2012, stoppen met de pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by lyss, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bambi81

bambi81 Lid

Mar 7, 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Mannen zijn rare wezens... Wij wonen samen sinds 1 december. We hadden vorig jaar al zoiets van, als de pillen op zijn dan stop ik. Maar toen bleken ze ver voor 1 december al op te zijn. Dus ik weer nieuwe besteld, voor 3 maand. Kreeg ik mijn normale recept voor 6 maand :x. Maar goed, ook wij zitten midden in een dikke verbouwing. Hele bovenverdieping eruit gesloopt incl. badkamer (gelukkig hebben we beneden ook nog een douchegelegenheid), dus toch maar braaf doorgeslikt.

Nu was ik met mijn 1 na laatste strip bezig, dus vriendjelief alvast maar voorzichtig ingelicht laatst dat ze weer bijna op waren. Kwam hij dus dit weekend ineens er mee aan, dat ik maar moest stoppen. Ik zei nog maak dan eerst liever m'n stripje leeg, maar nee, moest gelijk stoppen, voor hij zich weer zou bedenken. Dus toch maar gedaan... halverwege de strip. Moest er verder maar niet te veel over praten en vragen, we zouden wel zien.

Maandag ben ik toch maar een beetje gaan lezen op internet van hoe en wat nu verder. Dat heb ik hem toch maar voorzichtig verteld en ook dat ik gelezen had over foliumzuur enzo. Maandagavond belden we weer (voor de duidelijkheid, mijn vriend is internationaal chauffeur en alleen in het weekend thuis, door de week kunnen we alleen bellen en heel soms is hij eens een nachtje thuis) en toen vroeg hij heb je al van die foliumzuur gehaald? :$ En gisteravond werd ik ongi en toen ik dat vertelde aan de telefoon, toen zei hij: heb je dan volgende week ook al je eisprong? Dus dan krijgen we het druk volgende week??:$

Wat zeg ik? Rare wezens! Dat zijn het. Je mag er niet over praten, maar zelf zijn ze er ook wel een beetje vol van. :D

2. bambi81

bambi81 Lid

Mar 7, 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Spannend allemaal Hilse... Lijkt me heel raar om straks ook in die fase te zitten van iedere maand afwachten, wel/niet enzo...

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Haha wat grappig/leuk/lief van je vriend!
    Het blijven idd rare wezens :p
    Maar of ze er nou wel of niet over praten, ze zijn er vast mee bezig! Misschien anders dan wij, en minder, maar toch...:)

4. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Nap wel dat je dat heel spannend vind hoor Hilse! En dat je het ene moment heel zeker weet dat je morgen gaat testen en het volgende moment weer heel erg twijfelt.. Ik hoop dat een teleurstelling je bespaard blijft..!

Haha, fijn verhaal Bambi! Leuk dat hij ineens wilde dat je stopte. Nu is het alleen wel afwachten of je eisprong in het weekend of begin van de week valt, want alleen dan hebben jullie tijd om te klussen. Wat moeilijk en wat ongezellig dat je zo vaak alleen zit!

5. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Bambi - welkom! Fijn dat je nu bent gestopt! Ik heb ook altijd de Diane gebruikt en ben 1,5 geleden overgestapt op de Jaz 20. Vond ik persoonlijk een super alternatief. Nu dan gestopt, maar ik zou er zo naar toe terug gaan.

@ vogeltje - er was maar een heel klein beetje bloed en daarna wat afscheiding en dat had ik gisteren ook (sorry voor de details). Vandaag weer wat stolsels maar nog steeds niet echt ongesteld, maar wel wat last van mijn buik...:-S

@ Lotje - ja, het niet weten wat je lichaam doet en wat de pijntjes die je voelt inhouden vind ik niet zo prettig. Ik hou toch wel een beetje van voorspelbaarheid denk ik :)

@ Hilse - als je twijfelt, dan maar gewoon testen zou ik denken. Ik denk niet dat het uitmaakt dat je bloed verliest voor de test, als die waarde maar gemeten kan worden in je urine dan gaat het toch goed? Dat van dat dubbele ei vind ik ook bijzonder en heb ik nog nooit over nagedacht :) Mocht je wat vinden online, dan zou ik het ook wel graag willen weten. Over dat toch zwanger zijn; mijn nicht was zwanger van een drieling en is er uiteindelijk 2 verloren (in het eerste trimester), maar er is er dus toch 1 blijven zitten toen...

Mijn man raakt ook als meer in de ban van een baby. Hij vindt het wel eng, maar ik denk dat dit normaal is (ik vind het ook eng :)). Maandag waren we op kraamvisite bij een vriendin van mij die vrijdag bevallen is dus de baby was echt nog inimini en je zag mijn man gewoon smelten :-D Toen we afgelopen weekend een cadeautje gingen halen was hij ook allemaal dingen aan het aanwijzen die hij ook wil hebben :) Toch leuk...

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

*ego bericht coming*

Soms vind ik het helemaal niet leuk dat m'n vriend al een kindje heeft met iemand anders :(
    Dan kan ik dat wijf niet uitstaan, ben ik er helemaal klaar mee.. Kan er soms wel om janken!!!!!!

