2011 zwanger willen worden clubje, DEEL 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mie, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    @ Sum: wat goed zeg die vijf kilometer!!! En binnenkort op vakantie, klinkt nog veel leuker! Klinkt alsof jij echt aan het genieten bent, top!

@ Miis: spannend, je rijexamen! Kan me voorstellen dat dat wel handig zal zijn met twee kids, vooral in de winter dan. Wat leuk dat je jongens het ook zo goed doen. Hoor wel van meer mensen dat kinderen zo sterk kunnen verschillen, één veel sterker motorisch maar dan later met taal en de andere dan helemaal omgekeerd.

@ Babbel: auw die pijnlijke nachten klinken helemaal niet fijn. Dat geboortekaartje daarentegen wel weer helemaal leuk zeg! De laatste tien weken zijn in zicht he :D

Hier: was afgelopen weekend braderie in de stad waar ik werk. Heb mezelf een beetje laten gaan... oeps.
    Buit voor W.inter: twee paar nieuwe schoenen, drie t-shirts, twee nieuwe truien, twee nieuwe broekjes en een nieuw hemd.
    Buit voor de kleine meid: één newborn pakje, een jurkje met legging in maat 52, jurkje in maat 62, jurkje in maat 68.
    Buit voor mezelf: nieuwe zwangerschapsjeans (één is echt wel te weinig), zwangerschapsjurkje en shirtje.
    Buit voor manlief: die moest het met alleen een nieuwe cd stellen haha.
    Eigenlijk helemaal over the top dus maar was eigenlijk helemaal niet zoveel centen kwijt, dus helemaal top :D
    Nieuwe kledij voor mezelf was ook wel leuk want opnieuw voel ik me helemaal niet mooi zwanger... Hopelijk komt dit nog.
    Maar aan de andere kant wil ik ook trots zijn op mijn lijf en deze prestatie. Dus extra verzorgen in de badkamer, mooie kleertjes en ik heb nog iets geks gedaan haha. Een fotograaf had via een dansopdracht gevraagd als ik niet naakt wou poseren voor een fotoreeks van hem. Had ik eerst geweigerd maar nu met bolle buik leek het me wel leuk en ga ik er voor hihi. Wel niet aan manlief verteld, ben benieuwd wat hij van de surprise zal vinden :D Manlief en mezelf gaat laatste tijd ook wat moeizaam. Hij snapt niet dat ik als anders zo onafhankelijk dametje nu zoveel nood kan hebben aan bevestiging en knuffels en dat zorgt af en toe voor wat probleempjes. En het feit dat hij zwangere vrouwen totaal n iet mooi of aantrekkelijk vindt speelt natuurlijk ook weer een rol... Van hem mag ik best al mijn platte buikje terug hebben.
    Donderdag ook opnieuw echo, helemaal benieuwd!

Tot daar de extra lange update van hier :D

2. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @mie: je bent zeker.goed geslaagd dan! Altijd leuk, zeker als het weinig kost :)
    Het lijkt me heel moeilijk als er bewust gezegd wordt dat je man je niet mooi vind als je zwanger bent :( kan me goed voorstellen dat je daar verdrietig van wordt.

@hier: nog steeds geen ovu grrrrr. Als het goed is komen mn ovutesten vandaag binnen. Deze maand zal wel niks worden, zondag voor het laatst geklust en kan op zn vroegst pas vrijdag weer omdat ik ml alleen'snachts zie (lees slapend) door werk....

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Mie, shop till u drop :) like!

Inge spannend!...testen...je gaat er weer echt voor inclusief de testjes dus. Exciting!

LB hoe issie met je? Jij loopt altijd aardig gelijk met mijn vriendin die ookv oor iui gaat, maar haar ronde is nu afgeblazen want ze had 6!!eitjes dus dan gaan ze niet insemeneren,,,,,kun je niet bedenken toch?! een zesling..whahaha...

4. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames,

@Sum: wow 6??? Jeetje, nee dan gaan ze niet insemineren. De max ligt hier op 3, maar tot nu toen met alle hormonen iedere keer 1 eitje (net zoals ik altijd al had) en elka maand aan de andere kant (links, rechts). Idealiter zou ik meer eitjes moeten hebben, maar tot nu toe is de behandeling altijd door gegaan. Teveel eitje leiden inderdaad tot stoppen.

@Inge: Leuk dat je pendelt! Misschien dat je het een keer voor mij zou willen doen?

@Babbel: rustig aan met de pijntjes! Wel goed dat de diabetes onder controle is.

@Miis: wat een mooie mannetjes heb je toch! Zie iedere keer foto's op FB.

