2012, stoppen met de pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by lyss, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Gigi, leuk dat je mee komt kletsen!
    En super spannend hè als je het eenmaal besloten hebt!!
    Oké ben benieuwd hoe snel jullie aan de slag kunnen dan!:)
    Wat voor medicijnen gebruik je als ik vragen mag?:)

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Methotrexaat en humira ivm reuma (artritis psoriatica). Van de methotrexaat weet ik dat je in elk geval 3 maanden gestopt moet zijn, van de humira weet ik niet hoe het zit. Maar dat zal ik begin maart dan wel van de arts horen. Dat maakt het ook wel extra spannend, weet natuurlijk niet hoe mijn lichaam gaat reageren zonder medicijnen.

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gigi Welkom! Lastig is dat heh als je aan de medicijnen bent... Waaarvoor slik je die medicijnen? Hopen dat je goed zonder kan!

@Hilse Leuk klussen in je huis. Hopelijk binnenkort ook klussen voor de nieuwe babykamer!

@Romper Het met elkaar naar bed gaan is ineens klussen geworden :) dat is in het begin wel gek vond ik. Nu ineens doe je het met een doel... Mn vriend wil zelf heel graag een kindje dus hij is er gelukkig altijd wel voor in.

Hier nog steeds buikpijn maar nog geen idee wat het is. Over een paar dagen lekker voorjaarsvakantie, ergens in die week zou mn cyclus kunnen eindigen maar het kan ook nog lang gaan duren. Weet nu ook niet zo goed wanneer ik kan testen. Heb nog geen testen in huis. Liep net bij de kruidvat maar zag elke keer een bekende dus durfde er niet eens naar te kijken :)... Denk dat ik ze maar via internet bestel of volgende week in de vakantie 's ochtends een keer ga kopen. Dan is het meestal nog wel rustig in de winkels.
    Misschien ben ik voor die tijd al ongesteld en hoef ik nog helemaal geen testen te kopen.... wat een dilemma's :)

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Gigi sorry lees nu even terug en zag dat het voor reuma is. Vervelend voor je!

5. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Gigi85: leuk dat je ook mee komt kletsen hier!
    Wat vervelend dat je reuma hebt. Idd spannend hoe je lichaam gaat reageren als je bent gestopt met de medicijnen. Hopelijk valt het mee!

@vogeltje85: als ik jou was, zou ik de testen dan gewoon via internet bestellen idd of in een andere plaats kopen, waar je niet zo snel bekenden tegenkomt...

Gisteren nog even met mijn vriend gepraat. Hij zei dat ik het iedere dag over baby's heb en dat hij er gewoon een beetje voorzichtig mee is, omdat je nooit weet hoe het loopt. Daar heeft hij ook gelijk in, maar ik kan mezelf er niet in veranderen...ben er in mijn gedachten ook veel mee bezig. Maar als ik het op forum lees, dan zie ik dat ik echt niet de enige ben, die er veel mee bezig is. Zal wel bij het vrouw zijn horen ofzo.... Ben dus blij dat dit forum er is! ;)

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Romper Je bent er hoe dan ook toch wel mee bezig. Het is lastig om er niet aan te denken! Hoe het loopt weet je toch niet, als het niet gaat dan zal je hoe dan ook telleurgesteld zijn of je er nou wel niet mee bezig bent. Zolang je nog gewoon leuke dingen blijft doen en je gewone leven blijft leven is er niks aan de hand. Lekker blijven dagdromen en verhaaltjes op het forum lezen dus!

7. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je lieve reactie, vogeltje85! En je hebt gelijk, als het niet lukt, zullen we er hoe dan ook verdriet van hebben. Ik ga dus idd lekker verder met dagdromen.
    Volgende week vrijdag naar de negenmaandenbeurs, daar heb ik echt heel veel zin in!

8. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Gigi - welkom! Leuk dat je mee komt praten. De voorpret is heerlijk... Ben erg benieuwd hoe je gesprek in het ziekenhuis gaat zijn.

