@vogeltje en @lotje, Je bent vruchtbaar als het slijm een soort van stroop is. Als je het tussen 2 vingers hebt en je kan er draden van maken. Het moet dus sterk en plakkerig zijn. Dus vogeltje ik wil je niet al te nieuwschierig maken maar ik zou toch maar eens een test gaan doen binnenkort. Ik heb al vanaf dat ik vorige week gestopt ben last van me eierstokken. Hebben jullie dat ook? Ik kan trouwens ook me eisprong goed voelen misschien dat het daar door komt. @silvermist, Nadat ik vanmorgen hier had gereageerd ben ik pas gaan kijken en zag ik dat van dat pendelen. Ik zag ook dat er niemand pendeld op het moment dus ik ben het zelf maar gaan doen. Volgens mijn eigen gependel word ik zwanger in oktober en het word een meisje maar of dat klopt????
@lienepien, eerste pendel in mijn lijst bovenaan is ook van mezelf en toen kwam de rest dus ben benieuwd, het feit dat amfy en burningkarma een week later ook maart zeiden ben ik toch wel heel benieuwd
@hilse, ik heb gewoon even zitten kijken op google. Je kan er zoveel over vinden en een pendel heeft bijna iedereen wel. Wel leuk om te doen.
Hoi meiden, Kan liespijn een voorteken zijn van een naderende ongesteldheid? Heb sinds gisteravond last van mijn liezen. Met lopen, zitten en liggen voel ik het. Vanmorgen heb ik een test gedaan. Ik wilde zeker weten dat ik niet zwanger was zodat ik nu echt kan wachten op het ongi worden. Hij was duidelijk negatief. Vond het niet heel erg telleurstellend. Had zoiezo geen klachten, behalve dan de liezen dus had er al niet echt op gerekend. Nu hopen dat de tweede ronde snel voor mij kan beginnen!!!! Ik heb ook nog niet gekeken naat dat pendelen. Ik heb heel lang geleden toen ik een jaar of 12 was een keer zoiets gedaan. Je moest dan met een naald aan een draadje langs je pols wrijven en dan boven je hand houden. Aan de manier van bewegen kon je dan zien of je een jongen of een meisje zou krijgen. Bij mij kwam er toen uit dat ik eerst twee jongens en dan twee meisjes zou krijgen. Ik heb het altijd onthouden. Ik dacht als dit ooit uit zou komen dan geloof ik er in Laatste dag van mn vakantie alweer! Fijne dag
@vogeltje, kan volgens mij met ongesteld of zwanger te maken hebben? Leek mij altijd wat eng om zelf te doen dat pendelen, maar als je gewoon over baby'tjes denkt en doet dan valt het wel mee zeker?
@Hilse: Als je er gewoon nuchter onder blijft is er verder niks engs aan denk ik. Even een vraagje: Hebben jullie ook wel eens last van een soort speldenprikjes gehad? Ik heb het zowel links als rechts in de buurt van mn eierstokken. Het is geen kramp maar het lijkt net alsof iemand elke keer met een speld er in prikt. Doet niet heel erg zeer, meer een vervelend kriebelig gevoel. Zou het kunnen dat ik nu pas een ei-sprong heb? Van een ongi is nog niks te bekennen. xxxx
@vogeltje, nog geen last gehad van speldenprikjes hoor. Voor zover ik me kan herinneren. Ik had trouwens ook nooit echt last van duidelijke signalen hoor als ik zwanger was. Geen gevoelige of groter wordende borsten ofzo. Wel misselijk enzo maar dan ben je alweer een stuk verder. Ik had eerder last van dezelfde klachten als met me menstruatie. Nu weet ik dat dat te maken heeft met het innestellen allemaal. Maar ja of je er nu hierdoor wijzer van wordt??? Ik denk dat je het gewoon even moet afwachten en eventueel over een paar dagen nog eens testen??
@vogeltje, ja denk ik ook. Misschien dat ik het ga proberen! En kunnen die speldenprikjes niet met de innesteling te maken hebben?
We wachten maar gewoon weer af Heb vandaag wel echt een ongesteldheidsgevoel.... wie weet komt het vandaag. Maar ik weet dat het ook langer kan duren. Bij de meeste van jullie duurde het toch ook een tijdje voordat je ongesteld werd? Hadden jullie wel het idee dat je al veel eerder een ei-sprong had gehad? Of kwam dat ook pas laat? @Hilse: En al geprobeerd te pendelen? Als je het kan dan mag je het ook wel keertje voor mij proberen kan je even oefenen... Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Sorry, ben ik weer. Ik zat nog even te googlen naar ontpillingsverschijnselen. Ben er de laatste dagen veel mee bezig. Had ook vakantie dus veel tijd om na te denken. Ik merk dat ik nu al denk ooo bij mij komt het natuurlijk nooit. Heb nu deze site gevonden en ben er al meteen wat geruster op! Zwanger of ontpillen? Klachten en symptomen | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Vooral dat stukje dat het niet gek is dat je eerste ongesteldheid 8 weken uitblijft.
