goedemorgen dames, Even snel: GV: mooie buik hoor Karlijntje: wat frustrerend, geen ongi. Goed dat er hulp is!!! Andere dames: zwaai!!!!!! Hier: moet vandaag dus naar het ziekenhuis voor mijn controle. Heeft meer impact op me dan ik had gedacht. Wellicht ook omdat er iedere keer wordt gezegd dat als er nu wat gevonden wordt dat mijn baarmoeder niet bespaard kan blijven. En de kinderwens ( en wil om te leven) is zoooo groot. Maar goed, ik moet positief blijven, het is vast allemaal goed, even doorbijten.....zucht... Nu heeft het absoluut geen nut om nerveus te zijn. Het onderzoek is zoals altijd en dan duurt het een week of anderhalve week voordat ik de uitslag krijg... Nou ja, moest het even kwijt, ego berichtje, sorry!
@ LB: snap dat dit weer een spannend moment voor je moet zijn. Dikke knuffel, ik duim voor goede resultaten! @ Karlijntje: die kilo's gaan precies goed he! Nu snel geholpen worden om die ongi op te wekken he! Hoop dat je cyclussen snel wat korter en regelmatiger worden! @ Norrii: eerste avondje samen uit zonder Ties, spannend he! Zijn jullie tot nu toe dan nog nooit samen uit geweest? Respect! Ik had dat echt nodig, al na drie maand zijn wij samen de hort opgegaan haha. @ GV: mooi buikie meid!!!! Wordt echt echt echt he nu Hier: wat een mijlpaal!!! W heeft zijn eerste stapjes gezet!! Wel nog maar twee na elkaar, heel wankel, gevolgd door een ongelofelijke valpartij maar toch, stapjes Moet ik nu gelijk schoentjes gaan kopen? Zo ja, weten jullie welk merk leuk is? Tot nu toe had hij altijd blote voetjes of bobux slofjes als het heel koud is in huis.
lb, succes en sterkte meid..lijkt me ook erg spannend! ook lang heh vordta je de uitslag hebt! we helpen je er door heen! Mie, oh wat goeeed! hier begon dat ook toen!!, juist binnen alleen blote voetjes of van die leren slofjes ( ik had babydutch) pas toen hij bijv stap of 5 a 10 zette, deed ik buiten flexizool schoentjes aan ..heb steeds Bardossa gehad, ehct hele fijne eerste schoentjes! ik ben altijd btj pro echte schoentjes van zo'n schoenenwinkel...wel wel altijd "hippe" schoentjes vor erbij...wanta ls ze net lpen, zitten ze alsnog erg veel in de wagen dan dat ze werkelijk lopen, dus vor de afwisseling had ik na een tijdje bijv adidasjes Hij liep echt vanaf dat moment binnen 2 weken helemaal los
@hier, vandaag naar het cb geweest voor beide kids, jongste weer prikjes en ze doen het beide perfect mooie groeicurve en allebei heel goed in verhouding, nou ik ben weer blij
@mie: haha jawel hoor, maar was gewoon de 1e keer dat Ties bleef slapen bij smoeder.. @LB: succes meid!
Mie! wat een mooie mijlpaal! BLOTE VOETEN voor binnen of leren flexibele (antislip) slofjes..maar blote voeten leren ze het beste op (grip houden) en voor buiten: hier had ik ook bardossa en heb ook jochie / shoesme gehad. Je moet gewoon voor int begin nog steeds van die dunne zool schoentjes hebben, niet te stug en erg flexibel. Als ze dan actief echt meer passen gaan lopen koop je een dikkere zooltje.. Ook bij een goede schoenenwinkel kunnen ze het voor je bemeten en bespreken. Ik ben nogal van de goede schoenen! kost wat maar heb je ook wat! Vind het erg belangrijk namelijk... Dus voetjes als je schoentjes koopt, goed laten opmeten. (tip) @hier ik heb net een halve zak kiikkers en muizen op die sint dingen,,heerlijk! maar natuurlijk funest voor mn suiker! maar wta denk je? ik prik helemaal niet slecht! had ik zooow niet verwacht, ben nu bang dat mijn meter stuk is ofzo...haha
sum, hahahahaha dat stukje over goede schoenen en schoenenwinkel ha dik al getypt, toen dacht ik..zullen ze me vast ene zeur vinden, heb ik toch maar stukje kleiner geschreven HAHAHA, het kon echt mijn antwoord zijn op Mie Bijv nu ook voor de oudste hij heeft steeds een paar "echte" goede schoenen, Shoesme ook bijv...en na het weekend ga ik ook naar de schoenenwinkel voor een paar mooie voor de winter...en koop ook nog een normale paar sneakers voor erbij... Trouwens zoon loopt altijd op blote voeten binnen...OF echte en goede tip Falke antislip sokken, heel fijn in de winter..heel dik maar ooke cht dikke antislip wat nooit afzakt en precies goed zit.... Oh lekker heh snoepkoussssssssssss
Mie: we kunnen elkaar de hand dus schudden Ik hebz elf ooka ltijd een paar goede laarzen / schoenen hoor en natuurlijk ook wat leukere voor dr bij, maar niks vervelenders als zere voeten! En kindjes moeten gewoon lekker flexibelz ijn en blijven daar hoort goede schoeisel bij, hihi. Je hebt ook van die leren klomp slofjes bij schoenmakers, vooral voor meisjes zijn die ideaal ze zijn neit echt jongens achtig, maar die zijn ook goed. Dat zijn oorspronkelijk leren slofjes voor in klompen volgens mij. Met zon bandje over de voet, weet je dan welke ik bedoel? Die zijn ook heel handig..(meisjes ding) Weet nie of ik ze bij zoonlief ook aan zou doen hihi..
