2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: ik voel vanalles....maar volgens mij is het gewoon een aankomend griepje. :( Heb wel veel last van mijn onderrug/heup en borsten, maar dat kan ook door mijn aankomende ongi komen. Gisterren met paardrijden werd ik misselijk, ik dacht van de honger maar toen ik eten had gemaakt had ik helemaal geen honger. Gisteravond was mijn maag wat van steek en had ik wat diaree. Moe, koud, gewoon ellendig. Voel me nu nog niet super dus ik denk dat ik ziek wordt (schoonouders zijn ook allebei ziek geweest)

2. annet03

annet03 Lid

26 jan 2012
    85
    0
    0
    @Lotje: klinkt als een opkomend griepje..... Ik ben zelf gelukkig weer helemaal beter, maar ben er flink ziek van geweest zeg!!

@Hilse: ik zou gewoon rustig afwachten, anders twijfel je toch weer aan de test. Maar je moet idd doen waar je je zelf het betste bij voelt!!

Ik ben zojuist ongi geworden, dus op naar de volgende ronde maar weer!

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Annet: Jammer van je ongi, maar je had zelf al niet het idee dat het deze ronde raak was he? Op naar de volgende ronde! Je hebt wel een mooie cyclus. Veel succes!

Ik voel me nu alweer een stuk beter, heb net ook gewoon gegeten, dus misschien kom ik er toch goed vanaf. Ik heb alleen wel nog ontzettend pijn in mn onderrug en mijn linkerheup. Ik kan me niet herinneren dat ik een verkeerde beweging heb gemaakt ofzo. Wordt er een beetje moe van.....

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @annet: jammer dat je ongesteld bent geworden. Succes in de volgende ronde!

@Lotje: Lastig al die kwaaltjes heh. Je weet ook nooit precies waar je aan toe bent... wel fijn dat je misschien niet ziek wordt. Misselijkheid wat komt en gaat kan ook heel andere oorzaken hebben :) weet er nu alles van. Heb net ontdekt dat zo'n colasnoepje erg goed helpt. Ga je het volhouden tot moederdag denk je? Duurt nog wel lang hoor! Ga heel erg voor je duimen!

@Hilse: En heb je al getest? Hoop ook zo voor jou dat je een beetje meer duidelijkheid hebt!

@Romper: Ben je al aan de shop gegaan? Ik heb van mn moeder en mn schoonouders ook al het een en ander gekregen. In winkels kijk ik automatisch nu meteen naar babyspulletjes...

5. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Ik merk nu al dat ik in winkels meteen naar babyspulletjes kijk ;) Eigenlijk al vanaf dat we bezig zijn, maar ik durf nog niks te kopen. Ben bang dat het daardoor op een of andere manier langer gaat duren. hihi....
    Ik ben uiteindelijk toch niet ziek geworden, en mijn rugpijn is opeens ook helemaal over. Gistermorgen en vanmiddag had ik wat roze slijm bij het afvegen. Zou dat dan mijn innesteling zijn?? En nee...ik denk niet dat ik het vol ga houden tot moederdag haha, dat is inderdaad nog wel heeeeel lang

@Hilse: Nog geen verandering?

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lotje: Ik kan mij voorstellen dat je niet kan wachten hoor!! Ik zou gewoon gaan testen op de dag waarvan je denkt ongesteld te moeten worden. Dan heb je ook meteen maar duidelijkheid. Je weet nu iedergeval dat je binnenkort of een positest of een ongi hebt en niet weer een hele lange tijd met niks. Beetje rozeverlies kan heel goed komen door innesteling :) Spannend!!!

Heb vanmorgen 8 buisjes bloed laten prikken. Deel was voor de verloskundige en een deel voor de internist. Hopen op goeie uitslagen. Nog een weekje en dan heb ik ook weer een echo. Hoop heel erg op een kloppend hartje!

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: volgens mij is het gewoon mijn ongi, ik had vanmorgen echt rood bloed :( Wel raar dat ie nu zo snel is, ik vewacht pas over een dikke week ongi te worden. -zucht- Nu maar hopen dat het echt doorzet want hier wordt ik weer zo onzeker van.....

Spannend bijna echo!!!

