2011 zwanger willen worden clubje, DEEL 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mie, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    karlijntje wat een mooie buik! prachtig! Ik vind em ech tniet dik! Maar ik ben dan ook wel wat gewend hahaha ;)

Miis, respect! ow en ideaal om de week grote boodschappen doen! dat kan natuurlijk ook! en dan 1 keer per week vers...Hmmmz nu doe ik t elke week en tussendoor ook nog vaak omdat ik wat vergeet, maar dat kan dus nog praktischer!
    Babbel hoe doe jij dat?????

Mie, sterkte met wachten, is nie makkelijk! maar veel leuke dingen plannen dan vergeet je de tijd!!

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    #3822 miis, 6 feb 2013
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
    sum ja maar vooral die tussendoor boodschappne kan man steeds doen ( dat is wel handig aan zijn werk hij komt smiddags altijd even thuis...dus als hij dan weer savonds gaat werken heb ik alles in huis wat noig heb)
    Vaak gaan wij als mn moeder er is op zijn vrije dag dus samen boodschappen doen, echt veel relaxter haha!
    En man haalt ook 1x in de 2 wkn beleg en kaas bij de slager en kaasboer...en brood dan bij de bakker tussendoor...(of AH natuurlijk) Maar 1xper week grote boodschappen heb ik echt geen tijd voor ...plus zo hard gaat dat niet, als je voorraad gewoon goed zit, heb je niet steeds mega veel nodig naturlijk

Ik vind een dag echt mega kort aangezien mijn kids al vroeg willen eten begin ik al 16/1630 onegveer met koken..om 17/1730 te eten...
    Nu de jongste deze leeftijd heeft is het helemaal spitsuur vanaf 16u omdat hij vaak net wakker wordt of hangerige fase haha

over een maand gaat de oudste naar de psz, nou ik weet zeker dat ik tijd tekort kom...hij gaat gelijk 4 dagdelen 2x van 0830 tot 1130 en 2x van 1315 tot 1515...en met die dutjes van de jongste wordt dat plannen . Of al veel eerder van huis gaan zodat kleine alvast ind e wagen kan slapen..oohh wat zou ik nu graag een benedenhuis willen, dat is zoveel makkelijekr hihi

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Mie, maar lieverd je wordt echt gek als je een echo ziet waar nog niks op te zien is....je hebt er niet veel aan...vanaf 6,5 wk kan je wel een kloppend hartje zien...dat is dan beter toch..

4. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    @ Miis: ja dat wordt idd heel hard plannen voor jou! Wel leuk de psz, fijn voor hem ook he tussen de andere kindjes!

Ik weet dat er pas vanaf 6,5w iets te zien is hoor. Maar bij W had ik (zonder reden) heel veel echo's. Eén aan 6w, één aan 7w, één aan 10w en één aan 12w. En dan zat ik veel minder in stress dan nu. Had dan ook gehoopt dat ik tenminste mijn eerste echo aan 7w mocht en dan gewoon wachten tot aan de 12w hoor. De eerste gewoon wat vroeger.
    Achja, geen bloed geeft moed...

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik herken dat wel hoor..ik had ook bij de oudste veel echos/..en had het ook "nodig "bij de 2e...maar ik weet wel dat de echo met 5 wkn mij niet hielp...toen ik daar wegging zei ik nog tegen man van liever had ik een week /anderhalf gewacht want ik moest toch terug komen...ik had toen echt zo'n echo waar je niks aan hebt..ja of een zwangerschap of niet...afwachten...
    Maar ik begrijp het dus heel goed hoor haha, maar als je jezelf maar niet gek maakt, wees voor nu lekker blij met je positieve testen!!! whoehoe!!

Ja is echt leuk voor hem andere kindjes, is hij gek op. maar ik vidn dit ook wel het juiste moment eerder had het niet gehoeven van mij...

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier is dochter gisteren voor teerst naar de peuterspeelzaal geweest, das zo leuk joh! zo echt al! met rugzakje met geschild fruit er in en bekertje drinken..HIHI! En de peuterspeelzaal die onze dochte rheeft is verbonden aan de basisschool waar ze straks heen gaat! Er zit een deur binnendoor naar de kleuters dus de overgang is straks helemaalniet zo groot! Over 2 week gaan we nog ff goed op di e school kijken en dan geven we haar al op..slik..ze word groot!
    volgens mij gaat dit jaar super snel (het derde jaar) ze word ook alweer zo groot!

7. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Miis: nog een pietpoets dus! :D hier nog 1! haha

@Mie: komt wel goed meis, probeer er van te genieten dat je weer zwanger bent! de eerste 13weken zijn nou eenmaal onzeker, ook als je met 7 weken al een echo krijgt.

