2011 JUNI mama's

Discussion in 'De mama's' started by Hester, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ivje wij kregen toen als tip bd fusio speeltjes voor S neer te leggen die hij dan moest proberen te pakken. Wanneer dit lukte dan moesten we het speeltje steeds iets verder leggen. Op deze wijze konden we het stimuleren. Maar idd ook wel wat Pris zegt ieder kind gaat op zijn/haar eigen tempo. Vrienden van ons hebben een zoontje van ruim 18maanden en die gaat nu pas staan. Voor die tijd was.hij een echte billenschuiver. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

2. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@ivje
    Ik heb zelf geen tips, (K. Is erg snel met de ontwikkeling) maar ik ben het met de tip van kibbeling wel eens.

En anders zou ik je toch wel fysio aanraden, hebben wij ook gehad, maar dan vanwege het redressiehelmpje. Maar hun kunnen ook erge handige tips geven... K. kon omrollen voordat we fysio kregen, maar heeft het toen weken niet gedaan.. Met de fysio deed hij het zo weer. Met het laatste gesprek dat wij hadden, mochten we altijd weer bellen als we dachten dat er iets niet goed was met de ontwikkeling..

3. ivje

ivje Actief lid

May 12, 2007
    349
    0
    0
    oss
    Bij Luuk hebben wij ook fysio gehad ivm voorkeurshouding en bijna een helmpje. Luuk is altijd vroeg geweest met dingen misschien ook wel door de fysio ( die kwam al bij de 6 weken voor het eerst).

Monique begint sinds een paar dagen wel rond te stappen in de box als ik haar maar op haar beentjes zet. Misschien wil ze kruipen overslaan.

Het probleem is gewoon dat ze de moeite niet wil nemen om iets te pakken waar ze niet bij kan. (lijkt op haar moeder als ik de verhalen van mezelf vroeger haar). Omdat ik erg zwak ben in de motoriek let ik er ook extra op bij de kids (ik liep pas een week voor ik 4 jaar werd).

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ze zeiden ook bij het CB dat kinderen eerst gaan staan, en dan pas gaan kruipen. Dat was hier ook het geval.

Het zoontje van een vriendin heeft het kruipen wel overgeslagen

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ivje als je twijfelt of zelf ook bezorgd ben dan zou ik gewoon de fysio bellen en kijken wat die zegt en eventueel voor tips heeft.
    En net wat Senna zegt misschien slaat ze het kruipen over. Sommige kindjes doen dat.
    Je kan haar ook stimuleren met staan door haar veel op haar voetjes te zetten.

6. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    UUUh maikel kruipt sinds 2 dagen! en hij is 1 jaar en 2 weken.. geduld moet ik ook hebben. Elk kind doet het op zijn manier..

7. supermom

supermom Bekend lid

Oct 22, 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @ivje, ik vind het ook niet echt verontrustend klinken, maar idd je eigen gevoel volgen! Als je het niet vertrouwd, wat kan het kwaad om de fysio of CB om advies te vragen? Gewoon doen hoor! Hoe kon het dan dat je zelf pas met 4 jaar liep? Onze nielsje is ook een lekkere luilak ;). Hij is nu bijna 8 maanden en hij kan niet eens zitten. Alleen maar liggen en omrollen. Als ik hem neerzet om te zitten laat hij zich meteen weer achterover vallen. Hahaha

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou me ook nog niet echt zorgen maken. Maar met fysio kan je natuurlijk het proces wel wat ondersteunen.
    Roan kruipt ook nog niet hoor. Hij tijgert wel wat en sinds deze week staat hij maar met nog veel moeite.

9. Hester

Hester Niet meer actief

@ivje: volg je eigen gevoel. Maak je je zelf zorgen? Dan aan de bel trekken.
    Onze V kan sinds vorige week kruipen, hij deed he-le-maal niets anders dan gewoon zitten. Net wat jij zegt. En soms strekte hij zich een beetje uit om een speeltje te pakken. En zomaar ineens begon hij van de ene op de andere dag te kruipen. Na zijn 1e verjaardag dus.
    Zijn grote broer liep toen al rond op die leeftijd.

Maar V heeft wel 6 maanden een spreidbroek gehad dus daar kan het mee te maken hebben. Hoewel het een groot deel ook karakter is hoor.

Nu heeft hij de smaak te pakken en heeft hij zich binnen letterlijk een paar dagen van uitsluitend zitten ontwikkeld naar kruipen en staan (!).
    Ook heeft hij weer een tand erbij. Gaat ineens snel.

Kijk ook eens waar ze wel handig mee is. Zo kan V zelf alle ringen van zijn stapeltoren er keurig opzetten (en daarna juichen dat het gelukt is) en kan hij feilloos rozijntjes pakken en ergens in mikken, hij doet netjes blokjes in een bakje, drinkt keurig uit een open beker (houd ik dan vast natuurlijk, dat wel).
    Succes ermee!

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@all
    Wat is het hier rustig? Wel jammer.

11. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

Aug 22, 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ivje stacey kruipt ook nog niet hoor. ze gaat wel staan in de box maar alles doet ze wanneer zij er zin in heeft. ze laat 1 of 2 keer zien dat ze het kan en dan doet ze het niet meer.
    maak je er niet teveel zorgen over want dat merkt de kleine ook.
    zoals anderen ook zeggen ieder kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen manier.

ik lees wel mee maar ben de laatste tijd extreem moe.
    probeer zovaak mogelijk te reageren maar dat is soms moeilijk.
    de combi werk en kleine vergt nu meer energie.

