2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    dankje vinden wij ook haha kan ik eindelijk roze shoppen heb ik nog niet gedaan vind ik heel knap van me:D

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden
    @Pris feli met een meid!!! Leuk hoor

@hier
    Stijn sliep altijd erg goed. Nu wordt hij regelmatig wakker snachts en gaat dan kletsen met zijn knuffels of iets dergerlijks. Toen ik dit merkte (ik word er wakker van ;)) hebben we zijn middagdutje ingekort naar max 1.5 uur. Dit leek te helpen.

Sinds enkele dagen duurt het erg lang voordat hij slaapt savonds...we brengen hem om 19.30 naar bed maar de afgelopen dagen was hij om 21.00 nog wakker! Ook vanmorgen was hij om 05.15 al aan het kletsen! Ik heb hem om 06.30 nog toegestopt en verteld dat hij nog maar even moest gaan slapen. Daarna was het wel weer stil maar ik vroeg me af of dit een fase is die alle kindjes moeten doorlopen....

Middagdutje eraf halen kan niet want dat haalt hij echt niet!
    Hebben jullie nog tips??

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Boeffie wij hebben op een gegeven moment wel besloten om het middagdutje eraf te halen. Ook al sliep Stijn wel vaak nog ruim 1 á 2 uur. In het begin was het wel even doorbikkelen met hem en moest hij er ook wel aan wennen dat hij wakker moest blijven.
    We hadden hier precies hetzelfde als jij. Dat wat hij in de middag sliep ging hij qua tijd in de avond later slapen en hij was soms ook om 5 uur/5:30 uur wakker. Nu gaat hij gewoon tussen 19:30-20:00 uur slapen en wordt pas tussen 7-8 uur wakker.
    Ik hoop dat je er wat een hebt.

Pris ondertussen al wel wat roze geshopt?

Hier gaat het allemaal lekker. Stijn is sinds deze maand over naar een ander kdv en hij moet alleen wennen aan warm eten tussen de middag al gaat dat langzaam aan steeds iets beter.

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Kibbeling
    Bedankt voor je tip wat betreft het slaapje... zal het toch eens met mijn man bespreken (want die vind het al onzin als ik hem na 1.5 uur wakker maak ;))

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Boeffie graag gedaan. Wij hebben er ook lang mee getobt hoor voor we echt de knoop hebben doorgehakt. Succes in elk geval.

6. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    jayden mag niet meer slapen want die wil dan ook in de avond niet vroeg naar bed..

o hier 20 weken echo gehad alles was goed gewicht ook goed dus medicatie helpt!!wel een cyste een kleine in de hersentjes dus heb 13 nov weer een seo ze zei guo wat ik dacht..

jayden moet ook geopereerd worden weer buisjes in oren:(

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Pris wat fijn dat de kleine wel goed groeit en de medicatie aanslaat. Kan de cyste kwaad of kunnen ze dat nog niet zeggen?

Heeft jayden al eerder buisjes gehad? En balen he van dat slapen, ik vond het toch ook wel wat hebben als stijn even op bed lag.

8. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met de dames hier?

Ons meisje is een echte kletstante.
    Het begint als ze opstaat 's morgens en blijft kletsen tot ze 's avonds heerlijk in slaap valt.

9. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    kibbeling ja echt wel nou de cyste kan geen kwaad krijg de 13e nog een seo ook om de groei te bekijken hoop wel dat ik normaal mag bevallen namelijk haha..

nou dit wordt de derde keer buisjes in een jaar tijd me man ga wel ff zeggen dat ze goed moeten kijken wil geen abbo hebben op het ziekenhuis.

ja jayden is nu uit zijn hum hoor kibbeling door die rot wintertijd is die erg vroeg wakker vandaag om kwart over 9 naar bed gegaan hopelijk blijf die morgen langer liggen..

dolfijn hier alles goed hoor..leuk he als ze de oren van je hoofd kletsen:p

hier: morgen naar intratuin met vrienden man wou niet eerst nu wel dus lekker de kerstmarkt afstruinen:D

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Dolfijn lekker he dat kletsen. Hier ook veel kletsen en zingen.

Pris ik zal voor je duimen dat je gewoon mag bevallen en dat de echo goed is. Jeetje voor de 3e keer al binnen een jaar is wel erg veel zeg. Ik hoop dat ze ze nu goed plaatsen en vooral dat het nu wel goed gaat.

Hier een mannetje wat flink verkouden is en ook nog aan het hoesten. Zaterdagnacht werd hij om 4 uur wakker en wilde alleen bij mama in haar armen liggen. Dat was dus een lang dagje voor mama die niet meer geslapen had.
    We hebben dan ook niet veel gedaan alleen even langs mijn mams om een taartje te brengen. We zijn daar blijven eten en op tijd naar huis gegaan. Vannacht een betere nacht gehad en stijn heeft geslapen tot 7:50 vanmorgen.

11. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden
    hoe gaat het met jullie??

Met stijn gaat het gelukkig weer wat beter. Had een hele nare verkoudheid te pakken (zoals volgens mij iedereen momenteel :))
    Hij is momenteel erg zijn grenzen aan het opzoeken met alle frustraties bij ons van dien....

