Wat fijn dinkie dat het allemaal zo goed gaat! Het klinkt als een heerlijk meisje. Ik vind het echt heel mooi hoe het is na de operatie. Je had al eens eerder een foto geplaatst van voor en na. Maar jullie zien natuurlijk elke kleine verandering. Hopelijk gaat het komende spannende jaar voorspoedig!
@Sandra; wat vervelend dat Lucas een maag/darm-virus heeft. Beterschap voor hem! @Elise; je mag zeker trots zijn op 7 maanden borstvoeding, dat is veel langer dan de meeste kinderen krijgen! Toch kan ik me voorstellen dat je het er soms wel moeilijk mee hebt, het is toch een fijn moment met je kindje. Vaccineren/kdv; F. gaat niet naar een kdv, dus dat probleem hebben we niet, maar het lijkt me niet dat een kdv zoiets kan vragen van ouders. Ongevaccineerde kinderen zijn niet gevaarlijk, iedereen kan ziekten overdragen, gevaccineerd of niet. Vaccineren@Senna; Sommige ouders doen dit uit religieuze overwegingen, wij hebben er onder andere voor gekozen omdat ik een aantal voorbeelden uit mijn omgeving ken waarbij een kindje na vaccinatie niet zichzelf meer was (en dan bedoel ik niet een paar dagen maar voorgoed). Bovendien zijn er aanwijzingen voor een verband tussen vaccineren en (oa) epilepsie, astma, adhd etc. En ik vind dat Nederland doorgeschoten is in de hoeveelheid vaccinaties die er toegediend worden; men wil op den duur zelfs tegen de waterpokken gaan enten. Zo heb ik nog een hoop andere redenen maar daar zal ik je verder niet mee vermoeien . Op internet is er genoeg over te lezen! De onderzoeksresultaten lopen uiteen en meningen zijn er sterk over verdeeld, dus ik denk dat je als ouder gewoon moet doen wat je zelf goed vind. Ik zou nooit iemand adviseren om zijn kind niet te laten inenten, het is echt een hele persoonlijke keuze. Wij voelen ons er beter bij om het uit te stellen en slechts 1 vaccinatie te laten geven (DTP, zonder K en pneu). Ze krijgt hem dan drie keer (door later te beginnen zijn er minder vaccinaties nodig). @Meta; Goed idee! Geboortegewicht is nu inderdaad niet meer zo heel interessant... Wat is M. een grote meid zeg! Geef je haar pokon ? @Kiwi; Fijn dat het mogelijk was minder te gaan werken en dat je je er zo goed bij voelt. De balans tussen ambitie hebben en tijd voor je kinderen hebben vind ik heel lastig. Ik wil aan de ene kant echt veel bij F. zijn (maximaal 2 dagen werken) maar aan de andere kant heb ik ook wel de uitdaging nodig op mn werk. Momenteel werk ik zelfs helemaal niet, ik wil in het voorjaar wel weer gaan soliciteren. @Bloesem; Beterschap met J.! @Odess; de BMR is inderdaad een nare. Die krijgt F. sowieso niet met 14 maanden, ik twijfel er nog over of ze hem op haar 9e krijgt (ivm een eventuele zwangerschap over * kuch * hopelijk minimaal een jaar of 25 ) @Senna; K. Weer aan t spoken? F. heeft tot nu toe vanavond een paar keer 1 huiltje gegeven en sliep vervolgens weer verder... hopelijk wordt het vannacht niet weer zon drama als afgelopen nacht. Toen was het brullen, en alleen stil als ik haar heel dicht tegen me aan hield . Hier neem ik haar soms gewoon bij ons in bed hoor, dan komen we tenminste nog een