@ Romper - ik probeer er ook niet iedere dag over te praten maar kom wel iedere dag hier even spieken :) Als je jezelf altijd laat remmen door wat er ook misschien gaat gebeuren, dan kun je niet meer echt ergens enthousiast over zijn. Natuurlijk is het goed om je te realiseren dat het ook niet zo soepel kan verlopen als waar we op hopen, maar goed, dan zien we tegen die tijd wel. Tot die tijd zijn wij er en luisteren we maar wat graag naar waar je allemaal over denkt en droomt :)

@ vogeltje - ik heb van het weekend ovulatietesten gekocht om te kijken of ik ook echt vruchtbaar ben wanneer ik denk dat ik het ben. Ben toch mijn lichaam weer aan het ontdekken. Wij zijn nog niet actief aan het proberen dus zie het ook echt als een wetenschappelijk iets :) Probeer ik mezelf wijs te maken...hihihi. Ik was als de dood dat ik iemand tegen zou komen die het zou zien! Je kunt even op ovulatietesten en zwangerschapstesten - 123zwangerschapstest kijken.

@ Hilse - ik moest wel even lachen om het echt in huis klussen. Ik kan er niet aan wennen om klussen ook in een andere context te gebruiken (anders dan met hamer en boor dus). Succes!

Ik ben er dus een week niet, spreek jullie dan weer. Hopelijk hebben we dan een positief testje bij een van jullie :)

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Emm82: Je zal dit pas lezen als je terug bent uit New York. Lijkt mij echt een gave stad! Hoor van mensen die er geweest zijn vooral positieve verhalen!

Zijn er veel carnavalvierders? Ik heb het vrijdagmiddag met de kids op school gevierd. Altijd leuk en gezellig. Verder leeft het hier niet zo erg dus vier ik het verder niet. Mijn vriend gaat wel morgen voor een nachtje naar Maastricht. Verkleed als Romijn.

Sinds gister minder buikpijnklachten, dat is wel fijn! Zit nu alweer op dag 26. Heb wel het idee dat ik twee weken geleden mn eisprong heb gehad. Niet omdat ik het voelde maar met afvegen had ik toen veel doorzichtig slijm en daarna niet meer. Zou dus best kunnen dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden of niet....
    Heb nog steeds geen test in huis. Ga maandag even naar het kruidvat. Wacht denk ik nog even tot het einde van de week (probeer ik) en dan test ik.

Voor de carnavalvierders: Nog veel plezier!

10. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Emm82: je hebt helemaal gelijk hoor, heeft geen zin om steeds te bedenken of t wel of niet zal lukken om zwanger te worden. Ik ga dus maar van t positieve uit en blijf lekker iedere dag aan baby's denken :p
    @vogeltje85: spannend! Ben erg benieuwd! Ik zal in ieder geval duimen voor je!
    Zelf had ik afgelopen week 2 dgn achter elkaar ook van dat doorzichtige slijm. Meestal heb ik dat een paar dagen voor mijn ongesteldheid. Maar dat ben ik nu nog niet geworden, zou ook wel erg snel zijn na mijn vorige ongesteldheid. Dus wat t dan was weet ik niet...

11. lienepien79

lienepien79 Actief lid

Feb 18, 2012
    125
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ben misschien een beetje laat maar kan ik ook nog mee kletsen hier???? Lijkt me erg gezellig. Ik ga voor een 4de kindje. Ik heb 2 jongens en 1 meid dus ik mag mezelf zeer gelukkig prijzen. Het blijft even spannend hoor. Ik ben nog net zo enthousiast als bij de eerste dus daar veranderd helemaal niks aan.
    Liefs

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoi lienepien! Tuurlijk mag je meekletsen, gezellig toch! Een 4e, wauw, leuk!
    Hoe oud zijn je kindjes? En jij zelf?:)

