2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Dolfijn bij ons duurt het ook nog maar een week voor de verjaardag. Als cadeau krijgt Monique een meegroeistoel (onze kinderstoel is aan vervanging toe) en ik maak zelf een hartvormige slagroomtaart (ivm lactoseintolerantie) met roze slagroom .

2. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden

@ dinkie wat een jaar he en je ben nog niet klaar..en het genieten is heerlijk he!!

@ ivje o dat handjes en knietjes komt goed deed jayden ook en kom nu pas vooruit..is een goed teken hoor!!

@ lan ben benieuwd hoeveel maikel weeg..hier moeten we ook denk schoentjes aanmeten jayden heeft moeilijke voeten:)

@ dolfijn die vermoeidheid bij mij en me vriend is dat jayden om 6 uur wakker is meestal en ik 7 dagen in de week werk en om 6 uur uit bed moet..

@ hier gister een nieuw bed gekocht vandaag weer vrij gelukkig zo ga ik naar de drukker voor trouwkaarten boek te halen en dan even op visite bij onze kennis..

3. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik heb maikel gewogen en weegt: 6224 gram... en is dus 13 maanden

4. Hester

Hester Niet meer actief

Zoooo Pris: 7 dagen per week werken! Dat is echt veeeeel! Respect.

Lan: ben je tevreden over zijn ontwikkeling? Is belangrijker dan een getal.

Hier alles prima in orde!
    We zijn allen de overstap naar het verre zuiden goed doorgekomen ;)
    We wonen hier nu 3 weken en zijn al best gewend aan de nieuwe creche, de nieuwe school, nieuwe BSO, nieuw huis, nieuwe zwemles, nieuwe buren, nieuwe ALLES.

Moet wel nog dagelijks de weg zoeken: soms ben ik serieus de weg kwijt naar ons eigen huis! Echt te erg ;)

Mijn kindjes zijn heel relaxed en flexibel, dat blijkt maar weer. Ze hebben hun draai al behoorlijk gevonden en delen nu samen een slaapkamer van 20 m2 en dat is heerlijk! Wat een ruimte hebben we in ons nieuwe huis, zo fijn. Met die heuvels hier in de omgeving voelt het elke dag als vakantie :D

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hester wat fijn dat jullie de verhuizing allemaal hebben overleefd en julle draai hebben gevonden. Dat verdwalen en de weg naar huis niet vinden zal ook vanzelf wel slijten denk ik. Kan me wel voorstellen dat elke dag als vakantie voelt.

6. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @hester: motorisch ben ik tevreden maar mis wel spraak ontwikkeling en voorruitgang in eten is weinig..

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Lan Stijn kletst ook niet veel hoor. Hij kan echt sinds deze week papa, mama en die zeggen. Maar snap je gevoel wel.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@dreumesmama
    vervelend dat ze steeds wakker is 's nachts, de laatste 2 weken is het bij K. ook steeds raak... erg frustrerend!
    De taarten al besteld. Leuk!

@Priscilla
    Wat leuk dat J. zo verwent is! Ik had ook echt geen idee waar ik al het nieuwe speelgoed moest laten..:D
    Weet niet of ik het al gedaan had, maar anders nog maar een keer! Nog van harte gefeliciteerd!!

@Dinkie
    Nog van harte gefeliciteerd!!
    Jeetje kan me voorstellen dat jullie veel zorgen hebben. Heel veel sterkte met alles wat nog komen gaat

@Kibbeling
    Alvast gefeliciteerd met zijn 1e verjaardag!! En een fijne dag morgen

@ivje
    beterschap voor de kleine meid, fijn dat de longetjes schoon zijn!

@karianne
    Was het een fijne vakantie?

@lan
    Zag ze net op facebook, hopelijk gaat ie nou beter stappen!

@dolfijn
    Heel herkenbaar die vermoeidheid, heb het enige tijd ook gehad, bloed laten prikken maar daar was niks uitgekomen.
    Het gaat nu wel iets beter, maar er komt nog vrij weinig uit mijn handen
    Wij hadden een kwarktaart en een monchoutaart gemaakt

@priscilla
    Al lekker aan het regelen voor de bruiloft, wanneer is het ook al weer (ben het alweer vergeten)
    Jeetje 7 dagen in de week werken:$ Wat voor werk doe je?

@Lan
    Is ie weer gegroeid?

@Hester
    Het lijkt me wel apart. Maar fijn dat alles begint te wennen! De weg vinden komt ook wel weer goed! ;) Jeetje wat een grote slaapkamer 20 m2, onze huiskamer is 19 m2:$

9. Hester

Hester Niet meer actief

Senna: klinkt heerlijk kwarktaart en monchoutaart, mmm!
    En idd grote slaapkamers, we hebben hier zelfs twee slaapkamers van elk 20 m2 :$ Hiervoor woonden we jaren in een appartementje van 74 m2 dus dit is echt wennen, maar wel heel erg fijn.

Lan: fijn dat hij motorisch wel goed gaat en ik kan me je zorgen wel voorstellen hoor. Lijkt me ook allemaal helemaal niet makkelijk.

