2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hoi meiden,

@ ivje ik sluit me bij hester aan wat zei zegt.jayden heb nu ook zo een fase en wij laten hem zitten tot die klaar is en echt niet meer wil eten meer kun je ook niet doen..

@ hester bij ons gaat het net zo als bij jullie:D

@ andere meiden alles goed!!

@ hier alles goed ga tegenwoordig elke week naar de bingo en kom met geld naar huis heerlijk er ff alleen tussen uit zonder kindjes:p

2. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    o en hebben jullie peutertjes ook last van niet naar huis willen bij de opvang hier dus wel eerst was het de breng fase nu de haal fase;)

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    He meiden,

ivje het klinkt wel herkenbaar. Hier ook een mannetje wat met eten begint en vervolgens geen zin meer heeft. Ja als wij bijna klaar zijn. Ik laat hem dan zitten tot hij niet meer wil eten. Net wat pris zegt meer kan je niet doen.

Hester ik weet alleen hoe het gaat op de dagen dat ik er ben (wat 3 tot 4 dagen in de week niet zo is met eten ivm onregelmatige diensten) dan zitten we wel aan tafel en probeer ik zo gezond mogelijk te eten. Mocht Stijn echt gen zin hebben dan geven wij ook nog wel eens een boterham :)

Pris Stijn wil tegenwoordig ook niet mee naar huis van kdv. kan er soms echt een half uur voor uittrekken :S

Hier gaat alles goed. Stijnis kort geleden wel erg ziek geweest. Op ldv heerste het Rotavirus en waarschijnlijk heeft hij het ook gehad voordat bekend was wat het was. Veel spugen, weinig binnen houden en dus ook weinig energie.
    Gelukkig is hij weer helemaal opgeknapt en kan op sommige momenten de oren van mn hoofd eten. Wel zijn we dinsdag even bij het inloopspreekuur geweest op het cb. Hij is nu 11,8 kg en 87,5 cm. Gaat helemaal goed dus.
    Hij is vooral met puzzels en boekje lezen bezig. Zo af en toe komen de blokken uit de kast maar meer de boeken :D (gelukkig elke keer dezelfde die je voor moet lezen van hem!! )
    Hij gaat ook steeds beter kletsen en dus begrijpen we hem ook steeds meer. Levert gelukkig ook steeds minder frustraties op. Als hij iets wil hebben van je komt hij je echt halen. Wat een binkie al!!

4. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @ivje, toevallig hetzelfde probleem gehad en ik heb CB gebeld voor advies. Het is een kwestie van aandacht trekken en dus moet je het gaan loslaten om ervan af te komen. Wij moesten voordat het eten op tafel zet duidelijk zeggen dat hij kon eten totdat wij klaar waren en dat dan alles van tafel gaat en ook zijn bord dus weggehaald wordt. Tijdens het eten helemaal geen aandacht geven en als je klaar bent alles afruimen en helemaal niets meer te eten geven. Dat heeft bij ons een twee à drie dagen geduurd en toen was er al verbetering zichtbaar. Nu eet hij weer wat sneller en start gelijk met eten als wij ook eten. Hij eet met fases nog steeds wel weinig (vooral als hij het niet lust) maar het eet-probleem is wel heeeeel erg verminderd. Ff doorbijten dus en consequent volhouden en loslaten. Succes!

5. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @kibbeling, wat een leuk foto! Knap ventje zeg! Echt een binkie :)

6. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @pris, bingo?! Hahahaha hoe oud was je ook alweer :p nee geintje, ik weet dat je de jongste bent

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Supermom dank je wel. Het is ook echt een heerlijk manneke.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Kibbeling: schattige foto!

Mijn mannetjes gaan ook lekker, ik ben een week alleen met ze want manlief is in het buitenland, maar ze zijn zoet en makkelijk dus afgezien van de logistieke ramp (om 7:30 uur moeten ze ieder op hun eigen creche / school gebracht worden en normaal brengt hij er eentje en ik de andere maar nu moet ik alles alleen doen) gaat het goed!

V had een paar weken geleden wat moeite op het KDV, vonden de leidsters. Hij was gefrustreerd en wilde niet met de andere kindjes spelen. Thuis functioneerde hij trouwens prima, ik heb geen klagen, het is een heerlijk mannetje en hij zit lekker in zijn vel.
    Ze hebben een pedagoge ingehuurd om hem een paar keer te observeren en wat blijkt? Hij zal vervroegd naar de hogere groep gaan omdat hij te weinig uitdaging heeft! :$ Hij verveelde zich op de babygroep blijkbaar, was hun conclusie. Sneu toch? Ik heb het verslag van de pedagoog nog niet gelezen, maar dat komt nog wel. Kan me er wel iets bij voorstellen, zeker met een grote broer pikt hij alles vlug op. Hij is een pienter ventje, dat is zeker.

