ah hoor hier ook van die veel te dure zwangerschapspillen van davitamon...16 of 17 euro voor een pakje...come on...maarja baat t niet, schaad t niet! hahaha
hahaha nee idd! ik weet in elk geval dat ik bij mn eerste zwnagerschap echt veel gezonder at, in elk geval bij deze schoot het er soms in, 2 stuks fruit en dat soort dingen,
@Mie, Sum en Miis: Ties heeft geen echte voorkeurshouding, hij ligt sinds een paar weken op een speciaal kussentje (loveheart) en daardoor draait hij zelf met zijn hoofd van links naar rechts. Ik vind het persoonlijk ook wel meevallen, maar het is wel platter dan bij kindjes die bijv op de zij slapen. En ja, het kan ook zonder helmpje minder worden, maar dan duurt het langer en is het niet gegarandeert dat het helemaal 'normaal' wordt zeg maar. En zo'n helmpje versnelt alles. Dus.... :S maargoed we zullen dinsdag afwachten, misschien is het niet nodig, hoewel het 1e wat de andere fysio zei was, een helmpje. @Hier heerlijk van het weer genoten, we zijn bijna de hele dag buiten geweest. Ties lekker in het campingbedje en brabbelen maar Voor ML hebben we een nieuwe fiets gekocht, die is dus helemaal blij Fijn weekend allemaal!!
ik weet het zeker 100% ik heb de beeb ff gevoel! ik herkende het gevoel precies als de vorige keer van dochterlief...het is erg vroeg zeg! de vorige keer voelde ik het met 16,5.....maarja technische gezien kan het..en ook al kon t niet, ik heb t gevoeld! jihaaaaaa! En nog wat leuks; volgende week zaterdag pretechpo: geslachtsbepaling! kadootje van mn moeder! hihihi
@ Sum: oooo wat leuk zeg!!! Gaaf he die eerste keer voelen. Ik hoor wel meer dat je de tweede keer heel erg snel voelt. Nu ook logisch he, dan herken je het al. Ik dacht altijd dat het mn darmen waren die ik voelde tot de gyn zei: neen hoor dat is de beeb haha. Leuk ook die pretecho! Spannend Leuk om te lezen dat je aant gnieten bent
norii, tja meningen van fysio's zijn heel verdeeld merk ik vaak, die van mij zei toendertijd dat het nooit bewezen is dat het schadelijk kan zijn, dus dat het puur een schoonheids ding zou zijn, zegmaar als je het gewoon niet "mooi" vindt, maar dat het idd bij meisjes altijd minder zal opvallen omdat die vaak lang haar houden en dan zul je het nooit zien! maar jongens is het natuurlijk weer anders allemaal! sum, jaaa dat kan toch! gaaaf meid! ik had het ook bij 13 wkn, ik weet het zeker! en sindsdien voeld eik het het steeds vaker en al gauw elke dag! wat lief van je mams, die pretecho super spannend zeg!
aaah Miis wat balen dat t nog niet geholpen heeft! misschien ondertussen wel? Hoe ver ben je nu officieel? en word je nog gestript oid?? Succes meis!
hoii ik ben blij ( oke ik verheug me niet TE erg) maar vk komt straks al om te strippen ( eigenlijk pas woensdag tijdens controle, maar had vanmorgen gebeld) dus wie weet helpt het! vandaga is mn due date!
miis wat spannend ik hoop voor je dat het effect heeft!! ben echt benieuwd naar je kleintje! sum wat gaaf dat je je kleintje al gevoeld hebt!!! ik heb hier vandaag mijn vierde provera tabletje om mijn ongi op te wekken. zit inmiddels ook al weer op dag 52 geen idee hoe lang het duurt na mijn laatste tabletje morgen tot ik ongi word. moet dat op dag 3 bloed gaan laten prikken.
kom ik net in mijn kast nog een ovu test tegen. Denk ik doe hem maar ff om te kijken of er nog enige regelmaat in zit. Is die positief! ik hoop maar niet dat ik nu dus zwanger raak want volgens mij geven die provera tabletten een hoge kans op afwijkingen...
ow Karlijntje en je weet zeker dat je niet zwanger bent? ovu testen geven ook posi bij zwangerschap.... als het je ei is heb je echt minder kans (kan wel) op een zwangerschap als hij pas op dag 53 ofzo is, alles na dag 20 is eigenlijk vrij laat zij mijn gyn en betekend dus dat je ei dan van mindere kwaliteit is wat de bevructhing in e weg kan staan....Wat lastig zeg! @miis: STRIPPEN MAAR EN HOPPPAAA BABY BOY IS ON THE WAY! ik duim dat ie snel komt oke?
