naar mijn idee is het heel onschuldig...ik wilde alleen bellen om te vragen wat ikd an het beste kon doen of mss oogdruppels oid...of gewook afgekoeld gekookt water enz... het was alleen wat rood en btj opgezwollen van het wrijven onder de douche enz... ik kijk morgenochtend wel ff idd...thanks!
@Miis: onze Ties had laatst ook een beetje troep in de oogjes, 2dgn koorts (hoge koorts!) En verkouden. De hele mik-mak. Heb zijn oogjes met kamillethee schoongemaakt. Water koken, kamillethee trekken, af laten koelen tot lauw warme temperatuur en dan met een watje deppen in de thee. Zoals Babbel al schreef van buiten naar binnen schoonmaken. (Door de lauwwarme temperatuur 'weekt' de siep los en doet het niet zo'n zeer) succes en als je het niet vertrouwd, gewoon de HA bellen!
Even snel reageren. Is volgens mij idd ook een oogontsteking miis. Heeft W hier enkele weken geleden ook gehad. Is wel besmettelijk. Hier was er eerst één kind in de kinderopvang die het had, daarna volgden alle andere kindjes. Dus mss even opletten met zijn broertje voor zover dat kan. Ik kreeg toen als advies op de opvang om naar de apotheek te gaan. Daar kreeg ik een soort ontsmettende druppels. Maar bv heb ik dan ook gehoord net als kamille thee
Verdorie zeg, Babbel, ik volg jouw voorbeeld, ook een blaasontsteking vrees ik. Nu vraag ik me alleen af, vroeger bleef ik daar wel eens gewoon mee lopen, flesje cranberriesap drinken en huppekee dat ging wel weer over. Nu las ik dat een blaasontsteking in de zwangerschap toch niet te onderschatten is. Moet ik dan de ha bellen?
Idd even langs de HA met een potje urine. Niet mee rond blijven lopen hoor! Beterschap! @miis: hoe gaat t nu met de oogjes?? En zoals Mie schrijft, is besmettelijk! Dus goed handjes blijven wassen en met regelmaat de oogjes vrij maken.
nou zn oogje is wel wat kleiner zegmaar, van een ontstoken ook..maar geen nieuw viezigheid..hij lag vanmorgen naast me en toen zat ie wat harde stukjes uit zn wimpers te trekken... dus het is al over denk ik!..idd ik was nu echt steeds zn handjes, jongste gelukkig al stuk minder verkouden dus hopelijk knappen ze nu lekker op!
mie, thanks! ja zou gewoon plasje ff laten checken en dan weet je het maar...sowieso cranberrysap blijven drinken enz om het dan te voorkomen.. ik heb het dan niet in de zw gehad maar wel bijna 2 jaar lang last van gehad! vreselijk!
@ Miis: leuk, de boys weer wat opgeknapt!En twee jaar lang last hebben van blaasontsteking, killing zeg! Als ik nu bedenk hoe ik hier zit te miepen op de bank haha. Trouwens net de ha proberen bellen, is niet te bereiken behalve vnvnd tussen 4 en 6 maar dan ben ik aan het werk. Dan verlengd weekend dus werkt hij niet. Ha van wacht kan ik pas vnvnd na 19u bellen maar dan heb ik een afspraak met vrienden die al maanden vaststaat. Grrr.... ondertussen heb ik er ook koorts van gekregen, zit er bloed in mijn opgevangen plas en doet het echt pijn. Zeur zeur zeur zeur
I know Babbel. Zit alleen even vol zelfbeklag hihi. Ondertussen trouwens al naar secretariaat van mn gyn gebeld maar kan sowieso niet geholpen worden dit weekend. Labo is gesloten en kan ten vroegste maandag voorschrift krijgen. Lekker veel water drinken dus
huh Mie, das raar je moet gewoon naar je ha gaan hoor! een fikse blaasontsteking in de zwangerschap is niet te onderschatten! dit kan wel degelijk gevolgen hebben..Dus gewoon gaan! hoppaaa en een antibioticum vragen!
als er bloed in je urine zat/zit..dan lijkt het me een verwaarloosde blaas1ontsteking!...althans ik heb ook ooit een nierbekontsteking gehad en dat was het gevolg daarvan, en toen had ik ook bloed in plas
hoe is het nu Mie? en met de blaas? Hier: Babbel je moet me straks maar alles vertellen over hoe t bevalt een derde, want ik heb ook rammelende eierstokken.. Wie ha ddat nu gedacht? Zoon is nog maar 5 maand..hahaha! Ik wil er nog zo een!!! Manlief vind t ook wel een goed idee, maar eerst een x bedrag op de spaarrekening, dus sparen maar!!! Hoe gaan jullei dat fianncieel doen Babbel?? hihi
Nou Sum... Dat is nu een hele uitdaging, want ik heb per 1 juli geen werk meer en nu staat ook de baan van mijn man heeeeeel wankel ineens... Dus dat is wel echt een reden tot kopzorgen... Maar ja we roeien met de riemen die we hebben en weten het niet helemaal... Maar ik vind kindjes gewoon helemaal niet zo duur... ?? Ja studeren en zo dat gaat geld kosten, maar verder valt het wel mee toch?
ow ik vind kindjes behoorlijk duur... flesvoeding krijgt hij natuurlijk.... maar kleding! en schoenen! en dochterlief slijt broeken en leggings (gaten er in)...ja ik merk wel dat er een tweede bij gekomen is! maar wat een heftige kopzorgen financieel! Jij weet nu al dat je in juli geen werk meer hebt! Kunnen jullie t financieel reddeen van 1 salaris? Wij dus niet...(duur huis) Ik word wel steeds makkelijker dus goedkoper en zal dat nog meer moeten gaan doen, maar ja ik vind kinderen wel aan de prijs..haha!
Nou ja we redden het NET aan.. Maar leuk is het dan niet. En een APK, reparatie van de auto of een kapotte wasmachine zou dan rampzalig zijn... Dus dat willen we niet!! Maar Als ML zn baan kan houden en t gaat allemaal wat beter daar, dan wil ik gastouder worden. Tja en leggings ik koop ze alleen bij zeeman. En ik heb hele STAPELS met kleren van mn zus (merk) en een vriendin gekregen. Dus ik hoef alleen maar wat extra dingetjes te kopen. Voor F vind ik kapotte knieën geen ramp, het is een stoere knul hahaha. Of ik naai er een lapje achter, lekker grungey En hij heeft een paar broeken die hij mooi moet houden Die andere komen of van H&M (9.95) of van MP (vingino en Vinrose). Dan kost het niet zoveel. Ik ben een echte koopjesjager en vind dat erg leuk. Ik ben gek op zweedse (DUUUUURE) merken, maar weet ze vaak voor een prikkie op de kop te tikken. erg leuk! En Z8. imps en elfs, jottum etc vind ik prachtig, maar ook die alleen in de BIG sale, of op MP. En schoenen dat is waar ik echt niet op bezuinig. Dat moeten goede schoenen zijn. Maar ook dan heb je de keuze tussen 79,- of 189,-. Al met al vind ik het wel meevallen hihi. Ja en BV is gratis hahaha.
tja hypo allergene voeding is 12 euro.... en luiers... Dus ja beebje kost hier wel wat maar je krijgt er een hoop voor terug! Vind t best leuk dat we besloten hebben dat er nog wel een derde komt hihi! Nog ff flink sparen en 10 kilo afvallen en dan gaan we t weer rpoberen en zie we wel hoe lang het duurt....leuke mijlpaal! en t leukste is: we hebben allebei al dus het is echt alleen een toetje' voor de leuk dus! hahaha