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Hester, wat knap van V zeg zelf de ringen er weer op doen!
    Hoe bevalt het in het zuiden??

Dolfijn, hier ook zo moe, vervelend he?

Ons meisje blijft maar nachtbraken, ze is vaak 's avonds veel wakker en 's nachts ook nog een keer.
    Volgende week moeten we ook naar de kinderarts, hij moet nog een keer naar haar navelbreuk kijken en ze heeft ook opgezette borstjes waarvan de CB arts vond dat er naar gekeken moest worden.

Bijna jarig verder! De taarten zijn besteld, en heb een mega schattig jurkje gekocht. Wilde er niet veel aan doen, maar nu het dichterbij komt.....

13. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden!!

@ ivje moet ik heel eerlijk zijn jayden kan zitten op zijn knieen al 2 maanden denk en een tafeltje maken en ga nu net een paar dagen kruipen ( luiheid ook van hem)jayden is ook laat.

@ senna je heb gelijk jayden stond ook eerst voor die kroop.

@ lan alles nog veilig daar met kruipen??hier niet haha hij pak alles waar die zich aan op kan trekken.

@ hester gaat snel he en vooral die tandjes..

@ dolfijn ik weet wat je voel hier totaal gesloopt haha!!

@ dreumes leuk he met verjaardag bezig zijn vond ik ook:D

@ odess gefeliciteerd met je kleine man!!

@ kiwi gefeliciteerd met je kleine meid!!

@ felicee gefeliciteerd met je kleine man!!

@ sweetbel gefeliciteerd met je kleine meid!!

@ dinkie gefeliciteerd met je kleine meid!!

zo alle verjaardagen gehad haha!!

@ hier nou vorige week zaterdag jayden zijn verjaardag gevierd flink verwent haha speelgoed land lijk het hier wel:pmaar was heel gezellig en leuk wat worden ze toch groot he:pverder alles goed hoor druk met werken en morgen zijn we even lekker een nachtje met zijn twee ff bijtanken:cool::cool:

14. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Vandaag is mijn meisje gewoon alweer 1!

Wat een jaar is dit geweest zeg. Met recht één met een lach en met een traan. Ze doet het supergoed maar wat een ziekenhuisbezoekjes, zorgen en natuurlijk de 2 heftige operaties. We blijven nu klungelen met haar oortjes dus binnenkort een kleine ingreep waarbij ze de buisjes weer eruit gaan halen en dan afwachten. Misschien krijgt ze dan tijdelijk gehoorapparaatjes ivm vocht achter haar trommelvliezen. Is een combinatie met haar schisis door de aanleg van haar oortjes enz.
    Lang verhaal maar een hoop zorgen hier.

Gelukkig is het een heerlijk kind die alles goed vindt, super zoet is en echt een lachebekkie. Ze staat nu sinds 2 weken en verkent de hele kamer. Sinds 2 nachten doet ze zelf haar spreidbroek uit dus die hoeft nu ook niet meer om. Eigenlijk moest ze hem nog 2 maanden voor de zekerheid om omdat ze hem nog niet zelf uitdeed en 5 weken geleden nog niet kroop of stond.

Al met al we genieten volop maar het besef wat we allemaal hebben meegemaakt komt nu pas geloof ik.

Iedereen van harte gefeliciteerd met onze prachtige juni kindjes!!

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Iedereen waar de kleintjes alweer 1 zijn geworden gefeliciteerd!!

Dinkie wat een jaar voor jullie idd. Veel gebeurt en meegemaakt en zo te lezen is het einde nog niet echt in zicht.
    Moet wel zeggen volgens mij zijn jullie wel heel sterk geworden samen.

16. ivje

ivje Actief lid

May 12, 2007
    349
    0
    0
    oss
    Alle kindjes die de laatste dagen jarig zijn geweest nog gefeliciteerd. Het is hier wat hektich geweest vandaar weinig hier gekeken.

Hier verder alles goed, Monique is wel hard aan het hoesten. Ha geweest maar haar longen zijn schoon dus gewoon aankijken. Handjes en knietjes zitten gaat steeds beter en naar voren komen gaat niet.

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Meiden, van harte met jullie kleintjes.

Hier nog een weekje en dan is het ook al zo ver.

18. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Allemaal gefeliciteerd met de verjaardgen...net terug van vakantie kom vanavond nog wat reageren

19. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    deze week brengen we de schoentjes voor maikel naar orthopedisch schoenmaker en worden ze op zijn maat gemaakt :) Kijk er helemaal naar uit in de hoop dat hij nog beter gaat staan :) Maikel is weer beter en we gaan morgen weer even wegen...

20. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

Aug 22, 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dreumesmama en priscilla1987 die vermoeidheid is heel vervelend.
    heb bloed laten prikken en het zou aan mijn schildklier liggen.
    moet over 3 maand weer prikken om te voorkomen dat het een afwijking word.
    dus een tip van mijn kant laat je bloed nakijken.
    ze hebben bij mij: lever, nieren en schildklier werking getest.

1ste verjaardag duurt hier nog maar iets meer dan week.
    wie heeft ideeën voor een taart of cadeau?
    zie zoveel leuke dingen.

Share This Page