nee babbel, idd maar t zou niet eens moeten voelen als plicht maar j staat j kind bij in elke fase van zijn/haar leven ..naar mijn idee...tis niet oh ze is 21 en dus volwassen nou toedeloe.. ik persoonlijk zou mn kin dwel willen bij staan in div fases...dus ook bij het ouder zijn.. Maar zoals je idd begrijpt, mijn moeder is altijd bezig geweest met "nu is het mijn tijd" ....dat is altijd het ding geweest... en als ik om me heen kijk, zijn alle moeders nog lang niet uit gemoederd, zoals mijn moeder wel vind..en ja als kind zijnde, blijft het toch aan ej knagen, ondanks dat je weet dat het niet zal veranderen... kijk en als ik nou zo'n "zorgen" kind wa sgeweest waar ze altijd bij heeft moeten blijven, maar nee, ben sinds 15/16 het huis uit en heb alles alleen moeten doen altijd, elke belangrijke fase in mijn leven is zij niet bij gewest..vaak door ruzies of principele kwesties... ik kan dus ook niet oevr mijn eigen moeder zeggen, dat ze de beste en liefste moeder is di eje kunt wensen, zoals vele dat wel doen... OOk kan ik niet zeggen dat zij een hele toegwijde, altijd klaar staande moeder is geweest voor me...en nu ikzelf moeder ben, ga je daar toch anders naar kijken...en eis ik wat dat betreft mijn rechten ewoon van haar op... voorsl ook, doet zoij wel altijd voorkomen dat dat zo is..naar de buitenwereld... doordat ik als puber ( een van de belangrijkste fases van je kind) mij niet echt heeft opgevoed, moest zij mij opniuew leren kennen, en dat botst, normaal ben je dara bij als moederzijnde...die veranderingen die je kind meemaakt. Kijk en wij hebben een hele hecte familie, ze heeft al dr zussen die mij in die fases wel hebben bij gestaan...en ik heb met hun meer een moeder band als mn eigen moeder.. Maar ja toch is zij de oma van mijn kinderne en ben je uiteindelijk wel op je eigen moeder aangewezen op sommige punten in je leven, en als je dan niet op haar kunt bouwen is dat zuur... want tpoch hoop je als kind, dat dingen veranderingen, juist omdat JIj het kind bent ne blijft.. iedereen zegt altijd zo mooi en simpen Tis en blijft je moeder...maarja...gaat voor mij niet altijd even simpel op snap je
Ja ik snap je wel hoor meissie. Ik heb dat ook niet. Mijn moeder werkt al jaaaaaaaaaaren 60-80 uur per week. En als ze thuis was was ze alleen maar aan het schreeuwen en ruziën en huilen omdat ze zwaar depressief was. Het was vreselijk. Ik kan ook niet zeggen dat ik dat had wat jij zegt. Ja nu ze veel geld heeft strooit ze daar mee. Maar zo'n hechte moeder-dochterband heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit met haar krijgen. Maar ik besef me wel: Ze heeft haar best gedaan, met al haar minpunten en nu ik volwassen ben kan ik me daar van distanciëren. En nu gaat het beter. Maar leuk is het niet nee... Erg jammer. Maar het geeft me rust niets meer van haar te verwachten. Gelukkig is ze, binnen haar mogelijkheden (lees: op haar manier), een lieve leuke oma en daar geniet ik dan van. Maar het steekt wel soms. Sterkte meid! En ja ik ben er ook tot in den treuren voor mijn kinderen. Maar ik vind het wel belangrijk dat de vanzelfsprekendheid ergens ooit op houdt
ja vanzelfsprekendheid zeker weten!!! maar goed dat is het dus, dat ik nooit wat verwacht..maar zij dus wel keer op keer haar excuses aanbied als we weer eens botsen en het zogenaamd dan inziet..en het dus wilt veranderen.. en dat vind ik dus heel irritant, want beloftes maken en dan niet nakomen kan ik zeer slecvht tegen... dus ik kan dan ook steeds niet het respect opbrengen... Ik heb haar gedrag tot op zekere hoogte al erg geaccepteerd en lee fmijn eigen leven, maar zij wilt alleen alles in mijn lkeven doen wanneer het haar zogenaamd zo goed uitkomt.. Zij doet altijd alles vanuit eigen belang, ehct egocentrisch... Maargoed ik zal ook geen moeder zijn die de was nog doet voor mn zoons als ze al volwassen zijn
