2011 zwanger willen worden clubje, DEEL 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mie, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

haha neee joh die weet er niks van...ik zeg soms wel doe maar aai aai over mamas buik....haha...en dan doet ie dat hee lief!...maar dnek dat dat wveel later komt!

LEkker in jullie huisje gesetteld dus!! heelrijk geniet maar!

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    @ Fafje: zo lief dat je zoontje dan aait over je buik! Al denk ik eerlijk gezegd ook dat hij nog niet echt zal beseffen wat er allemaal te gebeuren staat zeker?

@ Norii: wat leuk dat de verhuis rond is!! Volledig 'baby-klaar' dus :D

@ Beauty: verzorg jezelf goed meid! Het zit je precies lichamelijk niet echt mee he. Op tijd aan de alarmbel trekken om te rusten he!

@ Inge: nog één weekje meid. Ik hoop dat het strippen vanavond onmiddellijk resultaat geeft!! Je beebje maakt het echt wel spannend he! Ik kan me voorstellen dat het voor jou nu echt wel heel zwaar wordt! Ik tel met je mee af hoor meid!

@ Sum: volgens mij moet je ha je gewoon doorsturen meid! Je bent in principe al langer dan een jaar bezig dus heb je daar recht op! Wachten duurt lang als je naar zo iets moois verlangt dus als je het eventueel een beetje kan verkorten door doorgestuurd te worden moet je dat doen. Al is het maar om gerustgesteld te worden!

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier is het echt balen! Ben vanmorgen maar weer gestart met afkolven :( De kleine heeft de hele avond en nacht erg gehuild. Dacht eerst dat het krampjes waren maar plots wist ik het: honger :( hij krijgt blijkbaar niet genoeg binnen ana de borst

4. fafje

fafje Niet meer actief

dat zou idd wel kunnen, maar ik adviseer je ehct wel na elke voeding blijven aanleggen, of tussendoor als ie toch wakker is...hij moet het toch goed leren...tepelspeenverwarring is iets wat vaak voorkomt...en aan de borst drinken is ehct iets wat ze moeten leren!....zo zielig heh...je kan ook proberen de helft af te kolven en daarna live verder voeden....dan is de tsr al geweest en is het een kwestie van goed zuigen voo rhem...

helpt ook als je wat borstcompressie doet!

Hoor je em duidleijk slokjes drinken? succes mie~!! en als je onzeke rbent over iets, laat je even informeren, geeft zoveel fijner gevoel!!
    is jouw zoontje eigenlijk prematuur? of geowon te vroeg geboren?...wnat dat kan soms ook nog andere "regels "hebben of maniertjes zegmaar...

5. fafje

fafje Niet meer actief

oh en Mie, je kan ook te maken hebben met clusteren of regeldagen heh..dan willen ze gewoon heel veel drinken en krikken ze de productie weer even op!!

6. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Beauty: Hopelijk knapt je schouder snel op meid! Gefeli met je kleintje!!!

@Hier: Het gaat echt niet lekker met me. Ben echt de hele dag aan het huilen. Ik wil jullie er niet mee belasten, wil geen stempel drukken op het topic. Dus ik trek me ff terug.
    Vanavond maar bespreken met de vk...
    Ik kom hier echt weer terug als ik me wat beter voel....
    Vind jullie overigens wel allemaal super schatten zoals jullie me proberen te helpen...

7. fafje

fafje Niet meer actief

nou inge doe ff normala...daar zijn we toch voor, elkaar over door heen te helpen...! juist niet terug trekken, heb je een leuk onderwerp...laten we ergens over kletsen gezelligg...

8. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Dat vind ik lief Faf, maar het moet juist ook 'happy! happy! joy! joy!' zijn en zo voel ik me nu totaal niet en ik wil niet dat het straks een depri zooitje wordt alleen omdat ik me depri voel.

Heb net de vk gebeld, eigenlijk alleen om te vragen of er vanavond een leerling stagiaire zou zijn, want daar had ik ff geen trek in. Maar ze hield me aan lijn. En hebben 20 minuten gepraat...

