Jeetje sandra, dat is schrikken! Gelukkig aales oke. Inderdaad even wakker maken vannacht. Schiet nog niet echt op bij jullie . Sterkte! Firerose, ging het rijstwafeltje goed? Kauwt ze dat ook goed? Geen kleffe bende? Pris,..jeethe balen zo vroeg wakker. Ik baal dan nog wel van die nacht voedingen, maar roam slaapt wel uit. Het verhaal van romy is verschrikkelijk. Ook vienna heeft al heel erg moeten vechten.
Sandra, hoe gaat het nu met je mannetje. Schrikken altijd zulke dingen. Dinkie, wat een mooi meisje! Jullie hebben al veel meegemaakt. Echt super van je dat je nog steeds kolft voor haar. Ivje, jij schreef dat Monique voor het eerst ging rollen en ja hoor ook hier gebeurde dat! Ze keek zo trots, erg leuk. Pris, spannend hoor oktober trouwen. Lekker altijd winkelen voor de kleintjes, hoe oud is je oudste? Hester, dat lijken me zware dagen icm 2 kinderen, ervaar jij dat ook zo? Odes, vervelend dat hij slecht gegroeit is, geen oorzaken? Euh verder ben ik het even vergeten hoor Ik werk sinds deze week 20u zodat de oudste maar 1x naar de bso hoeft, mijn ambities staan even in de ijskast tot beide kindjes wat groter zijn. Welke maat pampers hebben jullie kindjes, ons meisje is ongeveer 7.5 kg en heeft nu nog mt 3. Ik wilde boodschappen bij Appie gaan bestellen en twijfel tussen 3 of 4.
@Sandra, En hoe gaat het nu met je mannetje. moet hem hem nu nog wakker maken in de nacht?? volgens mij zou ik hele nacht naast hem zitten hehe
Lucas heeft maatje 4 van pampers, weet alleen niet precies wat hij nu weegt, ik gok zo rond de 8 kilo. @Judith: Ja vreselijk die kleintjes die al zo hard moeten vechten. @Lan: Gaat goed met Jasper, we moeten hem elke twee uur wakker maken, dus dat gaan we braaf doen. Maar hij had alweer praatjes voor tien. Jasper had een duw van een jongetje gehad terwijl hij stil stond en is zo tegen een muur gekomen en toen dus flauw gevallen. Het zal wel spelenderwijs zijn gegaan, het zijn nog kleine kinderen. Wij hebben net tickets voor de musical "Wicked" besteld.
He San dat is schrikken, fijn dat het nu wel goed gaat! Dinkie, wat fijn dat het zo goed gaat! Mooie meid hoor @ luiers, hier de one size luiers Nee wegwerp zit hij in 3, E in 4. Hier is R nog helemaal uit zn hum, bah! Merk dat hij me echt even nodig heeft. Morgen heb ik een vrije dag dus ik ga uitgebreid knuffelen Ik hoop dat we hier snel door heen zijn, bah! Hij is heel vlak en gelaten, maar op het moment dat hij mij ziet wordt hij wel heel vrolijk gelukkig. Ik kan het nog niet duiden, maar hou het op een sprongetje. Ik hoop dat ons vrolijke mannetje snel terug is! (of zou hij nu al eenkennig worden?)
Dreumes, nee volgens mij is er niets met hem aan de hand Zijn zus is ook geen dikkerd, maar van mij mag hij nu wel weer wat gaan groeien hoor!
Lan, wel goedkoop maatje 1 Odess, ons meisje heeft dat ook een tijdje gehad. Ze zat toen echt niet lekker in haar vel. Echt ziek was ze niet maar ze was zo rustigjes. Nu gelukkig weer volop lachen. Hopelijk helpt het knuffelen! Sandra, gelukkig lijkt het goed te gaan. Onze oudste was zondag met haar hoofd tegen de salontafel gevallen en moest overgeven. Die kregen we echt niet wakker 's nachts.
@Odess: Ahh soms hebben ze dat wel eens, ik gooi het ook altijd op een sprongetje, of tandjes Knuffelse morgen. @Dreumesmama: Oei dan is jouw meisje ook flink gevallen. We kregen Jasper net met heel veel moeite wakker. Was vandaag nou de eerste schooldag van jouw dochter?
