We zijn weer op volle toeren meiden!! Leuk!! Even snel alles bijgelezen en vast een korte reactie, morgen zal ik uitgebreider reageren. @babbel; beterschap met je meissie! @lb: gefeliciteerd!! @karlijntje;welkom back!
Hahahaha nou het was ook niet helemaal onze bedoeling zo snel al! Maar ik heb een verzakking van de BM en de urineleider en die moet geopereerd worden zodra ik niet meer zwanger wil worden. En langer wachten betekent langer ongemak en pijn. Plus dat ik nu wel heel hard aan mn bekken kan werken, maar dan ben ik weer terug bij af als ik zwanger ben Dus liever meteen
hihi Babbel ik vind het ook spannend voor je! maar het lijkt me wel heftig...3 zo jong op elkaar, je overweging snap ik echter heel goed! Dat had ik bij nummer 2 ook, helaas liet die nog een hele poos op zich wachten haha... Ik zo nog ff een echotje en controle bij de gyn. Er zitten voordelen aan overgewicht hebben (zit 4,5 kilo boven de curve,,haha) je krijgt extra echo's! hahahaha...LOL! Dus we hebben ons mannetje al 8 week niet meer gezien, dus ben erg benieuwd wat we te zien krijgen! Ik heb er zin in!
shit shit shit meiden, de beeb is goedgekeurd maar ik niet... Heb nu al echt een te hoge bloeddruk dus verplicht rustig aan doen, max halve dagen werken en ik heb zwangerschapssuiker.. beiden nooit verwacht.. De termijn is er te vroeg voor en omdat ik met mijn dochter zwangerschapgsvergiftiging heb gehad sta ik verscherpt onder toezicht en nu moet ik volgende week woe weer heen en naar de internist voor de suiker etc.. Shit ben er wel van geschrokken. Deze beide complicaties samen..nu al dat is een vervelende trigger aldus de gyn. Een teken dat je lijf het nu al niet zo goed meer aankan...De vorige keer kwam de bloeddruk pas rond 33 a 34 week en nu 27 week... Hopen dat ik nu met rust de boel beter onder controle krijg ofzo...Getsie!
Oooooooooooh Sum wat rot!!! Echt schrikken meid Ik denk niet dat ik nog zou gaan werken hoor, beter rust nemen nu!!! Het is nog veeeeeeel te vroeg voor je hummelke!! Zwangerschapssuiker is echt al niet fijn, maar een hoge bloeddruk is helemaal rot zeg!!! Heel veel sterkte en pak echt je rust!!! Knuffel!!!!
ohh sum, wat kloteeee zeg...ik zou ook eigenlijk zo min kogelijk werken en echt even aan je lichaam denken...en heel veel rust nemen wnat je hebt ook nog een drukke peuter...dus dat kan al teveel worden snel!!! Snap dat je geschrokken bent, kut zeg!!!!
Sum ik zou ook echt even pas op de plaats en desnoods helemaal niet meer gaan werken! Jij en je beebje zijn het belangrijkst nu! Jeetje, wel schrikken hoor, maar verklaart wel je nare gevoel bij de hitte van afgelopen zondag! Succes!!
lieve meiden, het lijkt wel of ik een beetje deprisief word van alles! heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Praat 9 van de 10 keer negatief, ik weet het van me zelf maar het gevoel gaat niet weg! Zou wel met me kop tegen de muur willen bonken. Moet iedere keer huilen omdat ik denk dat het mis is. Zo voelt het voor mij. weet niet hoe het wel moet voelen maar het voelt niet goed. had gister een heel klein beetje bruin waterige afscheiding. gelijk in tranen op de wc op het werk. dus 1 collega weet het. naar de fertiliteit arts gebeld maar die vind dat niet zorg wekkend. kan oudbloed zijn gebeurt vaker. hoefde me geen zorgen te maken! maar voor mij weer een bevestiging voor mijn gevoel. de testen zijn nog steeds knal positief dus daar putte ik nog wat hoop uit,maar nou las ik dat die nog 6 a 10 weken na een mk positief kan zijn ivm hcg dat in je lichaam zit. dus daar heb ik ook niets aan. word er echt wanhopig van en baal zo van me zelf! ik was altijd wel nuchter dacht ik maar ik gedraag me nu vreselijk. zitten 2 mannetjes in me hoofd te vechten. meneertje wel zwanger en meneertje niet zwanger. echt afschuwelijk. Ik ga morgen bellen of ik langs mag komen. want anders word me weekend een ramp!!! zal wel vol zitten maar probeer het toch. ik probeer positief te zijn maar zoals je kan lezen zit er niet veel positiefs in. vind het zo erg dat ik nog geen zekerheid heb. zou me zo graag gelukkig zwanger willen voelen. maar voel me heel ongelukkig. sorry voor me negatieve echo berichtje......
