2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Sorry trouwens dat ik niet op iedereen gereageerd heb! Maar zit op
    M'n mobiel..:)

2. bambi81

bambi81 Lid

7 mrt 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    @Hilse: ik kom uit het zuidoosten van de provincie

@2xtantein1week: ik ben van 81 en nu 30 jaar. Ik heb wel een lange pil geschiedenis. Rond m'n 14e met Diane begonnen tot m'n 27ste ongeveer. Veel ellende mee gehad, jaren met klachten rondgelopen, niet wetende dat Diane de oorzaak was. Toen ik stopte waren de klachten over. Destijds was ik nog bij mijn ex. Hij wilde geen kinderen en zat lichamelijk ook niet echt in elkaar zoals het hoorde. Kans was vrij klein dat ik zwanger zou raken. Ik ben toen ongeveer 1,5 jaar pilloos geweest. Aan het einde van die anderhalf jaar ging mijn relatie over en kreeg ik al vrij snel een nieuwe vriend. Toen toch maar weer naar de HA gegaan voor de pil, eerst begonnen met Microgynon, maar ook daar weer klachten van (niet zo erg als Diane maar toch). Toen overgestapt op Minitas en die heb ik ongeveer 2 jaar gebruikt. En nu dus weer gestopt, omdat ik nu eindelijk zwanger MAG worden ;) ... ik heb al een kinderwens vanaf m'n 16e en altijd graag rond m'n 24ste moeder willen worden. Maar helaas is het leven niet altijd te plannen zoals je graag zou willen...

Zo... zijn jullie ook helemaal op de hoogte van mijn verhaal. Ik heb eergisteren alle 34 pagina's van dit topic al gelezen, dus ben ook redelijk op de hoogte van jullie verhalen. :)

3. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @bambi: Wat heerlijk voor je dat het nu eindelijk zover is! Hoop dat je flink kan genieten met je vriend vand eze periode! In de 1,5 jaar dat je gestopt was, was je cyclus toen regelmatig?
    Vervelend he, al die nare bijwerkingen van de pil. Ik ga daar denk ik nooit meer aan beginnen..
    Goed dat je alles heb doorgelezen! Wel lastig he, welk verhaal nu bij wie hoort!

4. bambi81

bambi81 Lid

7 mrt 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Haha! ja best wel lastig te volgen soms... Viel me ook op dat veel mensen van het begin van het topic niet meer meeschrijven.

Ik vind het nog wel een beetje moeilijk soms hoor. Mijn vriend is 2 jaar jonger en heeft het er eigenlijk nog niet zo aan toe zegt hij. Maar hij heeft nu wel tegen me gezegd dat ik maar moest stoppen. Dus dat vind ik wel lastig, hij zegt soms dat hij het voor mij doet. En ik mag er ook niet te veel over praten. Dus vandaar dat ik me hier maar heb aangemeld. Ik denk dat het van hem meer stoerdoenerij :D is en dat hij het stiekum ook best leuk en spannend vind allemaal.

Ik weet eigenlijk niet precies hoe m'n cyclus toen was. M'n ex wilde toch absoluut geen kinderen dus ik drukte dat gevoel altijd weg en was er dus ook niet mee bezig toen. Maar ik heb er geen overdreven goede/nare herinneringen aan, dus ik denk dat het wel vrij normaal was.

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

@bambi,
    Ken dat wel dat er niet teveel over mogen praten. Maar ontkom je niet aan:p hihi

@all, ik heb toch zwaar het gevoel dat ik wel zwanger ben ondanks m'n ongi van nu.. Had ook het idee dat er twee eitjes gesprongen waren omdat ik het aan beide kanten voelde..
    Ben nu 2 dagen best veel bloed verloren+stolsels en nu vandaag ineens niet zove meer....

6. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hilse, wat spannend!! Wat nu? ga je testen? Hoop het voor je!

Ik heb wel vaker aan twee kanten steken met mij eisprong, zal dat betekenen dat ik vaker een dubbel ei heb?
    Ik voel rechts meestal sterker dan links..

@bambi: bij mij eigenlijk hetzelfde. Wel gestopt met de ring maar vriendje weet het nog niet helemaal zeker. Maar wel af en toe leuke dingen zeggen over een kindje van ons samen.
    Vorige week had hij op zolder kleine unox wanten gevonden, voor een kindje van een jaar of 2 denk ik. Zei ik, ga je die vanavond meenemen?(wegingen naar ons neefje van 3 maanden) Nee zei hij, bewaren voor ons kindje! Ahhhh, ik helemaal blij en opgelucht! (hoewel de wanten niet oma aan te zien zijn)
    Volgende dag was ik beetje sacho van het schoonmaken van de badkamer, hij si oud en bewerkelijk en als ik hem schoon heb is hij toch nog vies. Dus ik zei dat ik echt heel graag een neiuwe badkamer wil. Tijdje over gepraat, wel een badkamer, geen badkamer, wel vakantie, geen vakantie, korte vakantie. Zegt hij opeens heel erieus: Al we een nieuwe badkamer nemen kunnen we niet ook een kindje krijgen hoor!

7. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heeft ongesteldheid/bloed ook invloed op testresultaat?:( Anders ga ik denk ik morgenvroeg een testje doen.. Just to be sure..
    Als het negatief is zou het gevoel van mij ook kunnen zijn dat ik dus wel een miskraam heb gehad nu... dat ik daarom het nog zo voel?

Ik weet niet of het echt zo is dat als je aan beide kanten steekjes voelt dat het ook zo is dat je aan beide kanten een eisprong hebt. Maar het lijkt me wel logisch klinken :p Zal eens gaan googlen, ben benieuwd..
    Bij mij in de familie zitten wel veel tweelingen, dus zou wel kunnen wat dat betreft!

En over je vriend.
    Mannen zijn er vaker toch later aan toe dan vrouwen.. Mannen hebben niet zoiets als een biologische klok (A) hihi

8. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Helaas, ik heb echt geen idee of het invloed heeft op het testresultaat. Ik zou zeggen, zwanger is zwanger, of je nou vloeit of niet. Maar misschien kan je het even vragen in een nieuw topic. Zoveel ervaringsdeskundigen hier!

Ja, je hebt gelijk hoor, aan 2 kanten steken 2 eisprongen klinkt ook logich voor mij.. Laat me weten als je wat gevonden heb op het www!

Ja, dat missen mannen, die biologiche klok. Was dr ook niet echt van slag van hoor, vond het vooral een mannelijke opmerking, hihi. Maar dacht wel, alsof ik ga onderhandelen over een baby of een badkamer? Die badkamer kan me dan ineens gestolen worden!

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja ik kijk eerst even op internet en anders zoek ik even op 't forum! Let you know :)

En ja inderdaad , haha! Mannen kunnen soms heel bot zijn zonder dat ze dat door hebben..
    De mijne heeft het dan later ineens wel door en dan doet ie heel lief (zn vrouwelijke kant denk ik dan maar)
    Maar das wel fijn, hij praat er altidj wel weer over:)
    Hij heeft het er de laaste tijd ook wel meer over, babytjes van ons samen.
    We zijn ook bezig de bovenverdieping op te knappen (de badkamer laten we eerst voor wat het is:p:p) en hij vroeg helemaal hoe ik het voor me zag met het babykamertje enzo! Hihi lieeeeeeef:)

10. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heb nieuw ow op forum geplaatst daarover:)

11. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Zie hem niet, kan je een link plaatsen? Ik wil wel meelezen...

12. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ah, wat lief dat je mannetje jou zulke dingen vraagt! Heerlijkom dr saampjes mee bezig te zijn! En dat hij erop terug komt is wel bijzonder! De meeste mannen hebben niet eens in de gaten wat ze zeggen. Ik wil mijn man echt nog een tijdje de tijd geven hoor... Van mij mag hij er wel ff aan wennen.

13. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hihi ja zal 'm even opzoeken voor je!
    Mijne heeft er ook even aan moeten wennen hoor. De eerste maand praatte hij er bijna niet over :p
    Maar begint nu een beetje uit zichzelf! Val soms bijna flauw als ik weer iets leuks hoor van hem daarover hahaha:p

14. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    O, je hebt hem bij anticonceptie geplaatst. Ik zou hem gewoon bij zwnager worden plaatsen. Zijn meer lezers dus heb je meer reacties...
    Je hebt het wel goed en duidelijk beschreven. Voor mij klinkt het logich dat je zwanger zou kunnen zijn, maar wil je geen valse hoop geven. weet echt niet of het zo kan..

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

Een nicht van mij die bleek achteraf ook zwanger geweest te zijn van een tweeling, alleen had ze (net als ik nu?) een miskraam gehad; ze dacht dat ze ongesteld was.
    Toen bleek er toch nog een vruchtje te zitten!

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

Oh en ik zal 'm even verplaatsen, als dat kan.
    Anders open ik 'm ook wel bij zwanger worden...

17. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Nou, als je nicht dat heeft gehad dan kan het toch... Lijkt me wel heel dubbel, een miskraam en zwanger tegelijk..

Nou moet je wel reactie krijgen, dubbel geplaatst! Morgen testje las ik, spannend!!

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja, het kan dus wel eigenlijk!
    Maar lijkt me ook dubbel hoor!!

Maar ik weet het niet hoor, ik durf eigenlijk niet te testen :p
    Heb ook ineens geen pijnlijke tepels meer, had ik voordat ik 'ongesteld' werd wel..:( Nouja..
    We blijven sowieso lekker klussen en ik ga eens kijken naar ovu testjes.. Hoeveel heb je daar van nodig? :(

Deel Deze Pagina