@ Inge: snap je zo volledig over dat kinderdagverblijf! Hopelijk kan je er snel terecht! Toch belangrijk dat je er je goed bij voelt he! Hier ook één leidster waar ik het totaal niet kan mee vinden. Het is al twee keer gebeurd dat wanneer hij in haar groepje zat, dat hij dan naar huis kwam met ontlasting aan zijn jeansbroekje en zijn rompertje :x En niet gewoon een beetje (zou ik nog snappen, bvkaka is nu eenmaal slapjes) maar echt een massa... @ Sum: is moeiijk maar probeer vertrouwen te hebben in je lichaam!!! Ik kon dat ook héél moeilijk en ik las hier ooit eens op het forum dat iemand steeds de gedachte had dat haar beebje dicht bij haar zat en dat ze het in een fleecedekentje (haar buik) draaide en er goed voor zorgde. Mij heeft het geholpen, mss heb je er ook wat aan... Probeer te genieten meid! @ Faf: Jezus, jij plant je laatste weken idd wel druk zeg! Je klinkt als een supermama zeg! Je zoontjes mogen blij zijn !!! Krijgen we straks het kinderkamertje te zien op foto? (ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor hahaha). Idd mijn topic over het weinig eten. Moet bekennen, ik heb er helemaal geen tijd voor!!!! Deze morgen vertrokken om 6u45 en terug thuis om 9u30 met zo'n twee uurtjes pauze waarin ik dan probeer boodschappen te doen of snel nog wat werk... Ochja, tkomt wel goed, ik geniet @ GV: dikke digiknuffel meid: tis toch allemaal niet makkelijk voor jou het de laatste tijd... Ik duim voor betere tijden!!!
Inge, aaah wat jammer...zou wel fijn zijn als ze daar dan naar toe kan verhuizen! snap dat je baalt! mie, ja nou moet ook bekennen tis heel herkenbaar...ik zorgde oo niet goed voor mezelf...had dan ook veel dipjes ...vandaar dat ik me nu ehct heb voorgenomen ehct goed te eten want dipjes lijken me echt heel vervelend als je al een peutertje hebt! Multivit sowieso slikken lijkt me dan in elk geval goed..en altijd een appel in je tas ofzo! ja kamertje, maar dnek dat die pas echt helemaal "af" is als wij uit die kamer gaan verhuizen....dat zal pas zijn als baby 5/6 mnd is!
@Karlijntje: ja eigenlijk wel! Het scheelt natuurlijk enorm dat ik Ties 's ochtends niet weg hoef te brengen. Ik sta zelf om 6.30uur op, kleed mezelf aan, badkamer ritueel en pluk Ties om 6.40uur uit zn bedje. Schone broek aan, naar beneden en flesje drinken. Daarna even uitbuiken (spoel ik intussen de fles om) en daarna leg ik hem weer terug in zn bedje. Mijn moeder is om 7.30uur bij ons en dan ga ik naar mn werk. Kei relaxt dus! Vervelende bijkomstigheid is dat mn moeder zich tot minimaal 10uur 'verveelt' waardoor mn (strijk)was maandag dinsdag en woensdag is weggewerkt *gna gna gna Onze blije gup in bad: Bekijk bijlage 232267
@ Nori: wow!!! Zo'n ochtenden wil ik ook Mooie foto van Ties ook! Welk kussentje is dat achter zijn hoofdje? Lijkt mij heel handig!
@Mie: dat is de badstandaard die ze een tijdje terug bij de kruidvat verkochten, super handig! @Inge: wat geweldig!!!!! Fijn hoor! @Hier: vandaag weer lekker een dag om buiten te zijn. Gisteren al genoten van de zon (29 graden) en het ziet er nu alweer uitnodigend uit! Heb intussen alle ramen wagenwijd openstaan, dat is toch zo heerlijk! Fijne dag allemaal!!
hi meiden, Hier alles oke hoor! snot verkouden! gisteraaf mvm geweest, de hcg test was positief dus mocht meedoen..Mooi! Verder voel k me niet echt zwanger maar gewoon erg verkouden, dat maakt me natuurlijk weer vreselijk onzeker...zucht...tis ook nooit goed! aftellen tot 4 april meiden... Inge: wat fijn xenia naar adnder kdv! joepie!~ Nori: wat heb jij t relaxed sochtend en fijn dat Ties zo lekker veel slaapt!!! Lucky u! @hier: stront verkouden, niks aan en heb lang weekeind...Pfff in deze zon wil ik me fit voelen en niet vol snot!...(ff een kleine mopper) vanaaf uiteten met mn moeder: Wokken...Altijd lekker! heb dr in iedergeval zin in... Hoest met jullie meiden? Gv: is het allemaal nog te doen? al begonnen aan de hormonen?? denk aan je! Babbel: how are u? En lieve Faf: hoest met de kwaaltjes??? karlijntje: Hoest meis??? de rest: zwaai!!
sum, we duimen lekker tot 4 april! snap die onzekerheid zoooooo goed... ik ben ook onwijs verkouden ehct irritant..maar opzich als ik buiten ben valt het wel mee!
En faf alweer minder verkouden? Wat is t de laatste tijd toch eigenlijk rustig hier!! Het is wel eens anders geweest haha, @hier vandaag een drukke maar gezellige dag, verjaardag, kraamvisite etc. Gingen op kraamvisite bij vrienden die ook een dochter hebben en nu weer eentje hebben geregen en precies evenveel tijd er tussen zoals wij zouden hebben als deze zwangerschap goed gaat...Leuk om te zien! ( 2 jaar en 10 mnd) Een drukke ondernemende peuter en een mini beebje, naja bij mij ging het iig wel kriebelen!