Toen ik vanmorgen thuis kwam van de massage, rook ik een giga brandlucht in de hal en hoorde gezoem in de meterkast.
    Iemand was aan de deur geweest en het knopje van de deurbel was blijven hangen waardoor de bel zelf oververhit was geraakt. Hierdoor is onze meterkast (en dus huis!) bijna in de fik gevlogen. Ik wil er niet aan denken wat er was gebeurd als ik later thuis was gekomen! Maar nu is onze bel dus stuk. Toen kwam er een huilbui los die dus niet meer is gestopt.
    De VK denkt dat door de hormonale verandering (wat dus positief is) en de schrik plus mn angst voor een depressie dit een logisch gevolg is.
    Ze heeft me wel wat gerust gesteld. Ze is zelf ooit 4 weken overtijd gegaan en zegt het volledig te begrijpen. Ze zei letterlijk 'je leven staat nu even stil en dat is de meest vreselijke periode van zwanger zijn'.
    Alleen al het feit dat ze dit zo zei en dat zij het begrijpt...voel ik me weer wat rustiger. Voel me nog steeds niet happy, tranen zitten nog erg hoog...
    Maar zijn ook tranen omdat ik zoooo blij ben met mn vk! Ik vind het echt schatten en ze doen hun werk zo super goed....

9. fafje

fafje Niet meer actief

nou dat is zeker een grote schrik zeg jeetje! zelfs ik zou bij die gedachte al kunnen janken!!!...
    wat erg heh, ongeluk zit in een klein hoekje pfffffffffffff

Maar tis idd een geruststelling...en je bent er idd bang voor, dat maakt het dan erg...

maar Inge maak je niet gek...wat er straks gebeurd als hij/zij op je borst ligt....dna ben je dit weer vergeten!!!!!!!!!!!

Mss helpt die gedachte je er ook door heen...netals....ach wat zijn deze weekjes ( dat je je zo voelde) nou op een mensenleven :p.....

We gaan uit van een mega goede bevalling en een super knalroze wolk...wel met tranen maar van blijheid!...en dat we deze rottijd maar vergeten en voor lief nemen!...

als je het zo allemaal omschrifjt heb ik ehct zo met je te doen ..wil je ehct een knuffel geven!!!

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    lieve inge niet zo gek doen meid, ook je dip momenten horen op t forum. we leven allemaal harstikke mee dus jij blijft gewoon typen en van je af typen en ons op de h oogte houden oke? Daar zijn we forum maatjes voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mie: goed dat je afkolft en laat je maar goed adviseren zoda je je zeker blijft voelen! zet em op meid! :D en t komt vast goed :D

@ hier, nou hie rhebik een verhaal.
    allereeerst functioneringsgesprek gehad nou ik functioneer dus super! was helemaal trots, dikke complimenten gehad...dat ik zo'n slimme meid was etc. ( ik was helemaal in de wolken...echt...) zo zie je maar hoe belangrijk complimenten zijn voor een mens!!
    nou ik kreeg ook telefoon van p&o over mijn sollicitatie op de andere afdeling. er was veen animo voor geweest: 12 interne brieven op 1 vacature en ze hadden een voorselectie gedaan waarbij je minimaal 5 jaar ervaring moet hebben in verwante taken zeg maar..Nu werk ik 3 jaar op mijn afdeling en heb daarvoor 6 jaar bij een andere organisatie gewerkt, waarvan 4 jaar in dezelfde tak zeg maar = dus 7 jaar! Ze zeiden dus dat ik niet genoeg ervaring had en daardoor niet uitgenodigd zal worden voor gesprek/........!! MIJN BROEK ZAKTE AF.....DAT IS ZOOOW NIET JUIST...
    dus ik met collegas in gesprek en leidinggevende en iedereen ehlemaal verbaast. 2 lieve collegas stonden erop dat ik dieleidingevende van die afdeling zou gaan bellen, dat wou ik niet want dat vond ik eng, nou dat vonden ze natuurlijk stom van mij, want ik ben eigenlijk nooit ergens bang voor en dat zeiden ze ook. Gewoon bellen en informatie navragen was hun advies. Dus ik gebeld en gevraagd. Die leidigevende: ja vond het zo jammer dat ik van p&o moest sorteren, want ik wou met alle 12 wel een gesprek maar dat kan niet en ik vond jou ook een interessante kadidaat ivm je huidige functie end at die zo goed aansluit etc etc etc Ik zou van nou nu begrijp ik het, maar ik zie ook waarik de fout in ben gegaan, ik heb niet goed in mijn cv gezet dat ik al zoveel jaar relevante ervaring heb etc etc etc. Toen zei de leidingevende nou pas em even aan, stuur em even op en dan kijk ik er nog even na...
    Dus fingers crossed....
    Maar ik was zoow kwaad want niet eens uitgenodigd worden kan echt niet hoor! ik heb heus wel de goede ervaring, weet dat mijn concurentie moordend is maar ik verdien het wel om op gesprek te komen! en het scheelt 7 uur in de week!! dat is bijna een dag werken!!! Duimen jullie voor me??

groetjes!

