2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sinds 2 weekjes weer gestopt met de pil! Wij wachten een tweede wondertje af. Gaan niet extra actief bezig zijn, maar voorkomen ook niks :p Dus laat maar komen.
    Duurde hier bij de eerste trouwens 6 maanden, tussen positieve zwangerschapstest en stoppen met de pil (na 10 jaar gebruik).

2. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik zie nu die typfouten *beschamend* sorry ik reageerde via tel, wil niemand uitschelden hoor ;)

3. Freggel83

Freggel83 Lid

17 dec 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk er is weer wat activiteit op dit forum.

Zoals ik de vorige keer al aangaf zijn wij het jaar maar goed begonnen. Maar wat nu blijkt is dat die eerste poging dus ook gelijk raak is. Inmiddels twee positieve zwangerschapstesten gehad.

Wij stonden wel even gek te kijken toen er zwanger in het schermpje kwam te staan. Wij hadden echt niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Uiteraard is het nog erg pril en kan het nog alle kanten op. Maar wij zijn toch wel heeeeeeel erg blij :).

Eigenlijk wist ik het al een week na mijn eisprong. Merkte dat mijn eten bleef hangen en ik weer wat meer emo was dan normaal. Dat is dan weer het voordeel dat wij al een kleintje hebben en je dus de symptomen gelijk herkend. De tweede test gaf ook al binnen 30 sec. zwanger aan.

Nu komt dus het lange wachten naar de eerste echo. Met een beetje mazzel is deze vlak voor mijn verjaardag zodat ik iedereen het op mijn verjaardag kan vertellen.

Ik hoop voor jullie dat het bij jullie ook snel mag gaan en dat 2012 voor ons maar een super vruchtbaar jaar mag gaan worden.

Lieve groetjes Freggel83

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoihoi!

Hier sinds januari '12 geen pillen meer! Ik kan morgenochtend gaan testen en ben dan ook heeeel benieuwd!
    Nog geen tekens van evt menstruatie.. Wel wat van zwangerschap. Maar kan ook door ontpillen zijn natuurlijk.....
    :)

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Freggel: Gefeliciteerd!!!:D:D

6. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    Wat leuk om te lezen dat hier ook meiden willen stoppen of zijn gestopt met de pil! Ook ik wil heel graag met mijn vriend voor een tweede kindje gaan. Mijn dochtertje word bijna drie. We beginnen eerst nog aan een opbouw op ons huis. Wanneer dat rond is en wij weten wanneer de verbouwing start ga ik stoppen met de nuva ring. Zo spannend hoelang het deze keer gaat duren. Ik heb een jaarcontract bij mijn werkgever gekregen met uitzicht naar vaste aanstelling. Werk vier dagen. Dus ik ben benieuwd hoe mijn werkgever gaat reageren op een eventuele zwangerschap...

7. Hilse

Hilse Niet meer actief

Oke leuk! Enig idee hoe lang het duurt tot je gaat stoppen met de ring? :)
    Hoe lang duurde het bij je dochtertje voor je zwanger werd? :)

8. Freggel83

Freggel83 Lid

17 dec 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hilse,

Spannend hoor. Hoop voor je dat je ook een positieve test hebt.

Morgen ga ik mij aanmelden bij moeders voor moeders en ga ik het consultatiebureau maar eens bellen.

Spannend allemaal.

9. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Freggel gefeliciteerd!!

En hilse heb je getest??

Ik moet wachten tot 3 feb.. Gek he, als je aan de pil bent, is het altijd zo weer tijd voor de stopweek, en nu duurt het wachten verschrikkelijk lang hihi.

heb op zon cycluskalender alles ingevuld en àls ik een normale cyclus van 28 dagen heb, wat ik dus nog niet weet, dan hebben we iig op de goede dagen geklust zag ik :) maar ja afwachten dus....

10. Hilse

Hilse Niet meer actief

Nee heb vanmorgen negatief getest:(
    Maar ga dinsdag weer, dus hoop dat ik niet ongi wordt ondertussen!!

11. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh jammer.. Ik duim voor je!!!

12. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou er rekening mee dat de 1ste ronde lang kan duren. Zit nu op ronde 2. eerste ronde duurde 46 dagen, ik heb toen heel wat testen versleten :)

13. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan de ene kant denk ik ook dat het lang gaat duren hier, ben al zo lang aan de pil geweest (weet dat het niet veel hoeft te zeggen, maar toch) Heb dat gevoel al heel lang, dat als we er voor willen gaan, dat het dan best lang gaat duren.