beetje aan onze slaap toe . Ik leg haar dan of aan de borst (slaapt ze lekker op ), of we schuiven onze hoofdkussens een stuk naar de zijkanten, F. in t midden, dekbedden van haar weg en slapen maar . Ik laat haar trouwens ook niet huilen hoor. Als ze alleen een beetje moppert laat ik dat soms wel gebeuren, maar op huilen reageer ik altijd. Soms is alleen een aai over haar haartjes (of tussen haar oogjes, wordt ze ook rustig van ) al genoeg . @Dinkie; Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Ik vind haar echt een prachtig meiske! Heerlijk vrolijk koppie! En wederom wil ik even mijn bewondering uiten voor het feit dat je nog steeds volledig kolft! Echt heel knap! Hier; net uit eten geweest (bij het pannenkoekenhuis ) ter gelegenheid van mn zusjes verjaardag. F. vindt het prachtig om uit eten te gaan, kletst met iedereen en kijkt haar ogen uit. Vandaag kreeg ze een rijstwafeltje, heerlijk vond ze het. En mijn oma mocht haar een groentehapje (als uitzondering had ik eens een potje gekocht, normaal krijgt ze hele stukken a la Rapley) geven. Heel gezellig. Het valt me wel op dat F. steeds vaker iets aangeboden krijgt. Laatst bij de snackbar had ze al bijna een frietje te pakken . Dat doen we toch nog maar even niet
Ohja,nieuwe oude bekenden... . Zetten jullie jezelf even op de lijst? Of wil bijv. Sandra dat doen? Ik kan de lijst wel aanpassen, maar weet niet hoe het met de kleurtjes en plaatje werkt...
Zo ik dacht gisteren laat ik eens op tijd naar bed gaan, dan slaap ik goed bij..... Lig ik al vanaf 2 uur te rollen in bed.... zucht..... ben ik vandaag weer kapot... Denk dat ik toch maar eens overleg met psych voor slaappillekes.... Ik wil gewoon 10 uur aan instuk doorslapen. aaaaaaaaaaaah. Het schema van maikel qua voeding en slapen werkt super.. ben er nu 4 dagen mee bezig en gaat goed... gisteren wel niet zo goed gedronken maar ja dat zijn we gewend van meneer.. Vandaag fysio met maikel. Ben benieuwd wat ze zegt als ze ziet dat maikel al bijna kruipt haha. Ben nu nog veel aan oefenen met zitten daar heeft hij nog weinig balans in vond ze. niet dat hij al los moet zitten maar hij laat zeg nog veel voorover hangen..
Senna, hiet ook nog een niet werkende moeder, wel nog op zoek naar werk Ik zag weer een hele hoop leuke foto's van de kleintjes en van de broers en zussen voorbij komen Meta is wel een goed idee, dan kun je vergelijken wat de kleintjes nu doen. Dinkie fijn dat alles zo goed gaat Lan vervelend dat het slapen zo slecht gaat. Knap dat M. al bijna kan kruipen. Gister met Monique weer bij de ha geweest omdat ze nu al 5 weke hoest als een zware roker. Die wist geen oplossing meer en vroeg of ze wel goed groeide. Na is ze voor de kerst wat afgevallen (zie onderschrift) en is ze nog niet terug op dat gewicht. Dus nu moeten we volgende week naar de ka om een keer te laten kijken of die iets weten om het hoesten minder te maken. Verder gaat alles goed, gister lag Monique ineens op haar buik maar heb haar niet zien rollen en Luuk zecht dat hij haar heeft geholpen dus weet nu niet zeker of ze het zelf heeft gedaan of hulp heeft gehad.