Ja erg jammer is dat he meid... Volgens mij is het ook wel een beetje eigen van die generatie: Het zielig doen, het egocentrische, het gebrek aan empathie, het zichzelf vooral erg belangrijk vinden. Ik hoor dat steeds vaker over onze generatie ouders. Het is de overgangsgeneratie: Zij moesten wel verplicht naar hun opa's en oma's en vaak doen ze dat ook nog voor hun eigen ouders, al is dat al minder vaak dan hun ouders deden. En dan komen wij als kinderen, die het allemaal goed zelf kunnen en ons eigen leven voorop zetten, vrouwen hebben ook vaak een baan en daarom willen ze ook rust in de weekenden en niet iedere keer op familiebezoek. We hebben een gezin, werk, vaak nog een studie of cursus, vrienden en familie en moeten die ballen hoog houden. En daar past geen zorg voor ouders meer bij, eigenlijk. En daar moeten ze aan wennen denk ik: Waar passen wij dan in dit plaatje? Waarom komen mijn kinderen niet wekelijks op bezoek? Waarom wordt ik niet verzorgd? Tja... Bij ons is het een nog ander en lastiger verhaal, maar ik denk dat een hele generatie er wel in meer of mindere mate last van heeft
Zo dat klinkt herkenbaar miis en ik vind dat babbel het mooi omschreven heeft. Ik ben de oudste van 4 kinderen en de jongste is nu 15 en mijn moeder is nu 55. Iedere keer als ik er zie gaa het ik zie je te weinig en ik heb het idee dat we mooi echt praten of wat doen en blablabla en dat moeten we veranderen ( meestal begint ze dit te zeggen nadat ze wat glaasjes gedronken heeft) maar dan komt er geen vervolg actie of een onmogelijke actie die dan niet door gaat en dan valt het dood. Heb in het verleden zo vaak het initiatief genomen en er zelfs voor naar de psycholoog geweest. Het moment dat ik er klaar mee was was vorig jaar net na mijn miskraam zei mijn moeder zullen we die dag gaan lunchen. Vond het een fijn idee voor wat afleiding. Ik die dag om twaalf uur na mijn moeder gebeld was ze het vergeten en was ze wat anders gaan doen met mijn zusje. Naja dat was voor haar de makkelijke keus die woont thuis. Heb af en toe echt het idee dat het uit het oog uit het geheugen is af en toe. Pffff moeders.....
jaa, nou mijn moeder vraagtd at nooit hoor...zij vind het juist fijn als ze niks hoort...wilt erg graag haar eigen leven leiden... maar mooie is, dat ze wel van haar eigen moeder vindt ( die 5 dochters heeft) quality time MOET vrij maken voor haar of heel de familie etc... en dat terwijl zij zelf helemaal niet zo'n moeder is... Nouja ze wilt het mss wel...maar in praktijk heeft ze altijd smoesjes, soms vraag ik gewoon, ga je nog wat doen vandaag...komt ze weer gelijk met een standaard antwoord...nee ik heb hoofdpijn, blijf heel de dag binnen, geen zin... Nou dan vraag je al niks meer heh...en dan kan ik dus ook niets van haar vragen... Ze is ook erg lui, haar auto is stuk, ik woon 10 min fietsen en dat vidn ze een heel gedoe... Asl ik ziek ben, zal ze nooit es denken, goh ga ff mn dochter helpen, ff haar btj verzorgen ( en dan kun je uitgemoederd willen zijn, maar ik zoud at dus nooit doen heh..mn kind met 2 jonge kids, thuis ziek alleen laten verrotten, ik ben heel verzorgend, ga al naar een zieke tante ff een bezoekje brengen, als ik wet dat die heel de dag alleen is) Dat soort dingetjes vind ik haar in elk geval niet netjes staan..zo zie j maar wat een wereld van verschil op het moederschap...want ik vidn dus wel dat dat er bij hoort..ik ben maar 26 jaar...ik bedoel...tis niet dat ik al 40 ben en het van een bejaarde moeder verwacht ofzo heh...mn moeder is harstikke fit, ziet er veel jonger uit dan ze is.. Mijn oma heh, die komt naar mij toe om mij te masseren ( is typisch indisch ) maar ik bedoel maar, zij is 72, komt helemala met de tram om me ff te verzorgen of als ze hier is, gaat ze afwassen ik zegmaar wat...natuurlijk dring ik er op aan dat ze dat niet hoeft te doen, maar gaat om het idee en het gebaar
Hee meiden ff snel een reactie op de oma's: mijn mama is gelukkig wel echt relax. Hoef maar iets te vragen en ze is er. Ze past overigens ook 3dagen in de week op Ties en woont hier om de hoek. We zien elkaar dus ook elke dag, al is het maar ff snel een bakkie doen Mijn smoeder daarentegen... Pffff breek me de bek niet open . Die kan me gestolen worden hoor! Misselijke heks! Egoïstische K! Sorry meiden ik drijf door, maar begrijp jullie HEEEEEEEEELEMAAL!!! En idd een moeder hoort altijd te moederen, zeker wanneer de kinderen ziek zijn. Leeftijd moet dan niet uitmaken.
