Sandra: echt zwaaien? Wat knap! En zo schattig om te zien, want meestal gaat het toch gepaard met een grote glimlach. Judith: hier ook veel slaapjes hoor, V is echt een slaapkopje. Eigenlijk is hij zelden langer dan 2 uur wakker, dan gaat hij weer slapen. En s nachts slaapt hij van 19:30 tot de volgende ochtend..., ja ja heel luxe! Lan: wordt het heel dun van het water of valt dat mee? Wat meer pap vind ik altijd wel fijn om te geven, bijv een geprakte banaan, want met heel waterig fruit gaat V knoeien haha
Meta, wat fijn dat M zo lekker eet! Wat leuk he, helemaal zo'n karaktertje Ivje, volgens het CB hoeven ze pas met 9 maanden te kunnen rollen. Tijd zat dus! Ze doet vast andere dingen weer heel goed Hester, R krijgt vaak een beetje babygel in, iig dat het niet op zn voorhoofd geplakt zit en daar krijgt hij zo'n mooi koppie van! Als het in zn ogen gaat zitten ga ik het denk ik wel een beetje bijknippen, maar voor nu heeft hij gewoon een lieve babycoupe Kiwi, een hele Wow wat een goede eter! Dreumes, welkom! Wat vervelend dat je dochter zoveel allergieën heeft, maar wat fijn dat je tot voor kort BV hebt gegeven. Hopelijk heeft dat haar een goede start gegeven. Wel heftig hoor, helemaal op dieet enzo! Kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment wel mooi vind geweest! Kibbeling, fijn dat het goed gaat met de helm nu. Het lijkt me dat als hij eraan gewend is, hij er ook niet aan zal zitten toch? Wat jammer dat de helm schijnbaar zo warm is - hoe moet dat dan in de zomer? Judith, ja heel herkenbaar. Hij is nu heel snel afgeleid en soms ook zo ongeduldig! Vooral bij de laatste voeding voordat hij zijn bed in gaat; dan duurt het TSR hem veel te lang en heeft hij al 20 keer weggekeken enzo (ook niet echt bevordelijk ) Lan, heb je al eens echt stukken gegeven? Mijn ervaring is namelijk dat dat iets heel anders is dan ' zachte prut met stukjes'. Dat is voor kindjes heel moeilijk en daar heeft mijn dochter van 2 ook nog steeds kokhalsneigingen bij. Probeer maar eens een stukje rijpe banaan. Wees ook niet bang voor het kokhalsreflex - dat is ergens goed voor Als hij maar goed rechtop zit. Fire, wat ben jij streng Als ik hem inpak weet ik zeker dat hij over zn toeren gaat. Ik leg wel vaak mn hand op zn oortje en aai hem; dat helpt vaak wel. Judith, R slaapt als hij moe is. 2 a 3 keer per dag, niet op vaste tijden. Ik denk dat hij vandaag 2 slaapjes doet, vanochtend een lange en vanmiddag nog een keertje denk ik Sandra, wat lief! Hier doet R wel iets wat er op lijkt, maar dat het zwaaien is durf ik nog niet te zeggen Hier een man die de hele dag zn buikspieren traint. Als hij op zn rug ligt heeft hij constant zn hoofdje van de vloer. Op zn buikje liggen vind ie prachtig en dan gaat dat kontje steeds de lucht in en doet hij een soort van kruipmove Heerlijk dat ze steeds meer kunnen! Ik vind babies leuk hoor, maar waar ik bij E nu alweer serieus aan een tweede dacht vind ik het nu echt prima zo. Ik voel me zo rijk Ow R heeft zowaar net 30cc BV + pap opgegeten. Whoeptiedoe - normaal gruwelt hij echt van pap en ik had nog een heel klein beetje BV staan dus ik denk ik probeer het gewoon en zowaar En we zitten hier in de 'ik ben ongelukkig en heel gefrustreerd fase'. Hopelijk zit hij snel weer beter in zn vel!
