Dat is dan inderdaad wel handig, die ovulatietesten. Hoe werkt dat dan precies? Ik heb zelf twee rondes van 25 dagen achter de rug. De eerste ronde was 30 dagen, maar toen was ik net gesopt met de pil. Ik hoop dus deze maand weer rond de 25 dagen te zitten, maar je weet het maar nooit! De eerste rondes hoefde het van mij nog niet zo, maar vanaf nu ben ik er ineens stukken meer mee bezig en zou ik het toch wel heel graag willen!! Vogeltje@ die testen geven die de zwangerschapsweken weer vanaf het moment van de eisprong? Geen idee eigenlijk hoe alles in zijn werk gaat.....!
@annet: ik wist eerst ook niks hoor! Die test geeft inderdaad aan hoelang je zwanger bent vanaf je eisprong. Dit staat ook op de verpakking. Officieel moet je er 2 weken bij optellen. Dus 2-3 betekent dan 4-5.
@Annet: ze werken hetzelfde als die dipstick zwangerschapstesten. Elke dag rond dezelfde tijd in een potje piesen, dipstick erin en tijdnes je vruchtbare periode verschijnen er 2 streepjes. En hier hetzelfde, toen ik stopte met de pil hoefde het allemaal niet zo snel en had ik zoiets van 'we zien wel' Maar nu zitten we in ronde 3 en ben ik nog liever gisteren zwanger dan vandaag! haha....
Hoi meiden, Hoe is het met iedereen? @Romper: al een tijdje niks gehoord. Schiet de echo al op? @Hilse: Al wat meer duidelijkheid? Wanneer mag je de HA bellen? @Lotje: Ei al gespot? Klussen al zat aan het worden? @Annet: voor jou breken de spannende wachtweken weer aan! Hier gaat alles zn gangetje. Ik ga morgen de vk bellen. Dat is al weer een hele stap verder! Ik heb nog steeds niet echt last van kwaaltjes behalve af en toe zere borsten en een hele dikke pukkel op mn kin
Tsjee, wat had ik veel bij te lezen! @Hilse: wat frustrerend, die onzekerheid! Kan t zijn dat je een hele lange cyclus hebt? Ik hoop voor je dat je zwanger bent, maar t is wel vreemd dat de testen dan steeds negatief zijn. @Vogeltje: wat leuk dat je aan je zus hebt verteld dat je zwanger bent! Hoe reageerde ze? Leuk dat je morgen de vk gaat bellen! Ik vond t zo apart om een afspraak bij de vk te maken, dan besef je extra goed dat je zwanger bent. @Deejee: jammer dat je niet zwanger bent. Knap van je dat je er nu voor kiest eerst aan de studie te gaan! Suc6! @Annet & Lotje: logisch dat jullie er naar uitkijken om zwanger te zijn! Ik hoop dat dat ook voor jullie snel zo mag zijn! En als je eenmaal zwanger bent, kijk je uit naar de 1e echo Ik ben dinsdag alweer 9 wkn, gaat nu ineens best snel! Vrijdag intakegesprek bij de vk en dan word er ook een afspraak voor een echo gemaakt. De echo zal waarschijnlijk met 12 wkn zijn, ben al druk aan t aftellen! Gister met de post 2 buikbanden binnengekregen, die ik had besteld. Die zitten nu al goed! Maar ik ga ze pas dragen als iedereen mag weten dat ik zwanger ben.
Ja duurt echt lang hier! Volgende week de ha pas bellen, maandag.. Ik weet niet eens precies hoelang ik nu overtijd ben! En ik denk wel een lange cyclus gewoon.. Maar blijft frustrerend! Zal ik nou wel of geen test doen morgenochtend.......
@Hilse: En al nieuws? @Vogeltjes: Nog altijd geen ei Gelukkig zijn we het klussen nog niet zat. Vriendlief stelde zelf voor om 'voor alle zekerheid' maar elke dag te klussen. Pfff...haha. Verder raakt mijn geduld wel een beetje op. Ben bang dat deze cyclus nog langer gaat worden dan de vorige. Maar als hij het zolang is als vorige keer heb ik ergens rond volgend weekend mijn ei. Ik hoop het zo..... @Romper: Nu begint het inderdaad op te schieten voor je!