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Was het veel? Het kan nog steeds van de innesteling zijn hoor. Ik had het een week lang bijna elke dag een beetje. Bij mij was het meer bruinrood, maar het kan ook rood of roze zijn. Dacht toen ook elke keer dat ik nu echt ongesteld werd en elke keer stopte het weer. Als je uitgaat van een lf van 14 dagen wat is dan je NOD?

9. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vogeltje: je moeder voelt zich ineens heel oud met de benaming "Oma", maar uiteindelijk vind ze het vast alleen maar prachtig om zo te worden genoemd! Lief dat je gelijk een pakje van haar hebt gehad :) Mijn moeder en schoonmoeder wachten daarmee tot ik 12 weken ben. Ben heel benieuwd waar ze dan mee aan komen zetten ;)
    Dus je hebt volgende week weer een echo? Spannend! Wij hebben maandag de echo voor de nekplooimeting.
    Wij hebben nog niets gekocht, maar lopen wel regelmatig de Prenatal en Hema binnen :D

@Lotje: ik had toen ik ongesteld moest worden, een klein beetje last van bruin bloedverlies. En ik veegde 1x rood bloed af.
    Volgens mij, als het bij jou nu verder niet doorzet, hoeft het niet te betekenen dat dit een menstruatie is hoor. Volgens mij zijn er meer vrouwen die eerst nog wat rood bloed verliezen.
    Ik duim voor je!

@Annet: wat jammer dat je weer ongesteld bent geworden. Maar, je weet iig waar je aan toe bent en kunt ook deze maand volop aan de "klus" ;) Suc6!

@Hilse: hoe is het nu bij jou, weet je inmiddels meer???

Ik ben vandaag 11 weken, ineens gaat de tijd best snel! Zal uiteraard niet de gehele zwangerschap zo gaan, maar ik ben blij dat we het nu al wat mensen kunnen vertellen.
    Mijn jongste broer, zus, broer van vriendjelief en een stel waarmee we bevriend zijn hebben we het nu ook verteld. Stuk voor stuk leuke reacties! Mijn jongste broer hebben we het via de Skype verteld, omdat hij niet in NL woont. We lieten hem een rompertje zien, die we van vrienden hebben gehad. Toen begon hem wel iets te dagen. Mijn zus begon meteen te huilen toen ze het nieuws hoorde en de broer van vriendjelief geloofde ons niet (zelfs niet bij het zien van de echofoto's). Hebben zijn moeder gebeld om het even te bevestigen, hahaha... Vrienden reageerden leuk, waren meteen helemaal enthousiast. Zij hebben zelf een baby, dus zijn wel blij met een toekomstig vriendje/vriendinnetje voor hun kindje :)

@allen: hoe was jullie Koninginnedag?
    Bij mij niet zo leuk als andere jaren. Maar dat kwam vooral doordat ik snel moe was en veel last had van de warmte. Lastig ook als je je vrienden nog niets wil vertellen en geen alcohol drinkt + niet zolang blijft hangen. Dat komt wel erg saai over... Nouja, achteraf zullen ze 't wel begrijpen ;)
    We werden nog gefeliciteerd door een vriend van mijn schoonouders. Hij had laatst bij hun op verjaardag al meteen gezien dat ik zwanger was en mijn schoonouders er mee geconfronteerd, die konden 't niet ontkennen :p Ik vind 't zo bijzonder als mensen 't al zo snel aan je kunnen zien! Zoveel buik had ik nog niet, maar hij zag 't ook aan mijn gezicht....

Sorry voor de lap tekst! :)

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Het is niet zoveel als bij mijn menstruatie, heb geen tampon ofzo nodig, maar alleen met afvegen zit er wat bloed aan het papiertje. Vanmorgen 2 druppeltjes in de wc.
    Als ik nu een LF van 14 dagen zou hebben dan zou mijn NOD 6 mei zijn. Kan een LF ook verschillen per keer? Heb er nu 2 gehad van 17 dagen.

@Romper:Dank je voor het duimen!! Ik wordt er wel heel onzeker van, maar kan weinig doen dan afwachten.
    So 11 weken al....dat klinkt al heel 'echt' ;) leuk dat je van iedereen zo'n enthousiaste reacties krijgt! Wel eng dat die vriend van je schoonouders het kan zien. Mijn moeder heeft het bij bepaalde mensen ook van tevoren gezien, bij iemand zelfs die het zelf nog niet wist toen!
    Ik kan me voorstellen dat Koninginnedag toch anders is nu ja. Ik heb weinig koninginnedag gevierd, zondagavond even naar een braderie geweest en gister lekker met een stalgenoot en de paarden een heerlijke buitenrit gemaakt en 's middags met de hond naar het meer geweest, die heeft heerlijk gezwommen.