norii, baaalen zo'n schoonmoeder, en wat fijn daarintegen van je eigen mama!!! ik vind mn schoonmoeder erg lief en aardig en ze staat altijd klaar in de zin van eten maken of mee geven, of financieel as het zou moeten of gewoon alles kan en wilt ze doen..maar mn kids laat ik niet aan haar over..hiih..ze zien haar weinig en de oudste moet haar niet..wel sneu voor haar, maar hij is ehct niet op zn gemak bij haar...dus daar wahct ik ehct mee tot hij goed praat en echt uit zichzelf daar wilt zijn...
haai meidne, alles bijgelezen maar de helft weer kwijt...vergeef me! Paar dagen weg was lekker maar wou toch liever thuis zijn, dus de wasmachine staat aan, straks grote boodschappen doet etc..Ik heb nesteldrang! Dit omdat ik vrijdag weer naar ziekenbhuis moet, extra controle. Bloeddruk is gestegen dus willen ze vrijdag extra meten en extra ctg´s doen. Misschien word ik wel bij 37 week ingeleid... Spannend. VOel me verder wel goed, maar heb wel t idee dat ik de hoge bloeddruk merk )gehjaagd in mn lijf...Vervelend maar goed het is niet anders. @moeder: jullie kennen mijn verhaal, mijn mdr heeft echt forse borderline trekken, aantrekken ,afstoten en manipuleren tot het bod. Mn meoder spant me ook altijd voor t karretje en ik ben enig kind..dus nee geen goede band meer helaas. Ze is wel een lieve oma en heeft veel voor onze dochter over. Daar geniet ik dan ook maar van...Voor mij is ze heel claimend, zegt ook dingen dat als ik een kee rniks met haar wil doen dat ze dood wil omdat ze zo ongelukkig is etc..(hoezo manipulatie in de ergste vorm...) Mijn schoonmdr is wel oke, nuchter, neurotische maar aardig! en erg lief voor onze dochter! haha. Dus miss ik begrijp je!!!!!!!!!!! Wij doen t gewoon anders meis Mie: hoe issi enu? en ik vind 2 a 3 glaasjes per dag drinken niet te veel als t maar om de gewone goede redenen zijn, niet om te verdoven oid. Ik zelf drink bijna NOOIT dus dat is een gekke maatstaaf. En snel trouwen? Whoehoe.. Babbel: hoe issie met de baan! GV: lekker zwanger meis? Karlijntje: jippie weer een goede echo, fijn!!! Nori, hoest met Ties? Sorry de rest vergeten..komt wel weer! liefs
@ Miis: fijn dat het leuk was maar hahahahaha wat is me dat toch allemaal met die nesteldrang! Als jij zo graag poetst mag jij hier es komen helpen hoor hihi. Jammer van je bloeddruk. Wel goed dat je nog es extra naar de gyn gaat, zeker is zeker he! @ Moeders: jezus zeg als ik dat lees mag ik echt zo dolgelukkig zijn. Heb zowel een super lieve moeder als schoonmoeder. Soms een beetje opdringerig maar ik kan er echt altijd bij terecht. Geniale dametjes zijn het! Hier: verdriet slijt maar ik wil nu echt wel van dat bloedverlies af. Is nu bijna al een week... Trouwfeest: de kogel is door de kerk: 8 december gaan we er voor!!! Bij deze zijn jullie ook allemaal uitgenodigd, ik zet wel tentjes op in mijn tuintje of leg de matrassen in mijn woonkamer Ik wist trouwens niet dat een trouw zo makkelijk te regelen is: waar strest iedereen over zeg? De ringen zijn in orde (gisteren gekozen was onmiddellijk verliefd), zaal is oké, stadhuis geregeld, receptie op stadhuis geregeld, restaurant om 's middags te eten geregeld, fuifzaal geregeld (ja wij trouwen niet zo traditioneel), trouwjurk wordt momenteel gemaakt, ... LEUK
Hihi Mie, je verwarde Miss weer met mij, volgens mij heeft Miis nog geen nesteldrang hahaha..... Wat fijn dat je zo snel kunt trouwen meis en dat je alles nu goed gaat regelen! Succes met de voorbereidingen hartstikke leuk! Als het jou helpt om die voorbereidingen te doen met het verwerken van de mk dan is het al helemaal mooi toch? IIg dikke knuffel!