Goedemorgen meiden, Leuk dat er weer zoveel geschreven wordt, ik zal het vast niet bijhouden maar wil wel even wat reacties geven. @ivje, doorgestuurd naar de kinderarts dus, hopelijk kan die Monique van het hoesten afhelpen. En grote broer zegt dus dat hij geholpen heeft, haha dat wordt dus goed opletten de komende dagen of ze het echt niet zelf doet. @ lan, balen dat je niet goed hebt geslapen. Een goede nachtrust is toch wel erg prettig. Wij slapen sinds een week of 4/5 nu door maar dan van de late avondfles tot 6 uur als we naar werk moeten en moet zeggen dat ik nog echt niet uitgerust ben. Zou ook zo graag weer eens 8 uur achter elkaar willen slapen . Succes bij de fysio @ lijst, ik ben daar echt helemaal niet handig in, wil iemand mij op de lijst zetten alsjeblieft???? @ firerose, bedankt voor je compliment. Ik voel me er ook erg goed bij om het te kunnen doen en nu ben ik zover gekomen, nu wil ik het nog zeker volhouden tot na de volgende operatie. Goed trouwens je uitleg over vaccineren. Ik heb me er eerlijk gezegd nooit in verdiept en wij vaccineren gewoon maar ik ken ook eigenlijk geen gevallen dat het anders loopt. Bij jullie dus de rapley methode. Erg leuk om te doen, bij Sanne wel vaker gedaan maar bij Nikki gaat dat nu sowieso niet werken. @ sandra, het is zeker pittig geweest maar gelukkig meer leuke dingen en we hebben Sanne ook al dus je moet natuurlijk ook voor haar doorgaan, dat scheelt ook wel denk ik. En ja, als je dan zon klein hummeltje aankijkt en een big smile krijgt, ja dan smelt je en daar doe je het allemaal voor. Ik lees over een griepje en je stem kwijt ben, maar verder gaat het bij jou ook goed hè! Zelfs het cb vergeten haha . @ tandjes, hier nog niks, lekker tandloos bekkie @ werken, ik werk 3 x 8 uur, precies goed, die meiden gaan 1 dag naar opa en oma en 2 dagen naar kinderdagverblijf @ meta, wow wat een flinke dame, die groeit goed zeg, ook op borstvoeding toch? Wel leuk om de cijfers op te nemen inderdaad. Op het forum wat ik heb met de febr. 2009 meiden hield iemand het helemaal in excel bij, erg leuk maar veel werk volgens mij. Wel leuk om te zien. @ odess, hopelijk voelt je mannetje zich snel beter. Niet zoveel gegroeid dus. Ik ga snel aan het werk en kom vanmiddag nog even buurten en verder bijkletsen.
Bekijk bijlage 213580 Kindjes: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas - 2970 gram -35+1 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel - 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn - 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje - 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano - 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe - 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden - 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen - 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa - 3800 gram - 41+3 weken 14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken 17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken 17-06-2011 Karianne (30) - Stijn - 2975 gram - 37+4 weken 20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken Afspraak (baby's): 11-01-12 Maikel CB 13-01-12 Keano controle helmpje 2e keer 19-01-12 Keano CB (meten&wegen) 19-01-12 Monique kinderarts 05-02-12 Stijn CB (afspraak verpleegkundige) 06-02-12 Monique CB (verpleegkundige) 09-02-12 Stijn Kindercardioloog (hartfilmpje&echo) 14-02-12 Maikel Kinderarts controle 17-02-12 Keano CB (arts) 26-04-12 Maikel afspraak radboud endocrinologie