@Mie: ik kan me zoooo goed voorstellen dat je aan het shoppen gaat! Het is ook zooooo leuk :D

Update:
    Met betrekking tot het vertellen dat we in dit traject zitten: Ik heb het een collega verteld. Het floepte eruit en het gaf opluchting. Daarnaast heb ik het mijn leidinggevende verteld. Ik ben de laatste tijd nogal vaak naar het ziekenhuis geweest en heb het altijd kunnen regelen. Omdat we volgens 'het nieuwe werken' principe werken, valt dit niet op. Maar mocht er een moment komen dat ik de boel niet kan combineren dan weet zij er in ieder geval van. Vond het een hele stap het mijn leidinggevende te vertellen, omdat ze mij niet ligt. Reacties waren goed, kreeg vooral te horen hoeveel mensen in hun omgeving ook in dit traject zitten (1 op de 6 stellen).

ML staat hier helemaal achter. Hij snapt het helemaal en vertelde dat hij af en toe niet door heeft hoe zwaar het voor mij is met al die hormonen, spuitjes, inseminatie, etc, omdat ik zo rustig blijf.
    We hebben afgesproken dat als het nu niet raak is, we mijn ouders ook inlichten.

Ik zit nu op de wachtbank. Morgen is de IUI precies een week geleden. Dat betekent dat ik een beetje op moet passen, want de 2de wachtweek neemt mijn lijf altijd een loopje met me. Dus geen acht slaan op de kwaaltjes, veel dingen plannen zodat de tijd snel gaat en proberen niet teveel hoop te krijgen.
    Makkelijker gezegd dan gedaan :)

Oh ja: VL en ik hebben al een naam voor een jongetje. Hoe bizar is dat, ik ben nog niet eens zwanger. We kwamen de naam tegen en keken elkaar aan en wisten het gewoon. Dit gaat 'm worden als we een jongen zouden krijgen.

Maar voor de rest probeer ik er niet aan te denken :p

Liefs!

5. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @sum: ik wilde niet gaan testen en tempen, maar mn cyclus is van het pad af en ik wil wel weten wanneer ik mn ei heb en ongi moet worden, anders blijf ik zw.testen voor jan doedel doen....

@lb: tuurlijk wil ik voor je pendelen. Stuur je volledige voornamen, meisjes achternaam, geboorte datum en geboorteplaats maar via pb.
    Vind het heel goed van je hoor dat je het op werk verteld hebt!

6. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    he meiden!

Sorry ik verwaarloos jullie echt :( Het is even allemaal goed wennen en een beetje aan het zoeken naar een ritme in mijn nieuwen leventje:)
    Manlief is sinds vorige week ook weer aan het werk dus nu vaak overdag veel alleen thuis dus ben ik gebonden aan uitstapjes alleen met de kinderwagen en de rest van de dag aan het zorgen voor de kleine man en af en toe proberen zelf wat uit te rusten en bij te slapen.
    Maar we mogen echt niet klagen en doen het ook echt niet want hij doet het super. Het lijkt er zelfs al op dat hij nu in de nachten door gaat slapen want hij heeft de afgelopen 6 nachten al 4 keer een blok van 6 a 7 uur gemaakt!
    zit nu wel een beetje te twijfelen wat ik met zijn voedingen moet doen geef nu 6 x 120+4 maar door het doorslapen haalt hij maar 5 voedingen en daar lijkt hij dus wel echt niet genoeg aan te hebben. dus wou 5 x 150+5 gaan geven maar omdat dat dagtotaal op 30+1 totaal meer uit komt vond het CB gister het maar niks. Maarja zij zitten niet met een hongerige en huilende baby alleen thuis :(
    Oh onze kleine man is al 1,8 cm gegroeid en weegt nu 4670gram :) Daar waren ze dan wel helemaal tevreden over.

Lovely ik duim heel hard weer voor je. Ik reageer niet veel maar denk vaak en veel aan je!

Mie ow wat leuk al die kleertjes goed gedaan! Ik voelde me vaak ook niet mooi zwanger maar bij hielp het dan wel echt om mezelf lekker wat extra aandacht te geven en mooi op te tutten enzo.

babbel wat goed dat je diabetes onder controle is maar blijf wel goed op jezelf letten he!

sum kei goed van je dat lopen! vind echt je doorzettingsvermogen heel bewonderenswaardig!!

de rest even zwaaizwaaizwaai want er vraagt een kleine man hier wat aandacht

7. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Karlijntje even vlug een tip tussendoor: maak de pauzes tussen de flessen evt. Iets korter. Probeer 5x150 gewoon eens uit en kijk hoe S. Erop reageert. Misschien kan het prima en geeft het hem rust (lees: minder honger) jij als mama weet het tenslotte het beste, volg gewoon je gevoel meid! Komt goed

8. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    @ LB: wat fijn dat je het er dan toch ook met iemand anders over gehad hebt. Ik hoop dat het deze keer lukt meid, het moet gewoon he deze keer!!!

