@Babbel: ik sliep vroeger ook op 1 kamer met mn zusje toen mijn broertje werd geboren. Later zijn we weer ieder op een eigen kamer gaan slapen, maar ik kan me nog herinneren dat het niet alleen gezellig was, maar ook fijn als je een keer een nachtmerrie had. Mijn zusje kroop vaak bij mij in bed ipv dat ze mijn ouders wakker maakte.
meiden ff vraag, ben ik nu een zeikerd?? mijn kids gaan (maar) 1 dag naar het dagverblijf maar toch vind ik dat moeilijk, iig haalde ik dinsdagmiddag zoontje (5,5mnd) en dochter op. Zoontje kreeg net de fles van de snuffelstagiaire! het meisje wawt vast elke dinsadgmiddag van het vmbo een dagje mee komt lopen, 2 uurtjes ofzo. Hartstikke lief meisje van pak em beet 14 ofzo maar ....ik wil niet dat ze mijn kind de fles geeft!!, laat haar maar met de oudste puzzeltjes,knutslen, verstoppertje ofzo doen of met beebje kiekeboe oid..zoontje heeft snel last van darmkrampjes en ik vind het een grote verantwoordelijkheid een fles geven bij een beebje is een hele happening..Ik voel me er iig niet goed bij. Heb wel een mail gestuurd net naar mijn leidinggevende.. Ik zou zo graag een gastouder in de buurt hebben...pfff
sum, ja dat lijtk mij dus ZO lastig, vandaar dat ik echt altijd heb gehoopt dat ik mn kids nooit naar een kdv hoef te sturen ( ik bedoel ermee, dat het niet nodig is, logisch als je geen keus hebt!!) Ik zou dat echt direct aankaarten, ja jij bent nou eenmaal de moeder en je wilt dat jouw kind verzorgd wordt op een goede manier waar Jij vertrouwen in hebt... En als het heel belangrijk is hoe hij zn flesje krijgt, kun je dat heus wel aangeven dat jij liever hebt dat een bepaalde leidster dat doet... Maargoed mss kun je ook aannemen dat die leidsters het meisje echt goed instruerne hoe het bij al die verschillende kindjes werkt natuurlijk.. ik bedoel heb je het idee dat hij bijv die dag dan veel meer last van krampjes had en het dus " niet goed" is gedaan? ik snap je wel hoor..hihih lijtk mij zooooo moeilijk, gastouder lijkt me ook fijner! ik zou daar ook voor kiezen voor kleine babies in elk geval...
Ik persoonlijk vind het een beetje overdreven. Zpo'n meisje heeft ws de hele dag lekker gespeeld met de kids en mocht ook eens een flesje geven. Big deal.. maargoed dat is mijn mening.
maar ze zal toch ook geen echt 14 zijn?? ja norii bigdeal kun je wel zeggen..maarja ik heb liever niet dat mijn kind een oefen pop is...ik wilde ook niet dat iemand anders het flesje gaf aan mijn zoontje want hij had erge verborgen reflux...en mss gek om te bedenken maar sommieg mensen kunnen echt geen fles geven! hihi maargeod ik vraag me dan wel idd af, of het dan ehct zo slecht gegaan is...
Mijn zoontje gaat best veel (drie dagen) naar een kinderdagverblijf. Zou het persoonlijk niet anders willen. Hij zit alleen maar bij leeftijdsgenootjes, doen super veel fijne activiteiten samen maar wat ik vooral een voordeel vind aan zo'n grote creche, er is altijd controle! Toen ik zeven maand zwanger was van W was er hier in de gemeente waar ik woon een gastouder waar de stoppen zijn door geslagen en zij heeft een kind een schedelbreuk bezorgd. Daarom zou ik zelf nooit voor een gastouder meer kiezen. Maar goed, dat was natuurlijk de vraag niet en ik ben na dit voorval waarschijnlijk niet meer zo objectief. Hier bij W op de creche zijn er ook wel vaker stagiaires en vaak ook jong( 15 jaar is het jongste hier). Persoonlijk vond ik het niet erg als ze hem als kleintje in bad staken of een flesje gaven. Zolang er maar begeleiding was en dat was er steeds. Maar ik hoorde wel van veel andere ouders dat zij daar wel problemen mee hadden toen ze klein waren. Het is volgens mij simpel. Jij voelt je er niet goed bij en het is de bedoeling dat jij je kind met een gerust hart daar kan laten als je moet werken. Dus ik zou idd de directie van het kinderdagverblijf contacteren en vragen als verzorgster of begeleidster ... vanaf nu de fles zou willen geven. Geeft jou direct heel wat meer rust. Heeft je zoontje er last van gehad trouwens?