@Hilse en Lotje: Ik vind het echt superbalen voor jullie!!!! Kan mij zo goed voorstellen hoe frustrerend het is. Nu sta je voor je gevoel gewoon stil!!! @Lotje: zou het ook kunnen zijn dat je wel een eisprong hebt gehad maar dat dit niet gemeten is? Merk je al wat aan slijm enzo? Ga heel erg voor je duimen dat je nu misschien wel sneller ongesteld bent of zwanger!!! Dit is nu maar niks!!!! @Hilse: Raar ook dat je de vorige keer wel zo'n mooie cyclus had.... heb je misschien een menstr overgeslagen? Ga ook voor jou heel erg hopen dat je snel duidelijkheid hebt!!!!! @Romper: Het gaat voor jou nu opschieten!! Leuk! Ik begrijp nu wat je bedoelt met dat lange wachten en die onzekerheid. De dagen kruipen voorbij... maar ik probeer wel positief te denken en er vanuit te gaan dat het goed gaat. Anders vergeet ik gewoon helemaal te genieten. We zijn al een beetje aan het denken aan namen. Meisjesnaam hebben we al, jongensnaam twijfelen we nog. Hebben jullie al namen bedacht of in je hoofd die je leuk zou vinden?
Maar afwachten denk ik Ja zou dat kunnen een overslaan? Dat je dan geen eisprong hebt zegmaar? Jaa heb al wel wat leuke namen bedacht hihi Veerle vind ik erg mooi! Lynn, Vera, Jasmijn, Eloise, Rogier, Rutger, Liam, ehhh haahh! Vind trouwens wel moeilijk met jongensnamen!
@Lotje: wel heel fijn dat je vriend zo actief is! Hopelijk mag t voor jullie snel raak zijn! @Hilse: lijkt me idd zeer frustrerend! Ik hoop ook voor je dat je snel duidelijkheid hebt! @Vogeltje: je hebt gelijk hoor, je moet positief blijven! Lukt mij gelukkig ook steeds beter. Hoe is t met je symptomen? Hier nog steeds moe, opgeblazen buik, veel puistjes en sneller last van mn darmen. Ik kan bijv nu niet zo goed tegen (rooibos)thee, voel me niet lekker na t drinken daarvan. Nu drink ik 's avonds ipv thee, een beker warme melk. En sommige etenswaar vind ik nu niet zo lekker, zoals gewoon brood (wel harde broodjes) en aardappels. En meer behoefte heb ik nu aan zoet en patat.
@Romper en Vogeltje: wel leuk dat jullie nog steeds in het forum actief zijn. Weten wij ook wat ons ooit te wachten staat! @Lotje: nu je met ovutesten bezig bent, zie je nu ook dat je eisprong ongeveer overeenkomt met de standaard berekeningen? Of is het allemaal toch heel anders...?! En meiden; hoe maken jullie het klussen nog een beetje spannend? Dit is de eerste maand dat we echt gaan klussen omdat we 'moeten' klussen, maar ik merk wel dat ik daar wel een beetje moeite mee heb. Was nu nog wel leuk allemaal, maar ik kan me voorstellen dat als het een paar maanden duurt, dat het klussen toch heel anders gaat worden. Ik hou toch meer van het spontane. Herkent iemand van jullie dat? En zo ja, hoe gaan jullie daar mee om?
@Hilse: nog altijd niks...pfff. Volgens mij kun je wel een ei overslaan maar ik geloof dat je dan toch iets van ongesteld wordt na een tijd. Maar dat weet ik niet zeker. Kun je niet een heeeel laat ei gehad hebben? @Romper: Dus je hebt toch wat kleine kwaaltjes! Eindelijk! haha... Inderdaad fijn dat mijn vriend zo actief is, maar elke dag vind ik toch wel een beetje veel van het goede....haha. Ik heb hem maar uitgelegd dat het ook niet zo goed is voor zn zaadjes, dus we houden gewoon ongeveer om de dag aan. @Vogeltjes: Wij hebben al namen voor een jongen en een meisje! Eigenlijk waren we daar vrij snel uit. Ik heb geen idee of mijn ei al geweest is... Van mijn slijm wordt ik niet echt wijzer, De ene keer is het cremig, de andere keer waterig, en soms helemaal niks.... ik dacht 2e paasdag wat rekbaar slijm te hebben maar mijn ovutesten waren negatief en mijn temperatuur bleef ook hetzelfde. Zelf toen ik bij FF invulde dat ik rekbaar slijm had, zette die geen kruis. Nou net zag ik ook iets rekbaar slijm, maar heel erg weinig, dus dat zal ook wel niet. Mijn ovutesten was gisteren negatief en mijn temperatuur weer hetzelfde. (nu wel mooi constant tov vorige cyclus!) Dus ik denk dat ik gewoon weer een lange cyclus heb. Ik hoop wel dat die dan even lang is als vorige, dan weet ik iig waar ik aan toe ben. Dan komt begin volgende week mijn ei. Dus wij blijven braaf om de dag klussen.