@ Sum: hoe gaat het meid? Leuk om eens te zien bij anderen waarschijnlijk hoe het is om net hetzelfde leeftijdsverschil te hebben. Niet teveel last van kwaaltjes voorlopig? Wanneer eerste echo? Hier echt KWAAD! Ukje groeit best oké, blijft zijn lijntje volgen (p 35 gewicht en p50 lengte) maar mijn vriend vindt dat niet goed en volgens meneer is dat MIJN SCHULD omdat ik niet gezond genoeg eet. Oké ik ik drink regelmatig cola, snoep wel eens en eet anders niet veel maar ik vind dat hij net trots op me moet zijn dat mijn prematuur kindje al zo groot geworden is door mijn bv die ik dan ook nog eens moet afkolven! Hij wil dus dat ik er mee stop en kv geef. Volgens mij is dat dus helemaal niet gezonder dan mijn moedermelk ondanks dat ik regelmatig een cola drink en wat snoep... Echt, wat kan ik hem nu wel echt een serieuze mep geven!
Oei! Ik begrijp je 200%! Volgens mij is wat en hoeveel je eet niet van invloed op de kwaliteit van je melk. Kan wel de hoeveelheid melk beïnvloeden dacht ik.... Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - De kwaliteit van moedermelk
ow mie wat een lastige, ik had altijd wel begrepen dat wat je eet van invloed is op je borstvoeding en volgens mij doe jij hartstikke je bent etc! Ga je nog naar de kinderarts oid? omdat hij te vroeg geboren is? anders zou je die om advies kunnen vragen....Succes meid!
He meiden!! heeft iedereen lekker genoten van het mooie voorjaarsweer de afgelopen dagen?? Ik heb gister lekker de hele middag in de zon gezeten ff wat vitamine D opgedaan Mie ik heb nog geen kennis van borstvoeding maar oh wat kan je frustratie goed voorstellen. Hoop dat hij zijn mening snel bijsteld! En zover ik altijd alles van je lees en met mijn beperkte kennis kan beoordelen doe je het volgens mij hartstikke goed! Inge wat een goed nieuws! echt fijn voor jullie. fafje en sum hoe is het nu met jullie verkoudheid hoop dat het snel overgaat iig. Ik zit hier op het wachtbankje. Normaal was mijn LF altijd 10 dus dan zou woensdag/donderdag mijn NOD moeten zijn Dus verwacht dat het tussen woensdag en zondag ligt. Dus ff duimen al merk ik nog niks dus tzal wel niet maar goed duimduimduim
Ooooh mie, ik kan je gevoel zo goed voorstellen. Ik heb nog nooit zoveel commentaar gehad als toen ik borstvoeding gaf (bijna een heel jaar) Je bv is perfect en super voor je kleintje. Alles zit erin wat je kindje nodig heeft. Als jij slecht zou eten, dan gaat het ten koste van jou. Hij teert dan op jouw goeie reserves (volg je mij nog) maar krijgt alles binnen. Laat je niet van de wijs brengen. De natuur heeft het zo bedacht. Het is wel zo dat sterke smaken doorkomen in de melk (denk aan knoflook) maar dit vinden babies juist lekker. Laat je niet van de wijs brengen en wees trots, ik vind het echt super knap van je dat je zo hard je best doet!! hier nog niks. Heb al dagen buikpijn. gisterochtend een test met maar 1 streepje dus gelijk weggemikt. (had bij mn zoontje een hele duidelijke test dus ga ook niet zitten turen...al was ik toen waarschijnlijk wel al iets verder dan ik dacht...) of gewoon een latere eisprong (wat de witte ovutesten verklaart) en dan ben ik binnenkort aan de beurt. Irritant maar goed.... Als t raak was had ik vast wel wat gezien op de test. Was redelijk regelmatig de afgelopen maanden (29dagen)... we wachten of. Morgen met mini naar het consternatiebureau, kijken of ze nog iets idioots te zeggen hebben
Mie: Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Xaar. Ook ik heb 12 mnd BV gegeven en nu alweer 6. Jij doet niks verkeerd, zolang je geen alcohol, drugs of sigaretten gebruikt. Een colaatje en lekkere snoepies mag je best hebben! Je manneke volgt zn eigen lijntje en daar kun jij (of je VRIEND) niks aan willen Jij geeft je kindje het mooiste dat je kunt geven: moedermelk! Er is niks beters!! Sum: Hoest meid???? Faf: En met jou? Rest: Hoe gaat het met jullie? Houden jullie nog een beetje de moed er in? Knuffels!!!
hoi lieverds! @verkoudheid, ach het is weer die rothooikoorts dus hier traanogen, loopneuzen en niesbuien @mie, ik sluit me bij de rest aan, enige waar het invloes op kan hebben is je productie... Cola kreeg mn zoontje krampjes van! heb je zijn groeicurve al es op borstvoeidng.com ingevuld....bv kindjes groeien namelijk heel anders dan de cijfers die een consultatiebureau hebben, dat is gemiddeld over kv.... @xaar, oh wat een teleurstellign, balen is dat....pfff maar huh ben je nu overtijd? zul je net zien, ben je zo regelmatig en nu ineens niet...maaaar wie weet heh, kan zomaar latere innesteling zijn...succes bij het cb! @sum, nog een weekje! @babbel, kindjes helemaal hersteld? hoe gaat ie verder met jou en je bekken ensz? @karlijntje, ik duim voor je meid...ben beneiuwd! blijft toch spannend elke maand!