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    @Hilse: dat kan ik me heel goed voorstellen. Jouw vriend heeft toch iets met iemand anders wat jij nou ook zo graag samen met hem wil hebben. Heeft je vriend nog een goed contact met haar? Enne...een keer flink janken lucht soms behoorlijk op!

Ik heb ook een tijdje iets gehad met iemand die al een kindje met iemand anders had en dat is (mede) daardoor fout gelopen. Ik was toen totaal niet aan kinderen toe, ik ergerde me gruwelijk aan zijn ex die zich imo overal mee bemoeide (logisch eigenlijk, het ging om haar kind) en hij verweet mij dat ik mijn paard belangrijker vond dat zijn kind (wat op dat moment ook zo was)
    Achteraf ben ik blij dat het is misgelopen, want nu ik zelf aan een kindje toeben besef ik pas hoe bijzonder dat eigenlijk is.

@Bambi, welkom! Fijn dat je nu eindelijk gestopt bent met je pil!

Mijn vriend wilde altijd al graag kinderen, maar omdat we net een zaak zijn begonnen, net verhuisd enz. was het eigenlijk nooit het 'goede moment' om de beslissing te nemen met de pil te stoppen.
    Wij waren met oud en nieuw in de Efteling en stonden voor de poort te wachten toen er een schattig meisje met een mutsje op en bontlaarsjes, die in een buggy lag te slapen voorbij kwam. Toen ik hier een opmerking over maakte zei mijn vriend "stop dan maar gauw met de pil" Toen ik vroeg of hij dat serieus meende zei hij dat het 'perfecte' moment om aan kinderen te beginnen waarschijnlijk nooit komt, er is altijd wel iets, altijd wel een reden om nog even te wachten. Dus toen hebben we de knoop doorgehakt. Was wel een hele speciale oud en nieuw!!
    Nu begint hij regelmatig over babys en probeert ook geinteresseerd te zijn in mijn cyclus (waar hij nog minder van snapt dan ik, haha)
    Laatst zat ie in zichzelf liedjes te neurien en toen ik vroeg wat ie aan he doen was zei hij "liedjes aan het oefenen, want als er een baby is, ga ik daarvoor zingen":D

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moest even wat berichten bijlezen :). Lekker op de bank met kop thee. Op woensdag altijd wat eerder thuis omdat het een korte dag op school is, altijd fijn.

@Hilse: Mijn laatste ongi was ook zo. Ik verloor twee dagen veel bloed, vooral als ik er druk achter zette op de wc bv. Dag 3 was al minder en op dag 4 al bijna weg. Ik zou niet weten hoe dat zit met twee eisprongen. Ik had overal last van tijdens mn eisprong dus heb geen idee hoeveel er zijn gesprongen! Ik ben zelf van een eeneïge tweeling maar dat is niet perse erfelijk.
    Ben benieuwd of je idd nog iets hebt zitten.

@Emm: Dat zou dan idd te weinig zijn om ongesteldheid te kunnen noemen. Hm hopen dat je ongi dan maar snel doorbreekt dat is beter dan dit....

@Bambi: Welkom! Laat je man er maar over praten als hij wil, dan is het nog leuker! Hopen dat je nu snel een beetje regelmaat in je cyclus krijgt want voor jullie wordt het wel goed plannen omdat hij vaak van huis is.

@Lotje: Dat klinkt echt heel schattig! Nu weet je zeker dat hij het ook wil en er echt aan toe is!

Mijn vriend begon er afgelopen zomer al over dat hij wel al graag kinderen wilde. Ik wilde toen nog niet vanwege onzekerheden over mn baan. Maar het begon afgelopen half jaar toch te kriebelen. Elke keer zei ik over een paar maandjes beginnen we. Eind januari dacht ik nu gaan we ervoor. Nu we eenmaal begonnen zijn denk ik waren we maar eerder begonnen! Haha! Maar nu voelt het alleen maar heel goed dat we het allebei willen.

9. bambi81

bambi81 Lid

Mar 7, 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Even een snel berichtje...

Het valt mee hoor dat vaak alleen thuis zijn. Om heel eerlijk te zijn... Mijn ex was altijd thuis en mede door sleur (en nog veel meer dingen) is die relatie gestopt. Ik vind dit nu heerlijk, dat wij niet altijd op elkaars lip zitten. En het is altijd een grote verassing als hij onverwachts wel een keer thuiskomt door de week.

Maar het zal inderdaad wel een beetje een gepuzzel worden. Alhoewel ik daar nog niet zo heel erg mee bezig ben. We zitten nog met een grote verbouwing, dus het kan voor ons ook nog wel een paar maanden wachten.

10. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Lotje - dat is echt super schattig! Liedjes neurien :)

@ vogeltje - thanks voor je bemoedigende woorden :D

11. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Hilse - thanks voor de waarschuwing ;)

12. bambi81

bambi81 Lid

Mar 7, 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    @Emm, had je een bepaalde reden om te stoppen met Diane?

13. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    @Hilse, nou dat snap ik! Je ego bericht mag hoor, snap dat heel goed. Ik zat al te tellen totdat ik de langste relatie had met mijn vriend. Vond het niets dat hij 2 jaar met iemand had gelopen en met mij toen nog maar 1 jaar ofzo. Dus als hij een kind zou hebben zou ik echt super jaloers zijn denk ik! Daar kan je zo moeilijk tegen op... I hij gek met zijn kind? zie je het kindje vaak?

@bambi, fijn dat je er zo ok mee ben dat hij zoveel weg is!

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

@2xtantein1week, ze is hier elk weekend, om het weekend een lang weekend (vr-ma)
    Hij is super gek op haar, en ik ook hoor. Maar soms denk ik er even aan dat ze niet alleen van hem is maar ook van een ander.. En die ander en ik verschillen denk ik heel veel.. Ze heeft ook heel vaak te kleine kleertjes aan enzo. En altijd dingen die ik verschrikkelijk vind, alles met mickey mouse enzo daar hou ik helemaal niet van (sorry als iemand t wel leuk vindt!!)
    Maar daarom kopen we zelf altijd wat voor haar, vinden we ook gewoon heel leuk om te doen natuurlijk. En hoef ik me niet te schamen hahaha....:eek:

15. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ bambi - ik was bij de dokter op een plekje op mijn been weg te laten halen en ja, dan moet je het toch ergens over hebben :) Ze vroeg of wij kinderen wilden en toen ik ja zei begon zij eigenlijk over dat de Diane een zware pil was en dat er tegenwoordig alternatieven zijn die lichter zijn en dezelfde werking (tegen pukkels). Op dit manier ben ik overgestapt en ik moet zeggen dat het me wel goed is bevallen. Ik wist niet dat 35 (bij de Diane) stond voor de hoeveelheid hormonen. Nu heb ik een 20 pil en ik voelde me er lichter door (niet in gewicht maar kwa humeur). Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

@ Hilse - ja erg lastig lijkt me dat, helemaal omdat het voor altijd is. Ik vind wel dat je er goed mee om gaat. Het is niet altijd even makkelijk maar toch klinkt het alsof je iedereen wel in zijn/haar waarde laat. Vind ik erg knap (kan niet altijd makkelijk zijn).

Hier is eindelijk toch de menstruatie doorgebroken (cyclus van 31 dagen). Snap niet waar ik me druk om maakte...

16. bambi81

bambi81 Lid

Mar 7, 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    @ Hilse: Knap hoor van je. Ik zou het niet kunnen denk ik, een vriend met een kind van een ander.

@ Emm: Oké op zo'n manier. Ik had echt lichamelijke klachten van de Diane. Jarenlang... de HA zei altijd dat het vrouwenkwaaltjes waren en dat ik er maar mee moest leren leven. Kon niet aan de Diane liggen. Op een gegeven moment heb ik toen zelf besloten om er mee te stoppen en de alle klachten waren binnen een maand verdwenen en niet meer terug gekomen. Een rotpil is het, vergif noem ik het ;)

17. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    @Hilse: Vind ook dat je er super mee om gaat! En je weet nu ook hoe je het niet wil en wat je anders zou doen als je een kindje hebt. Lijkt me toch ergens weer een voordeel.. Maar je moet jezelf echt af en toe een chouderklop geven hoor, als ik het zo lees doe je het super en zit je je gevoel echt een heel eind in de kast in de praktijk! Lucht hier maar, is goed voor je!

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Emm: Dan heb je een nette cyclus! Dan kan je er toch wel een beetje vanuit gaan dat het zo blijft.

@Hilse: Hoelang is het eigenlijk geleden dat je een miskraam had? Lijkt mij idd lastig dat het niet je eigen kind is. Waarschijnlijk zal je het minder lastig vinden zodra je zelf ook een kindje hebt.

Hier zijn we lekker aan de klus gegaan. Om de dag, dan zit ik vast wel ergens goed met de eisprong!

Morgen alweer laatste dagje en dan lekker weekend!

19. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hihi thanks meiden! :)
    Doet me goed.. Soms denk ik dat ik me niet zo aan moet stellen maar zie nu dat het inderdaad best goed gaat!

Heb 3jaar geleden abortus gehad........

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    @Hilse: Dat lijkt me ook niet niks...

Hier nog altijd geen nieuws. Ik merk wel dat mijn humeur veel sneller omslaat nu ik gestopt ben met de pil. Ik voel me over het algemeen veel beter maar kan zomaar opeens ontzettend chagerijnig worden. Net als gisteren...daarom wilde ik lekker even met mijn paard het bos ingaan (helpt heel goed tegen chagerijnigheid) en toen kreeg ik een mail van de pensionhouder dat ivm het paardenvirus wordt afgeraden om de bossen in te gaan. Grrr....Dus maar even gedressuurd en toen lekker mijn bedje ingekropen. Voel me vandaag weer een stuk beter, maar nog wel rug/buikpijn...en geen menstruatie te bekennen en mijn temperatuur stuitert nog steeds alle kanten op.

Share This Page