Nieuwe meiden: welkom! Hester: wij begonnen met een broodkorstje in de hand. Ze sappelde er dus op en de eerste keer had ze het al binnen no time op. Na een paar dagen stukje gegeven, soms eet ze zelf en soms (als we haast hebben) geef ik haar stukjes. Het worden er steeds grotere stukken, het gaat echt snel. Ze heeft wel een paar dagen gehad dat er niets meer van moest hebben, maar daarna ging het weer top. Ik weet wel dat er heel veel baby's zijn die pas laat brood gaan eten, eens zullen ze dat allemaal gaan doen. Tot die tijd kun je het best vervangen met granenpap. Judith: hier slaapt I. nu 2 x per dag. Van 9:00 uur tot 11:00 uur en van 13:30 uur tot 16:00 uur. En dan weer om 19:00 uur tot 7:30 uur ongeveer. Ik weet dat mijn zoon met 7 maanden nog 3 keer sliep. Hij was echt een slaapkop, nu nog met 3,5 jaar heeft hij een middagslaapje van minimaal 2 uur. En 's avonds om 19:30 uur ligt hij er weer in. Ik moet zeggen dat ik dit met I. prettiger vindt, ik voel me vrije omdat ze minder slaap nodig heeft overdag. Wat het drinken betreft: I. drinkt wel altijd door, maar heeft soms ook van de momenten dat alles in de kamer interessanter is. Ze wil en drinken en rondkijken. Eerder draaide ik met haar mee, maar tegenwoordig doe ik dit niet meer. Met het hoofd draaien betekent dat ze niet meer kan drinken en dan laat ze dat kijken wel hoor. Vaak ga ik trouwens met haar boven zitten zodat ze weinig afleiding heeft. Maar goed, ze drinkt altijd haar flesje leeg hoor, afleiding of niet. groente en fruit: ik pureer het niet meer meer maar prak het. Er zitten soms dus behoorlijk stukken, maar daar heeft ze allemaal geen moeite mee. Hoe zit jullie dag er uit qua eten en drinken uit? Hier als volgt: 7:30 uur 200 cc pap. Wil vanaf volgende week ook 's ochtends brood gaan geven 9:00 uur 1,5 stuks fruit en dan slapen tot 11:00 uur 12:00 uur 1 belegde boterham + 200 cc melk 13:30 uur naar bed tot ca. 16:00 uur 16:00 uur rijstewafels, soestengel 17:30 uur warm eten ca 150 gr. a 200 gr. 18:30 uur 200 cc en dan naar bed. Leuk trouwens dat er weer meer geschreven wordt! Hopelijk houden we dit vol.
Klinkt misschien idd streng wat odess zegt, maar duidelijkheid werkt blijkbaar heel goed. Dit was namelijk de manier om I. weer aan het drinken te krijgen toen ze niets dronk en 2 x in het ziekenhuis heeft gelegen hiervoor. 3 x proberen binnen een bepaalde tijd en zo niet dan was het klaar. Een paar uur later weer een kans. Zo leren ze ervaren dat ze op dat moment moeten drinken en anders een leeg maagje voor een tijdje. Klinkt misschien niet zo vriendelijk, maar uiteindelijk het beste.
Odess: houden jullie het bij 2 of misschien in de toekomst toch nog 1? Wij houden het definitief bij 2, altijd 2 gewild al vind ik 3 kinderen een ideaal plaatje, maar we gaan er zeker niet meer aan beginnen. Wij voelen ons compleet en rijk! Alles gaat heerlijk zo. En kriebelt het weer bij iemand? Van meta weten we het hahah.
Wauw Kiwi wat een mooi ritme hebben jullie. Ik merk wel dat het nu een stuk moeilijker is om Lucas in een goed ritme te krijgen, zit nu gewoon vast aan schooltijden, zwemlessen, spelen bij vriendjes enz. Maar goed Lucas is een vrolijk mannetje, en s'avonds en s'nachts slaapt ie goed. @Kriebelen: Aan het begin had ik het wel, maar bij ons komt er ws. (zeg nooit, nooit) geen vierde kindje meer. Zeker omdat er een grote kans is op herhaling, van een placenta loslating en wie zegt dat het dan weer zo goed afloopt. En drie is ook eigenlijk wel goed, want na een vierde zou het toch ook weer gaan kriebelen en ergens is het gewoon genoeg. Heb drie gezonde kids en daar ben ik heel dankbaar voor.