@Vogeltjes: Die speldenprikjes komen mij wel bekend voor. Ik had dat de eerste maand dat ik met de pil stopte ook af en toe. Bij mij begon het met een soort 'gebubbel' (alsof er belletjes rond je eierstokken vlogen) en dan kwamen er wat prikjes. Geen idee wat het was! Heb er nu geen last meer van. Ik heb toen trouwens ook de hele maand een ongesteldheidsgevoel gehad. En uitgerekend in de week dat ik nergens last van had, kreeg ik opeens 'savonds buik/rug en hoofdpijn en werd ik een dag later ongesteld! Mijn ongesteldheid was precies een week later dan normaal. Maar ik lees dan ook weer dat sommige meiden de eerste maand keurig op tijd zijn en dat er dan opeen 91 (!) dagen tussen zit. -zucht- het blijft afwachten he? @Hilse: En gelukt met pendelen? Ik zou dat ook wel eens willen proberen maar ik heb zo'n bibberhand..... Gisteren had ik wel wat buik en rugpijn en rechtsonder in mijn buik wat krampjes. Ben benieuwd of ik nu dan mijn ei gevoeld heb. Ik heb wel rekbaar slijm en ik zit op dag 15 van mijn cyclus. We hebben gelukkig wel gistermorgen en vanmorgen geklust. Voor alle zekerheid klussen we maar gewoon door. FF zei dat ik op 8 mijn ei al gehad moet hebben, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. Volgens mij heeft mijn temperatuur gewoon flink geschommeld door carnaval en een paar dagen niet zo lekker zijn.
@lotje, ik heb dat ook van die menstruatiepijn en vlak voor dat ik ongi moet worden heb ik nergens meer last van en dan ineens last van me rug enzo. Dan weet ik altijd precies hoe laat het is. Hebben jullie ook last van je buik? Ik heb het idee dat ik de hele tijd m'n eierstokken voel. Als ik ga plassen is het zelfs nog wat erger. Een soort van trekkerig gevoel??? Ik had het trouwens ook de vorige keren toen ik gestopt was met de pil. Ik weet niet of jullie dat soms bedoelen met speldenprikjes? Dan zijn het wel grote naalden. Volgens mijn ticker moet ik binnen een paar dagen vruchtbaar zijn. Ben zeer benieuwd of dat klopt.
Hey dames! Ik heb nog niet gependeld, denk dat ik er vd week eens rustig voor ga zitten! Ben gister met een vriendin naar de negenmaandenbeurs geweest. Echt super leuk! Had gister morgen ook een test gedaan, zag ik meteen een heel licht streepje maar even later was ie weg.. Lig nu nog in bed haha en ga zo toch maar weer eentje doen misschien....
@Hilse, Spannend zeg!!! Ik heb dat een aantal weken geleden ook gehad een streepje en 2 dagen later was het weg. Ik zal voor je duimen.
Hallo allemaal! New York was super! Ik was er voor de derde keer en mijn man voor de eerste keer en die vond het ook helemaal geweldig. We zijn lekker uit eten geweest en hebben genoten van de stad. Kilometers gelopen waardoor ik last van mijn onderrug kreeg en daardoor denk ik mijn ei niet heb gevoeld (of hij is nog niet geweest). Nu maar afwachten of ik morgen over een week ongi word... @ Lienepien - welkom! Jeetje een vierde... Jij weet in ieder geval goed wat je te wachten staat. @ Silvermist - ook welkom! Wat een lange cycli heb jij zeg... Hopelijk krijg je hem snel weer... @ Lotje - leuk carnaval! Ik zou inderdaad ook niet durven bij mijn schoonouders dit forum te checken @ Vogeltje - ik heb ovulatietesten van de Kruidvat gehaald en die geeft alleen een donker streepje wanneer ik vruchtbaar ben en een licht(er) streepje wanneer ik het niet ben. Dat is zo ontzettend onduidelijk dat ik de volgende keer andere ga kopen. Ik neem aan dat jij zwangerschapstesten hebt gehaald, dus een plusje of een streepje is dan (lijkt mij) echt prettiger. Kan maar beter echt duidelijkheid hebben... Ik had trouwens ook die kleine prikjes tijdens mijn eerste ei. Gek he, hoe je ineens dingen voelt in je lichaam die je hiervoor niet voelde. Of is het omdat we ons meer bewust zijn van wat er in ons lichaam afspeelt? @ Lotje - daar ben ik dus precies bang voor... Eerste cyclus netjes 29 dagen en ben heel bang dat het nu dus heel lang gaat duren. Probeer me er maar niet te veel mee bezig te houden, maar toch... @ Hilse - spannend! Ik zal voor je duimen. Fijne avond allemaal!
@Emm: NY klinkt erg leuk! Hoop er ook ooit een keer heen te gaan! @Hilse: Spannend van je test! Wanneer is ook alweer precies je NOD? @Lotje: We moeten er maar vanuit gaan dat het allemaal snel komt! @Lienepien: Het voelde bij mij echt als kleine naalden dus zal toch wel een ander gevoel zijn. (hoe je een gevoel wel niet kan omschrijven ) Ik had vandaag ech zo'n saggobui. Lekker die hormonen door je lijf heen voelen gaan :x. Vond mijzelf alleen maar zielig en had nergens zin in. Mn vriend heeft een hoop gezeur aan moeten horen.
Thanks voor het duimen meiden! Ikga morgenvroeg weer een testje doen... Spannend! @vogeltje, m'n nod is over 5dagen.. Dus ben nog hartstikke vroeg, en ik hoop zoooo dat ik me niet vergist heb met dat plusje!