2011 JUNI mama's

Discussion in 'De mama's' started by Hester, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

Aug 22, 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey

gelukkig kan ik vandaag melden dat stacey weer goed te pas is.
    wat het nu geweest is vraag ik me dan af want heb geen extra tandje kunnen ontdekken.

goed duidelijk geboorte/verjaardagslijstje hoor!! goed gedaan!!

@kibbeling: hoelang moet je zoon de helm nog dragen?

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Dolfijn wat fijn dat Stacey beter in haar vel lijkt te zitten vandaag. Stijn moet de helm in principe dragen tot hij 1 jaar is maar de fysio gaf ook al aan van denk dat hij hem tot 10 of 11 maanden moet dragen. Ze zei en daarna is het wel goed. Dus ben benieuwd als we over 2 weken terug moeten voor controle wat ze gaan zeggen.

3. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Maikels kan stappen aan de hand!! nu nog opzoek naar schientjes haha dat word een ramp... waarschijnlijk moeten we ze laten aanmeten door orthopedisch schoenmaker

4. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

Aug 22, 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kibbeling: heeft hij veel last van die helm?
    ik kan me voorstellen dat je dan benieuwd bent wat ze gaan zeggen bij de controle.
    wel fijn dat hij zo goed vooruit gaat.

@Lan: wat fantastisch nieuws dat je zoontje stapt aan de hand!!!
    ik heb voor stacey bij zeeman schoentjes gehaald.waren in de aanbieding.

@hier: stacey wil alleen nog maar staan en niet meer zitten op schoot.
    ze staat super stevig. op het cb schrokken ze ervan. :D
    kruipen jullie kids al?
    stacey schuift al zittend vooruit.

5. ivje

ivje Actief lid

May 12, 2007
    349
    0
    0
    oss
    Dolfijn fijn dat S. zich beter voelt, en staan is hier ook helemaal hot.

Lan wat geweldig dat M. al aan de hand stapt, met de schoentjes zal het inderdaad wat lastiger worden zie ik zelf al voor Monique en die heeft maat 18/19

Kibbeling fijn dat de helm zo goed aan slaat, en inderdaad hopelijk straks lekker zonder.

Dreumesmama en Karianne, wij hebben bij Luuk nog steeds niets geproveceerd en denk ook niet dat we dat bij Monique wel gaan doen. Luuk is 2,5 en krijgt nog helemaal geen koemelk producten, wij zitten er wel aan te denken om hem binnenkort in het ziekenhuis officieel de test te laten doen zodat alles op papier komt te staan. Nu alleen door de homeopaat bepaalt.

Hier loopt alles redelijk goed, Luuk en Monique spelen als echt broer en zus (dus vaak vechten), Monique vindt staan geweldig en ben dus heel blij met de loopstoel. Verder heeft ze van de week haar 7e tandjes gekregen en eet ze volledig met de pot mee.
    Zelfs op het cb klaagde ze een keer niet over haar gewicht (9990 gram en 73 cm), wel moet ze meer op haar buik liggen zodat ze gaat kruipen.

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @staande kindjes!!
    Wauw stijn kronkelt allen wat op de grond en komt wel op handen en voetjes om te wiebelen :D
    Verder wil hij wel staan maar kan nog echt niet ls staan of zichzelf optrekken

Hier is het niet zo leuk momenteel...
    Stijn is gister door mijn moeder (die past elke vrijdag op) naar de ha gebracht omdat hij sochtends al 39 koorts had. Kregen daat op hun donder dat we gestopt waren met de ventolin (weken gebruikt en absoluut geen verbetering!)
    Nu moet hij 4-6 !! Keer per dag ventolin en 2 keer per dag flexotide
    Voel me natuurlijk ook schuldig dat we gestopt zijn maar je wil zo min mogelijk rotzooi in je kind stoppen:(
    Hij snottert als een malle en gelukkig heeft hij nu geen koorts maar alleen maar verhoging;)
    Ben het een beetje zat aan het worden wil dat hij onderhand eens een keer opknapt
    Sorry voor dit ego bericht maar moest het f kwijt

7. Hester

Hester Niet meer actief

Baken Karianne, maar je deed gewoon wat je dacht dat het beste was.