@ Karlijntje: druk druk druk klinkt het, altijd even zoeken he met een baby voor het eerst! Ik zou idd zoals norii zegt de pauzes tussen de flesjes wat minder lang maken dan geraakt hij toch aan zijn voedingen. En anders idd gewoon proberen op die grotere hoeveelheid, zoals je zegt het cb zit niet met een huilende baby. Gewoon kijken hoe hij er op reageert!

@ Inge: cyclus van slag? Heb je opnieuw de pil genomen tussendoor? Dan kan je natuurlijk flink last hebben van ontpillen he...

Hier: dochter is opnieuw helemaal goedgekeurd! Ze was flink aan het bewegen, was goed gegroeid, alles zit er aan :D One happy mommy :D

9. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @Karlijn: Pff, dat CB kan van mij echt aan het gas hoor. Die 30cc meer vocht maakt echt geen wereld van verschil. Snap wel waarom ze die +1 minder zien zitten, want kv is (als het te veel is) niet goed voor de niertjes. Maar vaak geven ouders niet netjes schepjes, maar zit er een kop op. Dus als jij je er goed bij voelt om 1 afgestreken schepje per dag meer te geven en je baby doet het er goed op: wie maakt jou dan wat.
    Als baby's bv krijgen krijgen ze vaak veeeeel meer vocht binnen dat bij kv, dus die 30 cc meer vocht is echt geen probleem denk ik (ook beter voor niertjes :)).
    In het begin is het gewoon lastig en zoeken. Volg je gevoel!
    @Mie: Nee, heb geen pil gehad, maar Mirena. Ik denk dat mn cyclus gewoon veranderd is, nu net als vorige cyclus ovu op cd18 (was altijd 16). Hoop alleen dat mn LF wel weer wat langer wordt, want 10 dgn is wel erg kort.
    Fijn dat de dame weer goedgekeurd is!

Deze maand maken we denk ik weinig kans. Had gerekend op ovu op maandag. Za + zo geklust. Sinds maandag avonddienst en dan zie ik ml weinig (ik ga weg als hij nog werkt en ik kom thuis als hij al slaapt en hij gaat weg als ik nog in coma lig). Ik denk gister ovu gehad, dus niet optimaal. Ik reken nergens op, kan het alleen maar meevallen :D

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    karlijntje gewoon geven...lopen ze echt niks van op..sommige beebs zijn hongeriger dan andere beebs.....Succes meis!

Lb, jij sterkte met de wachtweek.

Mie Jippie goedgekeurd! Is het anders zwanger zijn van een meid dan van winter?

Hier, idd weer aant hardlopen. nu aant trainen want ik wil volgend jaar een halve marathon lopen..dat heb ik in mijn kop ;) Ben benieuwd of ik t red! hihi

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Een halve marathon!!!! Wow, dat is wel heftig he. Succes ermee. Ik duim in ieder geval voor je maar met dat doorzettingsvermogen van jou kom je er vast en zeker!

Zeg meiden, heeft er iemand eigenlijk nog iets gehoord van Xaar of van GV? Heeft iemand ze op facebook ofzo? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met hen gaat.

12. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Nee, helaas.. ik niet..

13. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Hahahaha zo herkenbaar!! M spreekt al in echte zinnen van 3- 4 woorden. Dat deed F echt nog LANG niet met 20 mnd hahahaha ♥
    Zo leuk die verschillen. F is ook heel beleefd, vind ik ook belangrijk :)

Spannend afrijden!!!!!

Sum: Hahahaha supergoed meid, je mag ook echt trots zijn!
    En bijna op vakantie: Ik ben jaloerrrrrs!!! :D