Ze is maandag voor het eerst geweest en ze vindt het geweldig. Toen ze vanmorgen naar ons bed gesprint kwam was het eerste wat ze zei: mama ik ben nu 4 en mag vandaag weer naar school jippie!
@hier We hebben de kleine man pas om half 9 op bed gelegd (we waren ff een blok te lopen geweest) En hij slaapt nog steeds Normaal was ie al wakker geweest!
@Luiers wij hebben die van het kruidvat momenteel maatje 4. @Dreumesmama ahhh wat schattig van je dochtertje dat ze weer naar school wil!! fijn toch! Even jullie mening over een aantal dingetjes... Stijn heeft voor kerst een flinke luchtweginfectie gehad en ook AB. Die is sinds afgelopen vrijdag klaar en nu begint hij weer veel te hoesten. Moet ik hier wat mee doen? Ook willen we nu het eindelijk goed gaat met het slapen het schema een beetje gaan veranderen zodat de laatste fles rond 20.00 uur zal zijn. Zijn schema is nu +- 07.30-08.00 200 ml + 6 fles daarna slapen tot ongeveer 10.30-11.00 fruithapje (hoeveelheid klein potje) +- 12.00-12.30 (was eerst 12.30-13.00) 200 ml + 6 fles daarna slapen van ongeveer 14.00 - 16.00 (wordt wel vaak een keertje wakker) groentehapje (hoeveelheid klein potje) +- 17.00-17.30 200 ml + 6 fles sinds 1 1/2 week nu slaapt hij dan ongeveer van 18.30 - 21.00/21.30 Hij wordt hier ook wel een keertje wakker maar als je dan het speentje geeft slaapt hij verder. +- 21.15-21.30 200 ml + 6 + 1 rijstebloem fles Voor deze fles moeten we hem vaak wakker maken. Hoe kan ik het beste gaan aanpakken dat zijn laatste fles rond 19.00-20.00 komt te zitten. Of dat we naar 3 flessen gaan... Het is een heel verhaal geworden maar vind het zo moeilijk en ook wel spannend want het gaat nu eindelijk goed met slapen en hoop dat ook wel zo te houden....
Dreumesmama nog gefeliciteerd! Best wel speciaal toch, je kindje naar school! Zo groot al. Sandra: hoe is het gegaan vannacht en hoe gaat het nu met Jasper? Senna: heerlijk dat hij zo lekker kon slapen Karianne: ik zou ook niet zo goed weten hoe je het beste kunt schuiven met de voedingen.. maar misschien heeft iemand anders hier een goed idee! Als je straks wat meer groente gaat geven, wordt dat waarschijnlijk vanzelf de laatste voeding? V gaat na het avondeten naar bed en daarmee zitten we vanzelf op 3 flessen. We weten sinds gisteren dat we vanwege nieuw werk van mijn man naar de regio Maastricht gaan verhuizen! Spannend! We wonen nu in de Randstad, dus het is echt wel even anders... Nu gauw een schooltje uitzoeken, voorschoolse, tussenschoolse, naschoolse opvang, kinderdagverblijf en een huis. En ik moet zelf ook een nieuwe baan zoeken natuurlijk! Eigenlijk wilden ze hem al wel hebben per 1 maart maar dat wordt nu ietsje later, dus we hebben nog een maandje of 3-4 de tijd, maar dat is niet zo vreselijk veel Vind het echt superleuk! Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het vele werken in combinatie met een gezin is soms wel eens lastig. Zeker omdat mijn man ruim 60 uur per week werkt en vaak meer. Ook in weekenden, avonden, nachten. Ik geniet van mijn kindjes én ook van mijn werk. We hebben (hier nu nog) heel goede opvang geregeld met BSO en KDV - dat is wel essentieel. En de vrije uurtjes die we zo nu en dan hebben, besteden we aan de kindjes en elkaar. Er is geen tijd voor hobbies of andere dingen, dat klopt. Er zitten maar 24 uur in een dag maar wij vinden het heerlijk zo, vervelen ons geen moment. Soms zien we elkaar door diensten letterlijk een paar dagen niet terwijl we in één huis wonen dat houdt je relatie ook fris, denk ik.