Lan: knap joh van Maikel! Zal er wel heel schattig uitzien, dat stappen

Onze V kruipt helemaal niet hoor, ligt gewoon wat te spelen en schuift hooguit een beetje rond op zijn buik om iets te pakken wat verderop ligt, maar dat is het. Of hij rolt erheen, haha! Komt allemaal vanzelf, ik vind het eerlijk gezegd ontzettend makkelijk dus moet ook bekennen dat ik kruipen enz helemaal niet stimuleer.... ;) Onze oudste ging zo snel met alles en daar moesten we alleen maar achteraan rennen en dat vond ik bijzonder vermoeiend :)

Ach, ze doen het toch zoals ze het zelf doen.

Pris: jammer van je werk, maar je hebt wel een mooie lijst gemaakt.

Ik kan echt niet geloven dat V alweer bijna 1 is :$
    En onze oudste bijna 5 (ook :$ )
    Ze zijn vlak na elkaar jarig, maar ik denk dat we zijn feestje in nog het oude huis doen voor de verhuizing met zijn huidige vriendjes.

Kibbeling: hopen dat de helm gauw klaar is, wel ontzettend goed dat het zo goed gaat ermee

8. ivje

ivje Actief lid

May 12, 2007
    349
    0
    0
    oss
    Karianne dat was even schrikken, kunnen ze niet verder gaan onderzoeken waarom hij dit nodig heeft?

Hester het gaat zo snel met de kleintjes, voor je het weet lopen ze allemaal rond.

9. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Ivje
    Morgen moet ik met Stijn naar de kinderarts want ik ben het zat!
    We hebben ook nog een vogel en misschien komt het daar wel door... of toch iets anders kwa voeding?? weet het gewoon niet meer maar hij snottert gewoon constant.... het lijkt wel dat de puffer (flexotide) in ieder geval iets doet maar ja wil het liever natuurlijk niet hoeven toedienen.

@Kibbeling
    Fijn dat het bijna afgelopen is met het helmpje van Stijn...

@Lan
    Wat goed dat Maikel al stapt... hoe gaat het verders met hem?

@Dolfijn
    hier nog niet echt kruipen... hij kronkelt meer net een slang... op het kdv vonden ze het ook een apparte en vermakelijke manier die ze nog niet eerder hadden gezien... maar uiteindelijk komt hij wel waar hij wil zijn :)

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Lan wat goed van M :D schoentjes zou je kunnen kijken bij zeeman daar hebben wij laatst ook schoentjes gehaald voor Stijn.

@ Dolfijn Stijn heeft gelukkig niet zoveel last van de helm. In het begin was het wel even wennen en dan voornamelijk het zweten en kijken of hij geen druk plekjes had. Nu is hij er wel aan gewend en wij ook.
    Onze ukkepuk is al wel druk aan het kruipen, staan en stapt aan de hand.

@ Ivje wat goed dat de kids echt als broer en zus spelen. Fijn dat het CB deze keer niet klaagde over haar gewicht, volgens mij heeft ze toch een mooi gewicht nu?

@ Karianne wat balen dat Stijn zo blijft tobben met zijn longen/neusje/verkoudheid. Kan me voorstellen dat jullie gestopt zijn met die puf als je toch al het idee hebt dat het niet echt werkt. Dikke knuffel!
    Kan me wel voorstellen dat je wil weten waar het vandaan komt.

@ Hester V denkt alles op mijn gemakje dan kom ik er ook wel :D En wat gaan de kleintjes snel he alweer bijna 1…

11. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

Aug 22, 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kibbeling: wat fijn dat hij er niet zoveel last van heeft.

@kruipen: stacey rolt door de box om te pakken wat ze wil hebben.