Bekijk bijlage 213580 Kindjes: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas - 2970 gram -35+1 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel - 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn - 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje - 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano - 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe - 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden - 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen - 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa - 3800 gram - 41+3 weken 08-06-2011 Dinkie1982 (29) - Nikki - 3995 gram - 41 weken 14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken 17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken 17-06-2011 Karianne (30) - Stijn - 2975 gram - 37+4 weken 20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken Afspraak (baby's): 11-01-12 Maikel CB 13-01-12 Keano controle helmpje 2e keer 13-01-12 Nikki diverse controles ivm schisis in sophia kinderzkh. 19-01-12 Keano CB (meten&wegen) 19-01-12 Monique kinderarts 03-02-12 Nikki foto's + controle orthopeed ivm spreidbroek 05-02-12 Stijn CB (afspraak verpleegkundige) 06-02-12 Monique CB (verpleegkundige) 09-02-12 Stijn Kindercardioloog (hartfilmpje&echo) 14-02-12 Maikel Kinderarts controle 17-02-12 Keano CB (arts) 26-04-12 Maikel afspraak radboud endocrinologie Ik krijg alleen de foto er niet bij??? Help
hoi meiden zo heb aardig bij te lezen @ odess 8 tandjes ziet er heel erg raar uit @ dreumesmama nou hij heb veel last van de tandjes hoor ik ga 12 oktober trouweno dat is makkelijk je was aan je moeder geven ik was me in de ronde hier haha!! @ lan balen dat je afspraak is verzet nog langer wachten pff!! @ hester je bedoel jayden haha nou ik ben gister gaan proberen om een foto te maken maar meneer bijt dan op me vingers ga het wel proberen haha @ sandra woow mooie bruidsjonkertje hoorbeterschap met lucas en jij met je stem @ firerose ik vin het goed hoor de lijst!! @ sandra leuk plaatje de eerste!! @ judith nou ik kijk er echt naar uit om te trouwen ken niet wachten @ werken ik wil graag maar kan nog niet echt wat vinden.. @ senna04 nee hoor ik ben ook werkloos haha!! @ judith gek idee he haha..kom dat het zo hard ga bijna een jaar alweer!! @ elise mooie foto!! @ sandra ik denk ook echt dat virusjes in de lucht hangen hopelijk knap je kleine man snel op!! @ odess raar hoor dat je moest tekenen voor dat ze alle prikjes zal krijgen nog nooit van gehoord.. @ bloesem beterschap met je kleine meid!! @ senna04 jou mannetje ook al zo wakker hier ook haha..eigenwijsjes he!! @ dinkie wat goed dat je er zo positief onder blijft joh.. @ firerose leuk he als ze verhaaltjes gaan vertellen daar zijn ze goed in haha!! @ lan vervelend dat je zo slecht slaapt misschien idd slaappillen de oplossing!! @ ivje hoop dat de kleine meid snel van het hoesten af is en dat de ka kan helpen..!! @ dinkie werkse!! @ hier gister lekker gewinkeld met me nichtje morgen ga ik ook weer winkelen haha heb voor jay ff kleding ingeslagen had echt niks meer liggen.straks naar cb met de buuf gaan we samen wegen met haar kleine mannetje..af en toe kriebel het wel weer voor een kleintje maar ik wil nog niet en me vriend ook niet gelukkig..wil eerst goed genieten en dan kijken we wel verderoja zijn jullie kindjes ook zo rollerig in bed die van ons draait op zijn buik te lui om terug te rollen en dan kreisen en dat doe die 6 keer vanmorgen wilde hij niet slapen van af 5 uur..me vriend zo ja hij rolt om weer hoor ik pissig dacht wil slapen haha..en slaap ook slecht nu doe die zijn dutje dus zo moet die wakker worden anders maar wakker maken zachtjes