Maar nu het zover is, en ik veel lees over van alles, merk ik dat ik tot nu toe, best wel "normaal zit" heb vruchtbaar slijm gehad, heb mijn eisprong gevoeld (denk ik) dus ja dat lijkt redelijk goed. Maar meer dan afwachten kun je niet doen he..

heb nu wel pas 5 testen via internet besteld, dan heb ik t maar vast liggen hier.

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

Pfoei ja.. Ben wel eens vaker tijdje met de pil gestopt maar toen was het wel best snel dat ok weer ongi was..

15. muisje86

muisje86 Lid

22 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames en misschien wel heren die meepraten..

Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal berichten gelezen.
    Fijn om te zien dat velen dezelfde gedachten en gevoelens hebben,
    al denk ik dat ik de enige ben die er zo mee bezig is. Maar gelukkig is
    dit forum een troost!!;)

Wij zijn sinds 2 maanden echt gestopt met de pil. Het heeft een tijd nodig gehad mijn man te overtuigen van een voor hem tweede kindje. De vraag is er dan ook nog of het ons mag gaan lukken. Mijn man heeft een ingreep gehad, deze is hersteld maar dit zorgt voor antistoffen waardoor het spontaan zwanger worden mogelijk lastig en moeilijk.

Wij proberen er zeer positief tegenover te staan, maar dit is toch erg lastig. Soms lijkt het dat ik nergens anders meer aan kan denken.

Ik hoop dat in dit forum, veel dingen mag lezen waar ik energie uit kan halen, iets mee kan, steun in mag vinden, iemand mag steunen en natuurlijk eens een blij nieuws te mogen delen.

16. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar je bent begin januari pas gestopt met de pil? want het kan toch een tijdje duren voordat je voor het eerst weer ongesteld wordt? Dan ben je nu niet zwanger en nog niet ongesteld zeg maar..
    Hier duurde het vorige keer 6 weken. We hebben totaal geen haast, maar als de beslissing eenmaal genomen is, begin je toch te dromen he.. We stonden net nog samen in de lege kamer te bedenken hoe we het kamertje zullen gaan indelen als er nog een kleintje komt :D hoe bedoel, babykoorts :p

17. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nog twee ringen liggen. Denk dat ik die twee nog gebruik. Ik was na 5 maanden zwanger van onze eerste.

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja ben eind december gestopt.. Kan idd zijn dat het gewoon wat langer duurt voor ik ongesteld wordt. Hoop het niet, maar we zien wel!
    Het is wel frustrerend hoor!!
    @muisje, ik hoop dat het jullie mag lukken!!

19. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom muisje!
    Maytje: Eerste ronde kan lang duren, maar kan natuurlijk ook gewoon rond de 28 dagen zijn.
    Wel lekker om af en toe te kunnen testen hoor! Ik zit nu ook weer in dubio. Ik heb geen idee wanneer mijn NOD nu gaat vallen. Als ik 28 dagen aan zou houden dan zou dit op 31 januari zijn, maar heb nu al weer de drang om testen te gaan halen. Ben bang dat als ik ze vandaag ga halen onder het motto: dan heb ik ze alvast liggen, ik me niet kan bedwingen en al veel eerder ga testen. Eigenlijk ontzettend nutteloos.... Stomme is dat mijn hersenen zeggen: heeft geen zin, maar mijn hart zegt: TESTEN!!!!
    Kortom: ik word moe van mezelf :)

20. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Muisje hopelijk gaat het toch vlot lukken!

Ja ik hoop dat ik vrij snel een normale cyclus ga hebben, maar ik had idd begrepen dat het zeker de eerste paar cyclussen nog flink van slag kan zijn.
    Of hopen dagt ik zwanger ben ;) maar heb t gevoel van niet. De koffie smaakt me nog prima hihi :)

Ik wil echt pas testen op mijn,geschatte, NOD. Maar ik kan me voorstellen dat je idd al wilt testen Femmi :)

Heb vannacht wel voor het eerst gedroomd dat ik een positieve test had gedaan :) Laat het een voorbode zijn! :D

Deel Deze Pagina