@ Babbel: oei, wat lees ik nu van je suikerwaarden? Hopelijk niets ergs? Hopelijk raakt alles onder controle met op je voeding te letten! Verzorg je zelf en laat je zelf maar lekker verzorgen he! Hoe gaat het trouwens met ml? Ik weet dat je een tijdje terug zei dat het niet zo goed ging met hem? Hoe gaat het nu? Vooral met een derde kindje op komst lijkt het mij lastig mocht hij zich nog niet helemaal oke voelen. @ Norri: hihi, leuk vooruitzicht he die pil weer in de vuilbak! Grappig manlief zijn reactie, dat is elkaar echt kennen he @ Miis: go miis go miss, bijna je rijbewijs! Joehoew Zal echt een verademing zijn, geloof me, zoveel vrijheid! Grappig ook dat de oudste in jullie bed sluipt, zo schattig @ Sum: alles oké meid? Ik las iets op fb wat niet zo positief was? Sterkte in ieder geval! Ik ben echt gesloopt! W.inter slaapt al een paar nachten heeeeeeeeeeeeel slecht. Hij krijgt VIJF!!!!!! tanden in één keer! Zijn laatste snijtand onderaan en zijn vier kiezen zitten er nu allemaal door, en dat in drie dagen tijd! Nog één kies die er nog maar met een millimeter doorpiept maar ik hoop dat de rust nu mag terugkeren Arme mannetje! Had gisteren een vriendin over de vloer. Begon ze over de mk en dat ik het volgens haar nog niet verwerkt had. Moest ik toch plots niet beginnen huilen, echt snikken en kon niet meer stoppen... Zou ik het dan toch nog niet te boven zijn? Zij vond het ook niet oké om al opnieuw zwanger te willen worden dan maar ik wil het zo graag he. Ze raadde me aan een psycholoog te bezoeken om eens te babbelen. Wat zouden jullie doen? Vinden jullie dat een goed idee of niet? Ik weet wel dat ik zo snel mogelijk terug zwanger wil worden, dat staat vast. Twijfel zelfs om ovutesten te gebruiken. Natuurlijk is het mss allemaal onzin, ik ben drie keer super snel zwanger geworden zonder dat alles. Aaaaaagggr, twijfels twijfels twijfels weer Trouwens, bij jullie ook zo koud geworden plots? Deze middag zelfs sneeuw gehad!
hai mie, hier idd ook koud. Een mk verwerken heeft tijd nodig, dat is mijn ervaring en het werd bij mij echt minder toen ik weer zwanger raakte, maar ik weet ook dat hoe mer ik er meer bezig was hoe minder het ging en hoe krampachtiger het alles was, toen ik dat los ging laten werd ik weer zwanger... Jij moet doen waar jij je goed bij voelt, maar ik denk persoonlijk niet dat hulpmiddelen nu al nodig zijn, probeer stap voor stap eens en wellicht kun je genieten van de gedachte dat je wee rbezig bent voor het "echie"te gaan, dat isn amelijk al zon spannende fase, maar das moeilijk dat weet ik... sterkte meis,!
@Mie: een psycholoog kan nooit kwaad denk ik. Zij zijn buitenstaander en kunnen het dus hartsikke objectief bekijken. En wellicht lucht het je op, ben jij je verhaal kwijt en kun je het een plekje geven. Let wel, een psycholoog kan slechts psychologisch advies geven, een dokter medisch advies wat betreft wel of niet zwanger worden. Ik zou het niet weten joh! vind het lastig.. Maar ook mijn advies zou een psycholoog of iets in die richting zijn om je MK een plekje te kunnen geven. Een jaar of 2-3 geleden heb ik een mindfullness training gevolgd bij de psycholoog. Dat heeft me echt geholpen om in het 'hier en nu' te leven. Het verleden af te sluiten door het een plekje te geven en de toekomst, ach, die is tenslotte toch onvoorspelbaar, dus waarom piekeren over iets waar je toch geen invloed op hebt? Kortom, het was voor mij echt een verademing! Succes! &idd @Babbel: hoe gaat het intussen met ML? Die had toch een burn-out? :S
Even een vraagje: is iemand van jullie al eens met de kindjes op vakantie geweest (op vakantie in 'met het vliegtuig') ?? Wij willen in september naar Turkije en ik heb een buggy (zo'n goedkoop frot ding van de T.rekpleister) maar ben bang dat dit niet echt voldoet als kinderwagen, of is Ties tegen die tijd wel groot genoeg om daar 'lang' in te zitten / te kunnen slapen? Je kunt de wagen / rugleuning in 2 standen verzetten, maar er zit bij mijn buggy volgens mij geen zonnenkap?? (heb hem eigenlijk nog niet zo goed bekeken,maar het is me niet opgevalen toen ik m uitklapte..) Iemand ervaring / tips? Ik wil namelijk graag een buggy meenemen, sowieso voor de tijd die we kwijt zijn met wachten op het vliegveld etc.. Dan kan Ties gewoon lekker chill in zijn eigen wagentje zitten of evt. slapen als hij die behoefte heeft..