@Sum: wat leuk dat grote zus al op de psz is geweest :D dan zijn ze inneens groot he?

@hier: ik was vorige week met Ties naar het weeguurtje van het CB gegaan. Ties vervolgens zittend op de weegschaal, waar hij 9,1kg woog ?! ik snap er geen drol van, want als ik mezelf samen met hem weeg en er vervolgens mijn gewicht vanaf haal, kom ik ronde 10kg uit. Ook als ik Ties alleen op de weegschaal zet, geeft hij 9,6kg aan. Vreemd toch? :$
    Niet dat ik me er verder druk om maar dat hij meer of minder moet gaan eten, hij eet juist kei goed, maar ik vind het gewoon vreemd dat het CB 9,1kg weegt en ik zelf rond de 9,6kg.. :(

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Nori er zit verschil in weegschalen...!

Eerste deel boodschappen binnen, straks nog naar de alberthein, pffff. De kinderen naar oma gebracht zodat ik mn handen vrij had, maar t schiet allemaal weer niet op! haha

9. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Hhahaha jaaaa indd!! grappig!!! :D
    Nee met W en M niet, maar toch wel bijna. M is ook met 37 wk geboren dus ook niet te laat ;)

Karlijn: Oh gelukkig meid, daar ben ik blij om. Dat zijn indd ook goede oefeningen :)
    Weet je wat ook erg helpt: Zwemmen en dan echt baantjes trekken, rustig.
    Moooooie buik!! ♥♥

Miis: :$:$:$:$:$:$:$ ZOVEEL poetsen???!!!???!! Jeutje ik haal de helft niet eens hahahahaha! ELKE avond de wc???? hier is t 1x per week en soms een doekie eroverheen tussendoor hoor!!!

Sum: Ik haal ook 1x per week weekboodschappen en tussendoor aanvullingen eventueel.
    Poetsen doe ik samen met ML, nee heel eerlijk: Dat doet ML hahaha. Ik vouw en strijk en doe de wc en de kinderkamers. De rest doet ML ;)

Mie: oooh meid we sleuren je door die weken heen meissie!!!!! Het komt echt goed!!!!!♥♥♥

PSZ: Tja beetje ver van mn bed verhaal omdat mijn kindjes al vanaf de 3mnd naar t kdv gaan :D Zo leuk, zijn zo'n sociale kindjes geworden ♥♥
    En in aug gaat meneer al naar school!!! :D:D:D Zo stoer!!! Maar ik vind het ook wel eng. Er komt wel veel op m af dan hoor... De nieuwe baby is er dan, hij moet naar school waar hij nog niemand kent, want zijn vriendjes zijn van oktober en november... Oh dat breekt mn hart wel hoor. Hij zegt steeds: Ik hoef niet alleen he mama? En dan moet ik zeggen dat hij bij de juffrouw mag blijven net als bij de kindjes en ik moet gaan werken... Dat snoetje is zo sneu dan.... Pffff zit er zelfs over te denken om hem thuis te houden tot zn nichtje ook gaat...

Zwangerschap: Maandag 2e echo... Misselijkheid is een stuk weg al en ook mn (.)(.) zijn minder gespannen. Dus nu ben ik daardoor erg zenuwachtig... veel krampen gehad, maar dat was van obstipatie.
    En mijn vader wordt morgen gekatheteriseerd dus dat zit er nog voor... Pfffff wat een stress :(
    Maar we gaan vol goede moed ervoor!!!

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    babbel je hebt er dus niet voor gekozen om ze naast opvang ook naar peuterspeelzaal te brengen? Hier gaat dochter lief 1 dag in de week naar de opvang en nu dus ook naar peuterspeelzaal.

Duim voor een mooie echo volgende week meissie!

11. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Nee omdat ze op beiden pre-scholingsactiviteiten geven en om financiele redenen... Maar nu twijfel ik een beetje... Zie mijn vraag:

http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/419464-naar-de-basisschool-slim.html#post14471524

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ja lastig!
    om die reden zijn wij voor de psz gegaan, dan krijgt ie de routine geleidelijk mee, die overgang en went ie al langzaam aan aan school.
    Onze dochter gaat dus ook naar psz in de school het zit naast de kleutergroepen, soms gymen ze in de gymzaal, etc. Ze leert ook dat de kindjes van wie ze afscheid neemt dat ze die weer gaat zien op school etc. Ik vond dat mooi,.
    Bij ons had je ook de keuze voor 1 dagdeel, dat koste 40e euro per maand voor ons. Dus alleen woe ochtend, ik zie dat ze er nu al erg van geniet!
    Zoonlief krijgt idd veel te voorduren van t zomer, dat hij daar hoe dan ook last van gaat krijgen is nu eenmaal zo, soms is dat accepteren ook voldoende, en kun je kijken hoe je het hem zo gemakkelijk, vertrouwd mogelijk maakt maar dat t moeilijk voor em zal zijn zal als een paal boven water staan want het zijn grote dingen voor zon klein mannetje en daar leren ze van, worden ze wijzer van en jij zult hem vast bij staan zodat het een goeie leerervaring word!
    Succes meissie!!