Bekijk bijlage 213626 Kindjes: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas - 2970 gram -35+1 weken 11-05-2011 Lan (28) - Maikel - 1774 gram - 41cm - 35+5 weken 18-05-2011 Hester - Valentijn - 3515 gram - 38+1 weken 21-05-2011 Fire Rose (24) - Meisje - 4040 gram - 38+2 weken 21-05-2011 Senna04 (24) - Keano - 3785 gram - 52 cm - 38+2 weken 30-05-2011 Meta (39) - Marenthe - 4520 gram - 53 cm - 40+4 weken 30-05-2011 Priscilla (23) - Jayden - 2230 gram - 40 weken 02-06-2011 Odess (26) - Jongen - 3780 gram - 40+2 weken 02-06-2011 Kiwi (32) - Isa - 3800 gram - 41+3 weken 08-06-2011 Dinkie1982 (29) - Nikki - 3995 gram - 41 weken 14-06-2011 Kibbeling (31) - Stijn - 3135 gram - 49 cm - 41+5 weken 17-06-2011 Judith1982 (28) - Roan - 3880 gram - 40+1 weken 17-06-2011 Karianne (30) - Stijn - 2975 gram - 37+4 weken 20-06-2011 Ivje (31) - Monique - 4240 gram - 53 cm - 41 weken Afspraak (baby's): 11-01-12 Maikel CB 13-01-12 Keano controle helmpje 2e keer 13-01-12 Nikki diverse controles ivm schisis in sophia kinderzkh. 19-01-12 Keano CB (meten&wegen) 19-01-12 Monique kinderarts 03-02-12 Nikki foto's + controle orthopeed ivm spreidbroek 05-02-12 Stijn CB (afspraak verpleegkundige) 06-02-12 Monique CB (verpleegkundige) 09-02-12 Stijn Kindercardioloog (hartfilmpje&echo) 14-02-12 Maikel Kinderarts controle 17-02-12 Keano CB (arts) 26-04-12 Maikel afspraak radboud endocrinologie
Mijn man kreeg net telefoon van school (telefoon staat doorgeschakeld omdat ik nog steeds geen stem heb, ik krijg dan weer mail van mijn man) Maar goed Jasper is flauw gevallen en hij gaat hem nu halen Brrr wat is er gebeurd, vreselijk dat ik nu niet even kan bellen om te horen wat er aan de hand is. Hoop maar dat ze snel thuis zijn.
Hij had tijdens het spelen een duw gehad, en is gevallen met zijn hoofd tegen een muurtje. Toen hij naar de juf wou lopen is hij flauw gevallen. Nu is hij op zich goed bij, thuis heeft Marvin voor de zekerheid even de dokter gebeld, en in dit soort gevallen, willen ze hem toch nog even zien. Dus nu zijn ze weer naar de dokter. Marvin is maar mee, want niet kunnen praten is wel erg lastig nu haha. Gelukkig is mijn stem al iets beter dan gisteren. Geloof dat dit niet onze week is, wat een ziekenboeg hier
Ahhh Sandra wat vervelend dat je juist nu niet kunt praten. Heel irritant. Gelukkig is je man met hem naar de huisarts. Hopelijk is alles goed. Sterkte daar. Straks maar een extra knuffel ipv praten.
Bij de dokter waren alle testjes goed, vandaag nog wel even goed in de gaten houden en mocht hij suf worden of gaan spugen even contact opnemen. Ook een wekadvies voor vannacht. Nou ja gelukkig lijkt het allemaal goed af te lopen. Hij zit nu lekker bassie en adriaan te kijken.
Gelukkig was alles goed, komende nacht dus even wakker maken om te kijken of alles nog goed is! Doen ze dan wel vaker als ze hard vallen en ev. kans op (lichte) hersenschudding hebben. Ik zag jou Sandra trouwens ook vaak op het topic van Romy langskomen. Erg hè, wat hun meemaken. Echt bizar. Romy scheelt maar een paar maanden met Sanne en hun 2de kindje nu weer een paar maanden met Nikki. Bizar als je in zo'n situatie terecht komt. Dan besef je echt hoe dankbaar je mag zijn met zulke lekkere "gezonde" kinderen.
@Dinkie: Vind het ook echt heel heftig, zo klein en dan al zo moeten vechten, vind het vreselijk voor Romy en haar ouders. Ik hoop dat ze er bovenop komt.
Jeetje Sandra wat schrikken! Hopelijk gaat het nu weer helemaal goed met hem. Lan balen van het slapen, dat helpt ook niet echt mee Dinkie wat ziet ze er mooi uit, heel leuke foto Pris: sorry ja, ik bedoel jayden ben zo benieuwd naar al die tandjes bij zo'n kleintje, vast heel schattig Ik moest alles ff snel bijlezen - heb een (late) lunchpauze op mijn werk, maar die is nu alweer voorbij wat hebben jullie veel geschreven! Heel leuk maar ik reageer later uitgebreider.