@karianne: hoe is het gegaan bij de kinderarts?
    beterschap met stijn!

@hier: tandjes 5 en 6 zijn in zicht.
    ze zijn door het tandvlees heen.
    nu weet ik ook waarom ze zo huilerig was en niet goed in haar vel zat.
    ze is nu weer vrolijk en heerlijk ondeugend.

12. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @schoentjes.. Ja maar als ik schoentjes bij zeeman haal krijg je van die zooltjes met bolletjes en die zijn glad ik wil gewoon flexschoentjes en die beginnen bij maat 17 vaak...

Maikel doet het weer goed hij is flink ziek geweest maar zit nu weer in zijn ritme gelukkig. Motorisch doet hij het dus super: klappen in de handjes, zwaaien, stappen en dan de hele box rond en om de tafel gaat hem makkelijk af! We zijn nu aan oefenen om hem zelf wer te laten zitten als hij staat... nu valt hij nog wel een som en dat gaat dan met een harde knal! Praten helaas niks alleen maar tatatatata en thats it...

we moeten nog de 26ste naar nijmegen en wil toch over groeihormonen beginnen.. ben zo zat dat klein zijn :S
    Hoevaak ik hoor: ooh hij is wel sterk voor zijn leeftijd he? Nee hoor hij is niet sterk voor zijn Leeftijd hij is al bijna 11 maanden en dan komt het volgende ooh dan is het wel kleintje he.. DUHHHHHHHHH nee hoor hoe kom je erbij. Nou ja dan kan je er wel lekker lang van genieten!! IK WIL ER NEIT VAN GENIETEN IK WIL EEN GROOT KIND AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
    ik kom allen maar dingen tegen waar ik tegen aanloop. Hij kan niet op loopauto want zijn voeten kunnen niet bij de grond, ik kan geen schoenen vinden, als hij staat aan tafel komt zijn hoofd tegen tafel aan nou dat is niet leuk hoor.. Ik wil af van NEW born kleren. HIJ IS BIJNA EEN JAAR!!

zoooo ben weer wat frustratie kwijt dat lcuht op haha

13. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Kan je de vogel niet een paar dagen bij iemand anders brengen en dan wel huis even goed shcoonmaken en luchten... en dan kijken of het minder word??

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @dolfijn
    Het ging goed....zit niet op zijn longetjes? Vaag afgelopen zondag wel!?!
    Zijn elke keer virussen en zolang zijn groei etc goed is is er weinig aan de hand... Hij bouwt zo veel weerstand op zei ze. Mogen stoppen met de ventolin want dat zou niet helpen mogen de flexotide wel een 3 tot 4 weken gebruiken om te kijken of het wat doet :)
    Stijn is nu 76 cm en 10510 gram!
    Ik denk dat hier tandje 5 en 6 ook eraan zitten te komen....al een aantal weken :D

15. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @odess... Hoe is het daar met je kleintje.... al wat nieuws??

@ tandjes.. hier nog maar 2..

16. Bloesem

Bloesem Bekend lid

May 25, 2008
    838
    0
    0
    @ Priscilla, goed idee de lijst leuk gedaan.

@ Kibbeling, goed nieuws fijn dat de fysio klaar is.

@ lan, jeetje wat kan M al veel. Ik ben benieuwd wat ze in Nijmegen adviseren over de hormonen.

@ Dolfijn, nee J kruipt nog niet. Tijgert wel achteruit. Ik ben benieuwd of ze het straks wel gaat doen. De oudste heeft het nooit gedaan die was een billenschuiver. Lijkt me wel leuk als J wel gaat kruipen.

@ Karianne, wat vervelend dat Stijn zo snotterig blijft. Wat zei de KA?

@ Hier, met J gaat het erg goed. Weer helemaal goedgekeurd door het CB. Gisteren de verjaardag van C gevierd die 3 werd, nog een jaar en dan gaat hij alweer naar de basisschool. Het lijkt wel of het steeds sneller gaat. C moest vandaag voor 2e keer ogentest doen bij het CB en zag de kleine plaatjes weer niet. Nu doorverwijzing voor zkh naar opticien en oogarts. Is 1 van jullie toevallig ook al eens doorverwezen met je oudere kind????

17. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Lan
    hebben we aan gedacht om de vogel tijdelijk bij iemand anders onder te brengen maar dat kunnen we niemand aandoen :D is een valkparkiet van 17 jaar oud!!
    beetje bejaard en agressief naar anderen....
    Maar de KA gaf aan dat de kans heeeel erg klein is...

Wat betreft je frustratie kan ik helemaaaaal begrijpen!! Bij ons is het tegenover gesteld... Stijn is 9.5 maand en 10.5 KG! Iedereen zegt ohhh wat is het toch een dikkerdtje etc.... heb zelf overgewicht dus dat topic is een beetje gevoelig bij mama ;):D

Succes in Nijmegen!!

Hier gaat het gelukkig weer wat beter.... het snot is er grotendeels uit (wist niet dat een kindje zooooveel snot had hihi) hij zit nu in de fase alles door de box heen smijten ;) en herrie maken door speeltjes tegen mekaar te tikken etc

18. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden!!

@ kibbeling dankje ja balen van me werk nu moet ik in april naar een informatiedag en kan ik in september beginnen met de opleiding..kleine kindjes worden groot he haha!!wat goed dat de helm goed gaat mooi toch nog even ben je er van af!!

@ dolfijn dankje wat mooi dat het met je kleine meid goed gaat nu!!

@ lan wat goed van maikel hij gaat wel goed voor uit!!

@ dolfijn jayden wil ook alleen maar staan en dan springen haha!!

@ ivje mooi dat het bij jou ook zo goed gaat leuk is dat he samen spelen behalve dat ruzie maken haha!!

@ karianne beterschap met je kleine man!!

@ hester hier ook nog niet kruipen hoor meer op handen en knieen hij heb nog niet door hoe die voorruit moet komen..

@ dolfijn toch de tandjes..ja ze voelen het al wel hoor ook al zie je nog niks..

@ lan suc6 in het ziekenhuis komt allemaal goed jayden is ook niet groot moet ik eerlijk zeggen hoor..maar maikel kan al heel wat dingen daar kan je trots op zijn..gaat het met jou ook al beter..zo te lezen gaat het al een stuk beter..ook hoe je typ..en snap ook wel dat je gek wordt hoor als ze zeggen wat een lieverdje en een kleintje..

@ bloesem ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat ze de ogen gaan testen en als het moet dat die denk zo een oog pleister krijg..hier moeten we ook denk wel een keer gaan ik ben al een keer geopereerd aan me ogen zie het slecht..en me vriend al 7 keer aan de ogen..dus wil zekerheid bij de kleintjes..

@ hier ben aan het verven kindjes bij de opvang en maar huilen haha..dus ik heb rust ben nu lekker de kozijnen aan het doen..dit weekend gaan ze een dagje opa en oma dan kunnen we lekker verven:D

19. ivje

ivje Actief lid

May 12, 2007
    349
    0
    0
    oss
    Bloesem, Luuk heeft ook een bril en we moeten 5 uur per dag 1 oog afplakken. Ik had zelf het idee dat hij niet goed zag. Luuk kon nog geen plaatjes lezen maar de orthoptist (oogarts voor kleine kindjes) weet daar wel raad mee. Bij het laatste bezoek heeft hij wel wat plaatjes voor gelezen.

20. Bloesem

Bloesem Bekend lid

May 25, 2008
    838
    0
    0
    @ ivje hij moet inderdaad naar opticien en naar de othoptist in het zkh. Wel fijn dat ze speciale oogartsen voor kinderen hebben, ik ben namelijk erg benieuwd of ze dat druppelen vooraf bij hem voor elkaar krijgen. Maar ze zullen vast meer bange kinderen gewend zijn.

Share This Page