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lotje: Hoe weet je zo zeker dat de vorige keer je lf 17 dagen was? Dat is best aan de lange kant. Ik zou uitgaan van een lf van ong 14 dagen dan zou 6 mei idd je nod zijn en heb je nu een innesteling.

@Romper: Wat gaat de tijd hard! Wanneer mag je weer voor een echo? De tijd lijkt hier wel voorbij te kruipen. Maandagavond de echo en ben toch best wel onzeker. Het stomme is dat ik constant denk het zal ons wel niet gegund zijn. Slaat natuurlijk nergens op maar toch... Laat het maar snel maandag zijn!!!

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Ik doe al vanaf het begin temperaturen en steeds als FF mijn ei aangeeft duurt het 17 dagen voor mijn ongi echt doorbreekt. Maar geen idee hoe betrouwbaar dat is hoor, mijn cyclus is deze ronde ook weer korter dan de vorige dus misschien mijn LF ook wel. Mocht ik niet ongi worden dan kan ik het waarschijnlijk toch niet langer volhouden en ga ik 6 mei testen. Maar ik heb nog altijd een beetje bloed bij het afvegen.... wat een onzekerheid toch weer.......

En dat 'het zal ons wel niet gegund zijn' is heel herkenbaar. Dat denk ik dus ook steeds....Ik hoop voor je dat de week snel voorbij gaat!

13. bambi81

bambi81 Lid

7 mrt 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Hoi!
    Ik dacht zal me ook weer eens melden. Het is hier een tijdje wat rustiger geweest geloof ik, maar ineens zijn jullie weer vrij actief!

Ik ben een tijdje niet geweest. Had vaak geen puf om hier te komen kijken en bij te lezen. Tot gisteren, het begon ineens weer te kriebelen en werd ineens weer nieuwsgierig. Ik had de afgelopen maand ineens zoiets van, wat veranderd er nu als ik iedere dag op het forum zit. Ik wilde er gewoon niet te veel mee bezig zijn en gewoon afwachten wat er gebeuren zou...

En het gebeurde, sneller dan verwacht, maar ik ben ZWANGER! Kan het zelf nog nauwelijks geloven... Mijn NOD was afgelopen donderdag. Vorige week dinsdag had ik 's avonds een heel klein beetje rood bloed op het toiletpapier toen ik naar de wc ging. De volgende avond was het wat melkachtig roze slijm. Ik dacht dat dit voortekenen waren voor mijn menstruatie, maar er kwam niks. En vrijdag ook niet en zaterdag ook niet. Ik had nog 1 huismerk DA test liggen en die heb ik zaterdagavond gedaan. Er kwam een streep dat de test gelukt was en een heel lichtroze streepje. Heb zelfs m'n vriend gevraagd of ik nou gek was of dat hij dat streepje ook zag. Hij zag het ook. Toch vertrouwde ik het niet. Maar ik had ook niet meer testen. Ben een beetje op internet gaan lezen over symptomen en had bij sommige dingen wel zoiets van, dat heb ik ook en gelijk daar achteraan, het zal wel tussen m'n oren zitten. Koninginnedag... M'n vriend moest werken en ik ben door vrienden overgehaald om naar de stad te gaan. We hadden aan het eind van de middag een patatje gegeten en zijn daarna nog wat rond gaan lopen. Voordat we naar de trein gingen wilden ze nog vis gaan eten. Iemand vroeg mij: lust je vis? Ik antwoorde: ja. Hij vond mij een type meisje dat vast geen vis luste. Maar ik lust sowieso makreel, zoute haring, zure haring en kibbeling (en nog wel meer eigenlijk). We liepen naar de viskraam. De bestelling werd opgenomen en er werd kibbeling en zoute haring besteld. En toen ineens... de gedachte aan dat ik vis zou moeten eten en de geur van de viskraam: ik werd misselijk. Meer ook niet. M'n maag draaide en heb gezegd dat ik geen vis hoefde. Weer een teken... Gister na m'n werk was ik pas in de gelegenheid nieuwe testen te halen. Gelijk een hele voorraad aangeschaft. Gisteravond een test gedaan, vriendjelief was thuis, beide zagen we twee roze streepjes. Vanmorgen een clearblue digital gedaan en in beeld verscheen zwanger...
    Heb m'n huisarts gebeld, die had vakantie. De waarnemend huisarts gebeld en gevraagd of ik naar hun moest komen of dat het volgens haar kon wachten tot m'n eigen huisarts terug is. Het kon wachten, omdat ik zelf al 3 testen gedaan heb zou ik niet opnieuw getest worden zij ze maar werden meer informatieve dingen besproken.
    Ik ben zwanger... Kan het nog niet echt bevatten...