Sandra: logisch toch met schoolgaande kinderen en andere activiteiten die ze hebben. Dan kun je gewoon niet een bepaald ritme aanhouden. Maar zolang Lucas er vrolijk onder blijft is het niet verkeerd voor hem. Als wij lang op pad zijn dan slaapt I. ook korter en op andere tijden, maar ook zij wordt er niet chagrijnig van en kan het goed hebben. Leuk trouwens om de verschillen tussen je kinderen te zien. K. en I. zijn zo anders. Allebei zij ze heel makkelijk en snel tevreden, maar I. is toch wel een pittige tante en laat zeer duidelijk merken als ze er ergens niet mee eens is. K. deed dat als baby zijnde toch wel wat bescheidener zeg maar, hahah. Zo had hij bijvoorbeeld best een zacht stemmetje terwijl I. oorverdovend kan zijn als zij bijvoorbeeld aan het kletsen is. Die heeft echt een hoge en schelle stem, hahah. Ook spreekt haar gezicht echt boekdelen terwijl bij K. alles wat gematigder was. Grappig die verschillen.
Ik denk dat je als ouder ook het beste aanvoelt waar je kind behoefte heeft aan structuur! Soms is dat voor anderen heel moeilijk om te snappen Jeetje Kiwi wat een goede eter zeg! 1,5 stuk fruit; daar valt mijn mond echt van open! Hier spreken we van super goed gegeten als hij een half stuk op heeft Hier gaat de frequentie drinken steeds verder omlaag. Gemiddeld zit ik nog op 1 nachtvoeding, dan in de ochtend 1 voeding + daarna samen ontbijten en dan eet R brood. Als hij heel goed eet, eet hij een halve kale boterham. Dan vaak aan het einde van de ochtend weer een voeding en weer brood, of soms dus wat pap (maar dat zijn nog iniminie hoeveelheden ) Tegen een uur of 3 weer een voeding en fruit. Na het fruit krijgt hij soms nog een stukje rijstewafel/ koekje. Voordat we samen aan tafel gaan 's avonds nog een voeding en dan eet hij wat de pot schaft. Mocht er echt niets bij zitten wat hij kan eten dan krijgt hij een rijstewafel of fruit, even afhankelijk van wat hij verder heeft gegeten die dag. Overigens eet R nog geen enorme hoeveelheden. Hij eet dus altijd wel wat, maar ik laat het echt nog bij hem hoeveel hij wil. Volgens mij kriebelt het bij Meta over 5 kinderen nog Hier is de deur voor een derde zeker nog niet dicht, maar dan zeker niet meer zo snel als nu. We vinden 19 maanden verschil super, maar willen nu even genieten en dan zien we het allemaal wel
Odess dat hadden wij ook, Thomas en Jasper schelen 17 maanden. Wij wilden nog heel graag een derde, maar hebben heel bewust een stuk langer gewacht. Ik vind het ook echt geweldig nu, die twee grote broers met het mini broertje. Al wordt Lucas nu al erg verwend door zijn grote broers, ze zijn helemaal gek met hem, en andersom. Hier zijn Thomas en Jasper ook totaal verschillend, Lucas lijkt wel heel erg op Thomas, zowel uiterlijk als innerlijk.
Sandra, zoals jullie het gedaan hebben zou helemaal in ons straatje passen ja Maar we zien wel, voor nu is het zo heerlijk!!