11. fafje

fafje Niet meer actief

zoooo Sum, harstikke goed dat je er alsnog achter aan bent eggaa, wnat dat moet nou eenmaal in het leven...gewoon touwtjes zelf in handen..en zo zie je maar wie weet toch dat gesprek..idd als je alsnog zoveel relevante erving hebt, moet je op zn mminste een kans krijgen!!!
    Weliswaar niet 5 jaar binnen hun bedrijf, maarja gaat toch om totaliteit!

ik duim voor je meid!!!! en idd fij om gehoor dte hebben dat je zó goe dbent in je vak!!!

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    haha thanks faf!

owja over het dokter verhaal: weet nie of ik dat wel wil....Ben bang dat het krijgen of maken van een kindje te plastische word. Ik wil er geen stress oid van hebben. Al die onderzoeken enzo, dat is neit echt mijn ding. Nooit geweest ook. Dus over dat stuk ben ik nog niet uit. Misschien komt het wel.........maar voor nu nog even niet. Ik wil het gewoon puur natuur....hoppa!.....wens wens wens

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik snap je wel...maar stelllll dat er iets misgaat ...STEL dan zijn ze er wel direct bij...soms is het maar een heel klein hulpmiddeltje wat jullie kan hebben...

bijv netals in mijn geval ofzo...

maar anders gewoon ngo lekker aankijken en dan pas over 3 mnd aankloppen bij je ha! :)

14. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Ook ik sta weer paraat om @Inge op te vangen en bij te staan. Hoe was het strippen? En ook ik wil niets horen over terug trekken! Juist hier mag en kan je het eruit gooien! En wij sleuren je er wel doorheen!

En nou even ern klein berichtje voor de beeb: het is okay, kom er maar uit; luister naar je moeder :).

Btw: ben geslaagd! Met een 8; ben best een beetje trots op mezelf :p. Morgen start opleiding nummer 2... Ik werk 40 uur en het is enorm druk en spannend. Daarnaast dus nog opleiding. Begin nu echt te voelen dat ik moe ben. Maar dit weekend even bijkomen. Ik ga lekker een weekend weg met vl. Kijk er naar uit!

Dus beeb van Inge: graag morgen voor 13.00 uur komen anders mis ik het blijde nieuws hier!

Liefs!

15. fafje

fafje Niet meer actief

lovelybabe, wat super meid!!1 gefeliciteerd dat is een mooi cijfer!!!!! lekekr genieten van t weekend!!! beentjes in de lucht!

ik ga slapen truste

16. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    #196 LIX, 4 nov 2011
    Laatst bewerkt: 4 nov 2011
    @Sum: Wat balen zeg van die solli :( Wel heel goed dat je hebt gebeld en dat je iig een nieuwe cv op mag sturen!

@LB: Lekker weekendje weg! Nou, voor 13 uur gaat niet meer lukken hoor...
    En natuurlijk gefeliciteerd met het slagen! Ook nog met een super resultaat!!!

En meiden, ik vind jullie zo lief (begin weer te janken)...maar ik wil echt niet dat het hier een klaag en depri zooitje word door mij. Wil niet 'de zeurpiet' van het topic worden....maar dank jullie wel...jullie zijn echt toppers!

Verloskundige was op zich wel positief. Opening was 2 keer zo groot geworden, randje was 2 keer zo dun, had nu redelijk wat bloedverlies bij het strippen (schijnt goed te zijn?) en de vliezen ‘spanden aan’ als reactie op het toucher en het strippen.
    Bishop score was nu 7 (bij 12 zien ze de haartjes en beval je per direct), die was maandag 6.

Zij wanhoopt nog niet (nu ik nog).

In het zkh waar ik ga bevallen als ik de 42 wkn haal is het gebruikelijk om zwangeren bij 41+3 a 41+4 op controle te krijgen voor consult gyn, CTG en echo. Moet daar maandag om 13.30u zijn. Inleiden doe ze alleen eerder dan 42 wkn als het slecht gaat met moeder of kind. Ze zien namelijk veel problemen als ze eerder inleiden zonder medische indicatie (meer keizersnedes/postnatale problemen bij moeder en kind)

Psychisch gaat het echt down hill. Zit weer alleen maar te huilen. Ik wil alleen zijn en toch ook weer niet. Ik wil dat iedereen me met rust laat en toch ook weer niet. M`n hele lijf, echt elke vezel heeft gewoon zin om het op te geven. Schreeuwt bekijk het maar, wil niet meer, heb er geen zin meer in. Als dit iets zou zijn als een cursus zou ik echt het bijltje erbij neer gooien…zo’n gevoel. Ik voel me op de een of andere manier hetzelfde als bij die miskraam. Ik word zo recalcitrant en obstinaat als het maar kan…

Het stomme is, ik wil niet zo doorlopen, maar ik wil ook absoluut niet naar de gyn. Ik wil gewoon spontaan bevallen en wel nu. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik (of mn lichaam) faal(t). Ik weet dat dat nergens op slaat, maar ja, gevoel he. Misschien dat dat het overeenkomstige gevoel is met die miskraam.