Ook voor jullie dus iets om te onthouden als één van jullie kindjes zich op het KDV niet helemaal lekker voelt.

Nu lekker weekend, echt zo fijn. Hopen dat het voorjaarsweer gauw terug komt: ik was met de kids naar het tuincentrum gegaan, daarna samen de planten in de bakken en potten gezet. Echt overal lag op een gegeven moment aarde en dan op hun sokken er doorheen, wat een lol hadden ze! :D

9. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hester dank je wel. Fijn dat alles bij jullie ook goed gaat. Sneu dat hij zich verveelt op de babygroep. Kan me voorstellen dat hij dingen sneller oppikt zeker met een grotere broer. Weet ook niet of er nog meer wat oudere baby's/dreumessen op V zijn groep zijn? Kan ook nog verschil uit maken he?
    Klinkt wel als grote lol op je sokken door de aarde rennen :D

HIer gaat het met op het potje plassen steeds beter. We zetten hem er elke avond op voor het slapen gaan en elke avond al een plasje! Wat zijn we trots op hem. Vanmorgen bij uit bed komen ook erop gezet en ja hoor weer een mooi plasje :)
    Hij vindt het ook leuk om erop te zitten, roept dan ook blij boekje lezen.

10. Hester

Hester Niet meer actief

Wow Kibbeling, dat is knap! Nu al zindelijk aan het worden?? Jeetje, ik had daar nog niet eens bij stil gestaan. Goed dat hij het zo leuk vindt!

Onze V heeft wel al tijden 's morgens een kurkdroge luier. Ik kan me niet meer herinneren hoe dat ging bij mijn oudste...:(
    Volgens mij begon hij zelf over de wc, zag dat op het KDV en toen gaven zij aan dat hij eraan toe was. Hij was toen net 2 of nog net geen 2, dat weet ik niet meer, maar hij was vrij gauw zindelijk, terwijl ik die luiers eerlijk gezegd nog wel prima vond! :)
    Ik heb best smetvrees en vind het dus vreselijk om met mijn kind op een openbare wc te moeten gaan. Nu kan mijn oudste staand plassen en dat is dus al tien keer beter dan die handjes en billen op de wc-bril....;)
    Maar ik hoop eigenlijk dat V zijn luier nog een tijdje houdt.... Lekker makkelijk :D

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hahahaah hester ik moet zo om je verhaal lachen. Het potje van stijn staat al een tijdje in de kamer en hij heeft er ook veel mee gespeeld. Nu wordt hij dus wel gebruikt voor t juiste doeleinde :)
    Ik herken je verhaal wel hoor van die openbare wc's. Ik ga regelmatig met zus en kids op stap en de oudste (3) is dus ook zindelijk en moet dus regelmatig plassen. Meestal houden wij hem onder zn armen vast en hij ons. Aan de billen op de bril is dan helaas weinig te doen. Maar niet alle wc's zijn even schoon kan ik je zeggen... zelfs voor winkelpersoneel!!

12. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    heej meiden,

@ kibbeling hier ook hoor en als ik hem weg breng heb die zoiets van ja doei mama ik vermaak me wel en blijf wel hier.hier doe jayden veel puzzels en op tv kijk die graag bobo en roep die bobo ook veel woordjes zeggen en als die iets wil pak die het gelijk hij weet zelfs de snoep kast te vinden en open te krijgen..

@ supermom ik ben oud ja haha 25 maar won wel ff 150 euro:D

@ hester haha waren het witte sokken of niet ik zie ze hier ook wel doen hoor..maar hier komen over week of 2 de plantjes hopen dat het weer snel beter wordt..

@ kibbeling hier willen wij er ook mee gaan beginnen met potje plassen hopen dat het goed gaat haha..

@ hier jayden heb uit gevonden hoe die zich moet uitkleden..en hoe die me wc kan verstoppen grr..verder zeg jayden baby en dan wijs die naar me buik terwijl die er nog niet in zit;)

13. Hester

Hester Niet meer actief

Hoe verstopt hij de wc dan?
    Ik trof V zo aan: hij hengelde met de lampion van zijn grote broer in de wc... terwijl hij "visje visje in het water" zong ;)
    Gelukkig deed het lampje het nog.