zo ff terug in de tijd @ lan wat goed zeg dat maikel alle kanten uit tijgert!! @ hester de verassing was een super mooie ring @ hester hier sliep jayden ook wel eens twaalf uur lang..en hebben hem toen lekker laten liggen.. @ kibbeling en de kleine man al met de helm geslapen?? @ judith hier was het halve potjes fruit/groente maar meneer at altijd alles op!! @ gelukkig nieuwjaar allemaal!! oke deel 2 @ hester woow jij heb veel miskramen gehad..en zeg nooit nooit he kan ook zo voorbij glippen @ sandra mijn voornemens uhm heb ik wel trouwen oh wat heb jij een mooi mannetje en kan ook al lekker kliederen!! @ senna mooi dat alles goed gaat met het helmpje!!en hier heb jay ook een fase hoor met niet slapen @ voor val schrik er van weet niet wat er precies is gebeurd!! @ lan wat goed zeg dat het beter gaat bij jou en merk ook aan jou dat je je beter voel gewoon aan je typen en ik zie dat maikel ook nog eens een mooi gewicht heeft!!dat moe zijn he kan ook zijn dat je heel de dag bezig ben hoor..heb ik ook last van..keertje alleen weg zal je goed doen lekker winkelen alleen @ nieuw topic zo meiden jullie typen wat af @ hester jay doe ik in het wangetje en dan slik die ga die kokhalzen even later is het brood weg.. @ karianne welkom!! @ firerose als ik ons jayden ziet dan denk ik duiveltjehij kan af en toe heel boos zijn maar dan zie die weer ons gekke gezichten trekken lig die dubbel van het lachen @ lan tuurlijk ben je nog welkom!! @ karianne is me ontgaan hoe oud je is je kleine man nu dan?? @ lan jayden past ook nog wel eens een maatje 56 @ firerose hier heeft jayden ook speelgoed van mee als een jaar of wat maandjesen die vind het ook geweldig leuk is dat he als ze het zo leuk vinden!! @ tandjes volgens mij heeft jayden de meeste tandjesdie heeft er 8 @ judith jayden doe dat ook alles wat in zijn mond kan hoppa er in @ meta oh ik heb dat ook hoor als ik iemand met een dikke buik ziet maar heb zoiets van nu nog niet @ ivje jayden wou ook nooit rollen ik deed dan de box matras op de grond en dan rol die wel maar hij is raar hij rolt met zijn handen aan de voeten haha..hij vond de box maar niks!! @ hester uhm ik heb het zelf geknipt de lange plukjes.. @ dreumesmama welkom terugvolgens mij had je al eens mee geschreven.. @ kibbeling succes met het opbouwen van de helm weer hoop dat het nu beter zal gaan!! @ sandra ah wat leuk dat die kan zwaaien @ odess ah leuk is dat he die kruip beweging hier ookprecies hetzelfde dat kontje omhoog!! @ hier alles goed hoor druk druk met kindjes trouwerij regelen en werk zoeken want me ww loop deze week af..ik zou in de zorg aan de slag kunnen ook school maar moet dan tot september wachten ga het wel doen denk ik en nu maar kijken voor een leuk tijdelijk baantjemorgen of woensdag ga ik even voor trouwschoenen kijkenen 14 februarie om 14:00 uur in ondertrouwen de verassing was een super mooie ring met oud en nieuw
Stijn is 17-01 7 maanden. Is wel 2,5 weken te vroeg geboren. @slapen Hier begint het steeds beter te lopen. Vanaf dat hij een aantal weken oud was sliep hij alleen maar bij ons in de armen. Ook in de nacht. Laten huilen hielp dus echt niet! En voelde me daar ook niet prettig bij. Het gaat nu zodanig beter dat hij op zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje alle slapjes doet. Hebben er nog geen vaste tijden in zitten en geven de laatste fles ook nog om 21.30 uur. Wil dat rustig aan gaan vervroegen. Net heeft hij van 12.30 tot 15.15 uur geslapen.