Ik haat het dat ik me zo depri voel, ik voel me zo zwak. Heb het gevoel dat ik het weer eens niet aan kan…

Elke keer als ik ga slapen hoop ik zo dat ik midden in de nacht wakker word met weeën. En elke keer als de wekker gaat ben ik zo teleurgesteld…

Ik weet ook wel dat het goed komt en dat het echt niet meer lang kan duren. Daar gaat het ook niet om. Ik wil me nu gewoon niet zo voelen…

Pfff…sorry voor m`n klaagzang hoor (weer!). Zit gewoon echt stuk….

Ik ben zo bang dat als het straks eindelijk begint ik denk: laat nou maar, dat ik dan nog steeds zo depri en chago blijf...dat ik niet van kindje kan genieten als het er dan eindelijk uit is...of dat ik de kracht niet kan opbrengen om in de bevalling en de weeën te duiken...

Liefs,
    Inge

17. fafje

fafje Niet meer actief

Ach Inge

ik snap je bezorgdheid voor na de bevalling, dat moet ook niet de bedoeling zijn...maar je zult zo trots op jezelf zijn als je straks bent bevallen...dat is ehct een hele opgave hoor!!!! je beste prestatie van alles! en die sowieso zal slagen :D

Wel fijn dat er iets vooruitgang zit, en idd ik heb ook begrepen dat inleiden zonder medische reden vaker veel meer ocmplicaties kan bezorgen, tja dat wil e ook neit..

en dit topic wortd geen depri zooitje, wnat je gaat HOE DAN OOK bevallen...1 of these days...

wie weet is het wel de samenhang van je miskraam...maar heb je dat ook ehct een plekje kunnen geven enz? hb je het wel echt verwerkt?

Soms zijn mensen bang daar op die manier mee om te gaan..alsof een miskraam midner erg is ofzo...weetje wat ik bedoel....maar het was toch een kindje zoals nu in je buik...heeft alleen niet zo mogen doorgaan...

Ik wou dta ik voor je kon doen...maar helaas kan het gewoon niet...ik hoop dat je toch tussendoor blij kan zijn dat je straks mama wordt en toch nog ene leuk fantasiebeeld hebt voor als het zover is!!! tis makkelijker gezegd dan gedaan...maarja...its worth the try :)

lekker blijven schrijven heh, dna is het er maar uit...binnenhouden is op het moment helemaal niet goed

18. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Thnx Faf...ik heb wel het idee dat ik die mk echt een plek heb gegeven. Ik heb veel kracht gehaald uit het feit dat het wrs een aanlegfout is geweest en dat het kindje nooit een schijn van kans heeft gehad.
    Liever dat mijn lijf het zelf oplost, dan dat je met 20 weken te horen krijgt dat het niet levensvatbaar is.

Het liefst zou ik nu gaan hardlopen. Dat doe ik normaal als ik me zo voel. Lekker sporten. Dat lucht op en dan voel ik me beter. Maar dat gaat nu niet!!!

Weet je wat...ik ga het gewoon doen! Niet ver, maar een heel klein stukje interval training. Niet heel hard lopen, maar gewoon een beetje joggen. Ik denk echt dat ik me dan beter voel.

19. fafje

fafje Niet meer actief

inge, ja maar pak daar dan ook uit dat je lichaam juist alles goed regelt!! :D vertrouw er gewoon op! ik ben zelf ook 2 weken overtijd geboren, en mijn moeder was zo bang voro de bavelling dat ze wilde dat ik bleef zitten haha, zij is wel ingeleid uiteindelijk

Ga maar lekker joggen...niet te hard idd...anders kunnen je banden teveel gaan rekken heh...en dat wil je niet straks na de bevalling! u goooo girl

20. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    LOL Ik heb bijna 2 km hardgelopen in nog geen 15 minuten. Ging verbazingwekkend makkelijk!
    Ga nu ff douchen...ben blij dat ik gegaan ben. Voel me veeel beter. Ik hoop dat dat gevoel nu iets langer aanhoudt als gisteren...

Ik ben wel blij dat ik dus NIET bang ben voor de bevalling. Ik verwelkom het echt als ik denk dat het begint...

Deel Deze Pagina