Wij zijn afgelopen zomer naar Barcelona geweest met W. Hadden idd ook een buggy mee, wij hadden de queny zapp extra mee. Was echt onmisbaar op vakantie hoor! Slapen deed hij in de buggy (was wel nog jonger dus deed meer dutjes op een dag), lekker relaxen, vaak is er op restaurant geen kinderstoel dus dan zat hij ook in de buggy... Ook heel veel in de draagzak gehad dan maar daar is Ties mss al wat groot voor. Wij hadden speciaal voor de vakantie een nieuwe gekocht (de andere was een zwaar en lomp ding van pericles, slechtste kinderwagen ooit imo!) maar als dta nu zo'n goed idee was... Was kapot toen hij van het vliegtuig kwam van de terugreis. Wij zaten nog op het vliegtuig toen we de bagage zagen uitladen en ze gooiden gewoon met alle bagage inclusief buggy dus...
Mie, ik heb ook erg het idee at je te snel wilt, maar goed doe wel ten alle tijden wat goe voelt, niet met het idee dat het Moet. En met iemand praten om iets te verwerken, lijkt mij niks kwaad kunnen, volgens mij kun je er alleen maar van leren. Ik heb ook een hoop dingen meegemaakt wat ik dus zelf heb moeten verwerken en verder gaan dat kan iedereen..maar je komt ie dingen toch tegen en dan zul je er echt mee moeten dealen. Bij mij hebben veel dingen echt lang geduurd, maar omdat je gewoon doorgaat heb je niet door dat het niet verwerkt is enz.. Anywayyyy, stel de vraag niet aan ons, maar aan jezelf. Wil je graag verder? wil je graag verwerken? Probeer daar dan de juiste oplossing voor te vinden. Arme W! hier was het met 20 mnd zo erg met 4 kiezen tegelijk! ik deed zetpil+insmeren met dentinox en pilletjes van vsm gedurende dag. Deze combi was enige dat hielp. @norii, hoe oud zal T dan zijn? Ik denkd at het wel echt belangrijk is om een buggy te hebben die echt plat kan en waar je genoeg zonnebescherming hebt.. Vaak door de warmte is je kindje ook sneller of vaker moe als normaal en idd bij een terrasje oid gebruik je de wagen vaak als stoel. Anders kijk je op MP? Of mss kun je er 1 lenen van iemand? Wat ik weet is dat zo'n "goedkope" van chicco bijv echt niet stevig zijn en snel kapot ( ervaring om mij heen) Wijzelf hebben de nunapepp maar die hadden we sowies al en wat een plezier heb ik van dat ding! Die gebruik je uiteindelijk toch wel vaak en zeker als je een 2e krijgt en de oudste dus amper meer zit. Ik gebruik mn duowagen trouwens ook nog hoor maar vooral als ik alleen ben.
Mie: Meid ik kan me echt alleen aansluiten bij de rest. Sterker nog, ik denk dat het voor jezef, W en je vriend, maar ok voor je ongeboren kindjes eerlijker en beter is om eerst de MK en MA een plekje te geven en te verwerken. Want nu doorgaan en gewoon doorhollen, betekent dat het groter wordt en groter (vaak zonder dat je het in de gaten hebt) en dan komt het er onherroepelijk uit! Maar dan ongeleid, heftig en in drievoud. Dat kun je echt beter onder goede begeleiding doen. Even alles afronden en een schoon, leeg hoofd maken: Klaar voor alle nieuwe emoties en herrinneringen. Ik denk dat je vriendin echt gelijk heeft! Want met de mooie gevoelens van een nieuwe zwangerschap komen ook het verdriet en de pijn van je verloren kindjes naar boven.. En dan in een hormoontoestand pfffffff Verder zou ik nog geen hulpmiddelen gaan nemen, zometeen helpt het juist averechts!! Sterkte meid!!!! ♥♥♥♥ Sorry mn nichtje was jarig dus ik moest weg!! Maar de HA laat me nuchter prikken bij t lab volgende week
nori, hier toen we naar spanje gingen de zapp ingewisseld voor een mc claren, want de zapp kan niet plat en dat is wel handig op vakantie, dan kun je evt lekker lang tafelen en beeb slaapt in de buggy met de zonnekap helemaal naar beneden. Toen wij dit deden was onze dochter 1,5 jaar. Dit was goed te doen. Mie, sterkte meis met wat je ook beslist. Het is voor iedereen anders, maar een verlies ervaring daar moet iedereen om rouwen, hoe je dat doet is aan jou maar dat het moet gebeuren is wel aan de orde. hechtische heftige tijden hier, mijn mdr ligt op intensive care en word beademd en slapende gehouden. ik ben enig kind, alles komt nu op mij neer pfff...Hoop zo dat ze hier boven op komt want heb nog geen zin om haar te verliezen hoor! hoe moeizaam onze relatie ook is...
