2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    wat is een predieet?

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Babybergen
    Het predieet is dat ik twee weken aan de modifast shakes/puddinkjes moet om extra af te vallen. Dit om mijn lever te verkleinen wat weer beter is voor de operatie....

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ karianne ja goed he:po dat excuus heb je goed gedaan hoef je dat niet meer te doen:Djayden eet zelf ook nou echt waar een kliederboel is het dan moet er wel om lachen ook lepel verkeerd in de mond haha:D

@ kibbeling ja goed he:D

@ karianne maar jullie willen dus wel een 2e leuk hoor hopen dat snel de 18 maanden voorbij is dan haha:p

@ hier jayden lig lekker op bed al die was gewoon heel dag wakker tot vervelends toe joh:)nog 3 dagen werken en dan heb ik weekend:D

4. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @pris, heb je hem toch zo ver gekregen! Jeetje dat heb je snel gedaan dan. Hier niet hoor en dat gaat ook niet gebeuren.

@sweetbel, proficiat meid!! Wat leuk

@lan, wat super om van jou weer te horen! Wat balen dat jullie nog steeds geen duidelijkheid hebben wat Maikel betreft. Hoe gaat het met jou? Fijn dat je nog steeds hulp in huis hebt. Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!

Iemand nog wat van felicee gehoord? Die mis ik nog hier.

@hier, bij mijn moeder is onlangs een tumor ontdekt in haar hoofd. Ze heeft een epileptische aanval gehad en op de scan die ze daarna gemaakt hebben zagen zede tumor van ongeveer 5 cm. Het is ws goedaardig en kan ook goed geopereerd worden volgens de chirurg dus we hebben hele goede hoop dat het weer helemaal goed komt. Ze wordt over 2 mnd geopereerd.

Met onze mannen alles goed!! N is wel nog vaak wakker s nachts maar hij is lief en loopt lekker rond. Hij doet klanken na en kan een paar woordjes nazeggen. Da Da is dag dag, tuut tuut is aan de kant, ka ka is poep, papa en mama zegt hij, bah en hoi. :) kleine kindjes worden groot!

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Supermom jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest van je moeder. Ik zal duimen dat alles voorspoedig verloopt en het echt goedaardig is.
    Wat fijn dat je kleine mannetje het goed doet.

6. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ supermom haha goed he we hebben goed gepraat samen en dit wordt dan ook het laatste kindje wat er bij komt hoor:Dmaar dat is schrikken voor jullie hoop dat alles goed komt sterkte de komende tijd..!!

@ hier niks te melden haha:D

o supermom tipje nodig haha en leuk he al die woordjes die ze gaan zeggen:p

7. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Pris: ik sla Milou niet hoor; zij slaat mij:D ( maar dat bedoelde je vast ook ;)). Leuk dat jullie voor nog een kindje gaan!

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Supermom: jeetje dat was schrikken van je moeder! Gelukkig kan het allemaal goedkomen, heel veel sterkte!

Met Milou gaat het super. Ze leert elke dag nieuwe woordjes en maakt af en toe zinnetjes. Als ik telefoon heb, vraagt ze "wie is dat?" En als het een bekende is wil ze ook bellen:). Ze is gek op Nijntje en sleept op het moment de hele dag een tijdschrift met zich mee waar een afbeelding van Nijntje op staat en gaat dat steeds zitten lezen, zo grappig!

9. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    haha dat moest idd dat jayden mij slaat zijn haha

10. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik heb me nieuwe telefoon binnen met abbo en nieuw nummer kan me familie me niet meer bellen haha:D

11. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Afgelopen dinsdag stijn van het KDV gehaald en hij had hele rode billetjes toen we hem na het eten verschoonde.
    Meteen dikke laag sudocreme gesmeerd en het rode is ietsjes minder geworden maar er zitten ook kapotte stukjes huid nu. Wat kan ik daar het beste mee doen? Hoe kan ik dit zsm oplossen voor hem??

12. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    karianne ik heb dat ook met jayden ik had eerst zalf gehad van huis arts maar heb nu andere en de zalf werkt als een trein ik zal je straks de naam even geven..bij jayden ging het ook bloeden is een soort ouderwetse cremezalf en het heet zinkoxide:)

13. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss

Monique is klaar voor de carnaval

Hier verder alles zijn gangetje, kids hebben erg moeten wennen om weer naar het kdv verblijf te gaan nu ik weer werk. En monique is gewoon al met haar 6e kies bezig.

14. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ivje wat een schatje haha hier heb jayden haar hele rits al hier een foto van jayden met carnaval:D

Bijgevoegde bestanden:

• 007.jpg
      007.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,4 KB
      Weergaven:
      5
  15. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Prscilla een acht piraat, wat een schatje met de gezichtje er zo bij

16. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Leuke foto's van carnaval!

17. Hester

Hester Niet meer actief

#1077 Hester, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2013
    Wat leuk al die carnaval plaatjes!
    Onze eerste carnaval in Limburg was leuk. Oudste was leuk verkleed en liep trots in de optocht mee. De jongste heeft er niet veel van gemerkt. Mijn man was twee dagen vrij! Ik moest wel werken, maar nu is het dan eindelijk weer lekker weekend :D

Oja, V telt tot 10! Ik verbaasde me er over en dacht de eerste paar keren dat ik het gewoon niet goed verstond, maar het is echt zo. Een tijdje terug schreef ik al dat de peuterpuberteit en de bekende "nee-fase" al waren aangebroken en daar heeft hij nu een heleboel variaties op... Bijvoorbeeld: "Nee V, je mag niet op tafel klimmen". Zegt hij teleurgesteld "Nou......"
    "Kom, eet je vlees". "Nee-hee!" pakt vervolgens demonstratief de vork en zegt "Zelf!" Hij wil ook niet meer in zijn kinderstoel zitten, hij wil op een gewone stoel.