M slaapt max nog 2x per dag, ' ochtends 1 uurtje en smiddags tussen de 1 en 3 uur, ligt er een beetje aan hoe het snachts gegaan is en wat het dagprogramma is met de andere kids. Meestal ligt ze tussen 18 en 19 op bed en slaapt dan tot 06.00. Volgens ons is ze snachts wel eens wakker en ligt dat lekker met dr knuffel te kletsen en valt dan weer in slaap. Soms (zeg 1 of 2 keer per 10 dagen) wil ze snachts eten... Dan max 150 en slaapt dan verder. Wat ze eet: 07.00 max 1/2 boterham met smeerworst/-kaas of jam en een beetje (klein laagje) diksap of roosvicee (ze drinkt uit een gewoon bekertje... ze heeft vaak geoefend in het zwembad, dat ze leeg probeerde te slurpen . Een tuitbeker wil ze niet, daar gaat ze op bijten en draait haar hoofd weg. rond 10.00 fles 150+5 12.00 1/2 boterham+ fruithapje 4 maanden (van die voor 6 maanden ging ze spugen. Ga binnenkort nog eens met gewoon fruit proberen) 14.00 fles 180+6, slaap 16.30 groentenpotje 200 gr tijdens ons eten krijgt ze dan nog een paar hapjes wat de pot schaft voor het ritueel & proeven. Vaak eten we erg pittig dus vandaar nog de potjes, en dan krijgt ze een hapje of 6 witte rijst oid. Ze kreeg vvond een paar hapjes spinazie en gewone yoghurt toe (ook leuk voor de rest van de familie, zo'n zuur kopje aan tafel) dan voor het slapen gaan fles van 210+7+4 scheppen rijstebloem. Ik geef nooit koekjes of rijstewafels ofzo. Dacht dat het pas met 8 maanden mocht. Vind het superhandig dat we niet afh zijn meer van alleen echt babyvoeding. Gisteren naar Blijdorp geweest, met het treintje naar de andere kant van het park, uurtje bezig, tijd voor eten.... ehhh... moeders heeft de luiertas in de auto laten staan (en mn andere dochtertjes was echt suuuupermoe, dus even snel heen en weer zat er niet in)... Dus ik het brood van de andere kids gegeven (witbrood met boterhamworst... lekker vet... en water uit een flesje... maar ja, ze had sochtends nog geen fles op want ze was snachts gekomen... ik voelde me wel een beetje een ontaarde moeder (ik zeur altijd zo op mn man erover)> Maar M. viel op een gegeven moment lekker in slaap. Uiteindelijk pas om 14.00 de fles en een schone luier (voordeel: ze was ook niet erg nat . Ow ja nog wat stoms: geef haar vandaag wat brood, zie ik na 4 stukjes dat er schimmel op zit...schrok me rot! Direct weggedaan en maar ff gegoogled, geloof niet dat het echt heel erg is, maar pfff wat stom nou weer! (ik haal elke dag 1 boterham uit de vriezer, en de ene helft krijgt ze sochtends en andere smiddags. Deze was van gisteren uit de broodtrommel.... bizar he... hoop dat ze er geen last van heeft.. Morgen weer aan het werk na 2 weken kerstvakantie... Ben nu alleen beetje beroerd gaan voelen dus hoop niet dat ik morgen ziek ben.... Fijne avond allemaal!!!!
Wat leuk om die verscillen te lezen tussen onze kindjes. Sommige zijn al echte dreumessen andere nog kleine babietjes. Hier 1 van de laatste categorie momenteel krijgt ze 4 flessen van 180+6 en dat is het! Morgen weer voorzichtig wat fruit of groente proberen. Slapen doet ze nog 3x en heeft dat echt nodig. Ik las (Stijn geloof ik) over een helmpje. Hoe lang moet hij deze nog op? Lucas al zwaaien wow wat knap! Morgen gaat onze grote meid voor het eerst naar de basisschool. Spannend hoor. Ik heb er best wel een beetje moeite mee, vind het loslaten ook niet makkelijk.
Beter voelen is groot woord maar probeer het allemaal wat beter te relativeren.... Ben meer bezig nu met oke hij blijft klein waar loop ik tegen aan waar moet ik aan denken. Ben nu nog opzoek naar spijkerbroekjes maat 56 liefst 2dehands en dus neit te duur.. iemand iets in aanbieding Ja maar Jayden was ook best klein dacht ikhe bij geboorte en ook wat jonger natuurljk niet veelmaar toch
Lan, ik ben hema fan 8 euro per broek en lekker soepel. 62 kan echt nog niet? Hier koop ik 74 maar heeft hij eigenlijk nog 68
Hier ook spijkerbroeken van de hema, ze staan echt superstoer. Je bent net te laat voor 1+1 gratis actie. Ik heb vorige week voor al mijn jongens spijkerbroeken ingeslagen. Hier heeft Lucas maat 68 van shirts en 74 van broekjes, hij heeft lange benen net als zijn moeder. @Dreumesmama: Spannend hoor de eerste schooldag, die van mij zitten al een tijdje op school (groep2 en groep3), maar ik weet nog goed dat ik die eerste schooldag een hele stap vond. @Meta: Oei hopelijk wordt je niet ziek. @Priscilla: Lekker druk met de trouwerij zo te horen, worden je twee mannetjes bruidsjonkertjes? Ik ben mijn stem kwijt, echt heel vermoeiend en lastig als mama van drie kinderen.
nope maikelis heeeeel slank.. en stat al bijna opklienste stand aangesnoerd 56 hahah. ibilkant van de broek zijn twee billen van maikel.