Lieve lieve lieve Goudvis... Jij hebt net maanden en maanden teleurstelling na teleurstelling en verdriet gehad... en omdat je je niet weer zo wil en kan voelen, bereid je jezelf onbewust maar weer voor op het ergste... Dat is heel logsisch en verklaarbaar. Maar zoooooo zwaar en moeilijk voor jou! Meissie ik denk dat iedere net-zwangere dat voelt... ik heb het ook twee keer zo gevoeld n toch was het 2x goed! Ik heb bij mn meissie zelfs met 6 wk een echo gekocht omdat mn gevoel zo slecht was!! Maar voor jou is het een tandje erger door je voorgeschiedenis. Ik kan je niets zeggen wat het makkelijker maakt... Maar ik heb geprobeerd te denken: Stel... stel DAT het nu ECHT mis is... Dan heb ik van dit kindje nooit genoten en alleen maar angst en verdriet gehad... En dat wilde ik niet. Ik wilde AL mijn kindjes vieren!!! Hoe het ook zou lopen. Dat hielp mij... Misschien jou ook. Maar misschien heb je er niks aan. Ik wil je alleen een dikke knuffel geven en je heeeeel veel sterkte wensen voor de komende tijd nog lieverd. Je komt er wel!!! het is vast allemaal goed met je mooie guppie!!!
Aaaah lieve GV... Het komt echt wel goed hoor! Het nadeel als je heel vroeg je laat echo'en, is dat er dan nog niet altijd die bevestiging gegeven kan worden die je zoekt. Wij hadden met Ties de 1e echo met 8weken en toen was er heel duidelijk een garnaaltje met knipper lichtje te zien. Ook de verloskundige zei tegen me, dat wanneer ik met 7weken was langs gekomen, er misschien nog niet zoveel te zien was. Dus ik ben blij dat ik toch langer heb kunnen en moeten wachten, ondanks de afscheiding (ja dat had ik ook) en onzekerheid. Probeer energie te nemen uit de leuke vooruitzichten: kleertjes kopen, babykamer bestellen, kinderwagen-proefrijden in de winkels etc. Dat is echt lache joh! Hou je van lezen? Dan is het boek 'buikgevoel' van Risa Green echt een aanrader! Het vervolg heet 'babypraat', ook erg leuk. Sterkte meis!
dank je lieverds maar ik zit echt met tranen achter de laptop. ik heb de eerste wek ook zitten kijken op internet voor box kamertje fiets etc maar sinds zondag is dat leuke gevoel weg en boem heb ik totaal geen zin meer in. het zal ongetwijfeld ook zelf bescherming zijn maar het gevoel gaat gewoon niet weg. en daar word ik gewoon boos en verdrietig over. had ook de verloskundige hier net gemaild en die gaf ook aan dat ik moet proberen positief te denken en dat er nu nog niets is om me zorgen over te maken. ik weet het maarja doe het dan ook maar eens..... misschien kan ik een slaappil nemen tot dinsdag 10:00?????
Dat is ook zo meid... Je angst wordt groter nu de echo dichterbij komt. Je leeft er naar toe, maar bent er ook bang van. Helaas krijgen verloskundigen erg vaak bange prille mama's aan de telefoon. Je kunt ze bellen en een echo vragen, maar meissie dan kun je niks zien.... Ik weet t het is zoooo zwaar, maar je moet er echt doorheen!!! En ik had ook een donkere bloeding bij mn zoon. Ik was ook doooodsbang! Het komt echt goed liefie!!!