Ik blijf me verbazen hoe snel het allemaal gaat. Je knippert me je ogen en wéér is er een vaardigheid bij gekomen. Intussen is hij zo lang geworden en is hij behoorlijk bijdehand. Iemand van de crèche van de sportschool schatte hem duidelijk ouder in, want ze gaf hem een open beker - tot de rand gevuld met limonade - en daarna vroeg ze hem of hij eerst wilde tekenen of knippen / plakken. En ja, ze verwachte van hem echt een serieus antwoord ;) maar dat maakt hem allemaal niks uit natuurlijk. En knippen kan hij echt nog niet. Uit een open beker drinken gaat ook niet zonder knoeien hoor, die giet hij 9 vd 10 keer zo bij zijn shirt in :D

Maar goed, een baby is hij allang niet meer. Wat gaat dat toch snel!
    Hier trouwens een plaatje van mijn twee mannetjes, ze zijn aan het gamen op de Wii: tegen elkaar racen met Mario Kart.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,7 KB
      Weergaven:
      4
  18. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    zo hier zit de carnaval er op gelukkig haha:D

@ hester hier jayden ook meer woordjes zeggen echt ik sta er ook van te kijken:)leuk joh dat ze samen op de wii zitten hoef ik hier niet te doen dan vliegen de controllers door huis heen denk ik hier is jayden ook in de nee fase en eten wil die ook zelf doen.mag hem niet helpen wordt die heel boos op ons..

19. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Dames, graag zou ik een probleem aan jullie voorleggen en jullie mening krijgen.

Luuk onze oudste wil momenteel pas beginnen met eten als wij al klaar zijn, dit is best vervelend. Tot nu toe wachten we meestal op hem met verder gaan omdat hij steeds gaat eten als wij bijna klaar zijn. Maar avondeten duurt hierdoor gauw 3 kwartier tot een uur. Ik ben zou nu graag willen gaan proberen om toch door te gaan met eten en hem aan tafel te laten zitten als wij klaar zijn tot hij geeten heeft. Mijn man wil echter als wij klaar zijn ook zijn bord wegzetten. Wat zou nou beter werken voor een peuter van 3?

Verder gaat hier alles zijn gangetje, maandag met Monique naar het cb omdat ze 3 maanden geleden alleen mama zei. Nu spreekt ze al zinnen van 3 woorden dus zal wel goed zijn.

20. Hester

Hester Niet meer actief

Ivje, lastig!

Ik geef misschien helemaal geen goed advies, maar ik zou het zef gewoon laten gaan. Laat hem zelf maar aangeven wat hij wil eten en ik zou dan gewoon van tafel gaan en hem laten eten. Hopelijk is het een fase en gaat het gauw over. Misschien vindt hij de aandacht die er nu voor is, wel leuk.

Maar eerlijk is eerlijk, bij ons is het avondeten altijd ontzettend rommelig hoor :)

Mijn man komt pas om 19:30 uur thuis.
    Ik kom zelf met beide kids rond 18:30 uur thuis en dan zijn ze moe, ik ook, want we vertrekken 's ochtends al om 7:15 uur dus aan het einde van de dag zijn we allemaal op. Eten is dan echt een kwestie van IETS maken, zoveel mogelijk schijf-van-vijf, maar ze eten voornamelijk vlees, fruit en zuivel. Nauwelijks groenten, maar helaas hoor. Komt later wel.
    En ze zitten hooguit 5 minuten aan tafel dan is het gedaan. Ik eet zelf wat salade en dan ga ik ze lekker baden en dat is ons rustmoment.

Dus misschien ben ik niet helemaal in de positie om je adviezen te geven over het avondeten, want dat is bij ons thuis dus eigenlijk nauwelijks een gebeurtenis. Ze eten gewoon ff wat en klaar.

Ontbijt doen wij trouwens wel met zijn vieren samen aan tafel. Iedere ochtend.

Dus tja, wat kun je doen. Als het maar gezellig is, is mijn motto. En als ze een beetje ok eten, is dat mooi meegenomen. Eten ze iets niet, krijgen ze gewoon fruit of een boterham op een later moment, bijv na het bad.
    Maar nogmaals, misschien ben ik wel te gemakzuchtig hoor met die maaltijd. Het is hierdoor wel altijd erg gezellig! :D Niets moet, alles mag met eten. Voor mij totaal onbelangrijk. En ze zitten keurig op de lijn van het CB, zijn wel beide erg lang en daarbij slank, maar volgen hun eigen lijntjes al netjes sinds ze geboren zijn. Zie foto hierboven, gewoon normaal slanke kindjes. Dus vandaar dat ik denk dat een kind het redelijk zelf kan uitvogelen met eten of ze vol zitten of meer willen. En wanneer ze trek hebben en wanneer niet.

Succes!

Deel Deze Pagina