miis het gaat echt beter met mijn moder, geweldig! Jongens, Jip slaapt door van half 8 tot half 8 zit nog maar op 4 flessen, groeit als kool maar wil overduidelijk vaster voedsel..Hij is nog maar 15 week, maar zit met zijn vuistjes, hapt als hij mij ziet eten en kwijlt...Dat zijn alle tekenen,.,...moet ik al beginnen met een groente hapje? of papje??? woensdag naar cb zal het daar ook eens vrage, bij dochter ben ik pas na ruim 5 maand begonnen want die had ook zo veel last van krampjes, J.ippe ook...dus wat is wijsheid?!
ik heb dat nooit als tekens gezien, omdat elke baby zn speekselklieren in werking krijgt op die leeftiojd...maar natuurlijk doen wat goed voelt... en de darmen zijn er echt niet altijd al aan toe...je kan beginnen met 4 mnd met theelepeltjes groente ofzo...hele milde groentes.. maar echt nodig heeft ie het niet...hij moet tot 1 groeien op melk...kijk als je al aan de max hoeveelheid melk zit en hij is hongerig...en je kunt dus geen extra fles geven, dan kun je het doen.. als dat niet zo is, dan ben ik van mening dat hij een fles nodig heeft en geen bijvoeding
Hier ook helemaal te vinden voor wat Miis schrijft. Ik gaf pas vanaf 6 maand bijvoeding bij winter geloof ik. Maar gaf ook volledig bv dus ik weet niet hoe snel je normaal mag/moet beginnen met bijvoeden als je kv geeft. Ik heb een vriendin die haar kindje groentepap gaf vanaf 11 weken. Ieder doet natuurlijk wat hij wil maar dat vond ik eerlijk gezegd een beetje zielig voor dat kindje. Ik had veel liever dat mn zoontje dan nog lekker melkje dronk. Maar elk kent zijn kind natuurlijk het beste, zoals jij je klein mannetje natuurlijk ook het beste kent he!
Trouwens Babbel, alle oké? Als je meeleest, zeg dan eens snel hallo aub Ben benieuwd hoe de echo was! En hoop dat alles oké is met je vader?
Hey meiden, ff snel...want dru, druk, druk! Xenia was gisteravond hysterisch! Niet willen slapen enz enz. uiteindelijk was ze om 12 uur stil. Iks liep om half 2 :-/ 5.45u ging de wekker weer...zucht Wat betreft bijvoeding: zijn wij mee begonnen op d'r 6 mndn 'verjaardag'. Ook tot die tijd alleen mamma melk...
ik ben bij jongste 5,5 mnd begonnen ( oudste 6 mnd) Dit omdat door mijn schildklier mn bv zo laag was dat ik toen moest bijvoeden met kv...en hij desondanks zo hongerig bleef .. het risico met snel beginnen met bijvoeding is gewoon dat ze dan meer eten dan nodig is, en dus melk sneller kunnen weigeren.. Hoor en lees vaak genoeg dat kindjes ineens met 8 mnd geen melk meer willen...tja maar dan eten ze alles al volledig of zittente vol voor de hoeveelheid melk die ze "moeten"... Buiten dat, mijn zoontje heeft vanaf het moment van beginnen tot 7 mn wel last van verstopping gehad...door de overgang van de bijvoeding, terwijl ik al rustig aan deed...Hij kreeg in principe geen krampen van de voeding zelf, maar wel als hij dan moest poepen e n dus alleen maar harde keutels had, erg sneu... ik zou minstens wachten tot 5 mnd, maarja dat ben ik
Ik heb Ties met 4,5mnd fruit gegeven en met 6mnd ook groente. Hele kleine beetjes, meer voor de 'lekker'. Een vriendin van me gaf haar kindje met 2mnd als fruit en groente, dus ieder z'n eigen keus denk ik. Doen wat jij denkt dat goed (en vooral nodig) is.