Overdag mag hij niet meer met zijn speentje tutten en dat is nog wel lastig af en toe en ook het tv kijken is aan banden gelegd (als hij ziek is mag hij wel meer kijken) naar alleen in de ochtend heel even en savonds na het eten. Tutje blijft boven in bed slapen anders kan hij niet tutten als Stijn hem nodig heeft om te slapen hebben we hem verteld ;)

Ik ben wel een beetje onzeker over zijn spraakontwikkeling. Hij kent veel woordjes en begint steeds meer met zinnetjes te praten maar mijn moeder zegt dat zijn praten niet goed ontwikkeld. En dan niet zijn woordenschat maar meer de afwerking en klanken etc.... Moet ik hier nu al iets mee of niet?
    Ik heb zelf meer het gevoel dat stijn gewoon gemakzuchtig is en als hij het met een mindere moeite gedaan krijgt hij het wel makkelijk vind....

Stijn vond sinterklaas en zwarte piet erg indrukwekkend maar het ging verrassend goed! Niet gehuild!! en hij bleef er maar over kletsen ;)

Ik hoop dat het met jullie koters ook lekker gaat en of de fases een beetje gelijk/herkenbaar zijn

groetjes!!

12. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hier alles goed hier ook bezig met stoppen met tutten in bed nog wel de rest van de dag niet meer..

jayden heeft weer buisjes en een oorontsteking veel belletjes en bezoekjes gehad aan ziekenhuis..

zwangerschap gaat ook goed nog even en zit alweer in het derde trimester:D

wat betreft praten hier ook eentje soms snappen we niet wat hij bedoeld en je kan een kind niet pushen he doen we ook niet.

13. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Boeffie idd wie is er niet verkouden?
    Kan me voorstellen dat je dan wat zorgen maakt om zijn spraakontwikkeling. Kan je niet contact opnemen met een logopediste en het voorleggen?

Pris gaat al opschieten voor je zeg! Balen dat jayden nog altijd zoveel last van zijn oren heeft. Ik hoop dat het nu toch snel beter gaat.

Hier gaat het eigenlijk wel lekker allemaal. Hij kletst de oren van mijn hoofd (niet altijd even duidelijk maar vaak wel begrijpelijk) en zingt de gehele dag door liedjes.
    Hij heeft al meerdere malen op de wc geplast en vraagt er nu ook zelf om. Hij heeft ook al 2x op de wc gepoept, wel bij mams thuis ik denk dat die lekkerder zit hahaha
    Hij is ook wel bezig om onze grenzen op te zoeken maar vaak kunnen we hem wel corrigeren.
    Sinds vandaag is hij ook sinterklaasliedjes aan het zingen. Denk dat hij deze vandaag op het kdv heeft geleerd :)

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Meiden ff een vraagje
    Hebben jullie jullie kids al in een normaal bedje liggen of nog in ledikant? Stijn ligt nog in zijn ledikantje en ik twijfel eraan wanneer over te stappen naar een bedje....en hoe pak je dat aan?
    Stijn heeft weer een hangfase...alles mama mama en huilen bij het weggaan etc

Hebben jullie een leuke sinterklaas gehad?? Wij wel. Stijn is flink verwend!!!

15. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje ligt al een tijdje in een peuterbedje.
    Vanaf dat ik zwanger was van de 2de maar wat een miskraam werd.
    Hier een gezellig sinterklaas gehad.

16. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Hoi meiden alles goed hier niet zo ben zaterdag opgenomen geweest tot woensdag zaterdag had ik bruine afscheiding en krampen en me man zei zal niks zijn toch ziekenhuis geen ontsluiting toch nachtje blijven kijken wat de krampen deden..

Zaterdag op zondag nacht weer krampen en verwerking en 1 cm ontsluiting dus aan de adalat en longrijping om 2 uur in de nacht.. Dat ging tot maandag nacht door zo en kreeg de adalat dinsdag ochtend pas weer de laatste lig nu beneden op bed..nu hopen dat rustig blijft..

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Jeetje pris, wat eng!
    Hopelijk blijft het rustig en je babytje in je buik!
    Sterkte!

18. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Judith ik hoop het ook ik ben ook nog bang morgen de 27 weken gehaald woensdag weer een groei echo en controle neem voor de zekerheid me tasje ook maar weer mee niet net als zaterdag dat ik dacht naar huis te mogen wat dus niet zo was

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    oh pris wat naar voor jullie. Heel veel sterkte en dat je kleine meid nog lekker bij mama blijft plakken/zitten. Ze is er nog helemaal niet klaar voor.

Boefiie hier ligt stijn al een hele tijd in een 1 persoonsbed. We hebben er wel nog een matrasje uit het campingbedje naast liggen maar hij is er lang geleden voor het laatst uitgevallen.
    Hij ging bij ons over naar zijn nieuwe kamertje en toen dus ook gelijk naar zijn grote bed. Daarvoor lag hij in het ledikant met 1 kant open.
    Succes met overgaan naar het grote bed.

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Je kan er zo niet lekker van genieten pris. Dikke knuffel meid!

Deel Deze Pagina