13. silvermist

silvermist Niet meer actief

hoi meiden, zou ik ook mee mogen kletsen, ben nog een beetje zoekende welk topic ik het beste in pas :)

dochtertje L. bijna 2 jaar en nu in 1e ronde voor een broertje of zusje, 27 jan laatste pil genomen en nu aan het wachten op 1ste ongie of het zou gelijk raak moeten zijn maar dat lijkt me stug ;)

ik ga nog even terug lezen voor wat meer info over jullie :)

14. silvermist

@hilse, kan zeker met ontpillen te maken hebben dat je zo'n lange eerste cyclus hebt, bij mijn 1e had ik een standaard cyclus van 58 dagen en dat 3x achter elkaar en toen was het raak :D
    balen dat je ongi bent geworden

@zwangerwens, jee 78 dagen is nog langer, sterkte met wachten!

@evamirac, nee dat is helaas niet mogelijk en de pil en zwanger dan zou je 2 dagen voor je vruchtbare dag geen pil moeten slikken zodat de pil is uitgewerkt op je vruchtbare dag en dan kan je wel zwanger worden maar dan moet je niet direct erna weer aan de pil gaan want voor hetlzefde geld ben je zwanger ;)

@emm, succes met wachten, lijkt me erg moeilijk, ik kan het je niet na doen :p

@clou, lastig inderdaad of de pijn voor tijdens of na je sprong is, als ik het voel dan gaan we aan de slag tot de pijn weer over is ;) zitten we altijd goed (hoop ik) :p

@hilse, het boek help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt is echt hilarisch :D maar ik had er meer lol in dan mijn man destijds :D

@hilse, midden van het land

@cloe, ik ben 27

@vogeltje, pas maar op dit forum is verslavend! voor je het weet zegt je man: wanneer kom je nou eens bij me zitten ;) :p

@lotje, succes in ronde 2!

@all,inderdaad fijn dat we hier open kunnen kletsen zonder dat iedereen weet dat je "bezig" bent :D

@hilse, oh meid toch, bevallingsfilmpjes op youtube, niet doen!! haha ziet er altijd zo horror uit! of ik had zo'n makkelijke doen we ff bevalling dat kan natuurlijk ook ;)

@lotje wat een leuke verassing voor valentijn van je hond :D

@emm, was het leuk in new york? en alvast gefeliciteerd voor morgen als ik de dag goed heb :)

@romper, wij klussen wanneer we beide zin hebben en niet omdat het moet, rond de eisprong is de neige keer dat we beide zin "maken" verder zien we het wel

@gigi, hopelijk gaat het allemaal goed zonder medicijnen, succes!

@romper, alvast veel plezier op de 9 mnd beurs, ben er 1x geweest en nooooit meer :p

@lienepien, 4e kindje! heel veel succes :)

zo ik heb bijgelezen vanaf pagina 10 dus als er iets niet meer klopt in mijn reacties sorry :D we gaan nu naar bed maar spreek jullie morgen!

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey silvermist!
    Zo lekker terug gelezen?:p haha!
    Duurde vast wel even!:)
    Is jouw cyclus altijd zo lang? Of waren dat toevallig de eerste na de pil?

16. silvermist

vond het wel zo netjes om even terug te lezen in een topic waar ik halverwege binnen kom vallen ;)

en ja bij onze eerste had ik 3x cyclus van 58 dagen, nu bij onze tweede heb ik geen idee want zit nu te wachten op mijn eerste echte ongi, theoretisch over 6 dagen maar ja dat is de vraag heb ik dit keer dezelfde cyclus als de eerste of een normale, of is het gelijk raak kan ook nog :p

mannetje is net weg voor zijn werk dus ik duik nog even het bed in gaaappp tot strakjes

