Goed idee van de lijst, en het eerste plaatje vind ik ook het leukst! Jeetje pris, al 8 tandjes. En leuk joh al die voorbereidingen voor het trouwen. Wij zijn augustus 2010 getrouwd met evy als bruidsmeisje. Was erg leuk! Lan, balen dat je niet eerder kan. Sandra, wat een schattige foto van je zoon als bruidsjonker. Fire, jij dus ook later de prikjes. Heb jij trouwens zelf dit schema vastgesteld, of via het cb? Hier deden ze helemaal niet moeilijk. Dat verbaasde me eigenlijk. Zo, net onze oude motor verkocht. Ze namen hem meteen mee. Harstikke mooi, want het ding nam veel te veel ruimte in beslag. Weet iemand hoe het met Marry is eigenlijk? Die vergat ik gisteren nog in mijn lijstje van mensen.
Dag dames, jeetje, wat gaan jullie ineens hard. Ik mag blij zijn als ik elke dag een berichtje kan plaatsen. Judith: jullie hadden ook een nieuwe motor gekocht toch? Wat ga je trouwens met pneu-vaccin doen? Na 1 jaar geven? Hier 23 januari de tweede DKTP+Pneu en dan niets tot 11 maanden. BMR is nog een twijfelgeval, of niet of een stuk later. Sandra: wat een leuke foto idd! Kleine grote man. Je stem kwijt? Hopelijk heb je het donderdag terug, anders wordt het een kladblokje meenemen Verstopping: hier ook last van gehad. Nou ja niet helemaal van verstopping maar wel van zeer harde poep die met gekrijs eruit kwam. Zo zielig! Ik wil niet meteen aan de meds en tot nu toe kunnen we het met huis- tuin- en keukenmiddeltjes het onder controle houden. Senna: zal we weer een fase zijn. Tot nu toe gaat het hier qua slapen voorbeeldig, maar ik maak me geen illusies. Tot 1 jaar heeft een baby een wankelend slaappatroon en kan op de raarste tijden wakker worden uit niets. Gaat ook wel weer over. Hoe is het met werkende dames? Is er een goed balans tussen werken en prive? Ik ga zelf een dag minder werken. Ik werk nu 32 uur waarvan 1 dag thuis, dus in principe ben ik 3 dagen van huis. Maar die dag thuis ga ik zeer waarschijnlijk inleveren. Ik merk dat ik het steeds minder voor over heb om nog eens 1 dag werken te verspreiden over de week. Als ik thuis ben, wil ik met niets anders bezig zijn. Zo dacht ik er niet over toen ik alleen K. had, maar merk dat ik er nu steeds meer moeite mee krijg. Wordt ouder of zo. Ik heb hier in mijn kerstvakantie uitgebreid over nagedacht en ben helemaal opgelucht nu.
Kiwi, wat fijn dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt en waarschijnlijk de 4de werkdag laat vallen. Ik zou mezelf niet toe kunnen zetten om thuis nog te werken. Ik werk 3 dagen en vind dat voor nu best oke. Ik zou op den duur wel 4 dagen willen werken, omdat ik gewoon weinig toe kom om grotere projecten op me te nemen of door te groeien. Dat is prima voor nu, maar die ambities heb ik wel en zullen niet weggaan denk ik . Wat betreft de pneu. Ik ga eens navragen hoe het zit met die na 1 jaar. Want we wachten in ieder geval tot 1 jaar. Roan is zo'n gezond ventje en hij werd doodziek van die prik, dus ik ben heel terughoudend geworden rondom deze. Geen idee of het dan nog nodig is en zo ja, hoe vaak. Bmr slaan wij over en doen we alleen als hij de bof niet heeft gehad met 9 jaar.
Kiwi: misschien lees ik te snel (ben op mijn werk ) maar ga je terug naar 2 dagen per week werken? Of ga je 3 dagen op je werk werken? Hoeveel uren per week werken houd je dan over? Heerlijk dat je er opgelucht over bent en fijn dat het kan wat je wil, goed joh. Ik werk 4 dagen, 40 uur, dus in principe 4x10. Lijkt veel, maar in mijn huidige functie heb ik veel flexibiliteit, wat inhoudt dat ik ook 's avonds en in het weekend een paar uur kan werken en dan heb ik op doordeweekse dagen wat tijd om de kindjes een uurtje eerder te gaan ophalen - mits ik geen afspraken heb natuurlijk. Heel fijn, want zeker met kinderen is flexibiliteit zo heerlijk, dus dat herken ik zeker wat je zegt. Overigens is mijn 40 uur per week al parttime, want mijn contract is eigenlijk voor 46 uur per week, dus ik werk maar zo'n 80%. Judith: lekker dat de motor weg is! Sandra: wat een schatje. Onze kleuter mag volgende maand de ringen brengen voor mijn schoonzusje - ze gaat trouwen (op Curacao) dus ook al zo leuk.