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    oja`jij kent je kind het beste, wat denk je dat hij nodig heeft?

ik zelf zou onze dochter niet thuis houden en wachten tot andere kindjes ook gaan, dan geef je namelijk ookONBEWUST voor mijn gevoel de boodschap dat hij het niet alleen zonder zijn vriendjes kan...
    Je kunt ook met hem bespreken hoe het makkelijker voor hem zou zijn om naar school te gaan, wil hij een knuffel mee bijvoorbeeld.
    En van te voren gaan kindjes altijd proefdraaien he? Dus je kunt hem ook iets langer laten proefdraaien, wennen...!

14. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Stilletjes hier... ECHO... :D

Alles oké met iedereen?

15. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    echo....echoo..... echoooo :p

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    fijne carnaval allemaal!!! ALAAAAAAAAAAAAAAAAF! :D:D:D

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hoi lieverds!

rustig hier, iedereen druk druk...tja ik ook hoor!
    Vanavond gezellig "meiden" avond mn nichtjes (3) komen gezellig hier eten en gaan we spelletjes en wijntje en lekkers doen.

Verder jongste zat echt in een sprongetje, oh mijn god die loopt gewoon overal langs echt doodeng...wnat hij is nog zo jong! ( en klein!)
    Gelukkig valt hij nu niet meer keihard op zn achterhoofd omdat ie nu begrijpt dat hij moet knielen om terug naar zit of kruip te gaan...thank god...
    Hij sliep echt megaveel afgelopen dgn en onwijsssss hangerig en huilerig..nu vandaag lijkt alles over..en hij kan ineens al die dingen! ( mn oudste hafd ook echt duidelijk die ontwikkelingssprongen)

Nou voor de rest gaat het oke! as vrijdag mn theorie examen gepland gaat me vast lukken...althans...als ik mezelf test met testen "slaag" ik..dus gewoon nog ff goed leren en goed opletten!

Oudste praat echt mega goed ineens wat maakt die een sprongen qua spraak ineens joh ..super om mee te maken echt geweldig hihihi
    Hij is zo ontzettend lief voor zn broertje...deelt echt uit zichzelf...als ik hem bijv een rijstwafel geef ofzo...gaat ie direct naar zn broertje en breekt een stuk af...en dat terwijl ik dat niet zeg ofzo...zegt ie ga maar lekker eten *naam*...en even later vraagt ie dan.."lekker rijstwafel eten *naam*??" super sweet!

nou meiden oe gaat het met jullie???????

18. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik zwaai even snel. Hier ook druk, druk, druk....

X gaat ontzettend goed, leert dagelijks nieuwe woordjes! Heeft al 1 plasje op het potje gedaan :-D

19. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Inge WOW X is er vlot bij! hihi!

Miis, fijn dat ze het zo goed samen hebben! En snel hoor 8,5 maand, dan zijn ze eigenlijk te jong voor wat ze al doen he? (in hun hoofdje) dat maakt t dan altijd zo eng! Gelukkig leert ie snel en gaat t goed!

Fijne carnaval voor de vierende mensen, hier gebeurt dat niet!
    Wij hebben een loge t weekeind, gezellig drie kids, ik vind het helemaal leuk! Manlief vind het te druk! Die is zowizo best gestressed lately arme kerel, hij heeft t druk met zijn verplichte studie en is een dag minder gaan werken om bij de kids te zijn maar gaat er niet opa chteruit op zijn werk qua werkzaamheden, dus t loopt em een beetje over de schoenen zeg maar, ik probeer em te ontlasten en te helpen met plannen maarja hij zal ook zelf dingen moeten doen en zijn grenzen moeten leren aangeven.....

20. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @potje: We doen het spelenderwijs. Gewoon zij na het avondeten op het potje en dan liedjes zingen, boekjes lezen, spelen...vandaag al plasje nummer 2 op het potje!!!

@sum: Wat sneu voor je man!!!

Deel Deze Pagina