@ judith, inderdaad, het verhaal van Vienna is zeker ook heel erg heftig, die heb ik ook laatst zitten lezen met alle operaties tot nu toe poeh. @ dreumesmama, Nikki zit nog in maat 3 van de luiers en ik vind ze nog erg goed passen dus ik heb vorige week bij de Kruidvat nog 3 pakken ingeslagen en had nog 3 pakken pampers ook liggen dus iniedergeval nog een paar weken maat 3 hier. Nikki is denk ik ong. 7,5 kilo, volgende week moeten we weer naar het cb @ odess, ik hoop dat je mannetje snel weer de oude is ja, het zou misschien wel al eenkennigheid kunnen zijn, ik dacht tussen de 8 en 10 maanden dat het normaal begint maar Sanne is nooit eenkennig geweest, soms een klein beetje verlegen als we ergens binnenkomen maar verder niet. Nikki begint nu ook soms te huilen als ik wegloop en zodra ik in beeld ben is het over dus klinkt wel bekend.... @ dreumesmama, wat leuk dat jullie dochter het zo leuk vindt op school. Wat spannend lijkt me dat als ze net naar school gaan. Wij zijn nu op zoek naar een school en hebben afgelopen week zitten lezen over normale christelijke school of montesori onderwijs, ik weet er niet veel vanaf maar er zijn veel mensen zo enthousiast over. Denk dat we binnenkort bij de scholen langs gaan. @ karianne, lastig wij geven ook nog een late avondfles en Nikki wordt er ook echt voor wakker. Verder wel een beetje hetzelfde schema al eet Nikki net een week de hapjes dus het schema is pas net een beetje aangepast. Ze dronk nog 4 gewone flessen (bv) en s'avonds laat 1 fles kunstvoeding met pap en laat nu 1 gewone fles van overdag vallen door de hapjes maar bij elkaar krijgt ze dus nog 3 flessen van 210 cc borstvoeding en s'avonds een papfles van 180 cc + 6 & rijstebloem. Ze wordt er nu nog echt voor wakker, als we haar wakker moeten maken kijk ik wel verder. Ik heb onze oudste denk ik wel tot een jaar een late fles gegeven, die was ook niet zo groot en had het echt nodig. Ze werd wel altijd pas om 8.30 gemiddeld wakker dus ik vond het niet zo erg om s'avonds nog even fles te geven. @ hester, wat spannend allemaal. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken zoveel veranderingen nu maar ik hou van al mijn zekerheidjes hihi.... @ sandra, hoe is het verder vannacht gegaan met Jasper? Fijne dag allemaal, ik ga snel aan het werk. Na vandaag alweer weekend
Hester wat een spannende nieuwe ontwikkeling! Ik neem aan dat je man daar zoveel gaat verdienen dat jouw baan in eerste instantie niet noodzakelijk is, anders is dit toch wel heel lastig. Hoe goed zijn jou kansen om daar snel weer een leuke baan te vinden? Dinkie, werkse vandaag! E is nooit eenkennig geweest dus ik kan het ook niet zo goed inschatten... Dreumes, wat lief van je kleuter Karianne, hier wordt er ook ontzettend veel gehoest. Maar het komt en gaat een beetje; volgens mij hebben we het ergste weer gehad. Ik denk dat je zelf het beste aanvoelt of het gewoon een hoestje is of meer! Senna, wat fijn, was je nacht goed? Hier een brakke nacht met zielig mannetje die de halve nacht bij me heeft gedronken. Gelukkig heeft manlief vandaag later pas werk en liet hij mij dus liggen tot kwart over 9 (en R deed dat ook) - dat was wel even fijn! Had ook 2 intensieve en lange dagen gehad op het werk en doe vandaag echt een knuffel en ik moet niks dag
@Senna: En heeft k. die hele avond/ nacht geslapen? @Karianne: Ik zal even de dokter bellen, misschien was het kuurtje niet lang genoeg? Wel balen zeg. @Hester: Wow wat een verandering ineens, maar zo te horen vind je het superleuk! En Maastricht is een supermooie omgeving en je kan er ook nog eens erg leuk winkelen. Denk je dat je makkelijk een nieuwe baan kan vinden? @Dinkie: Werkse! @Odess: Oei niet zo'n lekker nachtje dus, nou geniet van je knuffeldagje. Hier is de nacht goed gegaan, Jasper is elke twee uur netjes wakker geworden en is nu naar school. Dus het is allemaal goed afgelopen. Lucas is ook weer helemaal de oude. En mijn stem komt een beetje terug, ik praat nu zo'n beetje als Katja Schuurman haha. Dus Kiwi we kunnen morgen kletsen. Iemand vroeg nog hoe ik de opvang van de jongens heb geregeld, als ik met de opleiding begin. De eerst periode dat ik echt hele dagen naar school ga, passen mijn ouders 1 dag op (die werken allebei nog 4 dagen) en de rest mijn schoonouders. Dus wel super van ze. Als ik 1 dag naar school ga en 3 dagen werken, gaan de kids die vaste schooldag naar een kdv/bso en mijn schoonouders/ ouders vangen de rest op. Omdat die drie dagen flexibel zijn, is het erg moeilijk om daar opvang voor te vinden. Als ik s'avonds of in het weekend moet werken is mijn man thuis en hebben we geen opvang nodig.