Mie: Jaaaaaaaaaaaaaaa nog 10 wk officieel, maar we gaan voor 7 weken ;) hahahaha
    Lekker geshopt dus HEEEEERLIJK!!!!!
    Oh wat gaaf Mie die fotosessie!!!! Dat is echt mooi. En je ML: Hij mag wel eens ietsje minder aan zichzelf denken en ietsje meer aan jou vind ik :) Ik bedoel er niets vervelends mee, maar hij lijkt vaak zo erg bezig met zíjn gevoelens en zíjn wensen en vergeet daarbij jou. Tenminste zo lijkt t soms aan deze kant van de LT hihi. En natuurlijk heeft hij supermooie kanten en kwaliteiten, maar ik gun jou net even dat extra ook!! Je verdient dat!!! En ja je moet ook trots zijn op je prachtige lijf waarin jullie wonder groeit!
    En een platte buik: Hij mag al gewoon blij zijn dat ie 'normaal gesproken' zo mooi plat is. Dat is niet iets wat jij maar voor hem hoort te hebben hoor, daar werk jij keihard voor en hij mag in zn handjes knijpen dat je dat doet!! Maar dat vind ik hihihihi :)
    Ik heb echt geluk met een man die van volle benen en billen houdt (toen we iets kregen woog ik 54 kilo en dat vond hij niet mooi ;)) En hij vindt mij zwanger heel mooi. Dat geeft je ego wel een boost ja! betekent niet dat ik de kantjes er vanaf loop en ik wil zomer 2014 echt 66 kilo wegen! Eerst de BV, de operatie en de bekken weer in orde, maar dan wil ik echt aan de bak ;)
    En Jeeeeeeeeeeeeeeeej voor de goede echo!!! Ik mag dinsdag weer :D

Inge: hmmmm balen van de ovu...En lastig dat ML er net nu niet is dan... Maar wie weet??!!!
    En superbedankt voor je PB nogmaals :) ♥

LB: Oooh meid ik krijg ineens kippenvel van je verhaal over de jongensnaam :$:). Om jezelf te beschermen doe je er natuurlijk niks mee, maar wie weet is het een prachtig teken... Ik hoop het zo voor je!
    Ik ben zo blij dat ML helemaal achter je staat en je je verhaal kwijt hebt gekund. Maaaaarrrrr ik hoop echt zo dat je je ouders heel ander nieuws mag gaan brengen. en anders dat ze een enorme steun voor je mogen zijn♥ En volgende week niet teveel op je kwalen lettenm lijkt me best pittig, maar ik duim me weer helemaal plat voor je wijffie!!!!

Karlijn: Ah meid volg je gevoel!! Je kunt best een schepje bijgeven als hij daarmee tevredener is. Of je doet het alleen bij deeerste fles en de laatste flessen? Zodat je totaal weer goed uitkomt?

Hier: Ik zit achter mn nieuwe LT hihi, die andere was echt bijna overleden dus tijd voor een nieuwe! Verder ook een nieuw bankstel (nou ja marktplaats) want mijn bekken ging helemaal kapot door de andere bank. Die kussens zakten veel te ver door en ik lag steeds heel scheef.
    Gisteren heb ik (een deel van?) mijn slijmprop verloren en sindsdien af en aan oefenweeën/indalingsweeën. Veel gerommel dus!
    Vanmorgen fysio gehad en ooooooooooooooooh wat deed dat zeeeeeeer :$ Maar nu voel ik me wel beter. Vanmiddag lekker zwemmen met t gezinnetje ♥ heerlijk!
    ML heeft nog geen uitzicht op een nieuwe baan helaas, maar mijn gevoel zegt dat t goed gaat komen. Dus daar gaan we maar vanuit dan ;) Voor nu is alle hulp in huis alleen maar heeeeel fijn!
    Het kaartje is helemaal super we hebben nu ook de proefdruk thuis gekregen. Is toch ook weer anders dan op de LT he ;) Ik ben er enorm trots op hihi.

Oh ja en de naam hebben we ook al een hele poos. Ik wil m van de daken schreeuwen hahaha. Nog heel even geduld ;)

14. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Gaat snel Babbel 30 weken alweer!! :D:D
    Vervelend dat ML nog steeds geen zicht heeft op een nieuwe baan.. Maar daarentegen idd wel handig die extra handjes thuis! hihi

@dames: nog vakantieplannen dit jaar??

@Hier: wij hebben vanaf maandag lekker een weekje vrij. ML gaat maandag nog wel even naar zijn werk, om met de collegae samen op kraamvisite te gaan bij een andere collega. De rest van de week heeft hij ook vrij genomen.
    We hebben geen plannen gemaakt, gewoon lekker een weekje relaxen, bijslagen en vooral: niks (!!!) doen :D