Hij wil ook steeds de wc doorspoelen, ik vind dat zo zonde van het water!

En inderdaad, uitkleden doet V ook. En dan roept hij - als hij zo ongeveer bloot is - BADJE! :D Daar kun je toch niet boos om worden??

14. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    haha hester me man en ik liggen dubbel haha geweldig en nee idd kan er ook niet boos om worden als die zich uit kleed hoor is wel makkelijk hij verveelde zich een zondag dacht ik ja en hij had zijn slaapzak uit en zijn luier:D

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hier hebben we maar een aantal deurklinken omgezet. Met name.die van de keuken en de badkamer. Als.je aan t douchen bent doet hij gewoon de deur open en als je op de wc zit ook.....
    Stijn heeft ook ontdekt dat hij de buitendeur open kan maken. Gaat ie netjes oo zn tenen staan en dan kan hij zo bij de klink. Ml heeft vanavond dus maar de klink omgedraaid. Hopen dat dit werkt, had al een klem meegenomen voor boven aan de deur maar die kan weer niet op de deur. Morgen dus maar even terug brengen.

16. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Hoi

hier even weer een teken van leven..... Gisteren de uitvaart van mijn opa gehad en was erg heftig. Heb het gevoel dat ik mijn vader weer opnieuw verloren ben dus tja
    Verder ben ik nu al 21 kg kwijt en het eten gaat op zich wel goed. Ben nog steeds super blij dat ik de stap gezet heb....

Hoop dat het hier met iedereen goed gaat en lieve groetjes

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    karianne wat moet dat een vreselijk gevoel zijn zeg.
    Wat fijn dat je blij bent dat je de stap hebt genomen en al zoveel afgevallen.

Hier vandaag een lekker dagje vrij en veel met stijn samen gespeeld. We zijn naar ballorig geweest en vanmiddag kwam vriendin met kleine op visite. De kids lekker spelen en wij lekker kletsen :D

18. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    @ kibbeling kijk je uit dat hij niet aan de deur knippen gaat zitten de draak bij ons doe dat wel;)

@ karianne klinkt als een groot succes dus netjes hoor al 21 kilo kwijt zijn!!

@ hier heb me porsje al gehad woensdag had ik geen oppas dus ik kon thuis blijven van me werk in de middag jayden 40 graden koorts voelde het dinsdag al aankomen hij at weinig en dronk weinig tot niks donderdag toch maar werken en jayden naar de opvang.

dus wat denk je wordt ik gebeld kan je jayden ophalen die is zo ziek is zo zielig dus ik maar de dokter gebeld en werden gelijk door naar ziekenhuis gestuurd door de dokter die hem had onderzocht hij had dus een flink virus tussen de neus en keel gelukkig mocht die wel mee naar huis toe..nu knap die al wat op en heb ik rust kindjes liggen lekker op bed na mij het bloed onder de nagels vandaan te hebben gehaald..

19. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow even een boel bijgelezen, leuk alle peuterverhalen!!! Gefeliciteerd alle zwangeren (wij zijn echt klaar... kijk er met veel fijne gevoelens op terug maar is echt geweest)

even over zindelijk worden: M. is er nog lang niet aan toe, maar doet tegenwoordig het volgende: Ze loopt naar het keukenkastje, doet de deur open, gaat met haar rug richting het kastje staan, doet de deur dicht (dus aan de bovenkant komt haar gezicht eruit, onderaan haar voeten) dan vraag ik: wat ga je doen M? Dan zegt ze heel hard: POEP en pppppptttt met haar mond. Zo lachen, ze ziet ons wel 'es op de wc met de deur dicht en ze speelt het na. De eerste keer lagen we echt in een deuk om dat gezicht van haar!!

Ik lees snel weer bij!!! NU lekker pitten

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Pris bij ons in huis zijn alle.deurklinken naar boven gedraaif. Nu krijgt hij ze.niet meer open. Hij deed zelfs de buitendeur open...dat vonden we toch geen goed idee. Nu gaat t gelukkig goed.
    Wat sneu dat je uk zo ziek is, gelukkig knapt hij al wat op.

Meta hahaha ik zie haar al helemaal staan! Geweldig!!

Hier gisteren lekker wezen.zwemmen en daarna was stijn compleet.knock out! Vandaag weer een goed dagje kdv gehad en nu lekker bij oma aan t logeren.

Deel Deze Pagina