@Annet: Geen idee, mijn ovutesten blijven tot nu toe negatief, dus nog geen ei gevonden. Maar als ik dezelfde lange cyclus heb als vorige ronde, dan moet ik volgens de berekeningen begin volgende week mijn ei hebben. (ga dan uit van een cyclus van 49 dagen en een LF van 17) Even afwachten dus nog. Ik riep ook steeds dat wij alleen klussen als we zin hebben, maar nu hebben we ons toch voorgenomen om het om de dag te doen omdat we geen idee hebben wanneer mijn ei is. Vorige rondes zijn we steeds te vroeg gestopt met klussen. Ik kan nu wel wachten tot mijn ovutesten positief zijn, maar ik wil geen risico lopen om mijn ei weer te missen. Vriendlief heeft er geen moeite mee, die heeft echt altijd zin Ik heb wel wat meer moeite met dat 'moeten'. Eerst wilde ik het altijd gezellig maken, samen douchen, lang voorspel, maar nu zeg ik soms gewoon eerlijk dat ik even zin moet maken en houden we het bij een vluggertje. Gelukkig kunnen we hier allebei om lachen! Ik heb voor dit soort momenten ook 'zaadvriendelijk glijmiddel' gehaald. En als we wat meer tijd hebben of als ik echt zin heb dan doen we het wel uitgebreid. En we proberen elkaar af en toe te verrassen. Ik heb laatst een leuk lingeriesetje gehaald, vriendlief heeft een kadootje bij de Pabo voor me besteld en ik heb een spel gekocht met allemaal vragen en opdrachten.
@lotje: Fijn dat jullie het iedergeval nog een beetje leuk kunnen houden! Mn vriend mist die tijd alweer! Hij komt weer minder aan zn trekken nu @Hilse: mn zus heet jasmijn, leuke naam dus!! @annet: soms moet je idd flink zin maken. Wij hebben geprobeerd er altijd maar om te lachen als we niet zo'n zin hadden. Dan was het ook puur en alleen om een kindje te maken. Andere keren maakten we er wat meer werk van. Net vk gebeld. Volgende week woensdagavond mag ik al komen!! Ze gaat dan ook meteen al een echo doen. De meeste doen dat alleen met 12 weken maar zij doet het al eerder. Dan zal ik ong 6 weken zijn. Superspannend! Hopen dat het allemaal goed zit!
Van schrik wist ik niet meer wat de vk nou had gezegd. Deze woensdag had ik in mn agenda staan maar tegen mn vriend zei ik volgende week... toch maar even teruggebeld en het is al deze week!!! Overmorgen naar de vk.... echt superspannend
@annet, Wij houden het momenteel heel spannend omdat ik niet weet waar ik aan toe ben (lees we doen wanneer we zin hebben) Maar anders doen we gewoon rond de eisprong 'omdat het moet', maar vinden het dan ook wel weer leuk en spannend waar we er dan voor doen, dat geeft dan weer de drive
@Lotje, leuk zo'n spel! Ik weet niet.. Kan je ook gewoon geen ei hebben? Ik vind het echt raar.. Ook omdat ik m vorige maand zo goed voelde! Ik hoop dat deze week maar snel mag gaan en dat ik maandag naar de ha kan.. (of er moet natuurlijk iets wonderbaarlijks gebeuren haha, maar dat zal wel niet.. Ongesteld zou ook al heel fijn zijn!)