14. bambi81

bambi81 Lid

7 mrt 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Sorry voor het lange verhaal... moest het even ergens kwijt, omdat ik het nog verder aan niemand kan vertellen...:)

Leuk om te lezen dat er al meer meiden zwanger zijn. Voor degene bij het nog niet zo is. Hou vol!

Ik zal proberen weer wat vaker te kijken hier... ;)

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @bambi: Wat leuk voor je!!!! Gefeliciteerd!!! Onwerkelijk is het in het begin heh. Duurt ook even voordat het goed geland is. Vooral als je nog niet zoveel merkt. Ik kreeg ook pas kwaaltjes na week 6. Na week 6 begint die piek en duurt tot ong 14 weken.. Maar sommigen hebben er weer heel weinig last van. Ga er maar lekker van genieten!!!!

@Lotje: Hoe is het met het bloedverlies? Ik zou je niet vastpinnen op wat die site heeft gezegd hoor! Denk dat als je heel onregelmatig ongesteld bent dat zo'n site dan zoiezo niet goed werkt. Maar het blijft evengoed afwachten. Ga voor je duimen!!!!

Gister kwam er nog een vrouw van mvm. Dan moet je weer een test doen en die was gelukkig superpositief! Kan ook niet anders nu ik zo misselijk ben.... Nog 5 nachtjes en dan de echo...

16. sabje1980

sabje1980 Lid

20 sep 2011
    43
    0
    0
    Hoi hoi
    Mijn naam is Sabje, en we zijn sinds januari 2012 gestopt met de pil. We hebben al een zoontje van 20 maanden en willen nu graag een tweede en de maanden duren zo lang!
    Tot nu toe wel een mooie cyclus gehad 24-24-30-28 en mijn NOD is op 12 mei!
    Ik heb niet de tijd gehad om alles te lezen, maar jullie leken mij wel een gezellig groepje, dus hopelijk mag ik nog meeschrijven en ervaringen uitwisselen.

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Sabje: Welkom! Klets maar gezellig mee!

18. bambi81

bambi81 Lid

7 mrt 2012
    38
    0
    0
    Groningen
    Welkom Sabje! Schrijf lekker mee!

@vogeltje: Ik ben nog maar een week of 4 ofzo, maar heb al wel het idee dat ik van alles merk. Vraag me nu ook steeds af of het tussen m'n oren zit of dat het met zwanger zijn te maken heeft. Af en toe van die vlagen van misselijkheid. En vandaag voel ik me zo moe en brak. Alsof er een bulldozer over me heen gereden is. ;):D Vooral m'n benen werken niet erg mee.
    MvM zit ik ook over na te denken! Ben nog vroeg genoeg om me aan te melden zag ik dus zal er nog even rustig over nadenken en met m'n wederhelft bespreken.

@de rest: hoe gaat het met jullie?

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Bambi: gefeliciteerd!!

@Sabje: Welkom! Spannende tijd voor je!

Hier (zoals verwacht) gisteravond ongesteld geworden :(

20. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lotje: Balen joh!!!! Ga je volgende ronde weer ovutesten gebruiken denk je? Op zich is drie rondes nog niet lang maar het duurt wel heel lang door die lange cyclussen!!!

@Bambi: In het begin voelde ik ook wel veel steekjes en dingetjes. Was idd ook wel erg moe. De echte misselijkheid begon bij 6 weken en die blijft helaas. Maar er zijn ook zat vrouwen die er geen last van hebben hoor! Of maar een beetje. Heb ook elke dag wel een minibeetje bruinverlies meestal een kleine streepje/spoortje. Maar omdat ik dat nu al weken heb maak ik me er iets minder druk om.

Ik ga een weekendje weg met vriendinnen, dus ik zal dit weekend niet op het forum zijn.

Fijn weekend!

Deel Deze Pagina