@Werken: Ik werk nu 16 uur, maar omdat het onregelmatig is, vaak een avond/ nachtdienst, zit ik na 1 keer werken al aan mijn uren. Dus ik heb amper door dat ik werk. Maar over drie weken start mijn opleiding. En dan ga ik 32 uur werken/ leren, ook weer onregelmatig, dus ben ik overdag toch wel het nodige thuis. Ben wel blij met een nieuwe uitdaging. @Kiwi: Fijn toch, je moet doen waar je, je goed bij voelt en als dat nu een dagje minder werken is, is dat prima. Je kan altijd weer meer gaan werken. @Hester: Wow een normale week van 46 uur, pittig hoor.
Hester, klinkt helemaal als het nieuwe werken. Fijn dat dat kan en dat je PT kan werken. Wordt volgens mij in die wereld lang niet altijd geaccepteerd toch? Wat vervelend zeg dat je zoon bruidsjonker op curacao is. Moeten jullie zeker mee . Sandra, ah dat komt nu dichtbij die nieuwe baan! Spannend!
Hester: ik werk 32 uur waarvan 1 thuis. Dus 3 dagen van huis 1 dag thuis verspreid over de week (flexibel in te vullen). Ook ik heb een zeer flexibele baan. Als ik ergens in de middag een afspraak heb in de buurt van mijn huis dan ga ik niet meer terug naar kantoor, maar naar huis. ' s Ochtends hoef ik ook niet op een bepaalde tijd beginnen. Ik heb veel afspraken en plan ze in wanneer het mij uitkomt. Het klinkt allemaal ideaal is het ook ware het niet er ook regelmatig van mijn verwacht wordt dat op de dagen dat ik thuis werk (en in principe dus thuis werk en mijn werk zelf inplan) ineens spoedklussen moet overnemen of nog even snel een stuk moet schrijven. Dat hoort er ook bij. Met alleen K. vond ik dat makkelijker. Met 2 kinderen die dan thuis zijn merk ik dat ik dat niet goed aankan. En constant die druk voelen voelde gewoon niet goed. Ook wil ik als ik thuis ben helemaal focussen op mijn kinderen of andere prive zaken en merk dat ik steeds meer opkijk tegen het feit dat ik altijd maar bereikbaar moet zijn en paraat moet staan. Daar ben ik klaar mee. Judith: ook ik ben altijd heel ambitieus geweest en nog steeds wel, maar wel gematigd. Ik heb namelijk bereikt wat ik wilde bereiken. Ondanks het feit dat ik part time werk tel ik wel helemaal mee en doe dus ook zware klussen. Daarom is het misschien makkelijk om te beslissen om 1 dag minder te gaan werken. Werkinhoudelijk verandert er niets voor mij. Maar ik snap wel wat jij bedoelt: vaak is 3 dagen werken net niet genoeg om je ambities te verwezenlijken. Sandra: spannend joh. Hoe ga je dat doen met opvang etc?
@ Karianne ik zag dat Stijn naar de kindercardioloog moet is dat voor controle of iets? @ dreumesmama Stijn moet het helmpje blijven dragen totdat hij 1 jaar is. En dan voor 23 uur per dag. We zijn nog aan het opbouwen, hij draagt hem nu 8 uur op en dan 1 uur af. Vannacht gaat hij er weer mee slapen, hopelijk wordt hij morgen dan wakker zonder rode plekken. @ Odess dat heb ik hier ook hoor. De meeste broeken maat 68 zitten nog wel goed, sommige zijn een beetje hoogwater aan het worden en merk dat sommige shirts te klein/krap beginnen te worden. Maar in de broeken van maat 74 verdrinkt hij omdat ze zo groot zijn. Die zakken echt van zijn billen. @ Lan je kan ook nog kijken bij de wibra. Daar haal ik ook vaak spijkerbroeken voor Stijn. Ook hebben we de Primark hier in Rotterdam en daar kan je ook goedkoop kleding halen. Ach die M heeft wel erg smalle billen zeg. Wat vervelend dat er niet eerder plek was bij de KA. @ Sandra erg lastig idd om je stem kwijt te zijn, hopelijk komt hij snel terug. Mooie leuke fotos. Vervelend dat Lucas nog steeds aan het kwakkelen is. En jij helemaal zonder stem ohjeee. @ Fire wat gaaf de gaat meezingen in een concert. @ Senna ik heb al expres dunne truitjes voor hem gekocht omdat hij nu extra warm is. Dat zweten zal straks wel minder worden. @ Lijst en plaatje ik vind het goed zo! De lijst is wel erg gekrompen zeg!! @ Kiwi ik snap je beslissing met werken wel hoor. Ik werk zelf ook 32 ur en dan ook nog onregelmatig en heb ook zoiets van het zou fijn zijn als ik gewoon 4 dagen in de week kon werken ipv dat onregelmatig. Ik moet wel 4 dagen blijven werken anders redden wij het financieel niet. @ Hester wat voor werk doe jij dat je een contract hebt van 46 uur?? @ hier vandaag op controle geweest bij de KA en alles was goed. Stijn werd ook gewogen en gemeten; 71 cm lang en 8515 gram zwaar. Verder mogen we terug komen als de helmtherapie klaar is dus over ongeveer 6 maanden.