Praten: onze V zegt geen woord hoor! Een tijdje geleden zei hij "eten" maar nu werkelijk helemaal niets. Alleen maar wat klanken, haha! Ik heb de indruk met hem dat hij de dingen pas gaat doen, wanneer hij het écht kan en er helemaal zeker van is. Heel anders dan onze oudste, die is verre van bedachtzaam - die stort zich vol overgave overal in (fysiek en mentaal).

V kruipt nu heel goed, kan ergens blijven staan wanneer je hem rechtop zet, maar verder niets: niet lopen, niet gaan staan, niet praten. Wat hij dan weer wel heel goed kan, is dingen met de handjes: de ringen op de toren doet hij er zelfs tegenwoordig in de juiste volgorde op! Hij puzzelt net zo lang totdat het klopt. Rozijntjes en andere kleine dingetjes priegelt hij moeiteloos door een kleine opening. Auto's laat hij keurig van een baan afrijden. Blokken stapelt hij op elkaar. Bij alles kijkt hij supergeconcentreerd hoe het precies werkt.

En hij begrijpt veeeeeel meer dan we denken (waar is je knuffel? Gaat hij hem in de kamer ernaast halen en komt die trots brengen - dozen op commando open en dicht maken, dat soort dingen). Het is werkelijk een heeeeeeerlijke baby, ben zo blij met hem :D

Mij valt dus op dat werkelijk ieder kindje alles op zijn eigen manier en tempo doet. Zolang je als moeder het gevoel hebt dat het goed zit, moet je er gewoon van genieten.

10. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Mooi gezegd Hester! Zo denk ik er ook over.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben in de nieuwe omgeving!

Kibbeling, gefeliciteerd met Stijn

Wij genieten ook zo van ons moppie, ze is zo'n ontzettende boef, heerlijk!

11. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden!!

@ lan meid niet twijfelen he zijn motorische ontwikkeling gaat goed..

@ hester haha de weg kwijt moet je dan ook bellen voor de weg te vragen aan je man zie het al helemaal voor me haha wel leuk dat je kindjes goed wennen.

@ senna dankje en ja te veel speelgoed ga eerst een deel naar zolder doen binnenkort!!12-10-12 om 12 uur gaan we trouwen:Dveel he 7 dagen ben wel vrij soms hoor ik werk op een camping groot waterspeelpark aan vast splesj heet het:p

@ hester die van ons deed ook papa en mam zeggen nu niks meer wel die roepen en gillen en alles in en uitladen:D

@ hier zo we zijn weer met 2 lekker rustig als ze logeren zijn haha!!jayden gaat nu op zijn hooft en voeten staan haha en doet me na apen met klap eens in de handjes:Dtrek zich overal aan op en weet hoe de dvdspeler aan gaat sinds vandaag:pook vang die vliegen tijdens het kruipen wil die er op meppen..kruipen doe die net 2 weken en ik maar denken hij gaat langzaam:)morgen weer werken en heb geen zin half 7 er zijn en om 8 uur al klaar misschien:(

12. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik heb maikel gewogen en weegt: 6224 gram... en is dus 13 maanden

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

He meiden,

Vandaag behoort Roan ook tot de club van 1-jarigen.
    We hadden een leuk feestje en Roan is schandalig verwend :).

Groetjes!

14. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    @judith1982 gefeliciteerd met roan!!

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Judith gefeliciteerd met Roan. Roan welkom bij de club van de 1jarige.

16. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hi lang geleden maar heb het zo druk!
    Vandaag ook hier een jarig stijntje ;)
    Flink verwend met kadootjes en had zelf een appeltaart gemaakt zonder melk en ei. Goed gelukt al zeg ik het zelf...helemaal op!

Zit wel met het volgende...stijn is al weer een aantal daagjes wat onrustiger. Heb hem om 19.15 naar bed gedaan vandaag en hij is op en af aan het miepen. Niet huilen maar wel wakker...beetje brompotje.
    Hij was ook nat van het zweet dus heb maar zijn pijamajasje uitgedaan. Hij valt gewoon niet in slaap lijkt het wel.
    Word daar dan meteen zo onzeker van...ben bang dat het weer terug gaat naar zijn eerste half jaar...
    Komt jullie dit ook bekend voor?

Verder alle kindjes die jarig zijn/zijn geweest nog hieperdepiep hoera ;)

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Karianne klinkt wel bekend hoor. Stijn is hier de afgelopen2 weken ook echt niet leuk en gezellig geweest. Kwamen ook tandjes aan en ook het eten ging slecht. Niets willen alleen maar bij papa en/of mama willen zijn. Dus ja klinkt heel erg bekend. Maar gelukkig gaat het nu weer beter en is hij weer meer zijn vrolijke ik.
    Ennuh gefeliciteerd ook! (grappig wel jouw stijn en mijn stijn schelen maar 3 dagen)

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Karianne, gefeliciteerd! :) leuke dag om jarig te zijn ;).
    Wat betreft mopperen,..misschien beginnend griepje, of tandjes?

19. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hij slaapt nog steeds niet en zijn haartjes zijn nat van het zweet maar geen koorts snap het niet meer

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat heeft hij aan in bed?

Deel Deze Pagina