17. lienepien79

lienepien79 Actief lid

Feb 18, 2012
    125
    0
    0
    Hoi, Ikzelf ben 32 jaar jong. Me oudste zoon is 8. Dan komt me dochter die is 2 (nou ja bijna 2) en me jongste zoon moet in mei 1 jaar worden. Ik heb ook nog 2 stiefkinderen van 23 en 21 jaar. O ja mijn oudste zoon is niet van mijn huidige man. Haha is het te volgen? We wilden eigenlijk wachten tot na de zomer met stoppen met de pil maar ik dacht 2 weken geleden dat ik zwanger was en de test was ook positief de 1ste keer vandaar dat we er maar eerder mee beginnen. Vraag me niet hoe die test positief kan zijn want ik ik heb er afgelopen dagen nog een aantal gedaan en ze zijn allemaal negatief en het streepje op die positieve test is inmiddels ook verdwenen. We waren al helemaal blij enzo dus vandaar dat we maar gelijk stoppen met de pil. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik zwanger ben. Bij me oudste was ik snel zwanger. Bij mijn dochter (die is dus van mijn huidige man) was het gelijk in 1 keer raak e bij mijn jongste was het ook vrij snel zeg maar. We wachten het maar af want je kan er toch niet veel van zeggen. Ik heb trouwens ook zitten bijlezen maar het is zoveel dat ik inmiddels alweer de helft ben vergeten. Ben benieuwd wanneer de eerste zwanger is. Spannend!!!!!

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Silvermist en Lienepien: Welkom! Ja er is voor jullie een hoop bij te lezen. Maar ik denk dat de eerste meiden die in dit topic hebben geschreven niet meer meeschrijven (kan het mis hebben)... Verder een rustig goed te volgen topic! Erg fijn!

@Lienepien: Spannend voor de vierde! Ervaren mama dus! Wel leuk dat je op jonge leeftijd al zo'n groot gezin hebt. Voor de nodige tips en trics kunnen we dus bij jou aankloppen :)

@Silvermist: Altijd maar wachten heh! Ik zit nu ook in de eerste ronde na de pil.

Zit nu alweer op dag 29. zondag had ik hoofdpijn en buikpijn. Dit had ik altijd tijdens de pil voordat ik ongesteld moest worden. Dus lekker met een kleedje op de bank en ik dacht kom maar op! Dan heb ik een hele mooi cyclus van 27 dagen! Maar ondertussen is de hoofdpijn en buikpijn weer weg en nog niks gezien. Zag gister wel vaag iets gekleurds maar verder helemaal niks. Ik heb wel het idee dat ik mijn eisprong heb gehad twee weken geleden. Als dat zo is dan moet je toch wel na twee weken ongeveer ongesteld worden?

19. silvermist

@lienepien, ervaren genoeg jij :D

@vogeltje, 2 weken na eisprong ongesteld is wel zoals het is maar zie mijn post ook na 2 weken eisprong maar toch echt 58 dagen 3x achter elkaar ;)

@vraagje voor wie het weet, stel dat het wel in 1x raak is (gestopt met pil geklust op eisprong dus 2 weken eigenlijk) zou dat geen kwaad kunnen? hoor vaak dat ze zeggen dat je nog aan het ontpillen bent en dat het slecht is voor de baby?? of zijn dat weer fabeltjes :)

20. lienepien79

lienepien79 Actief lid

Feb 18, 2012
    125
    0
    0
    @silvermist, bij mijn dochter was het ook gelijk raak nadat ik was gestopt hoor. Ze is super gezond. Volgens mijn huisarts is het onzin dat je moet ontpillen want zodra je geen pil meer slikt blijft er echt niks hangen van hormonen ofzo. Ik slikte de pil ook vaak gewoon een half jaar door ofzo. Als je lichaam zou moeten ontpillen zou je dan ook je menstruatie op gang krijgen in je stopweek? Dan zou dat toch een aantal weken langer duren lijkt mij. De vk heeft er ook nooit wat over gezegd hoor. Je kan voor de zekerheid vitamines slikken. Ik zou me er niet al te druk om maken. Er is al genoeg waar je je druk over maakt toch!

@Vogeltje, het is zeker spannend de 4de. We hebben nu in totaal samen 6 kinderen en ze zijn allemaal gezond dus ik heb nog wel eens de angst dat er dit keer misschien iets niet goed zou kunnen zijn ofzo.

Tja als het zo ver is merken we het vanzelf wel eerst maar weer eens zwanger worden.

Share This Page