hey meiden, in sommige gevallen ben ik t met jullie eens, maar j.ip heeft eerder nog geen bijvoeding gehad maar laat in ijzn gedrag zien klaar te zijn met de fles, hij drinkt ook nog maar 4 flessen en dat gedrag, hij kijkt wel t eten uit mijn mond en hapt dan mee..... dus vandaag rijstebloem gehaald, beetje voeding )30 cc gemaakt, schepje rijstbloem erdoor zoddat t een papje word en met lepeltje aan hem gegeven terwijlw ij ook aant eten waren..Hij vond t geweldig! hij wil gewoon mee doen..das t hele gebeuren, dat merkte ik in zn gedrag. Ik kijk het zo nog even aan )paar lepeltjes rijstebloem pap tijdens het eten als hij wakker is zodat ie mee kan doen en dan kijk ik hoe of wat hij zou willen. ik start zowizo met groente en niet eerst met fruit maar das ivm beter verteerbaar voor darmpjes en voor zijn smaakontwikkeling. Jullie wel bedankt voor jullie mening
haha ja sum, elk kind is anders...gewoon kijken hoe hij er qua darmen op reageert...maar rijstebloem is ook bijvoeidng en kan verstopping veroorzaken, dus kijk daar dan wel mee uit, dat je dat ff laat wennen ook.. qua smaakontwikkeling geloof ik niet zo zeer in, ben bij beide kinderen met beide tegelijk gestart en zijn beide super eters met van alles ( oudste natuurlijk wel zo'n ik weiger groente peuterfase, maar das was echt een fase)
Ik vrees er voor dat het weer foute boel is... Ik voel bijna weer geen symptomen meer. Alleen nog wat buikpijn maar dan eerder buikpijn die ik herken van de mk'n dan van het zwanger zijn gevoel. Tenminste dat denk ik maar ik weet eigenlijk ook helemaal niet meer wat te denken. Want af en toe denk ik dan toch weer iets te voelen, wat extra moe en wat gevoelige borsten. De boosdoener is vooral mn test van deze middag. Hij is precies wat lichter dan die van eergisteren. Moet er wel bij zeggen dat deze met urine van 's middags is en de andere van 's morgens geloof ik. Maar dat zou niet zoveel mogen uitmaken want had vijf uur niet geplast deze middag en niet zo heel veel gedronken. Dit is echt niet meer leuk zo. Ik hou het niet meer.
En ik weet ook dat ik alleen maar rustig kan afwachten en niet van het slechtste moet uitgaan. Moet ook de gyn niet bellen want nu is er toch nog niets te zien... Ga morgenochtend nog eens een test doen van kv2v5 en vergelijken met die van vandaag en eergisteren. Ik hoop dat hij toch gewoon nog positief is maar vrees er voor. En dan nog, ik had bij mn MA (eerste mk) ook even een dip en daarna gewoon weer donkerder en dat bleek toch foute boel zijn
Lieve Mie, ik snap dat het moeilijk is om 'gewoon' af te wachten. Snachts maakt je lijf veel meer hcg aan als overdag, dus de lichtere test met middag urine is wel te verklaren. Maar daar heb jij helemaal niets aan, en mijn relaas wil je wrs ook niet horen. Probeer afleiding te zoeken, probeer je hoofd rustig te houden. Al kan ik me voorstellen dat dat met jouw voorgeschiedenis een hele moeilijke taak is. Ik denk aan je lieffie! Mijn duimen draaien voor je...
Bedankt voor de bemoedigende woorden Inge! Heb er best wel wat nood aan. Ik weet dat ik mezelf in die spanning steek door zoveel te twijfelen maar het is sterker dan mezelf vrees ik. Ik weet dat jij best wel wat kennis hebt van ht medische gebeuren dus ik ga straks proberen met jouw woorden in ht achterhoofd rustig te gaan slapen. Thx!
Mochten jullie de foto's willen zien, ik heb ook een topic aangemaakt. http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/420684-verloop-zwangerschapstestjes.html Ik weet dat ik overdrijf en echt freak hier over hoor. Ik moet het loslaten maar weet alleen nog niet zo goed hoe precies.
Waarom waarom waarom. Mijn test van deze ochtend is duidelijk een pak lichter. Waarom gaat het steeds fout, ik kan dit echt niet meer aan...
ow Mie meis, je maakt jezelf gek met al dat testen..het is geen garantie en ook geen middel om te ontdekken of het fout gaat... Ik hoop dat het goed blijft gaan en jij de rust weer kunt vinden, want het testen gaat je niet helpen om grip op deze situatie te krijgen vrees ik.. Sterkte meis!
vind het ook moeilijk iets tegen je te zeggen Mie, ik bedoel het is nou eenmaal jouw gevoel..en jouw manier om er mee om te gaan..maar toch hoop ik dat je wat meer kan genieten van alles wat je overkomt... Ik snap wel erg je angst hoor, het is ook allemaal erg kort op elkaar ....probeer ook nog te vertrouwen op je lichaam en we duimen echt allemaal mee voor een plakbaby!!!!
Uiteindelijk toch donkerder geworden, ik maak mezelf gek en stel me ongelofelijk aan. Heb het gevoel dat weinig mensen mij begrijpen, misschien logisch ook. Ik denk dat ik misschien beter eventjes wegblijf van zwangerschapspagina. Heb het gevoel dat het mij op dit moment niet helpt maar alleen maar het tegenovergestelde doet.
hey mie! WHOEHoee DONKERDER....dusssssssssssssssssssss je bent echt wel goed zwanger hoor...geef je lichaam de tijd...elke hcg stijging kan toch anders lopen..en sowieso alleen om de dag of om de 2dgn testen heh en idd dat kan heh...je kan altijd via fb klesten hoor maar snap het wel..ik ben toen ook eventjes weggebleven na mijn miskraam!