkig al weer aan de beterende hand. Wel heb ik af en toe last van een soort duizelingen/onstabiel op mn benen staan nog. Ik ben dus maar begonnen aan de vitaminepillen.
    Stijn doet het helemaal goed, zijn 1e tandjes zijn in aantocht en tot nu toe lijkt hij er gelukkig weinig last van te hebben. Verder nog altijd zijn helm op maar ook daar maken we goede vorderingen mee.

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ivje, wat fijn dat ze weer thuis is!

Hester - wwwwwwaaaaat! Jeetje hij is echt HUGE :D R's hoofdje is nu 43,1 en zelf meet ik 43,5. Als toetje krijgt R biologische yogurt - soms met wat banaan, een schepje danoontje of wat kwark. Ik doe er vaak wel iets van een smaakje door; maar houdt dat wel heel beperkt. Daarna drinkt hij overigens ook nog bij mij voordat hij naar bed gaat - hij krijgt dus een dubbele toet :)

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Mendie - hoe is het bij jou? Hoe trek je deze zwangerschap?

Dreumes, daar zou ik inderdaad ook geen genoegen mee nemen. Vervelend! Hopelijk weet de ka meer.

Kibbeling, fijn dat Stijn het goed doet!

Karianne, voetjes opmeten :) Dan kan je zo vinden welke grootte correspondeert met welke maat :) Je zou je kleine kunnen laten "staan" op een wit vel en dan 2 streepjes kunnen zetten bij de tenen en hak en dat meten.

Bloesem, heerlijk dat ze zichzelf zo fijn kan vermaken!

8. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou gisteren weer op controle geweest bij de dokter en hij piept/kraakt nog van alle kanten. Is dus nog steeds een "Happy Wheezer". Moeten zeker nog een maand puffen maar we houden het nu op 3x puffen ipv 4x.
    als hij gaat overgeven, koorts of diarree krijgt dan moeten we wel meteen terugkomen. Het puffen gaat nu ietsjes moeizamer want Stijn wil elke keer aan het puffertje zelf zitten :D en wordt dan boos als je zijn handje er vanaf houdt.

Verder zolang hij zijn flessen drinkt is het goed.
    We zitten nu op 3 flessen en de 1e en laatste fles gaan helemaal leeg. De fles na de boterham wil hij nog steeds niet erg maar gaat ongeveer voor de helft leeg.

@Odess
    Goeie tip!! GA ik meteen doen vanavond... eigenlijk ook wel logisch om het zo te doen.

Verder zat Stijn gister per ongeluk in een keer op handjes en knietjes in de box...zakte weer snel in en was daar een beetje boos over :)
    Ook gaat hij als hij op de vloer ligt achteruit.... is wel grappig... wil voor zich iets pakken maar gaat achteruit!!

9. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @karianne: Ik heb wat gevonden!!!

http://www.jottemkinderschoenen.nl/voetmeter.pdf

1. Druk de voetmeter af op een A4 papier.

2. Leg de voetmeter op een vlakke, harde ondergrond.

3. Laat het kind met de rechtse voet op de voetmeter staan. Het is belangrijk dat …

• het kind goed rechtop staat. De voet zet immers wat uit bij het recht staan.

• de hiel goed tegen het aangegeven punt op de voetmeter staat.

4. Lees bij de tenen de maat af.

5. Laat het kind met de linkse voet op de voetmeter staan en meet opnieuw. Het is mogelijk dat de voeten niet even groot zijn. In dat geval bepaalt de grootste voet de maat.

De voetmeter geeft de schoenmaat aan en niet de voetmaat. Dit wil zeggen dat je geen extra maat moet bijtellen om aan de schoenmaat te komen. Als je op de voetmeter bijvoorbeeld "24" afleest, dan is dat de schoenmaat die je dient te nemen!

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @lan
    Geweldig!!! Bedankt
    Hoe is het met maikel?

11. Hester

Hester Niet meer actief

Lan handige tip!

Karianne balen van het puffen, maar is niet anders.

Kiwi: hoe gaat het met jou en je kindjes?

Pris al trouw-stress?

Supermom: hoe gaat het met Niels?

FireRose: hoe gaat het met jou?

We gaan binnenkort weer naar Curacao, heerlijk! Maar de vorige keer kon V nog in het KLM-wiegje. Dat zal nu niet meer gaan met zijn 83 cm lengte... ;) Hij is wel slank, dus misschien kunnen we hem opgevouwen erin leggen, hahaha (grapje).

12. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi!!

@ odess succes bij de kinderarts..

@ ivje mooi dat monique weer thuis is hoop dat ze snel op knap!!

@ hester hier nog in de maxicosi..

@ bloesem oh heerlijk hoor met de fam in een groot huis!!

@ kibbeling beterschap!!