Op mn werk is het nog steeds s*cks. heb het er sinds mn overplaatsing naar een ander kantoor niet meer naar mn zin. Mijn collega B. had mij moeten inwerken en heeft dat tot op heden nog niet gedaan, ondanks dat ik er meerdere malen om heb gevraagd. Ook met mijn leidinggevende en collega van P&O heb ik enkele gesprekken gehad, maar ook zij nemen hier geen actie in.
    Dinsdag na mijn vakantie heb ik, op verzoek van de directie een gesprek met hem en mijn leidinggevende (zij vonden de ondertoon in enkele mails niet prettig en wilde mij hier over spreken) Misschien dat ik dan nú eindelijk eens iemand kan overtuigen dat het op deze manier niet werkt (lees: zonder de juiste begeleiding / coaching toch 100% moeten functioneren in mijn nieuwe functie)
    Ik ben als salarisadministrateur op de functie commercieel medewerker binnendienst gezet en zij verwachten nu van mij dat ik wel weet hoe ik een intakegesprek moet houden met een kandidaat, op de juiste wijze een kandidaat kan voorstellen bij een klant en daarmee het juiste tarief kan voorleggen en er een passende match mee maak. (mijn collega B. had tegen een andere collega gezegd dat ze mijn hulpvraag 'beu' is en verwacht dat ik zonder enige coaching 100% inzetbaar ben.. Nou ik denk het effe niet.. Maargoed, zal het nogmaals aangeven in het gesprek met de directie en mn leidinggevende in de hoop dat zij actie gaan ondernemen..

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    He gets Norii dat is minder zeg. Wat een rotcollega dan :( bah bah zo ga je toch niet met elkaar om? En belachelijk dat je hier in alleen staat. Jij wil alleen je werk goed kunnen doen en niemand die je daarin helpt. Tsssss.

16. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Pfffffft zet ik mijn berichtje in t verkeerde topic ;) zwanger? :p

17. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    @norii: wat een gezeik met je werk! Goed dat je geen genoegen neemt met de gang van zaken!

Ik heb een tijdje terug gv ge-pb't. Heb een reactie terug gekregen, mag die ook met jullie delen. Maar dat doe ik ff vanaf LT. zit nu met mobiel en dat is niet handig.

18. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Op verzoek verwijderd.

19. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Inge: Aaaaaah superfijn dat je dat deelt!!

GV: Meissie toch wat een verhaal zeg. Logisch dat je moet bijkomen. En van het slapen: Heel herkenbaar, dat had ik bij F ook. En bij jouw mannetje is het extra begrijpelijk omdat hij een moeilijke start heeft gehad. Hij heeft jou vast erg gemist en daarom zoekt hij de warmte en veiligheid bij jou. Volg hier in je gevoel. Als hij zo goed slaapt, en het is voor jou te doen dan zeg ik: Geniet er lekker van en gun hem en jezelf dat. Maar als je er wel last van hebt is het gewoon even zoeken naar de juiste weg. Maar die vind je wel. Het is ook allemaal heftig geweest en het komt vanzelf goed. Een osteopaat kan ook uithelpen, die heeft toen bij F erg geholpen. Succes wijffie!!!

Hier: Ik ben bij de VK geweest en weer een groeiecho gehad. Alles lijkt gemiddeld en de beeb wordt op 7 / 7.5 pond geschat met 40 wk... Maarrrrrr dat werden F en M ook bij de groeiecho's hahahhaha. Dus ik zei al dat ik er niet zoveel van geloof en dat ik t wel zie bij de geboorte hihihi.
    Verder moest ik wel rustig aan doen en als ik toch wee-activiteit krijg moet ik wel meteen bellen. Dit omdat ik na verlies van de slijmprop wat oefenweeën heb... Maar ik maak me verder niet zoveel zorgen.

Verder heb ik naast BI ook ischias of hernia. Ik heb al voor F's zwangerschap een hernia gehad en heb ischiasklachten vanaf mijn vroege pubertijd, dus dat is niet iets nieuws. Maar ik heb er wel erg veel last van. Maar daarom is t fijn dat ML thuis is!!

20. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @Inge: wat lief dat je het berichtje van GV met ons deelt :) erg fijn om weer iets van haar en M. te lezen :D

@GV: heel veel sterkte meissie en genieten van jullie kleine wonder! wat fijn dat het nu de goede kant op gaat, want het was behoorlijk onzeker in het begin.
    Verder sluit ik me helemaal aan bij Babbel, doen waar jij je goed bij voelt! Jij bent zijn mama en weet wat beste voor hem is. :)

@Hier: heerlijk aan het genieten van de vakantie, alleen maar leuke dingen doen.
    Met Ties vanmorgen de slinger voor oma afgemaakt, we hebben een 'w.elcome h.ome' slinger geknutseld (tekst 'We.lkom thu.is om.a!!!'), ze is voor het eerst sinds lange tijd 2 weken op vakantie met haar nieuwe liefde! spannend dus :D
    Bekijk bijlage 335371

Deel Deze Pagina