ik heb van de week nog ovu testjes gedaan tot en met vrijdag en vrijdag ook een zwangerschapstest gedaan en dat was allemaal nega. IK verloor de afgelopen dagen veel slijm en het was nog rekbaar ook dus vandaar dat ik al twijfelde en toen ik die test net vond heb ik het voor de zekerheid maar gedaan
ff snel: hier gaat alles goed!!! @Norii: Hou er rekening mee dat bij een rechte afplatting (dus niet links of rechts) een helmpje minder goede resultaten geeft!!! De schedel van een kindje gaat hard groeien bij 4-6 mndn. Dan heb je de meeste kans om het goed te trekken (met of zonder helm). @Miis: Hoe gaat het? @All: Sorry, druk druk druk...weinig tijd om te lezen en te reageren.
@Inge: hmm je brengt me wel aan het twijfelen hoor! zal kijken ok ik een foto kan posten van z'n bolleke. @Miis: en en en??????
Ik vind het persoonlijk ook wel meevallen, maar als je van bovenaf op zijn hoofdje kijkt, dan is het wel platter dan bij andere kindjes.. Hier een foto van een paar weken geleden: Bekijk bijlage 246911 Bekijk bijlage 246912
Valt mij mee hoor Nori, maarja ik ben dan ook totaal GEEN expert.....Maareh wat ligt ie heerlijk te slapen...Geweldig slapende kindjes, daar smelt iedereen toch voor?
@Norii: Ik zal ff vertellen hoe het bij ons ging. Bij 5 wkn begonnen we te merken dat het hoofdje platter werd (recht van achter, dus ook niet echt een voorkeurshouding). Bij 6 wkn zelf kinderfysio ingeschakeld. Mobiel weggehaald boven box, overdag op zij laten slapen, in de box op d;r zij gelegd, als ze op dr rug lag overdag (wagen/wipper/maxi ed) een ringkussentje onder d'r hoofd. Heel veel op d'r buik laten liggen (elke verschoonbeurt zolang als het kon). Rond 2 maanden heeft ze een meting gedaan. Toen had X een indicatie voor helm. We zijn heel gefocused geweest op hoe ze lag, als ze 'snachts ging slapen, ging ik vaak bij d'r kijken. Als ze dan met d'r neus recht omhoog lag, draaide ik d'r hoofd naar opzij. Met 5 mndn heeft ze weer een meting gedaan, dat was het punt waarop het besluit genomen moest worden over wel/geen helm en toen had ze geen indicatie meer!!! D'r hoofdje is nog steeds een beetje plat, maar mijn vriend heeft ook een vrij plat hoofd, dus het kan ook gewoon genetisch zijn bij X. Kijk zelf ook eens naar jullie eigen hoofden. En onthoudt: jullie beslissen! Als jullie het niet willen, dan gebeurd het niet. Een scheve afplatting kan gevolgen hebben, enige rechte afplatting niet en een helm werkt minder goed bij rechte afplattingen...
hoi meiden @karlijntje, wat een onzekerheid eigenlijk dan heh pff, hoe gaat het nu!? @afplatting, mijn zoontje had eerst een voorkeur naar links, dus dat werd wat plat, ook vrij snel bij de fysio terevcht gekomen met 6 wekn...meting was nog niet nodig, maar gelijka an de slag gegaan met rechterkant stimuleren, voorkeur verdween en afplatting werd symmetrisch zegmaar, ehct binnen 2 weken intensief ermee bezig zijn.. volgens fysio helemala geen helm nodig, want wat er idd gebeurde, die "bolling" die verschuift om hoog zegmaar, het schedeltje vormt zich echt nog... dus die "bult" zegmaar die we allemaal hebben als je achter voelt, die komt nog echt omhoog ( zolang je gewoon oplet niet lang op de rug plat) ik vind Norii, dat het ehct meevalt die afplattign, maargoed ik ben ook geen expert, alleen als ik terugkijk naar hoe mijn fysio reageerde op mn zoontje toendertijd, dan denk ik..ach dat komt helemaal goed joh, zeker nu hij ouder is, rollen straks zitten en druk op de buikspelen... maargoed heel veel succe smet je beslissing @hier, oke ben gestript, had al 2 cm ...voelt allemaal wat onrustig in m n buik, harde buiken maar niet ehct pijnlijk, hooguti wat krampachtig, who knows...hihi volgens de vk was het heel makkelijk te strippen ( dee dook totaal geen pijn) en was er al goede doorbloeding ( had bloedverlies een btj) en volgens haar ervaring zet het in heel veel gevallen dan door...nou ben beneiuwd! keep ya posted!