oh Sum wat erg! Wat is er gebeurd?? Heel veel sterkte meis! @Miis: Ties is dan 1,5jr (20 maanden). Dat ding wat we nu hebben, daar zit niet eens een kantelfunctie op (dat de rugleuning plat kan) en ook geen zonnenscherm. Een miskoop dus.. Bekijk bijlage 298175 Bekijk bijlage 298176
Sum!!! wat heftig, vreselijk!! hoe kan dat zo ineens?????? Natuurlijk heb je "geen zin "haar te verliezen, tis wel je mama ....rustig blijven, sterkte!!! knuffel
Och Sum, had niet gedacht dat het zo erg was toen ik je post gisteren las op facebook... Ook van mij veel sterkte! Natuurlijk wil je je moeder niet kwijt hoe moeilijk de relatie ook verloopt. Hopelijk gaat alles snel beter met je mama!
sum, hoe gaat het nu? norii, ja meid echt een miskoop wat dat betreft...dit soort buggys zou ik eerder gebruiken voor peuters die al veel lopen en geen dutjes meer doen en je echt ff een goedkoop snel een buggy nodig hebt..maarja goed komt vast wel weer van pas, zou alleen vor vakantie wel een ander aanschaffen!
de buggy is wel handig voor korte afstanden en als Ties groter is moet je maar denken,. Doe je die vast in de auto ofzo... hier gaat t nog niet beter met mama, tis nog erg kritiek ze lgt nog steeds op de ic, straks bellen met artsen om afspraak te maken hoe verder en hoe ver ze mogen of kunnen gaan...pfff dit wil ik niet! kindjes hebben vanacht gelogeerd bij opa en oma, dus hier een nacht kunnen doorslapen, dat scheelt al wel een hoop.
miss, ze heeft van zich zelf al een auto imuun ziekte dus weinig weerstand en nu heeft ze een forse longontsteking gekregen, ze is zelfs in septische shock aan de beademing. Bij mensen met weinig weerstand is een longontsteking dodelijk.....
sum wat ontzettend heftig! en natuurlijk ook al is je band niet super het blijft wel je moeder en die heb je maar een. Heel logisch dat je er zo mee zit! Ik hoop echt dat ze er weer bovenop komt zodat jij nog langer van je mama kunt genieten en je kindjes van hum oma! Hele dikke digi knuf voor jou!
jaaaahh heb vandaag de 20 weken gehaald hihi. echt een jaar geleden nooit gedacht dat ik daar nu zou zijn. mie ik loop zelf al een aantal jaar bij en psycholoog vanwege een sociale fobie. Gelukkig heb ik het nu goed onder de knie en sta ik gelukkig op het punt de bezoekjes aan haar af te sluiten. De laatste keer dat ik haar gezien heb is in augustus en nu moet ik morgen weer. Maar eigenlijk heb ik geen zin en heb ik haar hulp ook totaal niet gemist dus nu een super teken natuurlijk. Ik liep wel ook bij haar toen ik mijn miskraam heb gehad en om er met een buitenstaander over te praten en haar tips over hoe om te gaan met het verlies van je ongeboren kindje heeft mij wel psychisch wel heel erg geholpen. Het is zoals zij zei toch een rouwproces wat je doormaakt. Voor mezelf was ophouden met proberen opnieuw zwanger te worden ook geen optie want ik wou het zo graag maar door te blijven proberen en haar hulp bij de verwerking heeft het voor mij geen problemen opgeleverd dus ik zou het je echt aanraden. En zie hier nu ben ik 20 weken onderweg terwijl ik in augustus nog dacht het zal bij mij wel nooit gaan lukken... Ik heb vriendlief net per ongeluk een blauwe plek gemept op zijn arm... Oeeppsssiieee maar deed het echt niet met opzet maar hij heeft het wel echt verdiend. Door de hormonen is mijn lontje ultra kort en hij maakte me toch een k opmerking. Ik kwam uit de douche en stond me af te drogen toen ik mijn mijn borsten afdroogde/masseerde en er ineens druppels uit gelopen kwamen als ik erop drukte dus ik riep hem en liet het zien. Door erop te drukken en te masseren had ik zo een handje vol... Zei hij doodleuk.. Och we gaan zo toch naar mijn ouders (mijn schoonouders hebben een melkvee bedrijf) hang ik je wel ff aan het melkmachine kunnen we vast ff afkolven voor het komende jaar. En toen ging het dus knal echt die trotste blik op zijn gezicht was zo pleitte grrrrr mannen
@Karlijntje: ik moest ook stiekem wel lachen om jou VL zijn opmerking Dat komt waarschijnlijk omdat ik voor een uitzendonderneming in de agrarische sector werk en daar de term 'melkunie koe' ook met regelmaat voorbij kwam, wanneer een collega van me ging kolven Sorry, maar ik kan er wel om lachen.