@ LB: hoe ging het in het ziekenhuis? Is hier stil zeg, hoe haat het met de rest. @ Sum: hoe gaat het met jou? Is het een beetje te combineren zo'n bolle buik en een peuter? Nog last van snoepaanvallen? HIhi denk dat dat hier ook niet goed komt, sinterklaas, kerstmis, ... zoveel lekkers @ Inge: hoe gaat het met jou? Lekker druk bezig? @ Babbel: hoe gaat het met de nieuwe job? @ Miis: zag er echt zo'n gezellige foto uit op fb, regenachtig dagje! @ Xaar: hoe gaat het met jou? Bieden de medicijnen een uitkomst voor de misselijkheid? AFtellen naar de echo? @ Gv: wat een mooi buikje zeg!!! Verlang er ook al naar. Had jij nu bijna geen echo of denk ik nu verkeerd? @ Karlijntje: jij al naar de dokter geweest ivm ongi opwekken? Ik hoop dat ik iedereen zo'n beetje heb? Tijd voor weer wat geklets meiden Hier: donderdag aan mn baas gaan zeggen dat ik zwanger ben. Gisteren belde hij nog om te zeggen dat hij zo tevreden van me is en dat als ik zo verder doe volgend jaar zeker opnieuw een jaartje werk heb. Hopelijk blijft hij er zo over denken... Vandaag aan mn oma verteld ook. Vriendlief wou nochtans liever wachten maar mn grootmoeder was zo verdrietig(( treurt nog steeds om overlijden van haar man, is ook nog niet zo lang geleden) en wou haar een iets vrolijkere gedachte geven.. Vriendlief wou het liever nog niet omdat hij denk dat het fout gaat lopen. Kan die mij even geruststellen zeg, loop die de hele tijd te zeggen dat hij zo'n voorgevoel heeft dat het niet goed komt... Nuja, vandaag echt de laatste test gedaan van kv en die knalde echt na drie seconden dus het zal wel echt zijn zeker? Voel alleen nog helemaal niets. Op de twee dagen misselijkheid in het begin (was waarschijnlijk een buikgriepje) voel ik echt niets. Oké een beetje moe maar dat ben ik anders ook wel met mijn drukke baby. Ochja, ik zal me maar gelukkig prijzen zeker dat ik geen kwaaltjes heb? Sorry voor het ego bericht hoor meiden maar moest het even van me afschrijven. Met al dat negatieve gedoe van mn vriend ook altijd he...
aaah Mie, wat een stress eigenlijk, wat gaat er dan veel in je koppie om meis! Wanneer heb je een echo? En zo te lezen ben je je er nu ook echt al aant verheugen, heerlijk meis! De combi peuter en hoog zwanger is best zwaar, maar ik red me Komt ook doordat ik verplicht nog maar halve dagen werk, dan is dochter wel 2 dagen nog op de opvan gen heb iks middags rust...heerlijk! Dat heb ik nu ook wel nodig! haha. Het is iig wel goed te doen! Volgende week do mijn laatste werkdag, dan alweer verlof! Tijd vliegt... Ik ga weer ff verder, ben bezig met babystrijk en moet nog heel veeeeel (zelfs nog veel wassen) dus werk nog even dit weg en de voglende mand kan morgen wel..pfffff..... Heb donderdag controle, groeiecho etc en merk dat ik voor die tijd altijd erg onrustig ben,..hihi (nesteldrang) Zit hier trouwens ook op t forum voor meiden die rond mijn tijd uitgeteld zijn en wat denk je: meer dan de helft heeft de box al staan! naaaah die zijn niet wijs! Ben blij dat ik van t onding af ben...ga em nu niet al in de kamer zetten...Of ben ik nu zo gek?? hihi
Mie, aaaahh ja die mannen heh, sceptisch ...man hier die wilde ook 3 mnd wachten met vertellen, maar uiteindelijk was hij steeds degene die het eerder vertelde hihi! Maar echt leuk te lezen dat ej zp aan het verheugen bent!! heerlijk kwaaltjesvrij Sum, hahaha die box vind je straks heeeeeeeeeel fijn! bij mij stond ie al 10 mnd leeg maarja, zoon ging vanaf 1jr niet meer erin..maar toen wist ik al dat ik zwnager was, dus ja opbergen had geen nut! Relax jh met strijken hihi ik heb de laatste week ook nog een mand weg gewerkt ! @hier, alles goed! dnderdag huisje bezichtigen duimennnn
miss die box is nooit fijn geweest hoor, dochter heeft altijd moord en brand geschreeuwd in de box...Hooguit tot een maand of 3 a 4 wou ze er in....Dus met 9 maand was ie al uit de kamer..Weg dr mee! hihi
sum, de oudste heeft er alleen de eerste weekje sin gelegen..daarna tot 8 mnd amper, lag veel p kleed te spelen, en juist vanaf dat hij zelfstandig kon gaan zitten vond hij de box heerlijk om in te spelen Zaten ook speeltjes in die altijd daar zaten, dus dolle pret Jongste vind het wel best, ik doe hem minder vaak op een kleedje, aangezien de oudste dor de kamer rent, fietst, op zn autootje zit etc, hij kijkt wel uit..maar als ik dingen wil doen, moet ik teeds kijken..Dus alleen als ik zelf niks de gaat ie op een kleed
@miis: bofbips met je nieuwe schoenen! Dat doet ML niet voor mij hoor! Sterker nog: zijn net de stad samen in geweest en hij heeft een nieuwe jas en 2 shirtjes en ik NIKS! Nada noppes! Gewoon helemaal niks! Bluh!