mie, jaa zulke verhalen ken ik ook...het blijft een moeilijk iets vind ik...ik bedoel ja om die robbert maar niet te benoemen ....het kan overal..gekkigheid allemaal heh..
Mhh... het verhaal van die Robbert ken ik niet maar het is kan uit je post opmaken dat het ook helemaal niets goeds is.
ohja mie nee sorry soms vergeet ik dat je niet in nl woont nou dat is een verhaal daar moet je gewoon van kotsen en huilen en alles tegelijk...!!
@miis: ik kan me er niet zo druk over maken, omdat ze op een kdv echt wel kijken of jij als stagiaire het aankunt. En je moet ergens beginnen, wil je het kunnen leren. Als zij het niet goed heeft gedaan, dan hoort ze dat vanzelf. @sum: heeft mini er last van gehad? @mie: er gaan altijd horrorverhalen de wereld rond. Je kunt het beste gewoon vertrouwen hebben in de proffessionals, zo niet. Dan het maar zelf doen. (En dat is in 9 vd 10 gevallen onmogelijk..)
JEEEEEEJ fijn meid!! Herkenbaar. Bij F en M viel ik eerst af en kwam ik tot de 30 wk niks aan. Nu al bijna 3 kilo en ben pas op de helft!! Oh dat is ook lekker om het nog even geheim te houden. Vond ik ook fijn. GV: Hoe is het met M???? En met jou? Ik heb nu dus zo'n topmark tandem wagen... MAar die wielen zakken wel iets door. Ik kan nu een P&T Kiwi explorer duo agen kopen voor 80,-. Zal ik het doen??? Karlijn: Hoe was de partneravond? Norii: Ja dat is ook fijn ♥ Sum: Als jij het zo voelt zou ik het aangeven. Maar ik was ook 14 toen ik oppaste vroeger bij kleine baby's. En de fles geven is echt niks wat je leert op de SPW, geloof me Dus ik begrijp je gevoel maar ik denk niet dat een meisje van 14 slechter de fles geeft dan een meid van 24 of een vrouw van 50. Ze zal echt wel instructies hebben gekregen over tussendoor boeren en hoe hem vast te houden meissie. Maar nogmaals, als dat je gevoel is, dan is dat je gevoel. Weet wel dat als je gastouder vakantie heeft of ziek is, je dan geen opvang hebt. En dat zij meestal geen opleiding hebben om je kinderen een ontwikkelingsstimulerende opvang te geven. Ook missen ze dan het voorschoolse traject. Ik snap je gevoel maar weeg ook de nadelen er tegen af En de screening is mindergoed. Een pedagogisch werker heeft altijd collega's en een manager die ze begeleiden. Je leert van elkaar en je blijft je ontwikkelen als pedagoog. Ook dat vind ik persoonlijk heel belangrijk. Een gastouder kan doen en laten wat ze wil in principe. Zeker bij kindjes die niet kunnen praten nog. Dat zou mij dan weer weerhouden. Ik begrijp het schrikbeeld van een KDV soms ook niet helemaal. Ik zou willen adviseren: Loop eens een dagje mee!! Dat verandert echt je mening denk ik!! En ik heb een kindje van het KDV teruggekregen met een gebroken beentje he! Ik denk dat het overal had kunnen gebeuren. Ook thuis, ook bij een gastouder. En ik heb ook een kindje met hevige reflux en KMA naar het KDV gestuurd! Maar juist hun kennis over pedagogiek en voeding heeft mij erg gesteund! Het maakt mij ook wel eens verdrietig dat mensen niet vertrouwen in onze professionaliteit en kennis. Ik weet gewoon dat als wij werken het belang van jouw kindje ALTIJD voorop staat. Dat er hele klokkenluiderssystemen zijn in de organisaties om evt collega's die niet altijd pedagogische keuzes maken te melden bij LG. Alles draait op veiligheid en ontwikkeling. En ondanks alle rotzooi die de mensen op hun bord krijgen idoor de bezuinigingen gaan ze iedere dag 100% voor de kindjes. En dat siert ze vind ik! Ik ben 1 juli ook weer mijn baan kwijt en nee dat vind ik echt niet fijn! Maar dat ik de kinderen op een beste manier kan achterlaten en nu nog kan ontwikkelen en laten groeien is iets wat voorop staat bij me! Hier: Nog steeds Hb, maar het gaat wel. Nu een zieke M. Vraagje: We willen M op F's kamer in een peuterbedje gaan laten slapen. Wat zullen we doen? 1. Meteen op F's kamer in het peuterbed (1 keer verandering, maar wel groot) 2. in het ledikant op F's kamer. Later in t peuterbed (2x verandering dus) 3. In het peuterbed op haar eigen kamer, later naar F's kamer. (2x verandering) Wat zouden jullie doen?