@ karianne haha hier ook 1 hoor ik denk nou hehe eindelijk vooruit nee gaat die achteruit en dan nog stom naar me kijken haha van ik kom niet naar je toe:D:D

@ hester ja heel erg:)

@ hier nou had vandaag sollicitatie van 9 tot 1 training ik om half 6 opgestaan want ik moest eerst naar me kennis omdat ik anders geen oppas had nou kwart over 7 met bus mee..vannuit me kennis naar station gelopen en de trein gepakt kom ik aan op het *** bedrijf alle gegevens invullen en kregen toen een voorstel ronde..en naderhand appart krijg ik ff te horen ja mevr je haalde inbound en outbound door elkaar je kon het verschil niet terwijl ik me verbeterde bah gewoon voor niks me bed uitgekomen:x

verder alles goed hoor haha zondag naar de huishoudbeurs:D

13. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi meiden,

Net weer even bijgelezen maar komt er gewoon niet van te reageren. Hier erg drukke weken gehad met 2 kindjes met waterpokken en Sanne kreeg er nog een weekje diarree met een schimmelinfectie bij dus liep de hele dag kindjes te verzorgen!
    Nu wat meer rust, bij Sanne is het bijna over en vandaag voor het eerst maar 1 keer gepoept en gelukkig weer wat vaster. Er is nog wel een poepje weg voor onderzoek omdat ze na ruim een week nog diarree had dus dat nog even afwachten.

Verder begint de spanning toe te nemen want Nikki wordt a.s. dinsdag weer geopereerd. Dan wordt het "zachte" gehemelte dichtgemaakt, dat is de achterste helft van het gehemelte. Bah. Begin toch wel nerveus te worden....

Vandaag bij het cb geweest en Nikki was 8,1 kilo en 68 cm.
    Weer helemaal goedgekeurd dus dat is mooi.

@ odess, Nikki haar hoofdomtrek was vandaag 45 cm en dit was redelijk op de middenlijn, ze kwam iets boven de middenlijn en nu zit ze op de middenlijn. Dan is het bij jullie toch niet veel minder? Of is hij in verhouding een stuk groter enz. dat het te klein zou kunnen zijn? Wat je zegt, beter het zekere voor het onzekere inderdaad. Hopelijk is alles gewoon goed.

@ voetjes opmeten, grappig met die voetenmeter. Ik kreeg toen als tip om het voetje na te tekenen en dat plaatje mee naar de winkel te nemen, zo kan het ook.

Verder blijf ik af en toe buurten meiden! Leuk om te lezen hoe het bij de andere gaat. Nikki kan nu goed heen en terugdraaien en tijgert achteruit sinds haar spreidbroek overdag uit is. Ze kan een tijdje zelf zitten maar gaat nog niet zelf zitten dus dan is het beter van niet dus laten haar meestal lekker op haar rug/buik spelen.

Nikki krijgt nog 3 flesjes bv en 1 flesje pap per dag en een grote fruithap en een groente (met aardappel en vlees)hap per dag. Nog wel helemaal gepureerd, stukjes kan ze nog niet. Hopelijk straks na de operatie ook met een boterham of andere hapjes verder. Alles op z'n tijd.

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    pris wat balen van je solli. De volgende keer beter.

Dinkie kan me voorstellen dat je de zenuwen begint te krijgen voor as dinsdag. Mocht ik je niet meer spreken voor die tijd dan heel veel sterkte die dag!!

Hester opgevouwen moet hij wel passen in het reiswiegje van KLM :D:D:D

15. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hebben jullie vaste tijden voor eten en slapen lf nog niet? Stijn had eennredelijk schema maar gooit het nu weer wat in de war door nu te slapen....

16. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou stijn kwam vanacht in een keer voor een voeding...maar half flesje gegeven...is dit normaal?,hebben sinds hij 6 weken is al geen nachtvoeding meer:(

17. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Karianne wij hebben een schema voor eten en slapen maar als ze daar wat van afwijkt ook prima.

7-8 uur wakker en eten
    9-10 uur fruithap en naar bed
    12-1 uur wakker en eten
    2-3 naar bed
    4-5 wakker en eten
    6-7 naar bed
    laatste fles naar half 9

Komt er misschien een sprongetje of een tandje aan dan willen kindjes wel eens wakker worden.

Hier Monique vandaag op de fiets gehad, en dat vond ze erg leuk. Merk wel dat ze nog lang niet fit is. Ben alleen een blokje om gefiets voor het gevoel (5 min.) en ze was al moe.

18. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Dinkie: heel veel sterkte voor morgen, zal duimen voor Nikki!
    Karianne: bij ons begint het vaste ritme nu te komen: 8:00 papfles, 9:30-11:00 slapen, 11:30 fruit, 13:00 boterham, 14:00 fles 150+5, 14:30-16:30 slapen, 18:00 avondeten, 20:00 fles 180+6.

Hier gaat het prima met de kleine dame. Ze is druk aan het zwaaien en vertelt hele verhalen, zo gezellig. Ze pakt ook steeds de spijlen van de box als ze op haar buik ligt, maar snapt nog niet hoe ze zich op moet trekken. Ik ga er snel weer vandoor, want heb een zieke kleine jongen...

19. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Aahhh ik weet me geen raad meer!! Stijn blijft huilen....weet niet meer wat te doen...weet niet wat er is...voel me echt een slechte moeder:( krijg hem niet rustig

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jammeren of krijsen?
    Als je hem bij je houdt ook?

Deel Deze Pagina