HEEEEEEEEEEEEEEEeel goedkoop want er is een bonnen actie geweest van kruidvat waarbij stond bij iedere aankoop krijg je gratis pak luiers met 18 stuks..... Ik had 40 pakken en ben er nog niet doorheen Tja er stond niet bij 1per adres of 1 per klant alleen bij iedere aankoopdus hebben we het een paar keer gekopieerd
Zo nu weer ff een nieuwe poging doen om overal op te reageren @Kibbeling Dank je wel @Dinkie Welkom terug @Lan Ok, en zoek jij ook werk of blijf je thuisblijfmama? @Karianne Zo S. word zeker een flinke kerel! @Judith Wat apart dat hij huilde met het meten, misschien iets te hard aan zijn beentje getrokken door CB arts? @Elise Welkom terug Hopelijk is ze snel van de oorontsteking af! Mooi meisje hoor! Is dat trouwens een boxkleed van Tigger? Ik heb daar de bruin/creme versie van met winnie the poo erop. @Sandra Dank je wel, en opzich vind ik het ook niet erg om nu ff geen werk te hebben. Beterschap voor jou en L. @Odess Misschien maakt R. straks wel een groeispurtje! Hopelijk gaat ie snel weer goed eten en drinken Hier momenteel ook een slechte drinker... @Meta Zo M. is zeker al een grote dame aan het worden @Bloesem Sneu he als ze zovaak verstopt zijn. Hopelijk is ze snel weer beter en niet meer zo snotterig @SAndra L. momenteel ook zo slecht aan het slapen.. Ik denk dat het hier nu toch door tandjes komt, want zijn bovenkaakje staat nu toch wel iets op spanning, en hij kauwt overal op. Heeft van die lekkere poepbroeken... @Prikken Hier ook gewoon het normale lijstje! @Dinkie Fijn dat alles zo goed gaat! Op de foto zie je er haast niks van! Wat een vrolijk meisje!! @Firerose Dank je wel voorje uitleg! Eergister wel rond 22:00uur wakker, en lag er gelukkig weer voor 0:00 in. Gisteravond niks van hem gehoord, dus hij lag lekker te slapen als ik keek Hier komt K. heel minimaal bij ons op bed. @Lan Dat is zeker frustrerend, hopelijk kan je wat slaappillen krijgen. Fijn dat het schema van M. zo goed werkt! @ivje Hopelijk vind de KA waarom ze zo blijft hoesten. Toch maar ff in de gaten houden of ze toch niet zelf is omgerolt @priscilla nou benik toch wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet met 8 tandjes *foto*
@dreumesmama Hier maat 4 van de kvluiers @Odess Hopelijk is je kleine mannetje weer snel de oude! @dreumesmama Jeetje dat schrik je ook zeg, als ze zo hard vallen en ook nog moeten overgeven.. Nog gefeliciteerdmet je dochter @Hester Leuk dat jullie gaan verhuizen!! Wel een hoop geregel, maar dat gaat vast lukken! @odess Ja hij heeft heerlijk geslapen, hij had rond 0:00 wel ff een bril gegeven, maar was tevreden met zijn speen, en dommelde zo weer weg. En rond een uur of 4 nog een keertje voor de speen. Das wel balen, maar wel fijn dat je toch wat langer mocht blijven liggen. Hoe is het nou met R.? @Sandra Had net mijn verhaaltje bij Odess getypt hihi,hij heeft de hele nacht geslapen, alleen 2 keer wakker voor zijn speentje Fijn dat het met J., L. & jou weer goed gaat, hopelijk blijft de ziekenboeg nu een mooie tijd weg! @Lan Dat is dan zeker goedkoop!! Dus dan kan je nog ff vooruit met de luiers hihi