Aaaaaaahhh goudvisje!!!!!!! Snap je zoooooo goed!!! Ik was ook doodsbang na m'n allereerste zwangerschap en miskraam ( laat zijn met jouw voorgeschiedenis) Ti's echt zo normaal maar bereid jezelf ook voor dat dat onzekere gevoel heel de zwangerschap blijft!!! Dan de eerste echo, dan de 3 mnd grens, dan de 20 wkn echo, dan dit dan dat Maar wat babbel zegt is Herl mooi en mss kan j er toch iets mee. Probeer van dit kindje te genieten wat er ook gebeurd!!! Zou zo jammer zijn als j je door je angst laat leiden! Echo zal echt niks opleveren, meid geloof me dan wordt j nog gekker en wordt t weekend nog erger!!! Mss kun j t zo zien: j huilt nu ineens heel veel,.... Uuuhhhh mss bn j hartstikke zwanger En trouwens tijdens mijn miskraam en na de curretafe had ik idd positieve testen maar zeker niet KNAL!!! Ach schat toch vind trot voor j, bn j eindelijk zwanger dan dit maaaar echt waar ...we hebben ons ook zo gevoeld Helder veel bloed en krampen dat is iets om j zorgen te maken!!!! Knufffffel
@GV: ach meid ik leef zo met je mee! Iedere mum2be heeft dit gehad maar ik kan me voorstellen dat het voor jou echt wel een beetje heel hard sterven moet zijn. Ik vind wat babbel zei wel heel erg mooi: genieten van het leven in je buik no mather what! Ik zal heel hard meehopen met jou dat de tijd snel voorbij gaat en dat je disndag een prachtige echo hebt!
lieve gv, waardeloos die onzekerheid. Ik hoop echt dat je gevoel het mis heeft en dat je bezig bent alle spanningen en onzekerheden van de afgelopen jaren een plekje te geven! Ga van het positieve uit, weet je wat mij elke keer hielp: naast de gedachte van babbel: elk kindje wil ik vieren, ook de gedachte: dat ik er geen controle op heb, dat het welkom is en het vertrouwen dat er echt wel een kindje komt! Jij hebt ons eerder verteld van je droom dat je wist dat er echt een keer een kindje kwam en je dacht zelfs een tweeling..Houd vast aan die gedachte meid! Hoe moeilijk ook! @hier: manlief en ik gaan samen een weekeind weg, naar texel/ Dochterlief slaapt bij opa en oma en wij vieren onz 5 jarige trouwdag alweer! en natuurlijk f tijd voor elkaar en de booschap van gisteren verwerken! haha. Hier ben ik nog bezig suiker te prikken maar op de curve is niks negatiefs te zien, mn suiker ziet er zo goed uit....we gaan het dus zien!
lieve meiden, het was hier vanochtend niet meer te harden. heb een uur met de telefoon in mijn handen zitten wachten tot het eindelijk 11 uur was en ik kon bellen. ze snapte me ongerustheid en ik mocht langs komen. De eerste echo. Ik ben 6 weken en 2 dagen zwanger, en er was zelf een kloppend hartje te zien. oh meiden wat ben ik blij!!!!! Ik weet dat pas rond je 12 weken meer zekerheid is maar ik ben blij dat ik ben geweest. Ze heeft ook gelijk gezien dat ik een geirriteerde/gevoelige baarmoedermond heb. Dit verklaard waarschijnlijk ook de afscheiding want van binnen is er geen bloeding te zien. ik moet niet te veel stressen en me rustig houden. dinsdag weer een echo want die stond toch al. en dan met cv!!!!!
Whaaaaaaa wat ver al!!!! Joepie een kloppend hartje goudvis dat is jullie kindjeeeee!!!! *doeteenvreugdedansje*!!!! Blij voor j meid en nouuuu genieten!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa GV!!!!1 en weet je dat de kans op een MK met 98% afneemt na een kloppend hartje???!!! Ik ben superrrrrrblij voor je!!!!!!!! En nu GENIETEN!!!! Hier minder goed nieuws.... Gebroken scheenbeen, dus knalroze gipsbeen!!
@ Babbel: ocharme het meisje. Maar las op fb dat ze nu wel terug blij is dus dat is dan wel weer goed he! Hopen dat het nu niet snikheet wordt! Hoelang moet ze in het gips? @ GV: JAAAAA JAAAA JAAAAAAAAAAAAAAA! Wat lief dat je nu al een echo kreeg. Denk dat de vk jouw redenen wel duidelijk snapte he? En zoals babbel zei, eens een kloppend hartje neemt de kans op een miskraam heel sterk af! Dat feit hielp mij echt door de eerste drie maand. Hopelijk kan jij je daar ook wat aan optrekken! Echt super meid!! heerlijk
lieve meiden, ik heb een paar keer zitten twijfelen maar wil jullie toch even schrijven. Ik hoor er niet meer bij hier maar wilde jullie graag laten weten dat wij in april ons kindje verwachten!!! T is nog heel pril en we vinden het heel spannend.