ik zou m in har eigen bedje in f kamer doen kijken hoe dat gaat en dan met haar voorbespreken dat ze een groter bed krijgt (als feestje) en paar dagen later of weken later een groter bed... nog even over kdv, ik ben niet tegen kdv's helemaal niet, maar het staat me met zoontje steeds meer tegen. vind het bij dochter minder, daar zie ik dat ze veel leuke dingen enzo doen, maar ikz ie bij zoontje toch veel drukte, stress, gehaastheid, etc. het ophalen is altijd erg chaotische en druk..Ik voel me daar toch niet zo goed bij. Ondanks dat er ervaren leidsters zijn. Ik had een proffesionele gastouder, die deed opvang in huis maar was gediplomeerd, dat was zo een ander gevoel...wou dat ik haar terug kon (ik moeswt uren uitbreiding hebben..)
Nee ik begrijp je ook wel hoor Sum. Ik heb ook wel eens dingen dat ik denk: Hm zo had ik het zelf niet gedaan. Maar over het algemeen ben ik heel tevreden. Zit J in een babygroep? Dat is ook anders want M zit in een verticale groep (0-3). Daar zitten max 4 baby's in (0-1) Zo M ligt op F's kamer!!!! In haar nieuwe bedje!! Even traantjes maar nu is t stil!
Wat flink van M zeg!!! En las dat ze lekker lang heeft geslapen. Is toch echt een flinke meid he die dochter van jou babbel! Je doet me nu wel twijfelen moet ik zeggen. wij gingen voor de baby een nieuw babybedje kopen zodat W.inter nog even in zijn eigen bedje kan blijven slapen. Maar nu ik hoor dat M het zo goed heeft gedaan, twijfel ik als ik mss ook neit beter een nieuw groot bed koop voor W... In het kdv slaapt hij op een soort veldbedje, dus eigenlijk ook principe gewoon bed en dat gaat best goed. Ben alleen bang dat hij thuis dan zijn hele kamer overhoop gaat halen haha Het is een echte bandiet.
Oudste hier slaapt sinds hij 2 is maar had eerder gekund want deed al sinds 20 mnd heel lastig met slapen vanaf groot bed was t over
Hahaha ja het is echt wel fijner zo! Hier kan ze tot de vier ongeveer in slapen en dan kan nr 3 er in!!! Ik zou echt geen extra ledikantje halen hoor! F is ook voor zn tweede verjaardag naar het grote bed gegaan. Een 1-persoons! En als M dit bedje niet gratis had gekregen, dan hadden we weer een 1-persoonsbedje gekocht. Maar wel met opstaande zijkanten zodat ze er niet uit kunnen rollen Ik zal zo eens een fotootje maken kun je t zien ♥
hier komt ook eerst geen nieuw ledikant hoor, wat zonde! gewoon groter bed, evt kun je bij ikea van die rekken tegen uit bed vallen kopen...tadaa en een bedje is klaar!