Gezellig Mie! Haha! Wij zijn van de partij nee gekheid joh, maar erg leuk! Ik zal duimen voor mooi weer op jullie trouwdag! En idd het is zo geregeld, ligt erg aan je wensen (lees eisen) @Sum: je hebt er dus niet echt van kunnen genieten lees ik? Jammer joh! Ach, straks een klein frummeltje, dan ga je wel genieten! @hier: met Ties alles dik in orde. Heeft het vandaag ook weer goed gedaan tijdens een dagje weg met mn ouders. Hij vond alles prima. Slapen in de auto of wandelwaen, eten op schoot bij gebrek aan een kinderstoel etc. Heerlijk zo'n makkelijk ventje. Geniet er echt zo enorm van! Vriendinnen zeggen steeds weer dat ze met hun kids echt nooit een dagje weg konden gaan ivm veel gesleur met flessen en ritme problemen. Hier echt no problemo! Hoe hebben jullie dat gehad met de kids in de leeftijd van 10mnd?
Norri, wij zijn met W.inter op vakantie geweest naar Barcelona toen hij ongeveer zo oud was. Het ligt er volgens mij echt aan hoe je ze het gewoon maakt. Vrienden van ons hun baby was drie weken oud toen ze een week naar Berlijn trokken en twee weken later een weekendje Parijs. Kind gaat nu over mee en is overal gezellig haha. Ik moet bekennen dat W niet altijd even vrolijk is als we ver weg gaan maar het lukt wel altijd. Gewoon doen, is super leuk toch!
Ik lig int ziekenhuis kan dus niet zp'en...bloeddruk is veeeel te hoog! Ws dinsdag zowizo inleiden.....
ow sum ik duim voor je dat je bloeddruk zakt!! wat naar dat het ineens toch zo omhoog schiet. Ik hoop dat je en beetje kunt uitrusten en dat je jezelf toch een beetje goed voelt. Een positief puntje wie weet heb je halverwege volgende week je wondertje al in je handen. Sterkte meis en ik denk aan je!
Sterkte sum! Maar nu duurt het iig niet lang meer voordat je je beeb in je armen kan sluiten! Rust goed uit meid!
Ow Sum dat is schrikken zeg! Wel goed dat je nu opgevolgd wordt en je in goede handen bent. Hoe voel je je er zelf bij? Wou je liever nog wat langer uithouden of vind je het wel oké om straks snel je beebje bij je te hebben? In elk geval succes meid. Straks dubbel zo veel liefde ten huize Sum Dikke knuffel!
Hai meiden, ik lig hier dus een beetje met mn ziel onder mn arm: volledige bedrust is echt niet mijn ding!!! Bloeddruk was gisteraaf zwaar gezakt: heeeel knap van 150-110 naar 120-80!!! Dus lijf "zwabberd" straks ff bezien hoe t dan is. Verdr nu al last van mn lijf van al dat gelig, word er stijf van Ik ben iig og niet klaar in mn hoofd om te bevallen etc, had nog wat dingen wilen doen en heb geen pijn ofzo he?! Ben iig heeeel vroeg wakker, pff. Vanmorgen weer ctg, urine check etc en ben benieuwd wat ze daarna gaan zeggen. In eerste instantie moestk natuurlijk blijven tot di, maar als blddruk zo goed blijft?! Vind inleiden di inprincipe oke maar tussendoor ff naar huis is ook wel fijn... Tot zo ver mn update: gaat via mobiel dus vermoeiend! Haha sorry... Hopelijk is bij jullie ook alles ok!