Hihihi zo ik was echt verrast! Nou toevallig was hij de stad in gegaan om voor zichzelf een jas te kijken maar kwam deze tegen en kocht ie die gelijk!!! Echt heel lief ! En heb net al nieuwe haha dus dacht Huh voor mij schoenen??
aaaa we krijgen een teddybeer!!!! en het is er maar 1 Hartje klopt, soort van armpjes en beentjes en een beetje wiebelen. Zooo leuk. Ben 1 dagje teruggezet, maar dat was ook de bedoeling omdat mijn cyclus 29dgn was. 27 april is de uitgerekende datum. zooo opgelucht. 20wkn echo staat gepland voor 10 december (sjongeee zo lang nog) en ergens tussen 14 en 17 gaan we een geslachtsbepaling cq funecho doen. Eeeeeeeeeen adem uit
Gefeliciteerd Xaar!!! Wat heerlijk, lekker genieten nu @hier: morgen 1e tussenmeting voor Ties zijn hoofd na de redressiehelm therapie.. ben echt zo strontzenuwachtig!!!!!
Xaar feli met de teddybeer! hihihihi! Goessow! Fijn dat alles er goed uit zag meis! Nori: succes met de metingen van ties zn helmpje! Ik hoop dat het goed geholpen heeft maar denk t wel @Hier de groeiecho en controle gehad! MIJN BLOEDDRUK IS GEWOON HELEMAAL GOED WEER! 120 / 75 Dat na de te hoge tijden! De gyn vroeg me hoe ik dat toch deed want dat zie je niet vaak Verder in t termijn en toch een beter bloeddruk dan een maand terug! Dus ik ben trots op mezelf hihi! De groeiecho was leuk, hij liet zijn hoofd niet zien hahaha, handen ervoor maar overduidelijk een piemel gezien! die liet ie vol in beeld elke keer showen hahaha! Hij lag ook al goed, met zijn koppie naar beneden! helemaal fijn! is ie toch mooi gedraaid! Hij word 2200 gram geschat, wat een week "voor" zou betekenen. p65 (dus 65% van de babys zijn rond die termijn lichter) Mijn dochter was echter p90 *dus 90% lichter* geschat toen, maar dat bleek allemaal bullshit bij de belvalling duss. Volgens de gyn voelde de beeb ook neit groot aan in mn buik en had ik een gemiddeld mooi buikie! hihi. Ik zit dus echt effe op mijn (roze) wolk! Straks consult met de internist over mijn suikers. Beleid t.a.v. suiker volgens gyn in ons ziekenhuis: (t noorden) Nu is het zo dat ik moet rekenen dat ik zowizo rond 38 week word ingeleid ivm de suiker en zowizo 24u moet blijven! wat ikw el zielig vind is dat beeb dan 6 x geprikt word in zijn hiel voor de bloedsuikers...getsie zo klein en dan al die prikjes...Nog geen dag oud Vind ik geen leuke gedachte, maar goed het is zo! De reden voor 38 week inleiden is niet alleen een te groot kind maar vaak zien ze dat de placenta het dan minder gaat doen (vandaar wellicht bij sommige ziekenhuizen de extra ctg's) in die zin zeggen ze dat de beebs met 38 week echt wel af zijn en als moeder en kind het er dan aan toe hebben dat ze dan voor een inleiding kiezen, ook dat is beter voor de moeder: uitgaande dat op t laatst de suikers nogal schommelen. Ik vond het iig wel een helder verhaal en kon er ook wel wat mee.