Hoi, Ik ga binnenkort bijlezen en zal me dan nog op de lijst zetten. Ik heb jullie in ieder geval weer gevonden... En las allemaal rare dingen in het vorige topic, maar gelukkig een goede doorstart gemaakt hier!
@kibbeling Stijn heeft een open ductus van botelli (verbinding tussen aorta en longslagader) is nog niet dicht. @werken Ik werk nu 30 uur per week in 3.5 dag. Zou het liefste minder willen werken maar kunnen dat financieel nog niet aan.
Ben ik de enige (nog) niet werkende mama, druk aan het zoeken voor een paar uurtjes, maar er is hier niks te vinden... @karianne Moet dat vanzelf dicht gaat? Of gaan ze een operatie uitvoeren?
senna leuke foto. Karianne ik vroeg mij hetzelfde als senna? Kan het verder voor zijn groei/ontwikkeling geen kwaad?
@ firerose, hihi ben ik ontdekt. Ik lees nog vaak mee :-D Als het mag wil ik wel op de lijst, zal morgen weer een update plaatsen, doe ik dat even onder werktijd (dan heb ik het soms zo getypt terwijl ik thuis ook niet zoveel achter de computer zit). Ik weet niet of jij de lijst kan aanpassen? Ik kom morgen even buurten.
Kan uit zichzelf dicht gaan en de arts heeft me verzekerd dat het geen kwaad kan. Als het in feb nog open is denk ik dat ze eerst medicatie gaan geven en als dat niet helpt opereren. Stijn doet het verder super dus maak me (nog) geen zorgen. Hij is vandaag weer gewogen... 9150 gram en 70 cm een flinke kerel dus...
Zo, weer terug van het cb. Roan huilde heel even tijdens het prikje, maar vooral tijdens het meten . Raar kind. Hij weegt 8670 en is 67,5 cm. Weer terug met 11 maanden. Dat is een gek idee.
Hoi meiden, mag ik hier ook weer meekletsen en op de lijst? Zal eerst een beetje reageren op alles... @werken: ik ga dus donderdag voor het eerst sinds de bevalling weer aan het werk. Had van 2 kinderen ouderschapsverlof opgenomen. Vind het best spannend hoe het zal gaan. Milou is afgelopen vrijdag voor het eerst de hele dag naar het kdv gegaan en dat ging prima. Ik werk 2 dagen trouwens; dit omdat mijn man een hele drukke baan heeft met lange dagen en ik zo de boel thuis goed draaiende kan houden. @eten: Milou eet 2 stuks fruit en 's avonds een heel potje (200gram) of met de pot mee als dat kan en yoghurt toe als bijvoeding. Voor de rest kreeg ze tot eergisteren nog 2x bv en 2x een fles 200cc. Ik ga de bv helemaal afbouwen; het loopt hard terug en Milou is gewoon niet meer tevreden erna. Vind het wel moeilijk maar volgens mijn man moet ik trots zijn op de 7 maanden dat ik het gegeven heb. Brood hebben we 1x geprobeerd maar ze stikte er bijna in en daar ben ik zo van geschrokken dat ik het voorlopig even niet geef (je bent niet de enige die snel in paniek is hoor Meta). Ik vind het wel supergezellig met Milou erbij aan tafel en zij voelt zich erg trots in haar kinderstoel. Verder ben ik vandaag met haar naar de huisarts geweest omdat ze al een paar dagen koorts heeft en vannacht een uur lang heeft gegild van de pijn. Het arme meisje heeft oorontsteking en nu een kuur. Hoop dat ze snel opknapt! Ik zal haar zo even spammen...